owner's manual'i ne yapacaksın ki
service manual daha iyi motorun hangi vidasını ne kadar bir tork ile sıkacağına kadar belirtiyor sana daha ne olsun
owner's manual'i ne yapacaksın ki
service manual daha iyi motorun hangi vidasını ne kadar bir tork ile sıkacağına kadar belirtiyor sana daha ne olsun
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
selam.2001 model 30.000 km de cbr 600 f im var.acaba bu km de ve yaşta bir motor için kontrol edilmesi veya degismesi gereken parcalar nelerdir. bir de bir depo ile 200 km den fazla yol yapmiyor.orjinal egzos yerine tiger inki var. acaba bu egzos icin enjeksiyon ayari yapilmasi gerekli mi? tesekkurler.
Dostum eğer yakıt sarfiyatı için soruyorsan önce bujıleri ve mutlaka hava filitresini kontrol et.eğer yıkanabilir hava filitresi varsa orjinale göre hava kanalları büyük olacağından yakıt hava karışım oranı değişir.bujiler yıpranmışsa yanma verimin düşer ve yakıt sarfiyatı artar.yağ ve yağ filitresini mutlaka km sinde değiştir uzun motor ömrü için.bir depo ile 200 km yapıyorsan yüksek devir de kullanıyor olmalısın.ben 2006 model f kullanıyorum ve 20 tl lik yakıt ile 5bin devir sabit hızla 100 km yaptım yazın.şu an 20 tl ye 70 km yol yapıyorum.lastik havalarının da kontrolü şart. lastiklerin basıncı düşük ise yakıt sarfiyatın artar.motor çekişten ve hızlanma performansından düşer.debriyaj ve manetine bak .kavrama tam ayırmıyorsa sarfiyat artar.egzos çıkma ise tıkalı olur ve tam üflemez makinanı zorlar ve verim düşer.tavsiyem benzinli ve enjeksiyonlu makinalar için yakıt katkısı kullanbiliirsin.kazasız sürüşler
oğuz tolganında dediği gibi ilk olarak hava filtresi ve bujilerini kontrol etmen gerekecektir.
orjinal hava filtren var ise bunu temizlemen zordur ya yenisini alman gerekecek ya da yeni hava filtreni k&n gibi temizlenebilir tarzda bir hava filtresi alacaksın
şayet hava filtren k&n bmc tarzı spor bir filtre ise bu filtrelerin temizlik solüsyonu ve temizlik sonrası için tekrar yağlaman gereken özel yağı bulunu bunları edinip hava filtreni temizlemen gerekir
sonraki adım ise bujiler. bizim motosiklete uyumu bujiler kitapçıkta lazer teknoloji üretimi iridyum buji olan IMR9A-9H olarak yazar ama piyasada yetkili servis dışında bulman zordur. illa iridyum buji takacağım dersen IMR9C-9H olan yeni modelide bizim motora uymaktadır. ama daha hesaplı olsun dersen CR9EH-9 modeli bujide bizim motosikletlere uyar. bu bujininde yeni versiyonu CR9EHIX-9 olarak piyasada mevcut lazer üretim teknoloji olarak görünüyor buda iridyum vs diyorlar ama araştırmadım detaylı
yakıt sarfiyatın ile ilgili benzinde önemli bir faktör. motoruna yüksek oktanlı benzin alman motorunun daha performanslı gideceği anlamına gelmez kitapçıkta yanlış hatırlamıyorsam 93 oktan ve üstü yazıyor sanırım veya 95 oktan. oktan esasında bir performans arttırıcı değil benzinin geç yanmasını sağlayan bir detenasyon katkısıdır benzinde. örnek vermem vermem gerekirse ferrarine 95 oktan benzin alırsan motorun iç ısısı hayli yüksek olacağından benzin enjeksiyonlardan püskürtüme esnasından içerideki ısı ile piston üst ölü noktaya gelmeden kendi başına tutuşabilir buda motorda vuruntuya yol açar. bu yüzden yüksek oktanlı benzin kullanması gerekir. ama benzinin geç yanmasıda iyi değildir buda üst ölü noktadan daha geç yanarak performans kaybına neden olur düşük oktan gereken araçlarda.
misal (denedim) bp'den aldığım benzin ile shell'e göre daha uzun km yapabiliyorum azda olsa marka farkıda var bu konuda. opet içinde benzer şeyler duydum daha önce
lastik basınçlarına gelince. kitapçıkta ön 36 arka 42 yazar ama 1 2 ps düşük basmanda bir sakınca yoktur yol tutuşunu biraz daha arttırırsın böylece biraz daha güvenli sürüşün olur ama çokta aşağılara alma pist kullanımı yapmıyoruz sonuçta
başka bir konuda senin motorunun km'si
makinanın km ile %99 oynanmış. altındaki makina şu an en az 55-60binlerde olması gerekir 2001 kasa bendede var aynısı
serviste sübap ayarlarına baksınlar sübap şimlerinin yenilenmesi gerekebilir makina yeterli sıkıştırma yapamayabiliyor olabilir
yağ değişimi zaten yazılmış. 15-50 mobil1 tam sentetik yağ ile orjinal yağ filtresini kullanman idealdir (yağ filtresi hiflo marka takılı şu anda bende aynısından veya orj. takacağım bende)
şu an için aklıma gelenler bunlar.
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
ben de e-bay den aldım bakalım imr9a-9h bujilerimi 53 dolar a, haftaya felan gelir herhalde. Benimkiler ömrünü tamamlamıştı, aslında bobinle ilgili de sorun var ama bakalım usta çözebilecek mi ? Bobin bujileri tutamıyor, oynuyor sanırım içinde. Bobinlerin sıfır orjinal fiyatı ise Türkiye de 360 tl imiş teki . Çözemez isek ebay den çıkma alacaz artık şansımızı deneyecez...
Kendinde fiyat aldın mı ? Ben hala hondanın yanlış fiyat verebilme ihtimaline inanmakta ısrarcıyım, tanesi 360 TL çok fazla yahu :S
Edit: Burak yau sabahları çok üşümeye başladım. "Geleceğimden " endişe eder hale geldim :D Sende üşüme durumları ne, ben kotla biniyorum hala bi kışlık pantolon alamadım :(
Ben Giderim O Gider, Altımda Tin-Tin Eder
yok o fiyatta yanlış yok sanırım buji pipolarımız pahalı çünkü kendinden bobinliler anasını satim.. parça bütün olduğu için tamir işlemide yapılamıyor
gerçi şimdi mutluhana mail attım meraktan ne kadar mış diye ben 250 civarlarında hatırlıyorum sanki ama yanlış olmasın.
bu arada bendede en soldaki piponun ağzı bozuktu aynı şekilde fatih kılıçlıdan çıkma almak zorunda kalmıştım o anki maddiyat nedeni ile muhtemelen elinde daha vardır telefonda sor istersen.
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Abicim içlik giyiyorum pantolonun altına, işyerinde çıkartıyorum akşam tekrar giyiyorum mecburen Dikkat et dizleri üşütme romatizma kaçınılmaz yoksa...
Valla ilkay acayip pahalı, ben 4 tane bobin e 1000 tl vermem herhalde, artık ya çıkma bulacaz ya da ebay den şansımı deneyecem yada yurtdışına çıktığımda sıfır alacaz sanırım 220 dolar civarıymış 4 tane sıfır...
sana müjdem var (=
buji pipolarının tanesi 150 TL şimdi konuşabildim
ama türkiyede şu an yok depoda görünmüyor yurt dışındaki depodan gelecek 1 2 haftayı bulur dediler
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Yani 150 tl daha makul bi rakam , acaba bu buji pipolarının km ömrü ne kadar. Benim araba da 20 bin de bir gidiyo bi tanesi mecburen dördü de değişti geçenlerde. Fatik Kılınçlı nın sahibinden dükkanına baktımda ikinci el pipoların tekine 75-100 tl arası rakam istiyor, sıfır 150 tl ise sıfır almak mantıklı tabii...
Benzin Konusuna da bir açıklık ben getireyim...
180 km mesafede; 41 TL yaktığım da oldu
200 km mesafede ; 70 Lira yaktığım da oldu
Fakat en ideail ; 5000 devir sanırım... 5000 Devirde; 1 depo ile; hatta tam deil; 17 Litre diyelim; 232 km mesafede rezerve ısıgım yandı en son ölçmemizde(1 ay oldu); ortalama 5-6ooo devir aralığında...
Rezerve ısıklarına göre de sunu diyebilirim;
6OOO Devir üzerinde kullanımda; tek cizgi ile 6 km gidebiliyorum; 5-6ooo devir aralığında ise tek cizgi ile 11 km gideviliyorum... (1HAFTA ÖNCE DENENDİ )
4 rezerve ısıgına göre hesap yapacak olursak; 6x4 = 24 - 11x4=44 Anlasılmıstır umarım
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
yag(motul).hava filtresi(orjinal).yag filtresi(kn).yaklasik 700 km once degisti.motoru surerken devire hic dikkat etmiyorum.o sese karsi koyamiyorum:D; o halde bu yakita bir care yok tup takmaktan baska
aslan besleyen yemini düşünmez der atalarımız ben öyle yapıyorum kafam rahat...
Arkadaşlar benim motor 2005 model 35000 de ama sizin yazdıklarınız kadar yakmıyor. Şehir dışında 5000 devirde 1 depo ile 325 km yaptım. Şehir içinde arada bir ölçüyorum (rezerve 4 ışık) 230-240 km yapıyorum. Ben birazda agresif kullanırım yani sizin yazdıklarınızı görünce şaşırdım. Hatta ben motorum arabamın yarısı kadar yaktığı için çoğunlukla araba yerine motoru kullanıyorum
Bu arada iki sorum olmuştu kimse cevap yazmamış tekrar sorayım: Birkaç kez tank sleeper olayı başıma geldi ve acil olarak direksiyon amortisörü taktırmak istiyorum ama nerden temin edip taktırabilirim? İkinci sorum alarm taktırmak istiyorum ama bu konuda hiç bilgim yok nerde hangi marka taktırmalıyım?
Nasıl ya 325 km mi?? sizin motorda cbf 500 motoru falan mı var yada benzini nereden alıyorsunuz Ben 200 210 km yi daha geçemedim. Ve aynen dediğiniz gibi bende agresif kullanıyorum motoru. Bu arada kafama 2. bi soru takıldı yarısı kadar yakıyor dediniz, araba olarak ne var sizde? 60 70 krş yakan bi araç olmalı sanırım
Arkadaşlar bana akü lazım,önerisi olan yada tavsiyesi olan fiyat ve marka önerilerinizi bekliyorum.1 hafta sonra motorun fenni muayenesi geliyor.mecbur en kısa sürede almam gerekiyor.desteğinizi bekliyorum.12 volt 8. 6 amper üzerindeki.birde xenon taktıracağım akü açısından farla uyum konusunda dikkat etmem gereken bir nokta varmı?
herkese kazasız sürüşler.....
Motosikletin eski sahibi yakıt sisteminde ufak degişiklikler yapmış olabilir
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)