teşekkürler Aragorn78...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Arkadaşlar 27.06.2010 tarihinde yapılacak Tek TÜRKİYE Edirnekapı Şehitlik Organizasyonu'na katılacak varmı?
Saygılarımla...
beyler bu da yeni motorun kısa bi videosu. foruma video gömme nasıl bilmediğim için linkini veriyorum:
aslında adam akıllı bi viraj videosu çekmek istiyoruz ama on board camerayı ayarlayamadık henüz.
http://www.izlesene.com/video/amator-cbr-600f/2283553
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Arkadaşlar hepinize merhaba ben uzun bir zamandır motor almayı planlıyorum hatta şu anda yurt dışından getirtmeye çalışıyorum biras önce başka bi konu açtım Eğer bu girişimlerim başarılı olmazsa Yurt içinden 2. el bir makina düşünüyorum ve Düşündüğüm bir kaç model var bunlardan biride cbr 600f di fakat bu makinadan kullanan bir arkadaşın sağlam bulmakta zorlanıcağımı söyledi. Eğer bulabilirsem 20bin-30bin km arasında bir makina almayı düşünüyorum en fazla bu km lerde ve daha yüksek km lerde ne gibi sorunlar çıkartabilir alırken nelere dikkat etmem gerekli birileri bu konularda yardımcı olursa sevinirim. Saygılar...
Emir tekrar hayırlı olsun, çok bıçkın bakmışsın evet
İş durumundan dolayı şu an için katılamayacağız gibi görünüyor ancak, bir değişiklik olursa mutlaka orada olacağız.
Sağlam makina bulmak o kadar da zor değil.
Sonuçta 2 tekerlek üstündesin, bunlar hızlı makinalar ve illaki düşmesi kalkması olmuştur 3-5 yaşındaki motorun. Ama önemli olan şasi, yürür aksam ve motorda bir sorun olmaması. Grenaj, plastik, boya vs. bunlar önemli değil.
Ayrıca 600F Honda'nın sağlamlığı ve dayanıklılığıyla efsaneleşmiş bir modelidir. Bakımlı bir 600F için 30 bin hiçbir şey değildir. Periyodik bakımlarını düzgün yapıp makinaya bakarsan, en az 100 bin devirir diye düşünüyorum.
Bilgi için teşekkür ederim arkadaşlar biraz önce başka bi konu başlığında yurt dışından motor getiremeyeceğimi tastiklemiş oldum :( Eylül de türkiye de olucam. Eğer sezon sonunda motorunu satmayı düşünen arkadaşlar olursa irtibata geçebiliriz havaalanına indikten sonraki ilk işim motor almak oluca çünkü
hocam öncelikle aldığınız karardan dolayı tebrik ediyorum sizi.., ama eylülde değil de kasım gibi alsanız daha mantıklı olur.. çünkü şuanki fiyatlar uçmuş gibi...14 15 bin liraya kadar çıkmış... ama kasımdan sonra 10 12 bin tl arası değişiyor 2006 model 600 f'ler...zaten eylülde alsanız bile havalar soğuycak fazla binemeyeceksiniz.. yine de siz bilirsiniz tabii.. ben sadece kendi yapacağımı söylüyorum size... ;-]
(ya aslında sezonda fiyatlar mantıken pahalı olur ama bu kadar da olmaması lazım, ben bu yaz şunu anladı; gerçekten sezonda motosiklet alınmaz)...
valla zeymen doğru diyorsun zaaten eylülde istediğim fiyata bulamazsam mecbur bekliycem. ayrıca gerçekten de fiyatlar çok uçuyor normalde kışında sürekli araştırdım ve 2004-2006 arası makinalar max. 10bin civarında geziyor nisan sonu mayıs başı geldimi makinalar bi anda coşuyo.
Yahu okadar abartmayalım bu konuyu... Hele bi paranızı cebinize koyun, telefonla değil gidin yüz yüze adamla pazarlığınızı yapın. Her işte bir hayır vardır. (Bu arada Allah'tan sezondan önce almışım motoru, 3 aydır fiyatlara bakmıyorum doğru düzgün )
Hava uygun olursa motorumla katılmayı düşünüyorum...
zeymen (Özgen) , bu konuda sana özel bir mesaj çakıyorum işin yoksa beraber gidelim
Merhaba arkadaşlar..
Chopperrider yeni motorunu güzel günlerde kullanmanı dilerim.. Güzel makina (kirli olsa bile)
Yeni motorumu kullanma fırsatım çok olmasa bile 1-2 izlenim yazayım madem.
CBF 1000 içinde volkan barındıran yumuşak başlı, mülayim bir makina.. İlk defa (Bu ara ilk'er fazla)bu kadar "yumuşak" bir cihaz kullanıyorum. Gaz açmalara anında cevap veriyor ve ivmeyi hissediyorsunuz. Motor sesi CBR'a çok benziyor.TAbii CBR gibi yüksek devirli bir motor değil. CBR da uzun süre vites değiştirmek pek gerekmiyordu. CBR çok "çılgın" bir makinaydı bana göre (Çılgın sıfatını pozitif anlamda kullanıyorum,; yalnış anlaşılmasın)
TAbi CBF de sürüş rahatlığı had safhada.Saatlerce zerre yorulmadan sürebilirim gibi geliyor bana. Yolcu için de aynı şeyler geçerli bu arada.
Motorun selesini en üst seviyeye, arka amortisörü de 2 kademe yükselttim bu gün.(Çünkü bana çok alçak geldi ilk hali. Bacaklarım o kadar uzun olmadığı halde artçı yokken üzerine oturduğum zaman bile tabanlarım yere basıyor üstüne üstlük dizlerim de kırılıyordu.
Bu arada ön amortisör keçeleri eskimiş; amortisörde yağ sızması vardı. Sanırım ön taraf da bu yüzden biraz çökmüş durumda..
Haftaya onlar değişecek ve bakım olacak.
Şimdilik bu makinayla mutlu olacağım gibi geliyor..
Selamlar..
Gürsel abi ağzına sağlık, yalnız kuru kuru olmaz; fotoğraf da isteriz.
Bu arada dikkatimi çekti,
Amortisör ayarı bizim makinelerde de mevcut ama, bunda bir de ek olarak selenin yükseklik ayarı var sanırım?
Bu nasıl bir sistem ve kaç kademe; kaç cm etki ediyor anlatabilir misin?
Bir de yakıt tüketimi konusunda bir tesbitin oldu mu?
600F ve 600RR kisaylamali test. Dun nette bizim motorla ilgili araştırma yaparken rastladım. Performasta cok az bi farkları var , az yormasi ve 2 kisi konforuda cabasi. 3 sayfalık guzel test sonucları ve yorumlar var . Paylaşmak istedim.
Bence Honda'nın bizim efsaneyi yeni yada biraz makyajlı bir yüzle ve en son teknolojiyle tekrar canlandırması lazım...
http://www.motorcyclenews.com/upload...ents/cbr6f.pdf
HONDA Hayat ONDA
Gayet detaylı bir test yazısı, teşekkürler Hüseyin.
Özetlemek gerekirse dikkatimi çeken noktalar :
- Test edilen araçlar 2003 model, iki motor da 599cc - 4 silindirli - yakıt enjeksiyonlu motora sahip, silindir uzunluk ve çapları aynı, 600F 170 kg, 600RR 169 kg.
- Güç ve tork eğrilerini gösteren grafikte 6,000-10,500 rpm devir aralığında 600F sürekli 600RR'dan üstün, 10,500 devirden itibaren 600RR aradaki HP farkını hissettiriyor.
- 600F'in torku 600RR'dan daha yüksek, 600F: 10,100 rpm/41,67 ftlb - 600RR: 11,400 rpm/41.60 ftlb
- Kağıt üzerinde 10 HP olan güç farkı, arka tekerleğe iletim verilerinde 7 HP olarak görünüyor. 600F: 93.5 bhp/12,500 rpm - 600RR: 100.4 bhp/13,750 rpm
- 40-120 mph hızlanmada 600RR sadece 0.8 saniye farkla önde
- Çeyrek mil hızlanmada 600F, 600RR'a göre çok az farkla daha hızlı (0.10 sn. kadar ve 1 mph)
- Top speed olarak arada 2 mph'den daha düşük bir fark var
- İki motorun karşılaştırmasında ön plana çıkan noktalar:
600RR: Frenaj ve yol tutuş konusunda daha önde, daha güçlü ve gaz tepkisi daha keskin, amortisörleri daha sert, ayna görüntüsü yeterince iyi değil.
600F: Kullanımı daha kontrollü, gaz tepkisi daha yumuşak ve daha konforlu sürüşe sahip.
Testi yapan MCN test pilotu Tony Hoare'nin yorumu:
"F daha bana göre bir motosiklet; gerçekten rahat ve rüzgar koruması daha iyi."
Şu sizin makinalardaki orta sehpa olayına hasta oluyorum ya. İnanılmaz gereksiz geliyor bana
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Selam Emre..
CBF 1000'de sürücü selesini çıkartınca (yolcu selesi anahtarla serbest kalıyor ama sürücü selesini sökmek için 2 vida mevcut) Sonra selenin bağlandığı metal çerçeve şasiye vidalanmış ama vida yerleri dikey konumda 3 ad. delikli. En alttakine vidalarsan haliyle sürücü yükselmiş oluyor.İlk delikle son delik arasında en fazla 5 cm var. Tabi en yüksek konumda depo ile sele arasında biraz boşluk oluştu ama olsun.. İk aldığımda motor bana acaip alçak geldi. Tabanlarım yere tam düz basarken bile dizlerim bayağı kırık kalıyordu..Arka amortisörü de 2 tık sıktırdım rahata erdim. Bir de ön amortisörde yağ eksilmesi var sanırım, o da tamamlanınca daha da iyi olacaktır.
Yakıt konusunda daha bilgim yok ama Engin (Pazarbaşı) bey'in demesine göre uzun yolda 100 km. de 5-5,5, Şehirde 6 l. civarı yakar dedi.
Bakalım, göreceğiz.
Selamlar..
Gürsel
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)