Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #8281
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka varyatörün bozuk. ya eski takıldı ya da fabrikasyon hatalı. arka varyatörü söktürüp içini açtırıp gres yağıyla yağlat.
    Maxi ön varyatör gibi geliyor bana sorun.18,700 Km'dir aynı..
    Siz daha erken değiştirdiniz diye hatırlıyorum
    Devir fazla kaçırıyor,geçen 2 kişi dik bayırda 12000 devir gösterdi gösterge
    Ben artık kaale almıyorum bozulursa bozulsun,üstüne düştükçe bi yerden sıkıntı oluyor..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8282
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maxi ön varyatör gibi geliyor bana sorun.18,700 Km'dir aynı..
    Siz daha erken değiştirdiniz diye hatırlıyorum
    Devir fazla kaçırıyor,geçen 2 kişi dik bayırda 12000 devir gösterdi gösterge
    Ben artık kaale almıyorum bozulursa bozulsun,üstüne düştükçe bi yerden sıkıntı oluyor..
    zangır zangır titremeyi arka varyatör yaptırır. kavrama gerçekleşince ortadan kalkan titreme benim savımı destekliyor.

    yüksek devir çevirip motor gitmiyorsa ön varyatörün içindeki mil aşınmıştır ya da kayış bollaşmıştır. ya da ön varyatörün aynası diyim; çok pürüzsüzleştiğinden kayış varyatöre tutunamıyordur.

    100-150 tl verip aktarım sistemini komple değiş bence. 25 bando kayış, 50-50 varaytörler (sanırım) bir de işçilik...

  3. #8283
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zangır zangır titremeyi arka varyatör yaptırır. kavrama gerçekleşince ortadan kalkan titreme benim savımı destekliyor.

    yüksek devir çevirip motor gitmiyorsa ön varyatörün içindeki mil aşınmıştır ya da kayış bollaşmıştır. ya da ön varyatörün aynası diyim; çok pürüzsüzleştiğinden kayış varyatöre tutunamıyordur.

    100-150 tl verip aktarım sistemini komple değiş bence. 25 bando kayış, 50-50 varaytörler (sanırım) bir de işçilik...
    Sıkıntı geçti maxi kendi kendine
    Gaz telim kopunca,4500 devir rölanti ile gitmiştim tamirciye,yolda da ışıklarda durdum,4500 devir çevirmeye devam ediyordu.
    Sanırım biraz zarar verdim,aktarım sistemine.. Ama üstüne yaklaşık,350-400 km yaptım. Sorun geçti gibi..

  4. #8284
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkıntı geçti maxi kendi kendine
    Gaz telim kopunca,4500 devir rölanti ile gitmiştim tamirciye,yolda da ışıklarda durdum,4500 devir çevirmeye devam ediyordu.
    Sanırım biraz zarar verdim,aktarım sistemine.. Ama üstüne yaklaşık,350-400 km yaptım. Sorun geçti gibi..
    arka varyatörü söktür. her tarafını yağlasın usta. yaylarını ve kol diyeyim kollarının çalıştığına baksın. arka varyatör kalkışta titreme yapıyotsa o bozulmuştur. ben bi ara pati çektiriyordum bir de motosiklet çekmiştim. ondan sonra böyle şeyler başıma gelmeye balamıştı. sonra yağlattım düzeldi.

  5. #8285
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka varyatörü söktür. her tarafını yağlasın usta. yaylarını ve kol diyeyim kollarının çalıştığına baksın. arka varyatör kalkışta titreme yapıyotsa o bozulmuştur. ben bi ara pati çektiriyordum bir de motosiklet çekmiştim. ondan sonra böyle şeyler başıma gelmeye balamıştı. sonra yağlattım düzeldi.
    Yeni taktırdım arka varyatörü,2000 km olmamıştır..
    Bu arada satışa koymaya karar verdim. 1,750'den fiyat koyacağım,alan olursa ne ala,olmazsa yine binerim.
    Nasılsa sezon açıldı

  6. #8286
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0191415/detay/
    Motoru sahibinden.com'a koydum.
    1600 istedim,fiyat fazla biliyorum ama,bakımı eksiksiz..
    Yaz tatiline de yeni girdik,bakalım istediğim fiyatı veren yada mantıklı fiyatlar olursa satıp,vitesliye geçmenin vaktidir..
    Dün aşırı sıcakta 100 km,yolun 20 km'si tırmanış olmasına rağmen pek memnun kaldım..
    Artık hayırlısı..

  7. #8287
    InFlocK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    BuRsA
    Motosikleti
    150 ZC
    Arkadaşlar bir sıkıntım var;

    Motorda 1 haftadır sıkıntı var motorda boğuluyor ve tam gaz yemiyor 50 60 km den fazla hızlanamıyor. Son hızım ciddi oranda düştü. Motorun yağı yeni değişti ve bakımı yeni yapıldı. Hava filtresi kirli olabileceğini düşünerek kontrol ettim tertemiz, gaz teline baktım bir sıkıntı yok. Karbüratörde pislik olma ihtimali olabilirmi veya kayış ve aksamında bir sıkıntı olabilirmi??. Karbüratörde pislik olma ihtimaline karşı benzine karbüratör temizleyici karıştırdım ve 97 benzin koydum biraz kendine geldi çekişi arttı ama hala 60 km den fazla hız göremiyorum. İki kişi bindiğimde ise motor ciddi oranda zorlanıyor bayırlarda çok daha net belli oluyor. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    IMAGINATION IS THE EVIDENCE OF THE DIVINE

  8. #8288
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    büyük ihtimal karbüratördedir..
    pislikten ziyade bozulmuş dyafram yırtılmış olabilir..
    bende yaşamıştım zc mde bogulma olayını gaz yememe .
    karbüratör degişmişti sorun kalkmıştı ortadann..
    maxi97 bunu beğendi.

  9. #8289
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı InFlocK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bir sıkıntım var;

    Motorda 1 haftadır sıkıntı var motorda boğuluyor ve tam gaz yemiyor 50 60 km den fazla hızlanamıyor. Son hızım ciddi oranda düştü. Motorun yağı yeni değişti ve bakımı yeni yapıldı. Hava filtresi kirli olabileceğini düşünerek kontrol ettim tertemiz, gaz teline baktım bir sıkıntı yok. Karbüratörde pislik olma ihtimali olabilirmi veya kayış ve aksamında bir sıkıntı olabilirmi??. Karbüratörde pislik olma ihtimaline karşı benzine karbüratör temizleyici karıştırdım ve 97 benzin koydum biraz kendine geldi çekişi arttı ama hala 60 km den fazla hız göremiyorum. İki kişi bindiğimde ise motor ciddi oranda zorlanıyor bayırlarda çok daha net belli oluyor. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    Karbüratör,değilse de varyatör grubu ile alakalıdır büyük ihtimal.

  10. #8290
    InFlocK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    BuRsA
    Motosikleti
    150 ZC
    Alıntı ümit_150_zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük ihtimal karbüratördedir..
    pislikten ziyade bozulmuş dyafram yırtılmış olabilir..
    bende yaşamıştım zc mde bogulma olayını gaz yememe .
    karbüratör degişmişti sorun kalkmıştı ortadann..
    Bir arkadaşım var kendi motosikletinin karbüratörünü açıp kendisi temizleyebiliyor . Acaba açsak sorunun pislikten mi yoksa başka bir şeyden mi olduğunu anlayabilir miyiz?
    IMAGINATION IS THE EVIDENCE OF THE DIVINE

  11. #8291
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    dedigim gibi temizlemekten ziyade başka bi sorun varsa onu anca baska bi karbüratör takarak anlarsınız..
    veya iyi bi usta lazım..diye düsünüyorum..
    mesela benim sorunu bulmak için adam bir sürü sey yaptı..
    yok egzoz kurum baglamıştır dedi temizledi cıx olmadı..
    beyni degişti yok olmadı
    buji idr car cut denedi yine aynı motor en son karbüratörü söktü baska taktı düzel di motor

  12. #8292

    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX
    150zc ruhu olan, çok enteresan bir motor. Canı isterse iyi bir gezi arkadaşı olur ama istemezse kabusunuz olur.
    Gezmek için çıkacağınız yolda köprü bulunmadığından emin olun. Nedenini bilemiyorum ama ben hep köprülerin tam ortasında kaldım.



    '09-'12 yılları arasında 22.000 km kullandığım ZC için her yıl en az 1000.TL harcadım. Yani bana 4000 yada 5000.TL'ye maloldu. Genel bakım masrafı hariç.

    1 ay kadar önce hasbel kader girdiğim Mototal'den yanlışlıkla Honda Finans'ın 2 yıl kredisi ile ayda 309.-TL'ye Honda PCX 125 aldım.



    Eğer motora binmek konusunda ciddiyseniz kesinlikle bu dönüşümü sizde yapın derim. Aradaki fark inanılmaz boyutta.
    En azından yakıt konusunda fikir vereyim;





    Allah herkesin gönlüne göre versin.
    zc_58 bunu beğendi.

  13. #8293
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    20.000'e dayandı,karbüratör değişikliğinden sonra eski hızı kalmadı.
    Yakıt gerçekten çok yakıyor..
    Ulan basıp gitsem,o performansı verse hiç yakıt hesabı yapmam.
    1 Lt/ortalama 28 Km çok fazla.
    Altı üstü 150 cc 9 beygir.
    Ama içiyor mübarek

  14. #8294

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Hatay/Antakya
    Motosikleti
    Mondial 150 zc
    bende 2 aydır mondial zc kullanıyorum 2006 model ama 2010 haziranda çıkmış trafiğe ilk kez. 9000 km de şuan.. güzel temiz çiziksiz bir motor daha. ama benim bir sorunum var hızlı bir şekilde giderken gazı bıraktımı egsozdan silah gibi patlamalar geliyor pat çat diye ustaya götürdüm bu sorun için bakmış dış bobinini değiştirdim gene yaparsa getir dedi.. bi kaç gün yapmadı şimdi gene başladı bu sorunu neden yapar egsoz neden patlar egsozumu değiştirelim acaba

  15. #8295
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı iNaL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende 2 aydır mondial zc kullanıyorum 2006 model ama 2010 haziranda çıkmış trafiğe ilk kez. 9000 km de şuan.. güzel temiz çiziksiz bir motor daha. ama benim bir sorunum var hızlı bir şekilde giderken gazı bıraktımı egsozdan silah gibi patlamalar geliyor pat çat diye ustaya götürdüm bu sorun için bakmış dış bobinini değiştirdim gene yaparsa getir dedi.. bi kaç gün yapmadı şimdi gene başladı bu sorunu neden yapar egsoz neden patlar egsozumu değiştirelim acaba
    Egzozun sesi çok rahatsız olmadıkça etmedikçe bir sıkıntı olacağını zannetmem.
    Traktör gibi ses çıkarırsa egzoz manifoldu kaynaklıdır sorun.
    Takılacak bir durum değil yani.

  16. #8296
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Hortlatalım yoksa konu arşive gidecek
    Zc sahipleri sadece sorun çıkınca yazmayın,normal şartlarda da yazın topic yürüsün
    20,000 Km'ye 50 km kaldı.
    Yağ değişimini 1400 km sonra yaptım,ne koyduysam onu aldım..
    Eksiltme falan yok.
    Belki bu yaz vedalaşırız ya da bi 30.000 yaparız zc ile

  17. #8297
    kürşat ışık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2012
    Şehir
    Körfez KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha XVS 650 Dragstar
    150 ZC ile 3. haftamı doldurdum.. iyiki almışım..
    uğur kardeşim ekipmanlarda tamam.. sağolasın
    zc_58 bunu beğendi.

  18. #8298
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    benim eski zc yine ilanda5 ayda 3 el degişti masallah sattıgım gibi duruyor..1600 den ilana koyulmuş
    ilanda görünce bi tuhaf oldum..
    ahh zc resimleri hala duruyo ilk motor hiç unutulmuyor..

  19. #8299
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı kürşat ışık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 ZC ile 3. haftamı doldurdum.. iyiki almışım..
    uğur kardeşim ekipmanlarda tamam.. sağolasın
    Zc iyidir rahattır,ama performans bakımından çok şey beklemeyeceksin...
    21,150 Km'yi doldurduk
    zc_58 bunu beğendi.

  20. #8300

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Hatay/Antakya
    Motosikleti
    Mondial 150 zc
    traktör gibi egsozdan cıkma bir ses deil silah gibi patlıyor hızlı giderken gazı bıraktımı pat pat diye silah sıkmış gibi patlıyor ondan bahsediyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler