4000km yaptım ben motorumla ama dediğin gibi en fazlaa 270km falan gittim... belki biraz daha kasılırsa 30km daha yapılabilir ama bilmiyorum
4000km yaptım ben motorumla ama dediğin gibi en fazlaa 270km falan gittim... belki biraz daha kasılırsa 30km daha yapılabilir ama bilmiyorum
herkese merhaba
motorun gecen hafta bakımlarını yaptırdım
hava fıltresı 100 tl
iridyum bujı takım 110 tl
yag fıltresı 30 tl
castrol 15-50 yag 100 tl
işcilik 40 tl
bakımları yaptırmadan once 90 kmde 30 tl yakıyordu bayramın ıkıncı gunu tekırdaga gıttım 130 km de ıkı kişi 30 tl yaktı ara gazlı 40 km fark ettı
sadece ön balatalar kaldı seramık takım 45 tl denıldı en kısa zamanda onuda yaptırıcam
Ben de Parçaları aldm; büyük ihtimalle bu hafta değiştireceğim
Hava Filtresi : 110 TL
Yağ Filtresi : 30 TL
Yağ (Mobil 15-50) : 120 TL
Zincir Dişli Seti : 360 TL
Balatalar 3ooo km önce değiştirdiğim için sorun yok
@Cemdoga:İridyum bujileri nerden aldın acaba?
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
merhabalar bugun itibari ile 600f im var artık 19.800 kmde 06 model kazasız boyasız bir iki sıyrığı olan bir motor aldım esengül usta ali esengül abiye baktırdım motora.
gelirken 250 km ye yakın uzun yol yaptım birkaç sorum var öncelikle ban göre aldığım motorun artılarını ve eksilerini yazmak istiyorum.
michelin lastik ön arka 3 bin km yapmış.
boya kaza yok bir iki sıyrık var,
yoshi egzoz var
orjinal egzoz + yedek anahtarınıda aldım
akü serviste değişmiş görünüyor oda yeni sanırım ama markasını bilmiyorum umarım yuasadır
eksilerine gelirsek
ön balatalar bitmek üzere,
zincir biraz kirli henüz değişim istemez umarım.
tankpad hafif kavlamış,
aklıma gelenler şimdilik bunlar yardımlarınıza ihtiyacım olacak
soruma gelicek olursam
fan sesi nasıl birşey bitmek üzere olan bir fren balatasının diske sürtme sesi gibimi eğer böyleyse 70 oC de açıyor nedendir bu.
2. olarak motor uzun yoldan geldikten sonra şase bile sıcak oluyor bu normalmidir?
3. 1. vitesten 2 ye çekerken 5-6bin civarı bazen çat ediyo bazen güzel geçiyo acemiliktendir sanırım başka bi sorun değildir umarım.
birde motorun göstergesinde yağ lambası yanıyor çalıştırdıktan sonra buda sönüyor kırmızı ışıkla beraber bu normalmidir?
motora henüz yabancıyım yeni yeni keşfedicem bakalım yardımlarınız doğrultusunda şimdiden teşkkürler..
öncelik ile yeni motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız günlerde kullanmanız dileği ile
sonra sorulara gelecek olursak;
fan 70 derecede açıyorsa müşürü muhtemelen değiştirimiş. fabrikasyon 104 ila 109 arasında opsiyonel olarak açması gerekir düşük takılmış ve bu iyi deği. motor zaten 70 dereceyi yoda her halukarda görüyor bu akünü ve konjektörü yorar uzun vadede iyi değil elektrik tesisatın için
sonra motorda kontağı açtığında marşa basmadan yanan yağ uyarı ışığının yanması normaldir. sistem motorun çalışması ile devirdaime başladığı için basınç yok görünür ve yanar sıkıntı değil yani
bu arada bilgisayarımda L tuşu bozuk olduğundan bazı yerlerde çıkmamış olabilir affola...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
@gursus
Motorun hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler inşallah 70 derecede fan acması cok acaip zaten yolda giderken en en en soguk havalarda bile ben en düşük 74 dereceyi görebildim ki buda bi gariplik oldugunu gösteriyor. ILkay ın da dedigi gibi ona bi baktırmanı tavsiye ederim.
Motorun Hayırlı Uğurlu Olur İnş...
arkadaşlar,
dün akşam hava fıltremi temizledim,
fabrikasyon üzerinde bulunan DENSO bujiler çıktı,
yerine LAZER İRİDIUM taktım,
ve bu arada egzantrik gergisinide kontrol ettim,
gergide sorun yok gayet sağlam ve aktife çalışıyor,,,
en azından sorunumun zincirde ve veya paletlerdeoldugu anlaşılmış oldu,,,
akşama işlemlerin resimlerini atarım...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
belki yardımı dokunabılecek arkadaşlar için işimin olmadığı esnada yaptığım ufak çaplı bakımımı resimleyeyim diye düşündüm...
Belki Yardımcı olur sizlerede...
amaç hava filtresi temizliği,
buji değişim ve egzantrik gergi kontrolü,,,
önce koltukları cıkartıyoruz ve depo boşta kalıyor,
ve depoyu baglayan 2 önde 2 arkada olan 4 adet cıvatayı söküyoruz...,
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
ve hava fıltre kutumuz önümğzde,
etrafını cevreleyen cıvata yığınınıda söküyoruz
Uploaded with ImageShack.us
fıltre kutusunun ortasındada cıvata bulunuyor onuda söküyoruz..ç
Uploaded with ImageShack.us
işlem bittikten sonra hava filtre kutusunun ve üst kapağını açıyoruz,
hava filtresi önümüzde duruyor...
onu çıkartıyoruz ve enjektör hava girişlerini tutan 2 önde 4 artkada olan 6 adet kalın yıldız tornavıca uclu vıdalarıda söküyoruz,
aklınızda olsun kalın uçlu dedim ince tornavıda ıle sıyırma ihtımalınız olabılır bılgınıze...
ilk 2 cıvata burada...
Uploaded with ImageShack.us
dier 4 cıvatada burada...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
sıra geldi buji pipolarını (buji başlıklarını) sökmeye,,,
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
işte çıkan bujiler ve takılacak olanlar...
Uploaded with ImageShack.us
geri toplarken resimlemedim fakat sanırım söktükten sonra aynı sıra ile geriye toparlayabılırsınız
gergiyi sökerken çok uğraştıgımdan resımleyemedım...
zincir değişimimide kendım yapacağım.
o zaman ayrıntıları ile resimlerım yıne,
araştırdım en ufak bi resim açıklama yapılmamış nasıl ve ne şekılde söküldüğüne dair...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
hepinize iyi temennileriniz için teşekkür ederim sizlerede kazasız sürüşler.
bugün hiç öyle birşey yaşamadım belki bende yanlış duyuyor olabilirim sanki anlık açıyor 10-20saniye sonra duruyor.bugun yine uzun yol yaptım 80oC yi hiç geçmedi 78 falandı sıcaklık o sesi duymadım.
1 den 2 ye atarken 1 i uzattığım zaman 2 ye çekerken bazen çat ediyor boşa atıyor kendini düşük devirde sıkıntı yok ama bu nedir sizce.
*70 Lerde Fan acması Anormal bir durumdur. Kesinlikle Baktırılması gereklidir.sEYİR HALİNDEKİ Fan derecesi zaten 76 ile 82 derece arasındadır. Fan acma derecesi 104 ile 110 arasında olmalıdır.
*Şasenizin ısınması normaldir. Sonucta o kadar sıcaklık oluyor motor içerisinde ve direkt sase ile yapısık halde. hatta bu konu benim de canımı sıkmıstı bir aralar, fakat normal bişey
*Vites aralarında sert gecis de normaldir. 600F lerde ara ara oluyor bu durum, Mobil 15-50 yağ ile birazcık daha yumusayabiliyor gecisler
*Yağ ısıgı da normaldir, fakat calıstırdıktan sonra sönmez ise bakılması gereklidir...
SAYGILAR
@ cemdoga :
Linkini koyabilir misin acaba?
Arkadaslar alacağımız bujileri tam olarak yazabilir miisiniz?
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
http://imageshack.us/photo/my-images/822/sam0857kk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/695/sam0856kk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/687/sam0855kk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/sam0858kk.jpg/
bir kac resım atayım dedım ama ılk oldugu ıcın tam beceremedım galıba ıdare edın
---------- Post added at 20:39 ---------- Previous post was at 20:30 ----------
http://imageshack.us/photo/my-images/845/sam0862kk.jpg/
---------- Post added at 20:41 ---------- Previous post was at 20:39 ----------
---------- Post added at 21:03 ---------- Previous post was at 20:41 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1402381/detay/
Arkadaslar;
Bu ürün Bizim motorlar için uygun mudur?
ayrıca uzun ömürlü bujiler bunlar mıdır?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5410237/detay/
http://www.ngkbujimarket.com/product.php?id_product=434
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
---------- Post added at 01:41 ---------- Previous post was at 01:37 ----------
[/COLOR]
Kardeş ellerine sağlık sormak istediğim bir şey var. Egzantirik zincirinin belli bir ayarı var mı? Yoksa bu zincir veya gergi her neyse bozulduğu zaman atılıp yenisi mi alınması lazım? Benim motorda da 5.000 -7.000 devir arsında hışırtı geliyor bende egzantirik zinciri veya gergisinden şüpheleniyorum...
belırgın bı ayarı yok,
fakat kiminde gergi sorunu olabılıyormuş,
o sebeple gergiyi kontrol ettım,
yeni zincir ve palet seti alınması gerekıyor anlaşıldığı üzre,,,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
bizim motorlara uyan bujileri yazıyorum
serkanın motorundaki denso marka bujilerin motosiklet için olanlarını tr'de bulamadım distribitörünüde sordum zamanında getirmiyorlar
bunun haricinde NGK markasından 4 çeşit var
ilki kitapta yazan IMR9A-9H modeli genel olarak servislerde var bu sadece honda tr'de tanesi 60 TL gibi birşeydi
ikinicisi ise kitapçıkta yazanın yeni modeli IMR9C-9H modeli. bu 2 bujide lazer iridyum teknolojisi ile üretilmiştir.
üçüncüsü CR9EH-9 modeli düz buji tipidir. bunuda kullanabiliyoruz performans olarak ben bir fark göremedim benim motorumda şu an bu CR9EH-9 modellerinden takılı durumda
dördüncü model ise CR9EHIX-9 modeli. buda düz bujinin sadece iridyum olanı. ilk iki buji biri lazer iridyum değildir sadece iridyum bujidir.
bujinin iridyum olması motordaki ateşlemenin daha iyi olmasını sağlıyor lazer iridyum sadece teknolojik olarak daha üstün. gerçi ben sürekli performans sürüşü yapmadığım için aralarında bir fark göremedim. buji değişiminde CR9EHIX-9 almayı planlıyorum ama biraz daha uzun ömürlü olabilmesi açısından.
bilgilerinize
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Selam herkeslere.
Bir sorum olacak. Hani acemilik zamanlarında yokuş larda durdugumuzda kalkış yaparken falan gazı az verip debriyajı cabuk bıraktıgımızda. Tır tır tır tır dişli sürtmesi gibi bi ses cıkardı ya (Tam olarak anlatabildim mi bilmiyorum ama) Bu günlerde 3 4 bin devir aralıgında gazı normalde actıgımda yani hızlanmak istedigimde o sesi duyuyorum sureklı. 1 2 3 viteslerde cok oluyor bu. anlatabildim mi acaba bilemedim.? Egzantirikteki o cırlama sesinden bahsetmiyorum.
Soru 2: dynojet powervision ne işe yarıyor tam bilen varmı? Forumda bir arkadaş bugün almış. Anlatmış ama tam anlayamadım gibi sanki. Bizim motorlar icin uygunmudur, gerekli midir?, faydalı mıdır? bilen varsa beni aydınlatabilir mi acaba?
tekrardan merhabalar bugün motorumu semtimizdeki 2 farklı güvendiğim ustama gösterdim 2 side makinenin çok orjinal olduğunu söyledi içimde bi şüphe vardı açıkçası şimdi rahatladım böylesini zor bulursun dediler.
ek olarak fanla ilgili sorunumuda söyledim sıkıntı yokmuş ben yanlış algılamışım.
geriye birtek trafik sigortası kaldı çok yüksek çıkıyor 150 lira civarı . Yaptığım bir hata plakayı değiştirmedim masraf olmasın dedim ama sigortanın istanbula yüksek çıktığını akıl edemedim :( neyse diyorum yakınlarda yaptıran varmı trafik sigortasını ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------
ek olarak bir soru da sıkıştırıvereyim biliyorum defalarca yazılmıştır ama bu egzantirikten gelen ses motor kaç bin km deyken gelmeye başlar ve kaç km bu şekilde kullanılabilir ? Cevaplarınızı bekliyorum
selamlar..
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)