Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Temmuz 2010, 15:35
#2441
cihan_34_ist adlı üyeden alıntı
Dostum bende cbr 125 kullanıcısı olaraktan aynı problemi yaşadım ve bende allah nasip ederse 600 f alıcam motorumu sattığım gibi bu behsettiğin problem her motorsiklette olur senin debriyaj balatan bitmiş onu değiştirirsen vites geçişlerinde hiçbir problem yaşamazsın fiyatıda 300 küsur diye biliyorum saygılar ;)
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiden ötürü umarım öyledir.Şanzımandan kaynaklanan bir durum olmasından şüphelenmiştim ben de :(
Reklamlar
-
13 Temmuz 2010, 16:06
#2442
efekarahan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar ben de kabul ederseniz ailenize katılmak istiyorum.2004 model siyah bir 600f aldım arkadaşımdan dün itibari ile
. Yaklaşık 6-7 aydır forumunuzu takip ediyorum ve bütün sayfaları da okudum
Özellikle dreamdark kardeşime bilgileriyle bizleri aydınlattığı için teşekkürlerimi sunuyorum. 600f hakkındaki pek çok bilgiyi ve gerçeği forumunuzdan öğrendim emeği geçen herkese ayriyeten teşekkür ederim.12000 km. scooter kullandım, ardından 500 km kadar ymaha ybr 125 kullandım, yaklaşık 1-2 aydır da 600f kullanıyorum (800-1000 km kadar).Müsaade ederseniz bir sorum olacak siz değerli üyelere; birinci viteste 4-5 bin devirde ikinci vitese atarken çat diye bir çarpma sesi geliyor vitesten ama bu ses gereksiz ve bir o kadar rahatsız edici ki.Sanki dişlide bir problem varmış gibi. Ama her zaman da olmuyor yani 2-3 bin devirde mesela bu ses gelmiyor.Yine birinci vitestesten ikinci vitese çekerken çok kısa zaman diliminde, önce boşa alıp sonra ikinci vitese çekerken de ses gelmiyor, vites rahar geçiyor.Arkadaşım zincirin gergin olmadığından olduğunu söylemişti.Zincir ayarını yaptırdım fakat hala o rahatsız edici çarpma sesi geliyor.Acaba neden kaynaklanabilir?
Hoşgeldin kardeşim. Ben de yeniyim
Bu aralar en çok istediğim şey başka bir 2006 model 600F'i on dakika kullanmak çünkü bendeki tepkileri diğeriyle kıyaslamadan sorun mu yoksa normal bir durum mu olduğunu anlayamayacağım. Elbette ki burada tüm sorularına cvp bulursun ama sanırım ben ince ayrıntılardayım (mesela bütün 600F lerin gidonları durduğu yerde bendeki kadar sert mi dönüyor? stop durumdayken ve iterek götürürken hepsi böyle zor mu yürüyor? gibi)
Sorunun cevabına gelirsek... evet bende de vites geçişleri genelde sert ve gürültülü. Bana söylenen, bütün racing motosikletlerde durumun aynı olduğu.
Belki de ikimizin de şanzıman değiştirmesi gerekiyor
Bilirkişiler burada...
Hepsine selam.
korkuyorsan sorun yok... çünkü korkmalısın... SUZUKI GSX-R1000
-
13 Temmuz 2010, 17:15
#2443
beyler 600f i bırakıp bi zx6 test edin asıl onda 1 den 2 ye çekerken nasıl bi tak sesi geldiğini bi dinleyin
tüm 4 silindir makinelerde 2. vitese geçişte sert bi çarpma sesi olur, boşta iken 1'e alınca da benzer bi ses olur, normaldir..
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
13 Temmuz 2010, 18:13
#2444
static adlı üyeden alıntı
(mesela bütün 600F lerin gidonları durduğu yerde bendeki kadar sert mi dönüyor? stop durumdayken ve iterek götürürken hepsi böyle zor mu yürüyor? )
Evet benim motorda durduğu yerde maşşallah eşşek ölüsü gibi yani
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:08 ----------
chopperrider adlı üyeden alıntı
beyler 600f i bırakıp bi zx6 test edin asıl onda 1 den 2 ye çekerken nasıl bi tak sesi geldiğini bi dinleyin
tüm 4 silindir makinelerde 2. vitese geçişte sert bi çarpma sesi olur, boşta iken 1'e alınca da benzer bi ses olur, normaldir..
Yok yok benim motorda bir sorun olduğu aşikar ama balatadan ama başka bir yerden 3-4-5-6. vitesler pamuk gibi Boştayken bire taktığımda zaten motor orjinalinde vitese gürültülü geçiyor ama bahsettiğim ikinci vitese geçerken çıkan gürültülü seste emin olun içim cız ediyor dişliler zorlanıyor yani... Fakat dediğim gibi düşük devirlerde değil 4-5 bin devirden sonra ... Vites geçerken sanki içinden birşeylere takılarak oturuyor yerine...
-
13 Temmuz 2010, 18:29
#2445
static adlı üyeden alıntı
Merhaba, kullandığınız manetler gerçekten çok güzel durmuş. Ben de almayı düşünüyorum. Uzun manet mi kısa manet mi tavsiye ediyorsunuz? Sanırım sizdeki uzun olanı. Kırmızı renk almayı düşündünüz mü?
Merhaba, benim kullandığım manetler kısa manet.. Ben kısaları tavsiye ederiyorum.. Görünüşleri duruşları çok daha şık ve kullanımı bana göre daha rahat.. Renk olarak tüm renkleri denedim.. Getiren arkadaşta tüm renkleri vardı ama en güzeli nikelajlı olanlar yani üzerinde gördüğün renkte olan... Neden dersen motor kırmızı diye kırmızı düşünüyorsun ama gidon, çatal hepsi nikelajlı ve onun üzerine koyacağın kırmızı renk çok uyduruk oluyor... O yüzden kesinlikle ve kesinlikle beyaz olanı tercih et derim...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:21 ----------
efekarahan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar ben de kabul ederseniz ailenize katılmak istiyorum.2004 model siyah bir 600f aldım arkadaşımdan dün itibari ile
. Yaklaşık 6-7 aydır forumunuzu takip ediyorum ve bütün sayfaları da okudum
Özellikle dreamdark kardeşime bilgileriyle bizleri aydınlattığı için teşekkürlerimi sunuyorum. 600f hakkındaki pek çok bilgiyi ve gerçeği forumunuzdan öğrendim emeği geçen herkese ayriyeten teşekkür ederim.12000 km. scooter kullandım, ardından 500 km kadar ymaha ybr 125 kullandım, yaklaşık 1-2 aydır da 600f kullanıyorum (800-1000 km kadar).Müsaade ederseniz bir sorum olacak siz değerli üyelere; birinci viteste 4-5 bin devirde ikinci vitese atarken çat diye bir çarpma sesi geliyor vitesten ama bu ses gereksiz ve bir o kadar rahatsız edici ki.Sanki dişlide bir problem varmış gibi. Ama her zaman da olmuyor yani 2-3 bin devirde mesela bu ses gelmiyor.Yine birinci vitestesten ikinci vitese çekerken çok kısa zaman diliminde, önce boşa alıp sonra ikinci vitese çekerken de ses gelmiyor, vites rahar geçiyor.Arkadaşım zincirin gergin olmadığından olduğunu söylemişti.Zincir ayarını yaptırdım fakat hala o rahatsız edici çarpma sesi geliyor.Acaba neden kaynaklanabilir?
Öncelikle hoş geldin aramıza.. Bak ben makineyi sattığım halde hala bu sitedeyim... Buradaki arkadaşlık dostluk samimiyet bir başka...
Fites geçişlerine gelince bu ses normal...Ama çok rahatsız edici bir durum söz konusu ise manetlerin kenarındaki ayar vidasından ayarlayabilirsin... Sesin kaybolması gibi bir şey söz konusu olmaz... Söz konusu yerden yapacağın ayar ile fites geçisini ayarlayabilirsin... İkinci bir konu ise doğru devir aralığını iyi alarlaman... Her makinenin devir aralığı debriyaj balatısına, debriyaj sacına göre çok ufakta olsa değişiklik göstermesi mümkün...Bunu kullandıkça daha iyi tespit edebilirsin.. Şimdiden iyi kullanmalar.. Kazasız belasız sürüşler
Aklına takılan her hangi birşey olursa bizler her zaman buradayız.. Saygılar,,
-
13 Temmuz 2010, 18:36
#2446
Baytar_77 adlı üyeden alıntı
Merhaba, benim kullandığım manetler kısa manet.. Ben kısaları tavsiye ederiyorum.. Görünüşleri duruşları çok daha şık ve kullanımı bana göre daha rahat.. Renk olarak tüm renkleri denedim.. Getiren arkadaşta tüm renkleri vardı ama en güzeli nikelajlı olanlar yani üzerinde gördüğün renkte olan... Neden dersen motor kırmızı diye kırmızı düşünüyorsun ama gidon, çatal hepsi nikelajlı ve onun üzerine koyacağın kırmızı renk çok uyduruk oluyor... O yüzden kesinlikle ve kesinlikle beyaz olanı tercih et derim...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:21 ----------
Öncelikle hoş geldin aramıza.. Bak ben makineyi sattığım halde hala bu sitedeyim... Buradaki arkadaşlık dostluk samimiyet bir başka...
Fites geçişlerine gelince bu ses normal...Ama çok rahatsız edici bir durum söz konusu ise manetlerin kenarındaki ayar vidasından ayarlayabilirsin... Sesin kaybolması gibi bir şey söz konusu olmaz... Söz konusu yerden yapacağın ayar ile fites geçisini ayarlayabilirsin... İkinci bir konu ise doğru devir aralığını iyi alarlaman... Her makinenin devir aralığı debriyaj balatısına, debriyaj sacına göre çok ufakta olsa değişiklik göstermesi mümkün...Bunu kullandıkça daha iyi tespit edebilirsin.. Şimdiden iyi kullanmalar.. Kazasız belasız sürüşler
Aklına takılan her hangi birşey olursa bizler her zaman buradayız.. Saygılar,,
Çok teşekkür ederim fikir verdiğiniz için manetlerdeki ayarlara baktıracağım. Debriyajın ömrünün bittiğini nasıl anlayabiliriz peki?
-
13 Temmuz 2010, 18:41
#2447
cihan_34_ist adlı üyeden alıntı
Dostum bende cbr 125 kullanıcısı olaraktan aynı problemi yaşadım ve bende allah nasip ederse 600 f alıcam motorumu sattığım gibi bu behsettiğin problem her motorsiklette olur senin debriyaj balatan bitmiş onu değiştirirsen vites geçişlerinde hiçbir problem yaşamazsın fiyatıda 300 küsur diye biliyorum saygılar ;)
Balatanın bittiğini sanmıyorum... Balatası biten bir makine, gaz verince bağırır ama gitmez... Fites atıp gaza yüklendiğinde altındaki makineda torku hissediyorsan, 200 km üzerine rahatlıkla çıkıyorsa bu durumda balatanın bittiğini söylemek mantıksız ama en uygunu içim rahat etsin diyorsan güvenilir anlayan bir ustaya gidip debriyaj balatalır sökülüp incelenir.. Gerekli görülürse yenisi alınıp takılır oda 40-50 tl lik bir masraf açar ama için rahat olur..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:37 ----------
efekarahan adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim fikir verdiğiniz için manetlerdeki ayarlara baktıracağım. Debriyajın ömrünün bittiğini nasıl anlayabiliriz peki?
Fites değişikliklerinden sonra gaza yüklendiğinde torku hissetmiyorsan, gaz verdiğinde makine bas bas bagırıyor ama yavaş yavaş sallana sallana nazlanarak gidiyorsa baskı balatasının bittiğini düşünebilirsin..Bunun anlamı motor güç üretiyor ama ürettiği gücü tekerlere iletemiyor demektir. Çünkü aradaki debriyaj baskı balataları birbiri üzerinde kayıyıor ve motor gücü tekere iletilmeden boşa gidiyor demektir. En güzeli açılıp bakılmasıdır..Genelde kullananlar baskı balatayı değiştirip baskı saçlarını değiştirmezler aşınmış yanmış özelliği bozulmuş saçlarda balatalara yapışıp balataların ayrılmasını güçleştirebilirler ve buda fiteslerin geçişlerini zorlaştırır.. Ama sadece bir ile ikinci fites arasında değil tüm fiteslerin geçişinde yaşanan bir durum olur...
-
13 Temmuz 2010, 18:48
#2448
Baytar_77 adlı üyeden alıntı
Balatanın bittiğini sanmıyorum... Balatası biten bir makine, gaz verince bağırır ama gitmez... Fites atıp gaza yüklendiğinde altındaki makineda torku hissediyorsan, 200 km üzerine rahatlıkla çıkıyorsa bu durumda balatanın bittiğini söylemek mantıksız ama en uygunu içim rahat etsin diyorsan güvenilir anlayan bir ustaya gidip debriyaj balatalır sökülüp incelenir.. Gerekli görülürse yenisi alınıp takılır oda 40-50 tl lik bir masraf açar ama için rahat olur..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:37 ----------
Fites değişikliklerinden sonra gaza yüklendiğinde torku hissetmiyorsan, gaz verdiğinde makine bas bas bagırıyor ama yavaş yavaş sallana sallana nazlanarak gidiyorsa baskı balatasının bittiğini düşünebilirsin..Bunun anlamı motor güç üretiyor ama ürettiği gücü tekerlere iletemiyor demektir. Çünkü aradaki debriyaj baskı balataları birbiri üzerinde kayıyıor ve motor gücü tekere iletilmeden boşa gidiyor demektir. En güzeli açılıp bakılmasıdır..Genelde kullananlar baskı balatayı değiştirip baskı saçlarını değiştirmezler aşınmış yanmış özelliği bozulmuş saçlarda balatalara yapışıp balataların ayrılmasını güçleştirebilirler ve buda fiteslerin geçişlerini zorlaştırır.. Ama sadece bir ile ikinci fites arasında değil tüm fiteslerin geçişinde yaşanan bir durum olur...
Dostum sen bana acayip moral verdin ya Peki debriyaj kapağı söküldüğünde, gerekirse balata değiştiğinde motor açılmış mı sayılır? Cahilliğimi bağışlayın :(
Makinanın yola gidişi mükemmel, gaza dokunamıyorum.Gaz yememe geç tepki alma gibi bir şikayetim de yok. Hatta debriyaj manetinin en ucundan tutupta vites attığımda bazen o sesi almıyorum. O zaman manetin ayarlanması lazım değil mi?
Şunu da belirteyim debriyaj en sonda kavrıyor.
-
13 Temmuz 2010, 20:09
#2449
efekarahan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar ben de kabul ederseniz ailenize katılmak istiyorum.2004 model siyah bir 600f aldım arkadaşımdan dün itibari ile
. Yaklaşık 6-7 aydır forumunuzu takip ediyorum ve bütün sayfaları da okudum
Özellikle dreamdark kardeşime bilgileriyle bizleri aydınlattığı için teşekkürlerimi sunuyorum. 600f hakkındaki pek çok bilgiyi ve gerçeği forumunuzdan öğrendim emeği geçen herkese ayriyeten teşekkür ederim.12000 km. scooter kullandım, ardından 500 km kadar ymaha ybr 125 kullandım, yaklaşık 1-2 aydır da 600f kullanıyorum (800-1000 km kadar).Müsaade ederseniz bir sorum olacak siz değerli üyelere; birinci viteste 4-5 bin devirde ikinci vitese atarken çat diye bir çarpma sesi geliyor vitesten ama bu ses gereksiz ve bir o kadar rahatsız edici ki.Sanki dişlide bir problem varmış gibi. Ama her zaman da olmuyor yani 2-3 bin devirde mesela bu ses gelmiyor.Yine birinci vitestesten ikinci vitese çekerken çok kısa zaman diliminde, önce boşa alıp sonra ikinci vitese çekerken de ses gelmiyor, vites rahar geçiyor.Arkadaşım zincirin gergin olmadığından olduğunu söylemişti.Zincir ayarını yaptırdım fakat hala o rahatsız edici çarpma sesi geliyor.Acaba neden kaynaklanabilir?
Bende de benzer bir durum var ama şöyle ev ve iş yeri arası mesafe kısa 80-90 km yi geçmeden iş yerine varıyorum. 2-3 gün böyle kullanırsam vitesler sertleşiyor,1 den 2 ye atarken bahsettiğin ses oluyor, 2den boşa atmak isterken boş vitesi bulmakta zorlanıyorum. Ama otobana çıkıp 150 km üzerinde 1-2 dk yol gidersem vitesler yağ gibi oluyor ne ses ne başka birşey. Ben motoru alırken yağı yeni değiştirdim demişti eski sahibi. Haftaya komple bakıma girecek motor yeni kaliteli bir yağ koyulacak sanırım sorun çözülür o zaman...
Uzun süre düşük hızda gidince sanırım yağ koyulaşıyor....
-
13 Temmuz 2010, 21:38
#2450
efekarahan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar ben de kabul ederseniz ailenize katılmak istiyorum.2004 model siyah bir 600f aldım arkadaşımdan dün itibari ile
. Yaklaşık 6-7 aydır forumunuzu takip ediyorum ve bütün sayfaları da okudum
Özellikle dreamdark kardeşime bilgileriyle bizleri aydınlattığı için teşekkürlerimi sunuyorum. 600f hakkındaki pek çok bilgiyi ve gerçeği forumunuzdan öğrendim emeği geçen herkese ayriyeten teşekkür ederim.12000 km. scooter kullandım, ardından 500 km kadar ymaha ybr 125 kullandım, yaklaşık 1-2 aydır da 600f kullanıyorum (800-1000 km kadar).Müsaade ederseniz bir sorum olacak siz değerli üyelere; birinci viteste 4-5 bin devirde ikinci vitese atarken çat diye bir çarpma sesi geliyor vitesten ama bu ses gereksiz ve bir o kadar rahatsız edici ki.Sanki dişlide bir problem varmış gibi. Ama her zaman da olmuyor yani 2-3 bin devirde mesela bu ses gelmiyor.Yine birinci vitestesten ikinci vitese çekerken çok kısa zaman diliminde, önce boşa alıp sonra ikinci vitese çekerken de ses gelmiyor, vites rahar geçiyor.Arkadaşım zincirin gergin olmadığından olduğunu söylemişti.Zincir ayarını yaptırdım fakat hala o rahatsız edici çarpma sesi geliyor.Acaba neden kaynaklanabilir?
sana tavsiyem vites değiştirmek üzerinde biraz daha çalışman.ilk aldığım zamanlar bendede çokça oluyordu hatta şuanda çok oluyor ama dbriyajı sıkıp vitesi tam değiştirirken hafiften gazı açarsan bu sesi bi daha duymassın.deneme yapmak istersen vites değiştirirken ara gazı vererek değiştir debriyaja basıp vitesi tam atacağın sırada sesin kaybolduğunu göreceksin tecrübeyle sabittir
-
13 Temmuz 2010, 23:24
#2451
-
14 Temmuz 2010, 00:08
#2452
MaRaNtZz adlı üyeden alıntı
Öncelikle hoşgeldin dostum;
Vites geçişlerindeki ses bende de mevcut fakat "Marv" arkaşımızın yazdığı gibi aragazı verdiğimde ses min seviye ye iniyor tabi bu ne derece doğrudur bilemem ama yakıt sarfiyatı arttığı kesin..
Ayrıca baskı balata değiştirmek için motor açılmıyor sadece debriyaj kutusu sanırım motorum sol alt kısmında grenajdan dışarıya çıkan yuvarlak kısım sökülüyor yani motor sökülmüş anlamına gelmediğini düşünüyorum. Çünki bu belirli bir Km'den sonra veya kullanıma bağlı yıprandığında değişmesi gereken bir parçadır. Bende değiştirmeyi düşünüyorum fakat uygun ve kafama yatan bir yer bulamadım. İstanbul Anadolu yakasında Debriyaj balatası değiştirebileceğim güvenilir, uygun bir yer önerirseniz ayrıca sevinirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:06 ----------
Ayrıca bende şöyle bir ilginç bir durumda var;
Debriyaj çekili iken vitesi 1'e alıp yavaş yavaş hareket ederken debriyaj bırakmadan ara gazı gibi gazda versem motordan sanki yarım debriyaj yapmışım çok hafiften ileri atılma oluyor her gaz verişimde yapıyor bunu
ama gerisi gelmiyor sadece ilkiliyor ileri gitmiyor sanki hafifde bir ses geliyo gibi
Sizce sebebi ne olabilir...
o ses bendede var.alırken mototal servisde bir usta görmüştü normal demiştir dişliler arasındaki bir miktar boşluktan dolayı yaparmış onu.ama tabi 600f lerin yarısında varsa yarısında yok enteresan birşey
-
14 Temmuz 2010, 00:13
#2453
efekarahan adlı üyeden alıntı
Dostum sen bana acayip moral verdin ya
Peki debriyaj kapağı söküldüğünde, gerekirse balata değiştiğinde motor açılmış mı sayılır? Cahilliğimi bağışlayın :(
Makinanın yola gidişi mükemmel, gaza dokunamıyorum.Gaz yememe geç tepki alma gibi bir şikayetim de yok. Hatta debriyaj manetinin en ucundan tutupta vites attığımda bazen o sesi almıyorum. O zaman manetin ayarlanması lazım değil mi?
Şunu da belirteyim debriyaj en sonda kavrıyor.
Motor açılmış sayılması için, motor kısmının açılması lazım, pistonların sökülmesi lazım..Korkma debriyaj balatası belli km sonra zatendeğişecek bu normnal bir şey.. Canını sıkma hiç..
Senin anlattıklarına göre debriyaj baskı balatanda sorun yok,, sorun sadece ayarsız olması.. Güzelce ayarlattınmı kimse tutamaz seni..
-
14 Temmuz 2010, 03:51
#2454
Marv adlı üyeden alıntı
sana tavsiyem vites değiştirmek üzerinde biraz daha çalışman.ilk aldığım zamanlar bendede çokça oluyordu hatta şuanda çok oluyor ama dbriyajı sıkıp vitesi tam değiştirirken hafiften gazı açarsan bu sesi bi daha duymassın.deneme yapmak istersen vites değiştirirken ara gazı vererek değiştir debriyaja basıp vitesi tam atacağın sırada sesin kaybolduğunu göreceksin tecrübeyle sabittir
Dediğin şeyi çok iyi anladım ben de üniversitede iken bir flash vardı.Vitesi 3 den 2 ye düşürken çok rahatsız edici bir ses ve sürtünme oluyordu.Bunu önlemek için ben de aragazı veriyordum ve o sürtünme meydana gelmediği için vites geçişlerim sorunsuz oluyordu ama sonunda elmecbur derler ya hani baskı balatayı değiştirmiştim fakat beni bayağı bir idare etmişti
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:42 ----------
MaRaNtZz adlı üyeden alıntı
Öncelikle hoşgeldin dostum;
Vites geçişlerindeki ses bende de mevcut fakat "Marv" arkaşımızın yazdığı gibi aragazı verdiğimde ses min seviye ye iniyor tabi bu ne derece doğrudur bilemem ama yakıt sarfiyatı arttığı kesin..
Ayrıca baskı balata değiştirmek için motor açılmıyor sadece debriyaj kutusu sanırım motorum sol alt kısmında grenajdan dışarıya çıkan yuvarlak kısım sökülüyor yani motor sökülmüş anlamına gelmediğini düşünüyorum. Çünki bu belirli bir Km'den sonra veya kullanıma bağlı yıprandığında değişmesi gereken bir parçadır. Bende değiştirmeyi düşünüyorum fakat uygun ve kafama yatan bir yer bulamadım. İstanbul Anadolu yakasında Debriyaj balatası değiştirebileceğim güvenilir, uygun bir yer önerirseniz ayrıca sevinirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:06 ----------
Ayrıca bende şöyle bir ilginç bir durumda var;
Debriyaj çekili iken vitesi 1'e alıp yavaş yavaş hareket ederken debriyaj bırakmadan ara gazı gibi gazda versem motordan sanki yarım debriyaj yapmışım çok hafiften ileri atılma oluyor her gaz verişimde yapıyor bunu
ama gerisi gelmiyor sadece ilkiliyor ileri gitmiyor sanki hafifde bir ses geliyo gibi
Sizce sebebi ne olabilir...
O dediğin irkilme vitesi 1 e atarken benim motorda da oluyor. Ama müthiş gaza getiriyor adamı yani Kesinlikle orjinalliğinden kaynaklandığını düşünüyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:45 ----------
Baytar_77 adlı üyeden alıntı
Motor açılmış sayılması için, motor kısmının açılması lazım, pistonların sökülmesi lazım..Korkma debriyaj balatası belli km sonra zatendeğişecek bu normnal bir şey.. Canını sıkma hiç..
Senin anlattıklarına göre debriyaj baskı balatanda sorun yok,, sorun sadece ayarsız olması.. Güzelce ayarlattınmı kimse tutamaz seni..
Sevgili kardeşim dediğin ayarı yaptırdım manetlerden. Ustam yine de fazla debriyaj telini germek istemedi. Debriyajın, olabildiğince, baskı balatanın sağlığı için yukardan kavraması gerektiğini ve debriyaj telinin de gevşek kalması gerektiğini söyledi. Ve sonuç aynen dediğin gibi oldu.Şu anda o sesi artık almıyorum çok az bir miktarda ses var o da zaten normal yani
Verdiğin bilgiler için çok teşekkürler
Yakında fotoları yüklerim
-
15 Temmuz 2010, 03:50
#2455
efekarahan adlı üyeden alıntı
Evet benim motorda durduğu yerde maşşallah eşşek ölüsü gibi yani
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:08 ----------
Yok yok benim motorda bir sorun olduğu aşikar ama balatadan ama başka bir yerden 3-4-5-6. vitesler pamuk gibi
Boştayken bire taktığımda zaten motor orjinalinde vitese gürültülü geçiyor ama bahsettiğim ikinci vitese geçerken çıkan gürültülü seste emin olun içim cız ediyor dişliler zorlanıyor yani... Fakat dediğim gibi düşük devirlerde değil 4-5 bin devirden sonra ... Vites geçerken sanki içinden birşeylere takılarak oturuyor yerine...
1. vitese geçirmeden önce ayanızla iterek motora hafif bir hareket verin, vites pedalına hafifçe basarak motor hareket halindeyken vitesi geçirin ses olmayacak yada çok azalacaktır.
Özellikle vites büyütmeden önce ayak ucunuzla pedalın boşluğunu aldıktan sonra debriyaja basıp değiştirin hem ses olmayacak hem de dişlilerinizi korumuş olacaksınız.
Birde zincirin yağlı/bakımlı oluşu ve 30mm toleranslarına uygun gerginlikte olması da vites geçişlerini çok olumlu yönden etkiler, haddinden fazla gergin zincir pozisyonunda vites geçişleri sert ve rahatsız edici olur.
-
15 Temmuz 2010, 13:02
#2456
beyler zero gravity ya da puig marka renkli duble bubble cam yaklaşık 90 euro. türk malı çakma kesme camlar ise 90 tl civarında. yani yarı yarıya. çakma cam kullanan var mı aranızda ? ben düşünmeye başladım da...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
15 Temmuz 2010, 13:24
#2457
chopperrider adlı üyeden alıntı
beyler zero gravity ya da puig marka renkli duble bubble cam yaklaşık 90 euro. türk malı çakma kesme camlar ise 90 tl civarında. yani yarı yarıya. çakma cam kullanan var mı aranızda ? ben düşünmeye başladım da...
@chopperrider;
Türk işi çakma cam alacağına Ebay'den uygun fiyatlı camlardan alabilirsin.
Double Bubble cam : Windscreen For Honda CBR 600 F4I 01 - 07 : Fiyatı ise Türkiye'ye kargo dahil 30 dolar
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
15 Temmuz 2010, 13:31
#2458
arkadaşlar cam için size boncukmotor yaşar abi kendi imalatı ithalden güzel duruyor tavsiye edirim
-
15 Temmuz 2010, 14:54
#2459
chopperrider adlı üyeden alıntı
beyler zero gravity ya da puig marka renkli duble bubble cam yaklaşık 90 euro. türk malı çakma kesme camlar ise 90 tl civarında. yani yarı yarıya. çakma cam kullanan var mı aranızda ? ben düşünmeye başladım da...
ben e-baydan 30/6/2010 tarihinde gömme sinyal ve ön cam aldım. bugün sabah geldi... Salı günü motoru bakıma sokacağım o gün takılacak... Beklerseniz fotolarını çekip yollarım. Ön gömme sinyaller ve cam nakliye dahil toplamda 47,96 usd tuttu.....
-
15 Temmuz 2010, 15:18
#2460
ya arkadaşlar bu ebay pek çok üründe avantajlı fiyatları var hakikaten ama işte hiç yurt dışından siparişle bişey almadım ve de beklemeye hiç tahammülüm yok. Aslında geçen ay sipariş versem benim de elime gelirdi ama para ayarlayamadım geciktim.
Hem sinyal hem ön cam 50 dolar hem de kargosuyla birlikte hakkaten çok uygunmuş keşke ben de alsaydım :(
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:05 ----------
bu arada SBS marka fren balatası aldım. ön fren için 4 adet balata 90 tl. akşam takıcam bakalım performansı nasıl ebc'ye göre .
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler