kardeş borcunu harcını plakaya göre ögrenebilirsin..sanırım devlet şifresi istiolar..birrde garanti internet bankacılıgındanda bütün borcunu harcını ögrenebilirsin plaka ile...
kardeş borcunu harcını plakaya göre ögrenebilirsin..sanırım devlet şifresi istiolar..birrde garanti internet bankacılıgındanda bütün borcunu harcını ögrenebilirsin plaka ile...
Baya bir meşaketli yani 0 kmde gönlüm))
sıfırınada 1700 e alacaksan 300 daha verim plaka ruhsat muayenesini kendileri yapıolar..sen yapsan 250 lirama .ama yorulacan 50 daha verirsin onlar yapar
2. el o kafama yattı bakalım fiyatta biraz daha indirim yaparsa yarın görüşüp almayı düşünüyoruz hayırlısı olsun bakalım ilk tamirciye götürüp abi bu motor iş görürmü dicem baksın sağına soluna eğer onay verirse notere falan gideriz artık inş hayırlısı olur
ben geçen sene 2010 trafik çıkışlı 1250 tl+alım satım almıştım motorun durumuna göre 1000/1250 arası para ver motor kullanmayı biliyorsan bindiğin zaman anlarsın zaten motorun durumunu elle ve gözle kontrol et düşmüşlüğü varmı km %99 doğrudur
1. kilometre göstergesine bak. rakamlar aynı hizada olmalı. biri biraz yukarda biri biraz aşağıdaysa kilometreyle oynanmış olabilir. ben benim motorun kilometresini 6 vida söküp bi şarjlı matkapla 5 dakikada 0larım.
2. olarak lastiğin dişlerine bak.
3. olarak esnek lastiklerin durumuna bak. mesela aynayı saran lastik gibi malzemeler eğer çatlayıp yırtılmışsa en aşağı 9 ay kullanılmış bir motor alıyorsundur. alt bagajı aç, orada kapak gibi bir şey var. onu 2 vida tutuyor. onu sök ve karbüratörü gör. karbüratörden silindire giden lastik (manifold deniyor) gaz verince sağından solundan ve ya yırtıktan hava alıyorsa hemen değişirsin.
4. olarak motorun arkasına geçip arka çamurluğun oralara bak. kat kat çamur varsa gene 9 ay 1 senelik motordur.
5. olarak adama sor, kayışı değiştin mi de. değişmedim dese bile varyatör kapağındaki vidalara bak. eğer aşınma görürsen (vida yalama olur ya, öyle) varyatörü sök, kayışın markası bando mu değil mi ona bak. eğer uğur mondial ise nerden baksan 5000-10000 km yapmıştır emin ol. tam emin olmak istersen ön varyatörü sök ve içindeki bilyalara bak. eğer içi dolu ve dış kısmı siyah renkteyse kilometresi düşüktür. yok eğer içi boş ve dış kısmı beyaz ise en az 1 kere varyatör bilyaları değişmiştir. bu da gene dediğim gibi 5 000-10 000 kilometre demek.
6. olarak fren balatalarını değiştirdin mi diye sor. eğer değişmişse en iyi ihtimalle 10 000-15 000 km yapmıştır. gerçi ben arka fren balatasını 4 000 de değiştim ama özel durum. üstüne yağ dökülmüştü.
ikinci el alırken motorda bakılacak şeylerden aklıma gelenler bunlar...
Çok sağol bunları kesinlikle yapıcam hatta çıktısını almam gerek
zaten garaj motorudur yazmış 2000 kmde gözüküo ama gerçekmi yalanmı bilemiyorum dış görünüşten fazla kullanılmamış gözüküo ama bakalım dediklerin ile anlayacağız motor kullanmayı çat çut biliyorum sesden anlamam sanırım öyle)
maxi bende 2 el aldım bu dediklerinin çoguna bakmadım motor kendini gösteriyor aldıgın insanın tipi bile motorun nasıl olcagını gösteriyor
kesinlikle ceyhun, aldığın adamın tipi bile bir çok şeyi açıklıyor. mesela benim motoru birine göstersem adam sırt korumasından dizlikten kolluktan kasktan ve motora yaptığım eklemelerden motorun ne durumda olduğunu anlar bence.
sedat dış görünüş güzel ama telefon kamerasıyla ao kadar da anlaşılmıyor. yolcunu ayağını koyduğu yerin yanlarına bak. eğer düşmüşse birinci olarak burası gidiyor haberin olsun. oradaki vidalara da bak.
Çok iyi oldu bunları bilmem yarın bakıcaz bakalım artık kendimde bakıcam + motorcuyada götüreyim diorum sonuçta ne kadarda baksam ben fazla anlamıcam motoruna faLan bakar motorcu
maxi oldugu yerde düşüyor bazen motorlar benimkindede var tam o basamagın orda
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:07 ----------
hayalimdeki scooter ama çok para yaaaa http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8959023/detay/
motoru çalıştır ve dinle. devir 1500de sabit olmalı. yani en azından sabit olmalı. 2500 devir civarı tekeri döndürmesi gerekli. motorun da saat gibi belli bir frekansta ses vermesi gerek.
motor orta ayakta iken gaz ver yavaş yavaş arttır. 7000-8000-9000 dene. tabi ki motorun sahibi izin verirse. ben izin vermem o ayrı.
motoru çalıştırıp yola çıkıp gazı sonuna kadar çektin mi 5500 devire kadar hızın ve devrin sorunsuz artması lazım, 5500e kadar teklememeli. 5500e gelince sabit şekilde hızlanman gerek. zaten o sıra 65-70 km hıza çıkarsın eğer üstündeki varyatör kayışı orijinal ise.
ha bu sıra tekerleri döndür ve balanslarına bak. balansın ne demek olduğunu biliyorsundur sanırım. teker belli bir çizgide dönecek. tekerin dönerkenki şekli oval olmayacak.
ustan olmadan yapabileceklerin ve aklıma gelenler bunlar. gerisi de ustana kalmış.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:18 ----------
ceyhun bizim motor da 5.5 saniyede 50ye çıkıyor :D yeterli bence. 2 katı hız için 10 katı para vermeye gerek yok.
http://v.youku.com/v_show/id_XNTg1ODczODQ=.html buda videosu deli motor yaaaa
sen malatyadamı oturuyon
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:43 ----------
en az 250/300 cc lik bi scooter a geçmek istiyorum 130/140 yapmak istiyorum hızzzzzz
mrb arkadaşlar, 36 yaşında bir öğretmen olarak aranıza katıldım. Bende 150 ZC ile bir aydır iki tekerli hayatı deniyorum. Yaklaşık 15 senedir araba kullanmama rağmen, bu yaz boyunca etrafta 2 tekerle biraz dolanmayı, hatta işime (12.5 km) gitmeyi deniyorum. Lakin izlediğim kaza videolarından sonra yanlış mı yaptım diye düşünmüyor değilim. Kışın soğuk havadan dolayı kullanabileceğimi hiç zannetmiyorum, hatta sıhhatimi kaybedebileceğimden korkup "değmez" be diyorum. Şimdilik yarım kask, kar eldiveni ve rüzgar geçirmez mont ile deniyor ve epey zevk alıyorum. Çevre yollarına girmeden ana caddelerden gitmeye çalışıyor ve koca tekerlilerden uzak durmaya çalışıyorum. Motorum henüz 3000 km de, suziki ekzos ve michelin lastik takılmış; performansdan şimdilik memnunum; eğer 2 tekerli hayat ürkütmezse en azından bir Joyride 200 maxi ile yükseltmeyi ve profesyönel kıyafetler almayı düşünüyorum. Ya da bu 2 teker işi "sakat" iş deyip 4 tekerli hayata devam edeceğim.
Aklıma takılan güvenlik ve teknik meseleleri buradan sorup, siz tecrübeli kardeşlerden öğrenmek isterim. Hepinize güvenli sürüşler dilerim.
yavaş ve dikkatli sürüş oldugu sürece kaza bela %99 uzak olur benim düşüncem
mahalle ve sokak araları çocuklara dikkat etmek lazım
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)