Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Eylül 2011, 17:03
#7641
u.ak adlı üyeden alıntı
Gaz elciğinde çok boşluk var,onu nasıl alabilirim ?
gaz elciğinin altında dönen vidalı bir parça var. ilk olarak burdan az da olsa ayarlanabilir. ikinci olarak; alt bagajı açıyoruz. akünün yanında 2 vida var onu söküp plastik kapağı çıkarıp karbüratöre ulaşıyoruz. orada gaz telini ve bağlı olduğu parçaları göreceksin. o kısımda vidalarla gaz telinin boşluğunu alabilirsin.
kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun.
Reklamlar
-
20 Eylül 2011, 04:06
#7642
Arkadaşlar 1-2 tane küçük sorunum var yardımlarınızı bekliyorum
Öncelikle kırmızı ışıklarda motor stop ediyor.
Birde cantlarınızda olan şeritleri bende yaptırmak istiyorum motorum kırmızı hangi renk şerit gider sizce?
Amatisörler çok sert açtırabilirmiyiz, o imkan varmı acaba
Şerid led slikonlu lambalardan yaptırmak istiyorum motorun altına, motora zararı olurmu aküye falan? onu hangi renk yaptırmalıyım sizce
Bu arada 1100 kmdeyim öyle büyük bir sorunum olmadı nadiren çok hızlı gidince 80-110 arası egzosdan ses geliyor sanki bir pervane dönerde bir yere çarpınca ses çıkartırya onun gibi fazlada rahatsız edici değil ama.
-
20 Eylül 2011, 04:09
#7643
rölantini arttır, çözülmezse karbüratör hava ayarı yanlıştır. bunlar değilse bilmiyorum.
bence gene kırmızı gider.
amortisörler servislerde ayarlanabiliyor diye biliyorum. ben hiç memnun değilim. bi planım var ama sanayidekilerle uğraşmaktan bıktığım için yapmıyorum.
şerit ledler 1 metresi 1w çekmez bile. ben yapmadım, yapmam da. yaparsan da bari beyaz olsun. kırmızı motora mavi led yapanlara inanamıyorum.
-
20 Eylül 2011, 04:26
#7644
kimse beni yalnış anlamasın...
eski zc kullanıcısıyım, motorumuda forumda ki herkes neredeyse bilir...
hiç bir zaman led taraftarı biri olmadım...
farlara güzel bir işçilikle on numara durduğu kesin...
lakin motorun etrafına altına yada herhangi bir yerine led döşemek motoru panayır alanına çevirmek pekte güzel bir fikir değil hani....
arkadaşlar motorunuza yapacağınız aksesuar motorunuzu zengileştirsin, vede size bir artı sağlasın...
altına led döşemekle hiç bir artı sağlamazsınız....
ledi arka stoplarında ön far makyajında çok iyi kullanabilirsin ki, wolky emre, maxi ve ben yapmıştık on numara olmuştu...
bu tip işçiliği kendiniz yaparak güzel bir görüntü sağlarsınız ve motorunuzu daha çok tanıma fırsatı bulursunuz...
bir yerine birşey olacak korkusuyla yaklaşmayın bu size tavsiyedir...
motora devam edecem diyorsanız bırakın ustalığı parçası ucuz olan bir motorda öğrenin...
en kötü yerini bozsanız 50 lira....
hepinize iyi geceler...
-
20 Eylül 2011, 21:38
#7645
Bugün şehiriçi 200 km yaptım.Hep de yetişmek zorunda kaldım gittiğim yerlerde.Şimdi geldim eve bitirdi resmen motor beni.Sağlam bir uyku çekerim.Tam hava karardı ampul patladı.20 km farsız geldim.Yarın servis yolu gözüktü, ampul ve buğulanan gösterge camlarım değişecek.
Bu arada kolumdaki alçıyı aldırmıştım dün.Aliminyum birşey takıp sardılar parmağıma.Kemik kırıldığı yerden kopmamış neyseki.Durum şimdilik iyi.
Sedat 500 km'de iken stop etme olayı bende de oldu rölantiyi arttırdım bu seferde durduğunda frene basmazsan hareket ediyordu ayar çektiler ilk bakımda düzeldi.Periyodik bakımlara servise gitmiyorsun sanırım.LED olayında da unnamed'e katılıyorum.
-
20 Eylül 2011, 23:30
#7646
unnamed'in dedikleri sayesinde kendi işimi kendim görür oldum. 200-250 liraya gerekli tüm alet edevatı alıp periyodik bakımlar harici tüm işimi kendim yapacağım.
Carbon adlı üyeden alıntı
Bugün şehiriçi 200 km yaptım.Hep de yetişmek zorunda kaldım gittiğim yerlerde.Şimdi geldim eve bitirdi resmen motor beni.Sağlam bir uyku çekerim.Tam hava karardı ampul patladı.20 km farsız geldim.Yarın servis yolu gözüktü, ampul ve buğulanan gösterge camlarım değişecek.
Bu arada kolumdaki alçıyı aldırmıştım dün.Aliminyum birşey takıp sardılar parmağıma.Kemik kırıldığı yerden kopmamış neyseki.Durum şimdilik iyi.
Sedat 500 km'de iken stop etme olayı bende de oldu rölantiyi arttırdım bu seferde durduğunda frene basmazsan hareket ediyordu ayar çektiler ilk bakımda düzeldi.Periyodik bakımlara servise gitmiyorsun sanırım.LED olayında da unnamed'e katılıyorum.
elin için tekrar geçmiş olsun. belki bu yüzden yorulmuşsundur. far patlaması için konjüktörüne bir baktır. ya da baktırma lamba dandikse 2 saatin sonunda patlayabilir.
ben 120-170 km sürdükten sonra ellerimdeki 5 dakikalık uyuşma harici sıkıntım olmadı. gerçi uzun yolda arka çanta ile kendimin arasına içi elbise dolu seyahat çantası üzerine uzanarak sürdüğüm için, yatar pozisyonda diyelim, vücut olarak bitme gibi bir şey olmadı.
kaptanın seyir defteri: kilometre 13500 civarı...
-
21 Eylül 2011, 11:33
#7647
Bakımlara kaç para veriyorsunuz.500 km ilk bakım 20 TL Castrol Scooter yağı kendim aldım, 20 lirada servise verdim.Şimdi 2000 bakımı servisin koyduğu yağ dahil diğer bakımlara toplam 55 TL dedi.Çok değil mi yahu.Garanti uçmasın diye katlanıyorum valla...
-
22 Eylül 2011, 00:18
#7648
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
gaz elciğinin altında dönen vidalı bir parça var. ilk olarak burdan az da olsa ayarlanabilir. ikinci olarak; alt bagajı açıyoruz. akünün yanında 2 vida var onu söküp plastik kapağı çıkarıp karbüratöre ulaşıyoruz. orada gaz telini ve bağlı olduğu parçaları göreceksin. o kısımda vidalarla gaz telinin boşluğunu alabilirsin.
.
sağolasın maxi 97 hallettim,teşekkür ederim
bu arada egzoz manifoldu hava kaçırıyor. motorun sesi değişti yine. bu 3.kez oluyor. ilk ikisinde contalar değişti ama sorun nüksetti. aranızda bu sıkıntıyı yaşayan oldu mu ? elimden geldiğince dikkatli kullanıyorum spor sürmüyorum ama bu egzoz manifoldundaki sorun neden kaynaklı
-
22 Eylül 2011, 02:28
#7649
u.ak adlı üyeden alıntı
sağolasın maxi 97 hallettim,teşekkür ederim
bu arada egzoz manifoldu hava kaçırıyor. motorun sesi değişti yine. bu 3.kez oluyor. ilk ikisinde contalar değişti ama sorun nüksetti. aranızda bu sıkıntıyı yaşayan oldu mu ? elimden geldiğince dikkatli kullanıyorum spor sürmüyorum ama bu egzoz manifoldundaki sorun neden kaynaklı
geri dönüşüm denen borulara kör tıpa taktır. motorunda isteksizlik başlamışsa bu boru sisteminin tıkanmış olduğunu kanıtlıyor. tıkandığı için motorun gücü azalıyor. komple iptal edersen daha iyi olur. o boruları 3 gün içinde 3 kere değiştirdim 4. kere gene patladı. hatta üst kapak değiştik sonunda. olayın başlangıcı hava filtresi olsa da durum bu.
neyse beni boşver. motoru orta ayağa al, rölantide çalışırken hava filtresinin agzını tıka. gaz verince stop ediyorsa iyidir. boruların sağlamdır.
servislerin başında durup ne yaptığına bak. sadece yağ değişimi ve hava filtresine bi hava vurması için 10 lira vermelisin. ama karbüratör temizletme, subap ayarı gibi meşakkatli birkaç iş yaptırmışsan 55 lira normal.
-
22 Eylül 2011, 11:49
#7650
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
geri dönüşüm denen borulara kör tıpa taktır. motorunda isteksizlik başlamışsa bu boru sisteminin tıkanmış olduğunu kanıtlıyor. tıkandığı için motorun gücü azalıyor. komple iptal edersen daha iyi olur. o boruları 3 gün içinde 3 kere değiştirdim 4. kere gene patladı. hatta üst kapak değiştik sonunda. olayın başlangıcı hava filtresi olsa da durum bu.
neyse beni boşver. motoru orta ayağa al, rölantide çalışırken hava filtresinin agzını tıka. gaz verince stop ediyorsa iyidir. boruların sağlamdır.
servislerin başında durup ne yaptığına bak. sadece yağ değişimi ve hava filtresine bi hava vurması için 10 lira vermelisin. ama karbüratör temizletme, subap ayarı gibi meşakkatli birkaç iş yaptırmışsan 55 lira normal.
Sağolasın maxi97 hocam, bende bugun servise gidip başında durarak ne yapıyor ne ediyor bakıcam.Hep olumsuzluklardan bahsettik ama egzoz manifoldundaki kaçakla birlikte geçen gece Kocaeli-Yalova arası bi 110 km yaptım 2 kişi. Manifold sorununa rağmen çekişi iyiydi 80-85 arası hızla gittim geldim. Sorunu da cozunce kısmetse okula da zc ile gitmeyi dusunuyorum.(Kocaeli'den,Sakarya'ya)
Bu ufak tefek sıkıntıları olmasa çok daha iyi olur ama neticede çinli ve ucuz,idare edeceğiz artık
-
22 Eylül 2011, 16:19
#7651
valla, yaşadığım sorunların hepsi ya servis kaynaklıydı ya da sarf malzeme bulamamamdandı. bir hava filtresi için üst kapak değişmek zorunda kaldım. 835-20-30 kayış bulamadığım için 9000 kmdeki kayışım servise 42 km kala koptu.
şu anda neredeyse ilk günkü gibi; şehir içinde haddinden fazla agresif kullanmama rağmen bir kere isteksizlik, çekmeme sorunu yaşamadım. nadiren rölanti civarında motorda bi isteksizlik oluyor. bunu da yavaş giderken az hızlanmak için az gaz verdiğimde gaz yememesi, gazı biraz daha açtığımda aniden fırlaması sorunu var. bunu da karbüratör temizliği yaptıramamama bağlıyorum. bi ihtimal beyine takılan soketlerden biri temassızlık yapıyor.
bunları şunu söylemek için anlattım. eğer zamanında servisten hava filtrem ve kayışımı alsaydım ve karbüratör temizliği+ subap ayarı yapabilen bir servisim olsaydı motorum hala ilk günkü gibi olurdu.
bu motor halen daha 1500-1600 liraya alınacak en iyi motordur.
-
22 Eylül 2011, 23:50
#7652
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bugün ustama götürdüm motoru manifold contasından kaynaklı değilmiş sorun,diyaframı patlamış (ilk kez duydum bunu) halloldu,sorun. Dediğiniz gibi iyi bir servis gerçekten çok önemli. Ama bu scootera sahip olan artık kendi kendine birşeyleri yapmayı öğrenmek zorunda kalıyor ister istemez..
Yarında kısmetse üniversiteye,(Kocaeli-Gölcük'ten Sakarya'ya) gidicem. İnsa'Allah mahçup etmez zc beni
-
22 Eylül 2011, 23:54
#7653
u.ak adlı üyeden alıntı
Bugün ustama götürdüm motoru manifold contasından kaynaklı değilmiş sorun,diyaframı patlamış (ilk kez duydum bunu) halloldu,sorun. Dediğiniz gibi iyi bir servis gerçekten çok önemli. Ama bu scootera sahip olan artık kendi kendine birşeyleri yapmayı öğrenmek zorunda kalıyor ister istemez..
Yarında kısmetse üniversiteye,(Kocaeli-Gölcük'ten Sakarya'ya) gidicem. İnsa'Allah mahçup etmez zc beni
karbüratörün içinde diyafram var. akünün yanındaki plastik kapağı açınca karbüratörü görürsünüz. karbüratörün üstündeki kapağı sökünce bu diyafram karşınıza çıkar.
-
23 Eylül 2011, 21:48
#7654
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
karbüratörün içinde diyafram var. akünün yanındaki plastik kapağı açınca karbüratörü görürsünüz. karbüratörün üstündeki kapağı sökünce bu diyafram karşınıza çıkar.
teşekkür ederim bunu da öğrendim artık
Bugün 121 km yol yaptım toplam. 3,4 litre benzin yaktı. Zaman zaman 85-90 km ile gidince benzin tüketimi aşırı artıyor. Tahminimce bi 9-10 km daha gidecek benzin var depoda. 1 litre ile ortalama 35 km yapıyor yani. Normal midir ? Sizin tüketiminiz nasıl ?
-
23 Eylül 2011, 23:37
#7655
u.ak adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim bunu da öğrendim artık
Bugün 121 km yol yaptım toplam. 3,4 litre benzin yaktı. Zaman zaman 85-90 km ile gidince benzin tüketimi aşırı artıyor. Tahminimce bi 9-10 km daha gidecek benzin var depoda. 1 litre ile ortalama 35 km yapıyor yani. Normal midir ? Sizin tüketiminiz nasıl ?
tüketim çok güzel. ybr den fazla farkı yok.
dün gece motorumu çalmaya teşebbüs etmişler. direksiyon kilidi kırık ve kontağın içinde anahtar kırılmış. direksiyon sola dönüyor ama sağa dönemiyor. zaten bu yüzden 5 metre yandaki sokağa bırakmış. sola düşürmüş sol ayna kütüğünün arkasındaki metal kapağı kırmış, ayna komple oynuyor. bir de sol yolcu ayaklığının oradaki yan plastik kısımda 3 cmlik bi kırık oluşmuş.
15.00dan 19.00a kadar polisle şunla bunla uğraştım. 1 saatte yerimi bulamayan polis Yaşar'a da selam olsun.
şu sıralar hayatım berbat gidiyor.
-
24 Eylül 2011, 08:40
#7656
maxi geçmiş olsun kardeşim.....
-
24 Eylül 2011, 15:32
#7657
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
dün gece motorumu çalmaya teşebbüs etmişler. direksiyon kilidi kırık ve kontağın içinde anahtar kırılmış. direksiyon sola dönüyor ama sağa dönemiyor. zaten bu yüzden 5 metre yandaki sokağa bırakmış. sola düşürmüş sol ayna kütüğünün arkasındaki metal kapağı kırmış, ayna komple oynuyor. bir de sol yolcu ayaklığının oradaki yan plastik kısımda 3 cmlik bi kırık oluşmuş.
15.00dan 19.00a kadar polisle şunla bunla uğraştım. 1 saatte yerimi bulamayan polis Yaşar'a da selam olsun.
şu sıralar hayatım berbat gidiyor.
çok geçmiş olsun hocam,sıkma canını elbet vardır bi hayır..
-
25 Eylül 2011, 03:08
#7658
-unnamed- adlı üyeden alıntı
maxi geçmiş olsun kardeşim.....
çok sağol abi. adam çalamamış, kırmış defolmuş gitmiş ona sinir oldum ya. gidon sağa dönemediği için hemen ileri bırakmış bir de yan ayağa almış şerefsiz. alırken de düşürmüş bir kere. tilt oldum yemin ederim.
u.ak adlı üyeden alıntı
çok geçmiş olsun hocam,sıkma canını elbet vardır bi hayır..
çok sağol. kontak değişecek sol kütük değişecek. işçiliği kendim bile yapsam 100 lira gider gözüyle bakıyorum. hayrı mı kalmış bu işin.
-
25 Eylül 2011, 12:14
#7659
60 tl bir alarm okadar etkiliki ya çok geçmiş olsun
-
26 Eylül 2011, 11:02
#7660
Arkadaşlar yaşadığı şehirdeki bayide bu gösterge camından olup , bana PTT ödemeli olarak gönderebilecek var mı? Artık göstergelerin hiç birisini göremiyorum ve malesef burada bulamadım.Çok makbule geçer valla...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler