Yahu bugün uğrastım ama takamadım şu sinyalleri grenaj sök mek gerekiyor sanırım...
Neyse baska zamana kaldı
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
bende sinyallerimi dün aldım emrahtan
boyaları öyle süper değil ama kötü durmuyorlar. gün içerisinde işten vakit bulursam motora monte edicem biraz şatafatlı bir işi var akşam şöyle bir bakmıştım kablo ve montaj işine.
doğancım bu arada o sinyallerin camları biraz dandik duruyor ben çıkartıp yapıştırıcı sürdüm üsttende biraz daha sürdüm kendini öyle belli etmeyecek şekilde sağlam durmaları için. emrah verirken uyardı camları düşebiliyor diye bilgin olsun...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
beyler bu sinyalleri eski motorlarımdan birinde kullanmıştım arka sinyal olarak. peşimden gelen arkadaşlar sinyalizasyonun neredeyse hiç görülmediğinden şikayetçi oluyorlardı. yerine monte etmeden önce bi yakıp deneyin derim.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
uyarı için teşekkürler bu gün deneyeceğim...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:56 ----------
şimdilik kısıtlı zamanda arka sol sinyali değiştirdim mavi olarak zaten kablolarında kopukluk vardı en azından arka sinyaller sağlam olsun dedim. ön kısmı takmak için grenajın altındaki panzotları sökmek gerekiyor üst kısımdan şöyle bir baktım onada çok zor bir işlemi yok aslında. motorda arka sinyallerin renkleri farklı oldu şimdi kötü sırıtıyor ama akşam iş çıkışında değiştirecem diğerinide.
ek olarak sinyalizasyon evet süper değil ama çok kötü de değil açık demek gerekirse. sinyallerin içinde aynalama olmadığından içerideki ampul kendini kabak gibi belli ediyor ve nispeten biraz daha bölgesen aydınlatma gerçekleştiriyor neyse şimdilik kalsınlar gerekirse daha sonradan led sinyaller ile değiştireceğim ...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
bu arada eski çıkan sinyallerde dikkatimi çeken birşey oldu
içerisine adam aliminyum folyo koymuş ışık dağılımı yapsın diye sanırım (= bende yapmayı düşünüyorum daha iyi fark ettirecekse eğer değer..
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Aşırı derecede moralim bozuk su an...
Gittik Motorcuya; değiştiremedi sinyalleri. sökmek için kafa grenajını sökeceğiz dedi, o kadar uğrasamayız dedi.
Ne iştir anlamadım yahu; Ne sinyali değiştirebiliyoruz; ne grenajı sökmeden bi iş halledebiliyoruz...
Bugün itibari ile motoru satmayı düşünmeye basladım; enduro alacağım artık; ne grenaj derdi var ne sökme derdi
Sinyalleri almak isteyeen var ise; aldığım fiyattan kargolarım arkadaslar...
[/QUOTE]
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
lem bekle akşam takarken adım adım fotoğraflayacam kendin takarsın yarın uyuz adam
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Kanka hani ya; daha cekmedin mi fotoğrafları...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
yüklüyorum şu an bekle az az dolandımda geldim dışarlardan yeni sinyallerimle (= bahsedildiği kadar kötü değil sinyalizasyon aydınlatması.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:48 ----------
sırf sabah girdiğinde oku diye uyumadım erkenden kalkacak olsamda...
sana 3 fotoğrafta sinyalleri nasıl monte edebileceğini göstericem kısaca işi bir an önce bitirmek istediğimdem ayrıntılı fotoğraf çekemedim.
sinyali kabloları birbirine monte etmeden vidalamanı öneriririm. şahsen arkayı bitirdikten sonra ön kısımda acele edince kabloları birleştirmiş sonrada nasıl vidalayacam diye düşünmüştüm birden
By ilkyy at 2011-04-15
neyse yukarıdaki gibi yerine vidaladıktan sonra sinyal kabloları için boşluk bırakmışlar dip köşelerde ufak boşluklardan bagajın içerisine bağlanıyorsun. burada o dışardan içeri giren kabloyu aşağı inen kablo olarak işaretledim. bagajın içinde arka dipte böyle kablolar geçer bir yerlerden.
By ilkyy at 2011-04-15
burada işaretlediğim kablo sağ sinyal için ama sol taraftada aynı şekilde kablonun dipten dışarı çıktığı bir boşluk bulunmakta. sana tavsiyem tüm sinyalleri bir anda söküp takmak yerine adım adım önce sol arka sök yenisini tak sonra diğerleride aynı şekilde. bu sayede uçlarınnı boşa çıkartmış olduğun kabloları karıştırmamış olursun. arka kısımdaki montaj kolay aslında.
esas gelelim ön kısıma. burada aşağıdaki fotoğrafta görünen panzotu kafa grenajına bağlayan vidayı çıkartıyoruz.
By ilkyy at 2011-04-15
bu fotoğraf çm çamurluk ile kafa grenajı arasındaki alandan çekilmiş yer hava girişlerinin hemen iç kısımları.bunu sök gerekirse aşağıra doğru hemen bir vida daha var ( benimkinde bu vidalar düşmüş veya yok ) görünen siyah parça yani alt panzotu önce geri doğru çek ve sonrasında içeri doğru aç süspansiyon borusunun arkasına ittirebilirsin dikkat edersen kırmadan esnetebilirsin sakince ben böyle yaptım şahsen rahat çalışabilmek için.
ön kısımdada aynı şekilde önce sinyali yerine geçirip vidalama işlemini yaptıktan sonra kablolama işlemini yaptım. ve bu arada o ön sinyallerin vidalarını sökmek için yan grenajı alttaki vida hariç söktüm tüm vidalarını kafa grenajı ile birlikte tutan. panzotuda söktüm buradaki fakat buradan hiç bir şekilde o taraftaki sinyalin vidasına ulaşılamıyor çünkü orada motora giden hava kanalları geçiyor ve çok dar hareket kısıtlayıcı bir alan var. vidaları söküp takmaya çalışırken göreceksin sende ama küfür etmek yok . senin ustanın dediği gibi kafa grenajını sökmen gerekecek veya kasıp uğraşıp vidayı bir şekilde sökeceksin. sendeki sinyallerin bağlantılarını tam olarak bilmediğim için yorum yapamayacağım.
fakat bende sinyaller yoktu elimle sıkabildiğim yere kadar sıktım ve sonrasında somun yerine sinyali çevirdim olduğu yerde. işe yaradı ve daha çok sıkıldı. belki eski sinyallerini de bu şekilde sökebilirsin fakat sinyallerin bağlandığı bir soket var onu ayırman gerekecektir.önce kabloyu takip ederek onu bul benim arkada herhangi bir soket göremedim ama sende arka kısımda da olabilir belki.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:24 ----------
sonra oluşan görüntü hakkında fikir edici bir kaç fotoğraf ve kısa bir video da ekliyim bare
By ilkyy at 2011-04-15
By ilkyy at 2011-04-15
By ilkyy at 2011-04-15
By ilkyy at 2011-04-15
motorum nasılda pislik içimde ıyyy...
yarın bi güzel temizliyim paklıyım bare gerçi grenajın görünen alanlarını temizlemiştim bu fotoğrafları çektikten sonra ama şu görünmeyen alanlarıda elden geçirelim bi
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
İlkay selamlar bende yarın motoru yıkatacağım sabah biraz gazlarım sonra ... kavacık riva yolundayız...
ben 7de kalkıcam yarın başlayan bir aktivite var 12ye kadar çakılı kalırım sanırım....
ben daha gazlayamıyorum hem maaş yatmadı bu ay daha hemde lastikler tırt durumda
hadiyin ben yatar akşam üstü küçükyalı taraflarına gelirseniz görüşürüz ama bizim bu cadde üzerinde dede ağır abilerden birinin siyah xx'i var ama toplasan 4 kez gördüm motoruda amcayıda
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Ben yine bişey anlamadım
Neise bosver ya takmıyorum sinyalleri...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
bütün cbr 600f kullanıcılarına selamlar. ben Okan foruma yeni katıldım. 5 senedir motosiklet alma hayalleri kuruyodum. özellikle cbr 600 kısmet bu zamanaymış. Ancak aklımda bazı sorula var sizin tecrübelerinizden yararlanmak isterim. forumda okuduğum kadarıyla 600 lük motorla başlanılması tavsiye edilmiyor ancak ben almışken 600 lük alıp yavaş yavaş tecrübe kazanmak istiyorum ilk başta 250 lik bi motora 5-6 bin lira para verşp sora onu satmaya uğrasıp yükseltmek biraz zor geliyor ve herzman istediğim motor 600 lük bir motor olmuştur. tabikide 600 lük motoru alıp ilk günden gazı köklemicem. öncelikle hondanın güvenli sürüş teknikleri diye eğitim programı var ona katılmayı düşünüyorum daha sonra da motorumu alıp kendimi birazdaha geliştirdikten sonra trafiğe çıkmayı düşünüyorum. bu arada ehilyetim var ama aldığım kursta scoter kullanmıştım vitesli motor kullanmadım daha önce. bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. Birde boyum 170 kilom 65 bu sıkıntı yaratırmı?
herkese iyi günler dilerim...
selam okan;
alacağın veya almayı düşündüğün motor veya motorların üstüne daha önce oturdunmu bilmiyorum ama hareket etmesende olduğun yerde bir oturmanda fayda var. ön amortisörlerden yükseklik ayarı yapabilirsin bir miktar. bunun haricinde hondanın GSE serilerini en az 1 2 3 olarak tamamlaman durumunda en azından motosikleti kullanabilecek konuma gelebileceksindir. neyi yapmaman gerektiği hakkında az çok bilgin olacaktır tümüyle alıp binebilirsin diyemem. trafikle de biraz haşır neşir olman gerekir dünya kadar sürücü var ne yaptıkları belli olmayan. egolarına yenik düşmemen her zaman hayatta kalmanı sağlayacak en büyük ektendir..
şimdiden hayırlı olsun diyelim kısmetse
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
çok teşekkürederim cevap için. daha önce 600 lük bir motorun üzerine oturmadım hiç sadece bakmakla yetindim ama motoru almadan önce GSE serilerini tamamladıktan sora denemeyi düşünüyorum. Trafikte otomobil kullanmıştım kullanıyorumda bu trafikte motor kullanmama fayda sağlarmı acaba?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)