Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Ekim 2011, 08:11
#7701
slm dostlar..motorum 4000 k.m de suan suana kadar heç bir sorun çıkmadı ve 4000 km bakımını yaptırcagım.bu bakımda neler e baktırmalıyım bilgisi olan varsa yazabilirmi..neler degismeli..hava filtresini 2000 km bakımında degişmiştim tekrar degişmeme gerek varmı?
Reklamlar
-
17 Ekim 2011, 11:48
#7702
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
slm dostlar..motorum 4000 k.m de suan suana kadar heç bir sorun çıkmadı ve 4000 km bakımını yaptırcagım.bu bakımda neler e baktırmalıyım bilgisi olan varsa yazabilirmi..neler degismeli..hava filtresini 2000 km bakımında degişmiştim tekrar degişmeme gerek varmı?
kayışı hiç değiştirmediysen en başta kayışı değiş. mümkünse 821-20-30 kayış ve ya 835-20-30 powerlink kayış bul. bando da olur. ön varyatör bilyalarını değiştirt. söyle yağ mağ vurmasınlar. en fazla bilyalara gres yağı sürsünler.
servisindeki ustana güveniyorsan karbüratör temizliği ve subap ayarı da yaptırt istersen. _old_'un dediği 0.8e 1 subap ayarı en iyisiymiş.
tüm vidaları da sıktırt. aklıma gelenler bunlar.
-
17 Ekim 2011, 20:55
#7703
tesekler maxi.hazır 4000 bakımı gelmisken kışlık bakımıda yaptırayımm..suana kadar masraf çıkarmadı.biraz ben onun için para harcıyayım.aslında suan gidişat çok güzel çekişi filan.bi yandanda korkum var simdi bakıma sokarım bakımdan sonra acaba şuanki durumundan kötü olurmu die...ama kayışı degişecem yazdıkalrını tek tek yapacamm.birde hava filtresini degişemmi enson 2000 km önce degişmiştimm gerek varmı degişmeme....yani şu ana kadar sigorta bile atmadı hiç...o derece yani )
-
18 Ekim 2011, 13:58
#7704
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
tesekler maxi.hazır 4000 bakımı gelmisken kışlık bakımıda yaptırayımm..suana kadar masraf çıkarmadı.biraz ben onun için para harcıyayım.aslında suan gidişat çok güzel çekişi filan.bi yandanda korkum var simdi bakıma sokarım bakımdan sonra acaba şuanki durumundan kötü olurmu die...ama kayışı degişecem yazdıkalrını tek tek yapacamm.birde hava filtresini degişemmi enson 2000 km önce degişmiştimm gerek varmı degişmeme....yani şu ana kadar sigorta bile atmadı hiç...o derece yani
)
Nazar değmesin Hava filtresini ben 8000'de değiştirdim,7200'de aldığım abi önceden değiştirmemiş. Sizin yeni sayılır.Zaten çekişinden,benzin sarfiyatından az çok belli eder. Kayış konusunda mondialın kayışları nasıldır hiç bilmiyorum. Aldığım abi kayışı, filtreyi falan değişmemiş ben 8000'de toptan hallettim hepsini ama siz bilirsiniz..
-
20 Ekim 2011, 10:31
#7705
arkadaslar motora nazar deydi biraz önce araba çarptı bana..ve ş....siz kaçtı çarpıp....plakasını aldım ama.ehliyet yok..çok şükür bende bişi yok ama motorun ön grenajları ayrıldı yerinden..şimdi serv,se gidiyorumm...
-
20 Ekim 2011, 12:13
#7706
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
arkadaslar motora nazar deydi biraz önce araba çarptı bana..ve ş....siz kaçtı çarpıp....plakasını aldım ama.ehliyet yok..çok şükür bende bişi yok ama motorun ön grenajları ayrıldı yerinden..şimdi serv,se gidiyorumm...
Çok geçmiş olsun.. Önemli olan sağlığınıza birşey olmasın,gerisi bir şekilde çözümlenir. Malesef bu magandalardan etrafta çok var.
Bu arada dün kitapçığı karıştırırken difarensiyel yağı değişimi gerekiyormuş 4000 kmde. Ben alalı 4000 km,toplamda 11.400 km oldu. Değişmedi yağ. Değişen var mı?
-
20 Ekim 2011, 13:16
#7707
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
arkadaslar motora nazar deydi biraz önce araba çarptı bana..ve ş....siz kaçtı çarpıp....plakasını aldım ama.ehliyet yok..çok şükür bende bişi yok ama motorun ön grenajları ayrıldı yerinden..şimdi serv,se gidiyorumm...
a2 ehliyeti olan arkadaşın yok mu? al onu yanına ve hemen karakola başvur. çok geçmiş olsun. sende bişey olmaması çok önemli ama adamı bul ve hakkını al bence.
arkadaşlar subap sesi ve ya krankta ses var gibi demiştim geçen; üniversiteden işyerine geçerken 5500 deviri geçemeyerek deli etmişti motor beni. sağa çekip devir denemesi yaptığımda 9000i rahatça geçen motor yola gelince 5500 deviri geçemiyordu. bugün vaktim oldu ve servise gittim. ön varyatörün iç mili resmen ön varyatörü tutmuyormuş. 20 lira+10 lira vererek mükkemmel kalkış yapan bir motosiklete sahip oldum ya. resmen işkence çekiyormuşum.
şimdi gazı köklediğimde pati çeken bi motorum var . kavramadan sonra 6000 devirde sabitlenip çok güzel şekilde ivmelenen bir motorum oldu. son hızı deneyemedim. 1 saat sonra üniversiteye giderken denerim. büyük ihtimalle o da düzelmiştir.
bu arada 3. egzozun da tekere yakın yerdeki vidayı tutan demirle egzoz borusunun oradan kopmuş. ona da kaynak attırdım.
malatyadaki en iyi servis lastik havaları inik diye lastiğe hava bastı. içime sinmedi; gidip nitrojen bastırttım. adam basmadan önce lastiğin havasına baktı ve 51 ps basmış sağolsun. malatyadaki en iyi servis demiş miydim?
bu ay bakımlarla beraber 110 lira para verdim motora... neredeyse bi italyan kadar masraf açmaya başladı motor. gerçi 14.200e gelen bi italyan daha fazla masraf açar.
şöyle sayısaldan 5 tutturup 3-5 milyar param olsa da gidip ybr alsam.
@u.ak: diferansiyel yağı nedir bilmiyorum. arka teker göbeğinin oradaki yağı mı söylüyorsun? araştırırsan burada da paylaşır mısın?
-
20 Ekim 2011, 15:26
#7708
maxi hocam Allah kolaylık versin.Ustalardan çekiyorsun.Ben de motordan.Çok severek almıştım ama.Yarın için randevu aldım servisten.Bakalım servisten sonra durum ne olacak.Şuanda 40'ı geçmiyor.Durunca stop ediyor.Ses gelmeyen yer kalmadı.Egzozun hali duman.Şase vidası halen kırık.Hepsini yazdım yarın teker teker not ettireceğim servise.
Diferansiyel yağı için kitapçığı taradım ekliyorum buraya: http://img809.imageshack.us/img809/4204/001rda.jpg
-
20 Ekim 2011, 16:02
#7709
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
@maxi97; hocam dün akşam motosikletin kitapçığını karıştırırken gördüm. Difarensiyel yağı değişimi diye bir kısım vardı. Ufak bi resim var üzerinde ama motosikletin neresinde net olarak belli olmuyor. Bi iki saat önce ustama sordum. Hiç gerek yok dedi,mondialın servisine para kazandırmak amacıyla yapıtığı bi olaymış.
---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:58 ----------
Carbon adlı üyeden alıntı
maxi hocam Allah kolaylık versin.Ustalardan çekiyorsun.Ben de motordan.Çok severek almıştım ama.Yarın için randevu aldım servisten.Bakalım servisten sonra durum ne olacak.Şuanda 40'ı geçmiyor.Durunca stop ediyor.Ses gelmeyen yer kalmadı.Egzozun hali duman.Şase vidası halen kırık.Hepsini yazdım yarın teker teker not ettireceğim servise.
Diferansiyel yağı için kitapçığı taradım ekliyorum buraya:
http://img809.imageshack.us/img809/4204/001rda.jpg
Rölanti konusunda yazın çok sıkıntı çekmiştim,durunca stop etmesi ondan olabilr. Karbüratörün üzerindeki rölanti vidasi aşırı titreşimden dolayı bende sürekli düşüp,kayboluyordu. Sonunda sağlam bi vida taktım,şimdilik iyi gibi.
-
20 Ekim 2011, 16:31
#7710
Yarın bakılacak serviste.BP'den aldığım benzinden sonra oldu.Usta da benzinden desin, soluğu o BP'de alacağım.Slip de duruyor.
Bu arada biraz değişiklik olsun dedim LS2 kaskıma İridyum sarı visor aldım.Burada bulacağımı sanmıyordum ama, her çeşit LS2 kaskı ve visörü satan bir yer buldum.Fiyatı 30 TL.Yanında da patlayan park ampülümün yenisini eşantiyon olarak aldım.Güzel oldu sarı renk, ben beğendim.Tek eksi yanı gece görüşü biraz düşürüyor...
http://img43.imageshack.us/img43/3266/img0082qv.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/4524/img0084es.jpg
-
21 Ekim 2011, 01:36
#7711
kazadan sonra motoru yaptırmaya servise gittim..ön grenejların dil leri kırılmışş metel bi ince sac ile tamir ettiler eskisinden güzel oldu..gitmisken 4000 bakımınıda yaptırdım.yag degisimi.kayış degiştirdim(bando)ve ön varyötörün bilyaları degişti vidaları sıktırdım..tam bakım yapıldı ve 100 lira verdim.ayrıca varyotör kapagı mondial yazan kapak onu usta cıkardı ucu şaseye degiyo dierek kırmak istedi ve ayarsız kırdı..tekrar sıfır bi kapak taktı ben kırdım ben takarım dedi .sagolsun..kayıs degismeden önce 75 i zor görüodum çok zor.suan 85-90 gayet iyi bi performan s artıiı var...
-
21 Ekim 2011, 11:27
#7712
-
21 Ekim 2011, 14:56
#7713
500 bakımı 40 lira, 2000 bakımı 70 lira, 4000-6000 km ne olacak kim bilir...
Çok para yahu ufacık motora.Diğerlerini pek bilmiyorum ama, Honda'nın bakım aralığı 4000, Yamaha Fazer'ın 10.000 km .Arabaların da 15.000 mesela.
Pederde 93 model lada samara var.20.000 km'de bir yağını hava filtresini değiştirir.Devam.Sıfır aldı şuan 120.000 km'de.Tık yok arabada.Kaloriferine el tutamazsın.Motor desen ayrı.100 km'de 10 lt lpg geçmez. Sibop ayarı karbüratör ayarı zırt pırt ayarı ilk defa bu kadar çabuk bozulduğunu görüyorum.Neden 93 model araba ihtiyaç duymuyor bunlara.2007 model motorun çıkardığı arızalara bak parmak kadar şase vidası içinde kırılıyor.1000 km'de egzoz dağılıyor.Tutku yerini işkenceye bırakmaya başladı...
-
21 Ekim 2011, 15:08
#7714
Carbon adlı üyeden alıntı
500 bakımı 40 lira, 2000 bakımı 70 lira, 4000-6000 km ne olacak kim bilir...
Çok para yahu ufacık motora.Diğerlerini pek bilmiyorum ama, Honda'nın bakım aralığı 4000, Yamaha Fazer'ın 10.000 km .Arabaların da 15.000 mesela.
Pederde 93 model lada samara var.20.000 km'de bir yağını hava filtresini değiştirir.Devam.Sıfır aldı şuan 120.000 km'de.Tık yok arabada.Kaloriferine el tutamazsın.Motor desen ayrı.100 km'de 10 lt lpg geçmez. Sibop ayarı karbüratör ayarı zırt pırt ayarı ilk defa bu kadar çabuk bozulduğunu görüyorum.Neden 93 model araba ihtiyaç duymuyor bunlara.2007 model motorun çıkardığı arızalara bak parmak kadar şase vidası içinde kırılıyor.1000 km'de egzoz dağılıyor.Tutku yerini işkenceye bırakmaya başladı...
halen daha söylüyorum. parasına göre alınacak en iyi motordur. ama parasına, yani 1600 tl gibi bir fiyata.
para varsa 0 km ybr 125 en mantıklı seçimdir. 4200 lira para değil. korumalara ıvır zıvıra 800 tl fiyat ayırdıktan sonra yağını benzinini koyduktran sonra 100 000 km gidecek bir alet bu ybr.
bmwye ne diyorsunuz arkadaşlar hiç yorum yok?
-
21 Ekim 2011, 23:09
#7715
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
halen daha söylüyorum. parasına göre alınacak en iyi motordur. ama parasına, yani 1600 tl gibi bir fiyata.
para varsa 0 km ybr 125 en mantıklı seçimdir. 4200 lira para değil. korumalara ıvır zıvıra 800 tl fiyat ayırdıktan sonra yağını benzinini koyduktran sonra 100 000 km gidecek bir alet bu ybr.
bmwye ne diyorsunuz arkadaşlar hiç yorum yok?
bmw hakkında benim şahsen bi bilgim yok malesef.. bu arada motosikletinizin yeni hızı hayırlı olsun ön varyatörde aynı işlemleri yapsam acaba aynısı olur mu bende de
-
22 Ekim 2011, 21:27
#7716
Bugün motoru servisten aldım.Yaylanırken gelen zırıltının giderilmemiş olması bir yana, 70'ten sonra gaz açınca arkadan biri tutuyor gibi zorlanıp birden fırlaması da artık hıza bağlı olmadan kalkış dahil her gaz açışımda meydana geliyor.Bu piyangonun bedeli ise 65 TL... Pazartesi yine servisteyim...
-
24 Ekim 2011, 23:06
#7717
arkadaslar slm.o kazadan sonra dreksiyonda yamukluk var sol tarafa dönük..yani dreksiyonu cevırdıgımde sag taraf ruzgarlıga tam degiyo.sag taraf biraz ara kalıyo.bunu ustaya dedim baktı kullandı dedi bunda bişi yok aynı serviste iki ustada denedi baktı oda dedi bunda bişi yok..ruzgarlıga deymesi nırmal grenaj plastik oynama yapmıstır dedi..ama ben motoru kullanırken hissediyorum yamuk oldugunu..acaba maşa mı egildiki anlamadım gitti..bu arada kayışı ve bilyeleri degiştikten sonra motor çok serileşti durmuyo yerinde
-
25 Ekim 2011, 03:14
#7718
elazığ harput motora gitmeyin arkadaş. antalya harput motoru bilmem ama elazığa gitmeyin. çoluk çocuğa kırılan egzoz saplamasını değiştirerek üst kapak değişmeye kadar götürdüler de adam gibi bir torna ustası yardımıyla 15 tlye hem külbütör kapağı hem üst kapak değişmekten kurtuldum.
1 egzoz saplaması için.
eşşeklik bende ki bu motorla uzun yola çıkıyorum. dayanamıyor arkadaş. dayanamıyor!!!! giden gene benim 90 lira oldu. bu ay motor 200 lira yedi.
---------- Post added at 02:14 ---------- Previous post was at 02:05 ----------
ha bu arada bizim silindirin markası kymcoymuş.
pardon elim sürçtü, jymco.
son olarak 19 tlye 160 km yol gittim uzun yolda. sanırım otomatik jiklede sıkıntı var ve fazla benzin yaktırıyor. ya da uzun yolda dip gazda gitmeyle farkediyor. anlayamadım. sürekli yüksek devirde giderken şehir içinden nasıl az yakabiliyorum hayret doğrusu.
-
25 Ekim 2011, 12:40
#7719
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
elazığ harput motora gitmeyin arkadaş. antalya harput motoru bilmem ama elazığa gitmeyin. çoluk çocuğa kırılan egzoz saplamasını değiştirerek üst kapak değişmeye kadar götürdüler de adam gibi bir torna ustası yardımıyla 15 tlye hem külbütör kapağı hem üst kapak değişmekten kurtuldum.
1 egzoz saplaması için.
eşşeklik bende ki bu motorla uzun yola çıkıyorum. dayanamıyor arkadaş. dayanamıyor!!!! giden gene benim 90 lira oldu. bu ay motor 200 lira yedi.
---------- Post added at 02:14 ---------- Previous post was at 02:05 ----------
ha bu arada bizim silindirin markası kymcoymuş.
pardon elim sürçtü, jymco.
son olarak 19 tlye 160 km yol gittim uzun yolda. sanırım otomatik jiklede sıkıntı var ve fazla benzin yaktırıyor. ya da uzun yolda dip gazda gitmeyle farkediyor. anlayamadım. sürekli yüksek devirde giderken şehir içinden nasıl az yakabiliyorum hayret doğrusu.
Hocam yaza doğru okula hep bu zc ile gitmeyi düşünüyorum ama hatamı yaparım bilmiyorum. Kocaeli'den-Sakarya'ya. Nizami bakımlarını aksatmıyorum ama insan tereddütte de kalmıyor değil. Günlük yaklaşık git-gel 160 km olur.
Benzin harcama konusunda benim zc dengesiz. Uzun yolda dip gazda çok çok etkiliyor. Okula gidip gelirken acelem yoksa 60-70 en ideali. Okula yetişmek için acelem olduğunda 75 kmlik yolda 85-90 ile gidince full depo yarılanıyor. Ama dönüşte 60-70 ile gelince yarı depo benzinden yine de bi 15 -20 km'lik benzin kalıyor.
Bu arada sizin bmw alma planınız nasıl gidiyor ?
-
25 Ekim 2011, 13:18
#7720
u.ak adlı üyeden alıntı
Hocam yaza doğru okula hep bu zc ile gitmeyi düşünüyorum ama hatamı yaparım bilmiyorum. Kocaeli'den-Sakarya'ya. Nizami bakımlarını aksatmıyorum ama insan tereddütte de kalmıyor değil. Günlük yaklaşık git-gel 160 km olur.
Benzin harcama konusunda benim zc dengesiz. Uzun yolda dip gazda çok çok etkiliyor. Okula gidip gelirken acelem yoksa 60-70 en ideali. Okula yetişmek için acelem olduğunda 75 kmlik yolda 85-90 ile gidince full depo yarılanıyor. Ama dönüşte 60-70 ile gelince yarı depo benzinden yine de bi 15 -20 km'lik benzin kalıyor.
Bu arada sizin bmw alma planınız nasıl gidiyor ?
7-8 milyara geliyor toplamda. motoru yardırıp içini dışını komple temizleterek ağır bakıma girmesi gerek. 5500e onu alsam, 1-1.2 bin daha yer. arızası varsa daha da fiyat artar. zaten para da yok. şu an benim için en iyi motosiklet ybr125. yılbaşında alırım inşallah.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler