Yaaww hoşuna gidiyorsa al bin,gez,toz 1 sene sonra hevesin bitecek zaten hep motor bitse ne olur bindiğine sayarsın fazla kafana takıntı yapma temiz binersen yagını kalıtelı ve her 1000 km de değiştirirsen bi sıkıntın olmaz.Olsada en fazla 200 ytl masrafı olur sonra yine binersin.
Motosikletimde zamanla aşınan ve yetkili servis hatasından 3 kere ön varyatör, 2 kere ön varyatör ağırlıkları,2 kere triger kayışı, egsoz , arka fren sistemi ve krank değişti. Bunun haricinde far atom kısmı erime yaptığı için ve gösterge camı klasik olarak buğulanma yaptığı içinde ben keyfi olarak değiştirdim. Bu dediklerimde 3-4 aylık zaman içinde değişti.
sago sen ne yap bılıyormusun motoru elınden cıkar yoksa sana bu cok masraf acar sen ona o kadar masraf yapana kadar sym gts 250 alırdın
DİKKAT DİKKAT DİKKAT
Sago arkadaşımız 150 ZC sahibi ve bir o kadarda motor konusunda şanssız çıkmış bir kardeşimizdir bu yüzden onun yazdıkları sadece KENDİ motoru (bence fabrikasyon çıkışı sorunlu) için geçerlidir herzamn diorum hiç bir ÇİN MALI aynı kalitede çıkmıyor fabrikadan kimisi çok ii kimisi berbat fakat bende Sagonun tam tersine motordan aşırı memnunum accayip iyi , hiç bir sorun çıkarmıyo....
Haa nedenmi böyle bişi yazma gereği duydum hemn söliim , henüz yeni piyasada yayılan ve gün geçtikçe topicimzde artan ZC sahipleri ve alıcılarının sürekli sagonun şansızlığından dolayı motorundan çektiklerini okuyupta motordan soğumasın die ben yine söylüyorum şu an piyasasada ki alınacak en mantıklı makine bence tabii sago motorundan dolayı kaynaklanan bazı sorunlarını yazacak fakat kimse bu motoru çok ağrıza çıkarıo fln sanıpta motordan soğumasın herkesin bilgilerine.......................
sheltox çok saol bende böyle düşünüyordum sende bi zc kullanıcısı olarak böyle diosan tmm demekki sorun yok
ya şekil şema görünüm çok güzel ama kimse çin malı önermiyor
ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:
ya dostum salla gitsin milleti düzgün kullanırsan her motor salamdır
Geçen seneden beri motor almayı düşünen birisiyim. Öncelikle Kanuni firmasının Deer 152 modelini inceledim ve çok hoşuma gitmişti (özellikle siyah rengi çok hoş) , ancak o dönem ki kız arkadaşım "sen bu motoru alırsan çok daha fazla para harcarsın bir de yollarda sakat , gel kariyerinle ilgili bir yatırım yap daha çok işine yarar" dedi , ve ben işimle ilgili bir kursa kayıt oldum. Elbette ki benim geçen seneki tüm haftasonlarımı eğitime harcatarak motor sevdasından uzaklaştırdı.
Ayrıca Deer 152 kendi dalında tek bir çeşit (yani yarı racing görünümlü scooter) ve genel olarak motorun kullanımı biraz tek kişi için tasarlandığından birde fiyatı 4.600 ytl semalarında gezdiğinden hani daha ufak maliyetli birşeylerle başlamanın iyi olacağını düşünerek hazır kız arkadaşı da değiştirmişken araştırmaya başladım...
Daha öncesinden çok sıcak gelmeyen Mondialin sitesine girer girmez bu motorla karşılaştım ve bir anda vuruldum. Hani tam yıldırımlık :-)
Velhasıl bulunduğum yer Safranbolu olduğu için motoru görebileceğim en yakın yer Karabük te idi. Bende haftasonu oraya gittim. 4 rengini de kanlı canlı gördüm. Gittiğim yer o kadar cana yakın ve iyi davrandı ki bana motorları nasıl topladığını , hangi parçaları nasıl birleştirdiğini , hangi ürünlerle sizin bu forum sayfalarında bahsettiğiniz tüm sorunları nasıl düzelttiklerini tek tek gösterdiler.
Hatta benim taleplerim olan NGK marka buji , daha yüksek amperli akü (yanlış bilmiyorsam orjinal aküsü biraz düşük amperli imiş) tekliflerimi akla hayale gelmeyecek fiyatlara vererek beni de motora bir kez daha aşık bırakarak uğurladı.
Öncelikle orada olan ve bir tur atmama izin veren dükkan sahibi sayesinde görüşlerimi iletiyorum.
Motorun sesi çok güzel. Öyle zırıltı yapan yada oynayan bişeyi yok. Motor göstergeleri çok ama çok iyi , iki kişi binmemize rağmen süper kaçıyor , inanamadım yani. Arka bölümünde bulunan ve port bag takılmasına olanak veren bölüm döküm demir ve port bag bağlamak için vida yerleri mevcut.(ancak matkapla bir tespit deliği açmanız lazım) arka tekerlek çift amortisörle bağlı (Keeway ARN modellerini bu yönü ile geçiyor) çift disk fren çok güzel tutuyor hatta süper tutuyor.
Sele altına kapalı kask veya yarım kask sığmıyor. Ancak katlayıp güzelce montunuzu koyabiliyorsunuz. Ama moraller bozulmasın ön tarafta çok güzel bir kask askısı var , yedek kaskı oraya asıp hiç te rahatsız olmadan seyahat edilebiliyor. Ön tarafta direksiyon altında ufak torpido gözü kılıklı bir bölüm var. Çok güzel , güneş gözlüğü , cep telefonu , güneş gözlüğü kılıfı sığabiliyor.
Gelelim diğer detaylara. Mavi olan model site göründüğünden daha mat , biraz polis motoru gibi duruyor yani çok rahat sinyal lambası takıp çevirme yapılabilecek bir mavi :-)
Turuncu rengi çok dikkat çekici bu özelliği kullanmak isteyenler için kaçırılmayacak bir renk.
Favori rengim gri ise albenisi ile beni bir kez daha etkiledi.
Kırmızı ise , "hocam ben acaip çok çizilirim nazar üstüne nazara gelirsin dercesine parlıyordu sele rengi yüzünden tercih edemedim , satıcı seleyi değiştiririz dese de kırmızıyı ikinci bir düşünceye koydum.
Bunun haricinde , çukurlarda öyle korkunç bir sarsıntı yok , sadece yavaş gireceksiniz ve ihtiyatı elden bırakmayacaksınız.
(Hemen belirteyim motor deneyimi süper olan birisi değilim sadece kiralayarak yazın motora binen birisi iken doğru tercihin bu olduğuna karar verdim.)
Tekerlekleri "damarlı" tabir edilen desenli setlerden , bir faydası var mı yok mu bilmiyorum ama satıcı kişi , dükkana geri döndüğümüzde bu motorun cantına uygun yağmurda kullanılabilen lastikleri gösterdi. Yağmur suyunu üzerinde tutmayan ve tutuşu daha iyi olacağı her halinden belli olan lastiklerdi. Hani bir set alınıp kışında bu motordan maksimum fayda alınabilir.
Her zamanki gibi yüksek derecede ışık veren xenon yada beyaz ışıklarında montajının yapılabildiği gibi bilgileri aldığımı belirtiyorum. (çok ama çok yardım gördüm gerçekten firma babamın firması değil)
Son olarak satıcının söylediği şey , bu motorun çok tutulduğunu ve azami dikkatle özellikle çok sıhhi montaj yaptıkları idi (daha önce de yazdım gözlerimle gördüm) bizzat hepsini sürebileceğimi ve kafaya takılacak en küçük sorunda bile her parçanın değiştirileceğini hatta tamir olayının garanti süresi boyunca uygun görülmediğini de belirtti.
Sonuç olarak 150 zc modelinin alınabilitesi çok yüksek , aynı zamanda çok populer , tasarımı da çok hoş. Başlangıç için ve şehir içi kullanım için oldukça ideal olduğunu ben bir turda gördüm , umarım bir kaç hafta sonra aldıktan sonra da benzer bir yazı yazarım.
Satın alarak kullanan ve buraya tüm görüşlerini yazarak bizi aydınlatan kullanıcılara teşekkürler. Almayı düşünen arkadaşlara ise eğer kafalarında kıyaslama yapıyorlarsa şuan için bu motora biraz daha ağırlık vermelerini ve hatta puan veriyorlarsa fazladan puan vermelerini salık veririm.
Herkese mutlu pazarlar ve iyi haftalar...
Kuturkutur sanırım sen mondialde çalışıyosun Tabiki 0 km bi motosiklet bu şekilde çalışıcak. Benim deneyimlerimden anladığım kadarıyla parayı bastırdığın takdirde garanti boyunca istediğin her parçayı ücreti karşılığında değiştirebilirsin Senin anlattığın bütün deneyimleri ilk 500 km içinde bende yaşadım sakın merka etme. Önemli olan aynı deneyimleri ilerleyen kmlerde yaşayabilmek. Kimse bana motorunu hor kullanmışın demesin vede diyemez zaten, benimle dalga geçenler bile oldu kıçı kırık mondial için bu kadar titiz davranıyosun diye. Hayatında hiç motor sahibi olmamış yada fazla motor kullanma deneyimi olmayan insanlar için bu motorlar gayet güzel motorlar ama benim gibi 10 larca marka kullanmış ve yıllarca kullanmış bi insan için gerçekten hüsran verici bi motor ve nede olsa ucuz bi motor kafa yormaya değmez diyemiyorum çünkü bana açtığı masraf ikinci el bi sorunsuz daha kaliteli motor parasına mal oldu. Nerden bilebilirdim bu motorların bu kadar masraflı olacağını. Nede olsa bu motorun hiç bi aksamı garantiyer girmiyo, keşke baştan honda veya yamaha servisine götürseydimde bakımını vs orda yaptırsaydım...
Off neyse arkadaşlar ben bu motor için artık yorum yapmak istemiyorum, 4 milyar gibi bi para zaten çöpe gitti.
ya sago bu sana kaderin bir oyunumu yada mondialin bize olan bir oyunumu
belkide turkiyede boyle bi sansizliga maruz kalan tek mondialci Sago walla uzdun beni en iisi sat yenisini al... walla topic bu ara bayagi sakin nerdesiniz millet gelin hadi siz gittiniz dunya kadar yeni adam geldi haydi amma tatildeyseniz tatildesiniz canim adam 5 gunde birde olsa bakar benim gibi ama aaaaaaa kIzdIm simdi.... daha fzla katilim
evetya cok uyuz ediyor adamı ama ne yapalım oda bir kural herhalde
İşte Olay budur motor çok güzel olmuş eksoz zaten dehşet zaten bu motoru eksoz bozuyordu şimdi olay çözüldü allah kazadan beladan korusun...
Neon olayı güzel olmuş Ama egsoz motorun yumuşak hatlarına biraz kaba gibi. O egsoz yerine gerçek salyangoz performans egsozu taksan bence çok daha güzel olurdu. Hem motorun orjinal görüntüsü korunur ve birazda olsa performans artardı. Ama yinede güzel
ABİ motor gercekten manyak olmuş yaaaaaaaaaa helal olsun
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)