motoru alalı 5 ayı geçti vidaları 1 defa sıktım hele balata vidalarını hiç sıkmadım suana kadar ne düsme oldu nede gevseme çok şükür..ben memleketteyim 10 gün sinopta kalacam motorum istanbulda özlemeye basladım ..kutup baslarını çıkardım ..acaba 10 gün çalışmassa akü kendiliginden bitermi ki ?.yıkdım sildim tertemiz bıraktım branda gibi bişi de çektim..
---------- Post added at 01:16 ---------- Previous post was at 01:14 ----------
ayrıca benim stop ve sinyallerde su alıo.silikon cekecem ama sökemiom stopları bi kere denedim olmadı
maxi 250 cc koyarsan ona uçurursun o motoru(:
merakta etmiyor değilim, motor 250 cc ile nasıl birşey olur...
sedat senin motorunu bir türlü anlayamadım, o nasıl iştir?
maxi köstebek yuvasında gidiyor, böyle şikayetlerini hiç görmedim...
nasip kısmet....
ümit 2 hafta çalıştırmasanda birşey olmaz...
akü dediğin şey öyle çabucak bozulacak bir alet değil...
bu kadar üstüne düşmene gerek yok....
Yok memnunum ama, onlar ufak tefek sorunlar o kadarda olsun istediğim yere götürüyor beni yolda bırakmadan. Yakıtıda gayet iyi 10 tllik attım sabah yaklasık 70 km yaptık 2kişi evime kadar getirdi ibre sonda gibi ama daha var içinde
Zc ile başşım belada :D
Gaziantep'te cg serilerini 350 ccye kadar çıkarabilen hazır kitler satılıyor. eski motorcu bi iş arkadaşım oraya tayin gitti. ona da "scooter için seti bir dükkana sormuştum, dükkandaki eleman cg serisi için motorlar var scooter yapmıyoruz demişti" dedim. o da "sen motoru getir, onlar uydururlar sen merak etme" dedi.
"biz burada sadece adam yapamıyoruz, çünkü Allah'ın işine karışmak istemiyoruz." dedi.
sesli güldüm. bakarsınız seneye mart gibi doğum günümde kendime 350 cclik bir zc yaparım . en kötü ihtimal alt bagajı iptal ederiz.
sedat geçmiş olsun. valla sana şunu söyleyeyim, vidaları çok sıkı sıkman da bu malzemelerin kırılmasında etkendir. az biraz esneme payı bırak bence çok çok sıkma. ben asla tam sıkmıyorum.
Tşkler arkadaşlar, bugun ön teker inmiş garip bir şekilde ) patladı sandım annem ile avm'ye gitmiştik dönüşte gösterdim patladı sanırım bu dedim adam baktı hava vurdu patlak gözükmüyor dedi, anlamış değilim patlak yoksa neden iner ki 1-2 saat sonra tekrar bakarım inme varmı diye
Zc ile başşım belada :D
Arkadaşlar çakmaklıktan çalışan pompa tavsiye edermisiniz ?
Birde biraz uzun yola çıkacağız, yanıma neler almalıyım? Teşekkürler şimdiden o görüşleriniz için.
Zc ile başşım belada :D
pompanın güç değerlerine bak. mümkün olduğu kadar küçük pompa al. tabi lastiği şişirebilecek kadar güçlü. ön tekerin balansı bozulmussa da hava kaçırır.
bizim tekerlere balans yapılabiliyor mu? benim arka teker 8 çizer gibi dönüyor.
Ön lastiğin havası inmişti ben patladı sandım çünkü öyle inmesi mümkün değil, 5-6 saat sonra motorun havasına bakayım dedim hala taş gibi küçücük inme yok, o inme çok garip..
Zc ile başşım belada :D
beyler uzun aradan sonra motor 8000e gelince foruma bi bakayım dedim ne olup bitiyo
diyorum ki herkes bişeyler değiştiriyo nazar değmesin benim motor 8000de yağ dışında bişeyi değişmedi kayış filan
bide ben pek anlamıyorum motor bakımından sadece temiz kullanıyorum ve düzenli bakıma gidiyorum zırıltı çıksa tüm vidaları sıkıyorum pas sökücü ile temizliyorum vidaları
herneyse bana önerceğiniz artık şunu değiştir zamanı gelmiş diyeceğiniz ne var bide kontrol ettir diyeceğiniz (kayışı olur, hava filtresi olur gerçi hava filtresi için hep temiz dedi servis)
bide artık Allah rızası için şu led yapımı, beyaz veya xzenon ampül yada kit herneyse bunlarla ilgili ayrıntılı bi yazı olsa herkes faydalansa
hangi parçalar kullanılır fiyatları ne kadardır linkleri ile birlikte ve mümkünse montaj kısmıyla ilgili bi kaç örnek resim
bunu daha öncedende söylemiştim ama herkes sadece led yaptığı yada farları değiştirdiği motorunun resimlerini koyuyo
bikez daha rica ediyorum bu şekilde ayrıntılı bi yazı belki 2-3 saatiniz alıcak ama burada biçk kişi bundan faydalanacak
benim motora tek yapmak istediğim şeyler
1 - ön far ve park xzenon veya kuvvetli beyaz ampül uygulaması gece çok gezerim normal kullanabilmem lazım
2 - göstergelerin altına renkli led uygulama
3 - arka fren ve parklara led uygulama
bunları yapmak istiyorum sade ve temiz bi motor olcak unnamedin motor gibi ama tabi o baya uğraştı masraf etti
bide şöyle ürünler buldum tavsiye edermisin yada önerceğiniz başka şey varmı acaba (bunları bizim motora uygulayabilirmiyim?)
http://urun.gittigidiyor.com/1-Multi...QQidZZ43154441
http://urun.gittigidiyor.com/4-High-...QQidZZ43154437
http://urun.gittigidiyor.com/Bosch-X...QQidZZ43292680
http://urun.gittigidiyor.com/Valeo-X...QQidZZ33653422
bide ben egzoz değişimi yerine orjinal egzozun üstündeki geri dönüşüm kısmını söktüm ses yapıyodu şimdi egzozun ucunu kestirip 20 liraya bi egzoz kafası takmak istiyorum sizce mantıklımı yoksa 100-150 lira verip egzoz mu taktırsam
benim egzozumda maşallah bi sorun yok sadece görüntü biraz daha güzel olsun diyorum onun için sadece egzoz kafası takmak istedim önerilerinizi bekliyorum
bu arada çok uzattım biliyorum ama moturu 5000-6000 arası ne yaktı diye denemiştim 2 kere uzun yolda denedim ve 1kmde 10 kuruş yaktığını gördüm çok şaşırdım ben 13-14 yakıyodur diye tahmin ediyodum
emin olmak için iki kere denedim ikisinde de 10 kuruş yaktığını gördüm şuan ne oldu bilmiyorum en kısa zamanda denerim
bende 150zcsinden fazlasıyla memnun olanlardanım şükür bi masrafım olmadı halada tertemiz (nazar değmesi) ki kullandığım yollarda berbat içim yanıyo motor çukura girince ama çalıştığım yeri görseniz dağın başı motoru sanki cross motor gibi kullanıyorum orda
foruma ne zamandır girmediğim için çok uzattım kusura bakmayın biriki resimde ben koyayım
Rüzgara Sevdalılar
@ersinboz: göstergelerdeki lambaları ledlerle değişme ve sis farı uygulamalarım bu forumun "kendin yap do ıt yourself" bölümünde var. neyse 2 saat uğraşma, arama. ben bile bulamadım tekrar yazayım: kolaydan zora:
öncelikle herhangi bir oto aksesuarcısına gidiyorsun. senin 1. linkinde 9 parça ışık veriyor ya, işte bunun gösterge lambalarının yuvalarına uyacak şekilde olanları var. 4-5 smd ledli olannlardan, beyaz renk olanlardan 10 tane alıyorsun. tornavidan ve pensen yanında hazır olsun.
xenon ve arka farla da uğraşacaksan keski, maket bıçağı, lehim tabancası ve silikon tabancanla beraber lehim teli, pasta ve ek silikon lazım. silikon tabancan 80w üstü, lehim tabancan 100w olsun.
farın üzerindeki park lambaları::
ön tekerin yanında çömel ve elini ön farın arkasına at. orada park lambalarının olduğu yerde 2 tel ve bi tıpa bul. tırnakla ve ya tellerden hafifçe tutarak çek, kabloyu aşağı doğru sal. tıpanın ucunda 5w çeken siyahlaşmış bir lamba göreceksin. bunun yerine aldığın gösterge lambalarından tak. aynı işlemi diğerine de uygula.
elektrik tesisatından 10watt sabit tasarruf ettin.
gösterge lambaları için:
motorunun rüzgarlığının 4 vidasını sök rüzgarlığı kenara bırak, gidonun altındaki 2 vidayı sök. göstergeyi hafifçe kaldır. 2 elektrik soketi var, onları tırnaklarından ayırıp kilometre telinin vidasını sök. göstergeyi çıkarıp eline al.
8 tane tıpa gibi siyah malzeme göreceksin. kablolarından ve ya tırnakla yavaşça yuvalarından çıkar. gösterge lambaların o dandik ve siyahlaşmış şeyler .
üstelik her biri 3w çekiyor. sırf bunları değişirsen motosikletin 12 watt sabit, 24 watt değişken şekilde elektrikten tasarruf edersin. bu bize ileride lazım olacak.
aksesuarcıdan aldığın lambaları yuvalarına yerleştir kafana göre. sonra motorun başına geçip sadece elektrik soketlerini tak. kontağı aç ve tüm lambaları dene.
eğer 8de 8 lambaların yanarsa git sayısal falan oyna .
yanmayan lambaları yuvalarından tekrar çıkar ve ters tak.
son kez kontrol edip göstergenin elektrik soketlerini taktıktan sonra kilometre telini tak, dikdörtgen demir başlığı göstergenin içine tam oturtttuğundan emin ol, sonra kilometre telinin somonunu sık. gidonun altındaki 2 vidayı tak, rüzgarlığı tak.
arka fren için:
bunu ben de yapamadım ama yarın yapacağım inşallah.
arka farı nasıl tasarlamak istiyorsan ona göre şerit led almalısın. ben sinyaller için gün sarısı, fren ve park için direk kırmızı şerit led uygulayacağım.
tasarımım ise; sinyallerden itibaren bir sinyal bir fren olacak şekilde, fren kısmı diğer sinyale ulaşacak şekilde tek şerit olacak. görüntü olarak:
-(sinyal)-(park)(sinyal)-
-(*******fren******)
-(sinyal)-(park)(sinyal)-
-(*******fren******)
olacak. "-" kısımlar elektriğin verileceği kısımlar. biraz uğraştıracak malesef. farın üste uzanan kısmından da 3 şeridi dikey olarak indireceğim. 2 park ortası 1 fren 2 koldan olacak şekilde.
yapılışı;
arka plakalığı sök, arka tekere kafanın arkasını yaslayacak şekilde motora bak. arka farı tutan 3-5 vidayı göreceksin onları sök. farın çıkması lazım. sonra farın içini açıp aynasını çıkar. önceden elektrik işini bitirdiğin şerit ledleri far tasının içine yerleştir. yerine oturttuktan sonra silikonu bas. tellere dikkat et, kalın kablo kullan mutlaka.
freni fren tellerine sinyali sinyal tellerine falan bağla. daha açıp bakmadım ama arka fren 3 telli olması lazım. biri şase biri fren biri park. deneye yanıla neyin ne olduğunu bul. bulduktan sonra telleri bağla. kontrol et. her şey çalışıyorsa gerekli yerlere son bi silikon yap. tellere ek yaptığın yerleri iyi silikonla. farı yerine vidala, arka plakalığı tak.
xenon far:
baştan söyleyeyim zordur. gözün yemezse bilen birine yaptırt.
gene oto aksesuarcılarından ve ya sanayi içindeki büyük toptancılardan hazır s2 tip xenon kit al. mümkünse motosiklet için olanlardan al ve 6000k kelvinden yukarısını alma. bulamazsan h4 xenon kit al ama çok uğraştırır.
4-5 metre kalın kablo al, 1 hatta 2 tane 10 amperlik sigorta ve tekli otomobil sigorta kutusu al. yedek sigortalar da al. 2 tane akü kutup başlığı da al.
göstergeyi sökerkenki gibi oraları sök. ek olarak ön göğüsteki 4 tane vidayı daha sök. göstergenin yanındaki 4 vidadan bahsediyorum. sonra farın altında 2 vida daha var.
farın söketini çıkar, park lambalarını tıpalarını ve lambayı aşağı sal.
dikkat et, farın olduğu kısım tırnaklıdır. yukarı ve ya aşağı kaydırman gerekecek. hepsini tam kaydırmadan yukarı çekersen tırnakları kırarsın aman ha kırma
göğüsü çıkardığında farı tutan tüm vidaları sök. hatta bu arada ön sinyal lambalarını da değiş istersen. 20w tasarruf edersin.
bir yandan da akünü çıkar ve xenon kitini test et. elektrik bağlantıları için elektrikçiye uğramanı tavsiye ederim. ben yaparken duman çıkarttım ve bi şase kablom yandı. yok ben yaparım diyorsan elektrik bağlantıları harici yardım;
farı eline al. zurnanın zırt dediği yere geldik. s2 tip bulursan işin çok kolay. sadece lamba değişimiyle farla olan işini bitirirsin. eğer s2 tip xenon bulamazsan;
farın ön camını açman gerekiyor. maket bıçağı ile bizim farın açıldığını unnamed'den öğrendim. ki zaten benm ön far komple hazır geldi. bundna sonrası tamamen el becerisi. ön camı maket bıçağı ve ısı kaynağıyla açmalısın. açtıktan sonra xenon lambayı duyuyla beraber aynanın tam ortasına sabitlemelisin. sabitlerken xenon açık olsun. ışık 10 metre ilerdeki arabanın aynasının oralara kadar vurmalı, daha yukarı değil. yoksa ayarla bile far ayarını tutturamazsın. farın ayarının iyi olduğunu düşündükten sonra duyu farın arkasına sabitlemek için silikonlamalısın. buraya harcayacağın silikondan kaçınma. silikon kuruduktan sonra bir daha dene. düzgün yaparsın inşallah.
bu başlığın (150 zc kullanıcıları) 220. sayfa civarında "unnamed"in bu işi nasıl yaptığını gösterdiği resimler vardı, takılırsan bunları bulman gerekecek. yazıyla ancak bu kadar oluyor. sigortanın "+" çıkışına 1 tane sigorta kutusunu bağlat, araya 10 amper oto sigortası bağlat. arada motosikletin kendi sigorta kutuunu da bu sigortaya çevirt. cam sigortanın ta kulpuna vurayım.
birileri sana xenon akünü bitirir falan derse, eğer sen bu sıralamayı yaparsan 10+12+5 watt sabit, 12+20+21w değişken halde(sürekli arka frene, sinyale basılı halde gitmiyoruz değil mi?) tasarruf ederiz.
benim 50wlık, anfi 35w hoparlörler, 12wlık sisler olmasına rağmen 1 kere akü sıkıntısı yaşamadım.
maxi sözün bittiği yerdeyim kardeşim(:
yardım abi, bilgi paylaşımı.
ekşisözlükte 2001den beri yazarım. son 4-5 senede çok bozdu. bilgi paylaşımı kalmadı. hatta pkk sempatizanı doldu orası. bişey yazmaya üşenir oldum. burada en azından motosiklet hakkında paylaşım yapıp eski alışkanlığımı devam ettiriyorum işte
her iki frendede müşür var..
farketmez öndede çalışır arkada da...
yoksa benmi yalnışım....
yorumlarda ki üsluba dikkat edersek, birbirimizi daha iyi anlarız....
müşürlere wd40 sıkarsanız bi ihtimal düzeltirsiniz. bulmuşken fren harici (kontak vs) her yere sıkın.
selam arkadaşlar. kimse yanlış anlamasın kusura bakmasın ben olanı söyledim. yanlış uslüp kullandıysam özür dilerim. bilgilendiren arkadaşların hepsinne teşekkürler. motoru çalıştırdığımda kalın bir ses geliyor. özellikle iki kişi binerken o ses çok gürültülü çıkıyor. ustaya sordum dedi kranktan. daha önce krankı değiştirdiğim için öncesinde hız 30 km yi geçmiyordu. ama hız olarak sorunu yok. ustaya dedim şimdi müdahale etsek faydası olurmu daha sonra başım ağrımasın diye. dedi birşey olmaz krankın dağılmasını bekleyeceksin kısmetine artık dedi. forumlarda araştırdım açılması gerektiği ve aşınan ufak parçalar olabilir yada sıkılması gereken boşluklar vardır diye okudum. maliyetli birşey değilmiş. ama usta öyle demiyor işte. bu konuda bilgi sahibi arkadaşlardan yardım bekliyorum. teşekkürler
---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:26 ----------
ayrıca yazlık kışlık gibi ayarlardan söz ediliyor. ben böyle bir ayar yaptırmadım. bu sorun çıkartırmı. yada bu ayarı ben yapabilirmiyim.
geri dönüşüme de bir baktır. egzozdan çıkan siyah bi boru var. motorun sağına geçip kafanı yere yaslayacak kadar eğil egzozun slindirle birleştiği yerden patlamış bi hortum olaiblir. traktör gibi ses çıkarttırıyor.
teşekkürler maxi. bir hortum var yerinden çıkmış plastik bej renginde birşey onu fark ettim akşamüstü. evet dediğin gibi traktör gibi ses çıkarıyor. gündüz bakacağım nereden çıkmış. kelepçesi üzerinde idi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)