Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3601
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı roronoa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkürederim cevap için. daha önce 600 lük bir motorun üzerine oturmadım hiç sadece bakmakla yetindim ama motoru almadan önce GSE serilerini tamamladıktan sora denemeyi düşünüyorum. Trafikte otomobil kullanmıştım kullanıyorumda bu trafikte motor kullanmama fayda sağlarmı acaba?
    eğer arabada da GSE eğitimi almışsan trafik anlamında katkısı olabiliyor. arabada yaptığın klasik hatalar aynalara çok bakmamak ( özellikle sağ ayna en az bakılan olmuştur ) trafiği ileriye doğru izlemek değilde anlık önündeki araçları izlemek gibi şeylerdir. motosiklette trafikte sürekli olarak ayna kontrolü yapman gerekir ve önündeki değil onun en az 3 önündeki aracı aynı anda takip etmen daha güvenli bir sürüş sağlar. ben araç için GSE eğitimi almıştım dönemsel bir işe kabul görmem sonucunda. bir sertifika vermemişlerdi ama mantık olarak trafik kurallarını bize hatırlatıyorlar.
    özellikle aynaların belirli aralıklarla kontrol edilmeleri öndeki araç ile arada bırakılan sürüş mesafesi ( mesela durduğunuzda kullandığınız aracın kaputu ön aracın lastiklerini görmeyi engellemeyeceği konumda olmanı belirtilir. bu sayede öndeki araçta bir arıza meydana geldiğinde tek hamlede şerit değiştirebilirsiniz... ) ve sadece önünüzdeki değil onun önündeki araçları ve çevrenizdekileri arkanızdakileri izlemenizi sağlar. fren tekniği olarakta panik fren yerine motordaki gibi gücü giderek arttırdığınız sürekli baskı uygulanır. gerçi şimdiki araçların tümünde abs ve panik fren sistemi gibi destekleri olduğundan pek sıkıntı yaratmıyor ve bize olumsuz yanlarını göstermiyorlar. gel görki motosikletlerde durum bu şekilde olmuyor abs'li olmayan bir model kullanıyorsan

    tabi teknik olarak araba ve motosikletin kullanım şekilleri bir olmadığından arabada edindiğin bilgi motosiklette pek işini görmeyecektir. gerek sürüş gerekse çalışma prensipleri olarak farklılıklar gösteriyorlar sonuçta.

    ek olarak hondanın GSE dışında BMW Rider Academy ile Vespa, Harley Davidson'unda Honda gibi eğitimleri bulunmakta. bunlarıda incelemeni öneririm. şahsen hiç birini detaylı inceleme fırsatım olmadı. sadece hondanın eğitimlerini web sitesinde yazdıklarından biliyorum. fakat Honda GSE'yi bir ara baştan sona tamamlayıp Rider Academy'ide yanına eklemeyi düşünüyorum.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3602

    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 250 i sattık 600f te sıra :)
    arkadaslar cakalazı goren varmı ?

  3. #3603

    Üyelik
    16 Ekim 2010
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    mondial 150 zat
    merhabalar bir sorum olucaktı siz degerli abilerime kardeşlerime,, çok merak ediyorum bu yarış motorlarının neden tek farı yanıyor,, bu bir özellikmi?? özellikse gece yol görüsünü olumlumu olumsuzmu etkiliyor?

  4. #3604
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Tek farı yanmıyor; uzunlar yanık gidersen çifti yanar
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  5. #3605

    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 250 i sattık 600f te sıra :)
    cakalaz dostum ozelden msj cektım bakarsan sevınırım

  6. #3606

    Üyelik
    08 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul - Kozyatağı
    Motosikleti
    CBR 600F
    merhaba

    600f imi yeni aldım. Herşeyini çözdüm bi şu fileyi takamadım artçı koltuğunun altında 2 tane file çengeli var, onlar tamam. Filenin 2 ucunu oraya geçirdim ancak diğer 2 ucunu nereye sabitleyeceğimi bulamadım. Artı basamaklarının üzerindeki halka gibi yere bağlamaya çalıştım ama o zaman da çok gergin oldu. 2. kaskı altına sığdırabilecek kadar gemişletemedim fileyi. Ya başka bi yer olması lazım takalabileceğim ya da benim aldığım file küçük. Gerçi farklı boylarda olanlarını da göremedim. Nasıl olduğu hakkında bilgisi olan var mı?

  7. #3607
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Onyx250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba

    600f imi yeni aldım. Herşeyini çözdüm bi şu fileyi takamadım artçı koltuğunun altında 2 tane file çengeli var, onlar tamam. Filenin 2 ucunu oraya geçirdim ancak diğer 2 ucunu nereye sabitleyeceğimi bulamadım. Artı basamaklarının üzerindeki halka gibi yere bağlamaya çalıştım ama o zaman da çok gergin oldu. 2. kaskı altına sığdırabilecek kadar gemişletemedim fileyi. Ya başka bi yer olması lazım takalabileceğim ya da benim aldığım file küçük. Gerçi farklı boylarda olanlarını da göremedim. Nasıl olduğu hakkında bilgisi olan var mı?
    o ahtapot fileye 2 kask sığdırman mucize olur zaten
    tek kaskı koy diğerini kafanda tutacaksın zaten nden arkaya koyuyorsun ki ?
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  8. #3608

    Üyelik
    08 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul - Kozyatağı
    Motosikleti
    CBR 600F
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o ahtapot fileye 2 kask sığdırman mucize olur zaten
    tek kaskı koy diğerini kafanda tutacaksın zaten nden arkaya koyuyorsun ki ?
    2. kask derken zaten ekstra olandan bahsediyodum kendi kaskımı takıyorum, kız arkadaşımı da eve bıraktıktan sonra onun kaskı bende kalıyo normalde. Onu filede taşımak istiyorum ama file o kadar gergin oluyo ki kask altına girmiyo. Eski motorumda filenin bağlanabileceği bir sürü yer vardı, 600f de ya ben bişeyi yanlış yapıyorum ya da file küçük boy sanırım.

  9. #3609
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Onyx250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. kask derken zaten ekstra olandan bahsediyodum kendi kaskımı takıyorum, kız arkadaşımı da eve bıraktıktan sonra onun kaskı bende kalıyo normalde. Onu filede taşımak istiyorum ama file o kadar gergin oluyo ki kask altına girmiyo. Eski motorumda filenin bağlanabileceği bir sürü yer vardı, 600f de ya ben bişeyi yanlış yapıyorum ya da file küçük boy sanırım.
    2 tane çengel takabileceğin yer olması gerekiyor normalde

    bunlardan ilki artçı pegindeki yer diğeride kuyrukta plakalık üzerindeki sinyallerin hemen ardında bulunan kancalarben genel olarak ahtapot filede öne gelen kancaları artçı pegine ortada kalanları bu bahsettiğim yere takıyorum. arkada boşta kalanları ise bu arkadaki kancadan dolayıp ahtapot fileye takıyorum yine


    By ilkyy at 2011-04-15

    önceki sayfada eklediğim fotoğraf sinyallerin arka kısmında görürsün kancayı takabileceğim yeri
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  10. #3610
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    @Onyx250 ;

    Kardeşim iki cengeli plakanın oraya; diğer ikisini de arka basamakların kancasına takacaksın

    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  11. #3611

    Üyelik
    15 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 F
    Alıntı roronoa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün cbr 600f kullanıcılarına selamlar. ben Okan foruma yeni katıldım. 5 senedir motosiklet alma hayalleri kuruyodum. özellikle cbr 600 kısmet bu zamanaymış. Ancak aklımda bazı sorula var sizin tecrübelerinizden yararlanmak isterim. forumda okuduğum kadarıyla 600 lük motorla başlanılması tavsiye edilmiyor ancak ben almışken 600 lük alıp yavaş yavaş tecrübe kazanmak istiyorum ilk başta 250 lik bi motora 5-6 bin lira para verşp sora onu satmaya uğrasıp yükseltmek biraz zor geliyor ve herzman istediğim motor 600 lük bir motor olmuştur. tabikide 600 lük motoru alıp ilk günden gazı köklemicem. öncelikle hondanın güvenli sürüş teknikleri diye eğitim programı var ona katılmayı düşünüyorum daha sonra da motorumu alıp kendimi birazdaha geliştirdikten sonra trafiğe çıkmayı düşünüyorum. bu arada ehilyetim var ama aldığım kursta scoter kullanmıştım vitesli motor kullanmadım daha önce. bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. Birde boyum 170 kilom 65 bu sıkıntı yaratırmı?

    herkese iyi günler dilerim...
    merhaba Okan foruma hoşgeldin.

    Ben de 3 senelik motorsiklet kullanıcısıyım. 3 sene önce benzer düşünceler içerisindeydim fakat tecrübeli arkadaşlarımın uyarısına kulak vererek 125 cclik racing ile başladım. sonrasında Honda'nın GS1 ve GS2 eğitimlerine katıldım. toplamda 1500 km yapıp geçen yaz 600 F aldım.

    Kendi tecrübemden yola çıkarak sana söyleyebileceğim, 600 cc'lik bir racing ile başlama. Şu an binsen motoru kaldırır yürütürsün yolda da güzel güzel gidersin ama asıl konu acemilikle yapacağın hatalar olacaktır. düşük cc bir makinede hatanı ucuz atlatabilirken 600 cc bir makinede aynı hata dramatik hale gelebilir. 125 cc ile ufak bir çukura girdiğimde sarsıntıyla gaz kolunu istemdışı çevirip duvara yapışmıştım mesela aynı hatayı 600 cc ile yapsam çok daha hızlı çarpıp bir yerimi kırabilirdim.

    Ben derim ki önce düşük cc ile bir başla, kas hafızan yerleşsin. Ya da GS1 ve GS2 eğitimlerini bir tamamla ondan sonra kafanda daha iyi netleşir.

    sevgiler.

  12. #3612
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    cakalaz motosıkletı yenı aldın sayılır, sımdıde satıyorsun, alanada satanada hayırlı olsun
    Şu ana kadar Motorumu benden baska kimsenin kullanmasına müsaade etmedim .Ben de Sürekli motor gezilerinde kullanıyorum. "motosiklet.net" Sitesinden "cakalaz" adı altında arastırabilirsiniz.
    YAMAHA

  13. #3613

    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Alıntı ugurersop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba Okan foruma hoşgeldin.

    Ben de 3 senelik motorsiklet kullanıcısıyım. 3 sene önce benzer düşünceler içerisindeydim fakat tecrübeli arkadaşlarımın uyarısına kulak vererek 125 cclik racing ile başladım. sonrasında Honda'nın GS1 ve GS2 eğitimlerine katıldım. toplamda 1500 km yapıp geçen yaz 600 F aldım.

    Kendi tecrübemden yola çıkarak sana söyleyebileceğim, 600 cc'lik bir racing ile başlama. Şu an binsen motoru kaldırır yürütürsün yolda da güzel güzel gidersin ama asıl konu acemilikle yapacağın hatalar olacaktır. düşük cc bir makinede hatanı ucuz atlatabilirken 600 cc bir makinede aynı hata dramatik hale gelebilir. 125 cc ile ufak bir çukura girdiğimde sarsıntıyla gaz kolunu istemdışı çevirip duvara yapışmıştım mesela aynı hatayı 600 cc ile yapsam çok daha hızlı çarpıp bir yerimi kırabilirdim.

    Ben derim ki önce düşük cc ile bir başla, kas hafızan yerleşsin. Ya da GS1 ve GS2 eğitimlerini bir tamamla ondan sonra kafanda daha iyi netleşir.

    sevgiler.
    hoşbulduk. forumdaki yazıları paylaşılan bilgileri okuyorum gerçekten motosiklet hakkın çok yararlı bilgiler buluyorum burdaki kullanıcılarda aralarından gerçekten çok güzel bir paylaşım ortamı arkadaşlık ortamı oluşturmuşlar buda çok hoşuma gidiyor gerçekten çok güzel bir site öncelikle bunu belirtmek istedim umarım yakın zamanda bende motorumla aranıza katılabilirim.
    verdiğiniz bilgiler içinde çok teşekkürederim.
    bende ilk başta 250 lik motorla başlamayı düşünüyodum hatta honda yeni bi model çıkarttı cbr 250r özellikle gördüğüm zaman ilgimi çok çekti ancak yorumları okuyunca biraz soğudum sonra hyosunglara baktım 250 lik birazdaha kaslı duruyor hondaya göre ve ikinci ellerinde fiyat bakımından daha uygun ama sonra bi arkadaşım aklımı çeldi okadar para vermişken 600 lük al yavaş yavaş öğrenirsin diye motoru al kullan sat sora diğerini al sıkıntılı iş gibisinden bişeyler söyledi bunun üzerine bende herzaman hayalimde olan hondalara bakmaya başladım tabi almadan önce burdaki motosiklet tecrübesi olan insanlara sormak istedim kararımı vermeden önce buradaki tecrübeli insanlardan bilgi almak istedim önerileriniz benim için çok önemli olacak çünkü benim çok fazla bir bilgim yok forumdan okuduklarımla öğrendiklerimle karar vermeye çalışıyorum sizin gibi tecrübeli motosikletciler yardımcı olursa bukonuda bana benim için çok daha iyi olacak. önerilerinizi bekliyorum.
    Herkese selamla...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:13 ----------

    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer arabada da GSE eğitimi almışsan trafik anlamında katkısı olabiliyor. arabada yaptığın klasik hatalar aynalara çok bakmamak ( özellikle sağ ayna en az bakılan olmuştur ) trafiği ileriye doğru izlemek değilde anlık önündeki araçları izlemek gibi şeylerdir. motosiklette trafikte sürekli olarak ayna kontrolü yapman gerekir ve önündeki değil onun en az 3 önündeki aracı aynı anda takip etmen daha güvenli bir sürüş sağlar. ben araç için GSE eğitimi almıştım dönemsel bir işe kabul görmem sonucunda. bir sertifika vermemişlerdi ama mantık olarak trafik kurallarını bize hatırlatıyorlar.
    özellikle aynaların belirli aralıklarla kontrol edilmeleri öndeki araç ile arada bırakılan sürüş mesafesi ( mesela durduğunuzda kullandığınız aracın kaputu ön aracın lastiklerini görmeyi engellemeyeceği konumda olmanı belirtilir. bu sayede öndeki araçta bir arıza meydana geldiğinde tek hamlede şerit değiştirebilirsiniz... ) ve sadece önünüzdeki değil onun önündeki araçları ve çevrenizdekileri arkanızdakileri izlemenizi sağlar. fren tekniği olarakta panik fren yerine motordaki gibi gücü giderek arttırdığınız sürekli baskı uygulanır. gerçi şimdiki araçların tümünde abs ve panik fren sistemi gibi destekleri olduğundan pek sıkıntı yaratmıyor ve bize olumsuz yanlarını göstermiyorlar. gel görki motosikletlerde durum bu şekilde olmuyor abs'li olmayan bir model kullanıyorsan

    tabi teknik olarak araba ve motosikletin kullanım şekilleri bir olmadığından arabada edindiğin bilgi motosiklette pek işini görmeyecektir. gerek sürüş gerekse çalışma prensipleri olarak farklılıklar gösteriyorlar sonuçta.

    ek olarak hondanın GSE dışında BMW Rider Academy ile Vespa, Harley Davidson'unda Honda gibi eğitimleri bulunmakta. bunlarıda incelemeni öneririm. şahsen hiç birini detaylı inceleme fırsatım olmadı. sadece hondanın eğitimlerini web sitesinde yazdıklarından biliyorum. fakat Honda GSE'yi bir ara baştan sona tamamlayıp Rider Academy'ide yanına eklemeyi düşünüyorum.
    teşekkürederim bilgiler için bmw rider academy iyi gibi duruyo tabi fiyatı hondaya göre 2 kat ancak sertifika veriyolar sertifika pek işeyararmı bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olanlar varsa yorumları çok iyi olur hondanın derslerimi yoksa bmw nin derslerimi daha yararlı olur benim için?

  14. #3614
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Şahsi tavsiyem, ne kadar eğitim alsan da önce düşük cc'li bir motosikletle başlaman yönünde olacak.

    Çünkü tecrübe kazanırken yapacağın hataların telafisinin daha hafif olması ve tecrübeyi kazanma süren; altındaki motosikleti ne kadar kolay kullanıp, ona ne kadar rahat hakim olabilirsen, gelişimin de aynı ölçüde hızlı olacaktır. Sonuçta trafikte kazanacağın tecrübe eğitime göre bambaşkadır.

    Hadi 600'lüğü geçtim, bir de 110 HP gücündeki Supersport bir motosiklet olan CBR600F ile başlamaktan bahsediyorsun. Örnekleri var mı var ama, bana bu biraz bilinçsizce; yürümeden koşmaya çalışmak gibi geliyor.

    Bence 2. el temiz bir GT250R, hem cüssesi, hem dizginlenebilir gücü, hem de uygun fiyatlı ve hareketli 2. el piyasasıyla başlangıç için ideal bir seçim olur.

  15. #3615
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cakalaz motosıkletı yenı aldın sayılır, sımdıde satıyorsun, alanada satanada hayırlı olsun
    Şu ana kadar Motorumu benden baska kimsenin kullanmasına müsaade etmedim .Ben de Sürekli motor gezilerinde kullanıyorum. "motosiklet.net" Sitesinden "cakalaz" adı altında arastırabilirsiniz.
    Evet şöyle bir aylığına bir ilan koydum; özellikle takas düşünüyorum. Aksi halde kullanmaya devam edeceğim.Değiştirmek istediğim için de fiyatını uygun tutuyorum. Bu forumdan 1-2 arkadas ile görüşüyoruz bakalım hayırlısı olsun...
    Karadeniz'e gitmiyor bu motor; sonunda anladım; Bandit 650S düşünüyorum.
    Bu arada ; Doğrudur; Bendeki süre zarfında motorumu benden baska kimse kullanmadı; (ELİNT iyi biliyor ) Gezi yazılarımızdan sürekli uzun uzun gezilerde kullandığımızı görebilirsiniz tabi temizlik vs. hariç
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  16. #3616

    Üyelik
    26 Şubat 2011
    Şehir
    denizli
    Dun 90km yaptım bu gun her tarfım agrıyor boynum belim bu agrılar ne kadar surecek alısma evredi ne kafardır

  17. #3617
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı eyz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dun 90km yaptım bu gun her tarfım agrıyor boynum belim bu agrılar ne kadar surecek alısma evredi ne kafardır
    1 hafta binmek yeterli olur öyle her sat binmene de gerek yok akşamları bir kaç saat gezmek yeterli olacaktır
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  18. #3618
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    arkadaşlar motosikletin lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum. Üzerinde Bridgestone BT 002 ler var. İyi bir lastik ama pahalı biraz 1000 tl yi buluyor o yüzden seçeneklerim: eski motorumda kullandığım ve memnun kaldığım Michelin Pilot Road 2, Michelin Power Pure ve belki Metzeler M5. Kullanıp da tavsiye edeceğiniz başka lastik varmıdır.

  19. #3619
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    pirelli diablo serisinden memnunum. m5 kullanan arkadaşlarım da çok memnunlar ancak ben kullanmadım metzeller.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  20. #3620
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı SilentScream adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motosikletin lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum. Üzerinde Bridgestone BT 002 ler var. İyi bir lastik ama pahalı biraz 1000 tl yi buluyor o yüzden seçeneklerim: eski motorumda kullandığım ve memnun kaldığım Michelin Pilot Road 2, Michelin Power Pure ve belki Metzeler M5. Kullanıp da tavsiye edeceğiniz başka lastik varmıdır.
    Pilot road 2 dedigin 2ct serisimi? Bende pilot power 2ct dusunuyorumsu arka lastikci metzellere gore daha oval geliyor viraj icin daha iyi ama duz yolda standart lastikci kadar stabilize olmadigini okumustum
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)

Bu Konudaki Etiketler