belkı 6 dır ama tıtresım başta vardı bunlar degıstıkten sonra almadı su an sadece sorun 20 30 da ıken 5 6 bın devırde bagırması gazı verdıkce duselıyor hızlanıyor ama o ılk hızlanmadonemınde 20 30 da takılıyor ama gaz verınce gıdıyor o sırada gazı kesınce abs varmıs gıbı anı yavaslıyor ustunden ucacakmıssın gıbı
вιz кαяѕıуαкαℓıуız
20-30 dayken 5-6bin devirde olması başlangıçta rölanti ayarının çok yüksek olmasından veya debriyaj balatasının işlevini yitirmesinden kaynaklı olabilir..
Ön ve arka varyatör ile ilgili sorunları okudukça kalkışlarda dipgaz kalkmamaya özen gösteriyorum. 10-15 bin kmlerde varyatör mü değişir ya,bu kadar adi malzemeden motosiklet üretilmez ki..
Bi arkadaş yolda giderken şasi kırılmasına maruz kalmıştı,umarım bi gün bizimde başımıza gelmez bu kötü malzeme yapısıyla..
Şunu da unutmamak lazım 1000-1500 tl arası bi rakamla motosiklete biniyoruz..Aynı şahin-doğan arabalar gibi yedek parça konusunda sıkıntı yok,buna da şükür
arkadaslar benim motorun sorunu karbüratör den imiş..karbüratör degişti ama motoru servisten aldım bindim üstüne sesi degişmiş gidişi degişmiş yokuşlarda eski zc m den eser yok..düz yoldada aynı son hız 90 ni görüo ama kalkışı hızlanışı çok kötüüü..beim zc degil dedim ilk bindigimde ki benim motorum kalkışı gidişi süperdi şuan yeller esio canım çok sıkıldı.
Arkadslar şasi kırılmasına dikkat edin elinizden geliyorsa ön granajları söküp iyice gözden gecirin ben gecen yaz boya yaparken ufaktan çatlaklar vardı (çizgi gibi)kırılmadan saglamlaştırdım
kırılmazsa ben kıracağım zaten. 50 km hızla 50 km gezmek, ışıklarda tın tın kalkıp milletin sıkıştırmasına maruz kalmak hoş değil. bi usta bulamadım ona yanarım. nerde bi kasap var hepsi malatya ve elazığ'a toplanmış.
slmm..geçen yazmıştım motorum eskisinden kötü die serviste motorun beynini degişmişti tamirci..bugün gezerken motoru park ettim geldigimde marsa bastım yok çalışmıo..ayak marsına bastım yine yok dakkalarca ugrastımn yine yok..açtım bujiyi temizledim bilmem ne yok çalışmadı.adamı aradım servisi kamyon gönderdi yükledik getirdim.adam direk beyni degişti marşa bastı tık aldı..suan soerunsuz çalışıyo.son hızı güzel ama son hıza ulaşma zamanı çık uzadı motorda birden kavramıyo...bugün ilk defa yolda kaldım arkadaslar ))
Bu şasiyi bi an önce kontrol edeyim,ne olur ne olmaz...
@Zozturk nasıl güçlendirme yaptınız çatlaklara?
Bugün havanın sıcaklığını fırsat bilip kendimi dışarı attım.Motor 20 gündür çalışmıyordu.Yol nereye götürürse gidip fotoğraf çekesim geldi.
Ön amortisörlerin sertliğinden daha önce bahsetmiştim.Tamirciye uğradım.Ön taraf komple sökülüp ön amortisörün tapaları alyan ile açıldı.Sorun hava yapmasıymış.15.00 civarında işim bitti.Gelelim fotoğraflara...
Öğle saati sıraları..20 gündür uyuyan Aslanı uyandırma vakti...
Tamir işi hallolduktan sonra teker çevirme zamanı.İlk adres şehrin hareketliliğinden arınmış doğup büyüdüğüm yer, Yenikent...
İhtiyaç molası..Fotoğraf makinesinin pili bitti pil aldım.Lastik havalarına baktım.Garajda yattığı sürede ön 20 arka 34 olmuş.İkisini de (26) yapıp yola devam...
Bu manzara yerini aşağıda görünen yoldan geçerken farkettim.Hemen çıktım tabi.Pek bakımlı bir yer değil her taraf moloz.Ama manzara güzel.Resimde görünen Toki evleri yani Ihlamurkent..
Şoferevleri-Yenikent...
Güneş yavaştan batmaya başladı hava gitgide soğuyor ve kötü haber şeffaf vizörüm yanımda değil.Bu da demek oluyor ki geceye kalırsam vizör açık halde gitmek zorundayım.Bu yüzden tempoyu hızlandırıp son adresi ŞelalePark yapıyorum...
Eve dönüş.Dağ taş tepe düzlük demeden beraber 100 km dolaştık.Hakkını verdi ama beni de mahfetti.Her yerim ağrıyor
Aslanı uykuya bırakma vakti...
Keyifli bir gündü.İzlediğiniz için teşekkürler Bu arada Skoda Favorit benim değil komşunun.Birlik olup apartman garajını işgal ettik
paylasımlar içintesekler carbonn..eskişehir güzel manzaralari var..motorda gicir gicir ..valla ben yagmur çamur dinlemiorum.otobüse binmek çok zor oluyo burda birde trafik öldürüo adamı işe geç kalıom..metro flan yol parasi artıo..sürekli motoru kullanıom kafamdan asagıya bardaktan boşalırcasına yagan yagmurda bile)inşallh bu ilerde benim için sorun çıkarmaz....eskişehir güzel memleket..
motorumuzun şekli süper ama keşke 250cc ve ybr kalitesinde olsaydı. böyle olsaydı büyük ihtimalle motoru ömür boyu kullanırdım.
Şekilden kurtarıyor evet.Yoksa çekilmez.Yerden çok yüksek.Boyda olunca bir türlü rahat edemiyorum motorda.Belim hala ağrıyor.Bayağı da üşümüşüm.Motoru da yıkadığım parlattığım yok valla kapalı yerde duruyor rüzgar yağmur gibi etkilerden korunduğu için öyle.Şimdi kış geldi hiç yıkatmam.Ama en zor hava şartlarında dahi kullanacağım orası kesin...
[QUOTEayaklarını öne doğru uzatarak kullan. ben 2 saat sürsem de ne belim ne boynum ağrımıyor. ki normalde bel ve boyun fıtığına sahibim.
motorun son hızı 50 km. motor gaz yemiyor. beklediğim kayış hala gelmedi ki şu motoru bi yaptırıp bineyim. kayışın pazartesi sabah kesinlikle elime geçmesi laızm.
uzun zamandır yagmurdan dolayı yıkamamıştım motoru...gerçi yine yagacak ama ben yinede yıkadım razı olamadım pis pis durmasına biraz resim paylaşayım
---------- Post added at 14:16 ---------- Previous post was at 14:12 ----------
---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:16 ----------
çamurlugun ordaki 4 wat çeken ışıklar çok güçlü ve aydınlatma iyi karşıdan gelen araçların beni görmemesi imkansız..tabi onları rahatsız edermiyim bilmiorum
---------- Post added at 14:20 ---------- Previous post was at 14:18 ----------
Umarım yaşamayız şaşi kırılması olayını
Şaka bi yana kötülüyorum kötülüyorum ama binince inmek istemiyorum. Ayrıca kalkışlarda titreme,seri kalkmama,çekişten düşme gibi sıkıntılarda debriyaj balatasını kontrol etmek gerekmiş,değiştirince farketti baya. Son hız eğimli yolda 100 düzde 95 (mevsime göre aşırı rüzgara rağmen),ayrıca devir göstergesi bende hiç bir zaman 10.000lere çıkmadı,çıkmıyorda,bundan dolayı 100'u de geçmiyor, ne kadar basarsam basayım,sizde de öyle mi?
Balata değişiminden sonra kalkışta dipgaz yaparsam 70km hıza 8-9 saniyede ulaşıyor
Bu arada salyangoz egzozu değiştirenler yeni egzoz ile salyangoz egzoz arasında yakıt,performans konusunda nasıl etki ediyor?
---------- Post added at 14:24 ---------- Previous post was at 14:22 ----------
---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:24 ----------
---------- Post added at 14:28 ---------- Previous post was at 14:26 ----------
---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:28 ----------
---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:30 ----------
suan üstünde rs egzozu var..salyongoz egzoza göre performanta etkisi çok oldu ...yakıt olarakta herhangi bir degişiklik görmedim aynısı oldu..salyangozdada 20 tl benzinle 140 km yaptim rs egzozundada aynı yolu yaptım hatta 145 km yaptım yani salyangoza göre bu egzozun daha iyi oldugunu düşünüyorum ben
@Ümit150zc Bu egzoz sizin motosiklete şeklen de çok yakışmış. Ben burdaki servislere sorduğumda 100 TL denmişti. Siz kaça yaptırdınız ?
ümit arkadasım o rs oksozunu nasıl montelediniz resimlersen sevinirim birde zırıltı sesi varmı yine?
[QUOTE=u.ak;2498047]@Ümit150zc Bu egzoz sizin motosiklete şeklen de çok yakışmış. Ben burdaki servislere sorduğumda 100 TL denmişti. Siz kaça yaptırdınız ?
ben burda egzozu 60 tl ye aldım..tüpü kelepçeleri ve ara borusu.10 lirada işçilik verdim 70 liraya hallettik
---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
zozturk:resim lerim yok ama yarın çeker koyarım..bir kelepçe ile tutturdum eski egzozun vidalı olan yerine .normalde eski egzoz 2 civata ile tutuo.bu egzozun kelepçesi bir civataya uyuyo onun için tek tutturdum...tabi isterseniz 2 kelepçe ile de tutturabilirsiniz...2. vida için bir somun ucu kaynatttırım yaptırabilirsiniz ama tek kelepçe ilede gayet saglam ...
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)