Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Nisan 2011, 15:49
#5701
arkadaşlar resimdeki turbo felan değildir. sadece turbolu araçlara takılan blow off valvenin elektiriklisi yani hoparlör gibi fakat turbo şeklinde. onun amacı çufff sesi çıkarmaktadır. ilana dikkatli bakarsanız blow off valve yazıyor. yani turbo felan değil..
ayrıca turbo takmak o kadar basit bir iş değildir. motorun komple ateşleme sistemi ve karbüratörü elektronik beyine kontrol edilmeli yani yeni nesil arabalar gibi eğer böyle yapmazsanız turbo devreye girdiği zaman motor fakir karışıma düşer ve boğulur. tabiki bu işlemler içinde bir zc parası gözden çıkartılmalı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:38 ----------
yusufcan adlı üyeden alıntı
beyler bilgiler için çok sağolun jantları bu hafta boyamayı yada boyatmayı düşünüyorum ön farlar o şekilde kalack bu gün konuştum 120 lira gibi bi fiyt söyledi xenon artı mercek yapmaya bi emre arkadşıma sorum olacak bu arka tarafın ledini nasıl yaparım yardımcı olursan sevinirim yapacklarım şunlar kısmet olursa güzel bi egzos yaptırıyorum jantlar altın sarısı gri 150 zc örnek alınmıştır :D arka tarafı emre yardım ederse led ve siyah yapma buda mavi 150 zc den alıntıdır :D teşekkürler şimdiden
arka stop led yapmak için stop komple sökersin kağıtla yansıtıcının kalıbını kesersin sonra bu kağıt şeklinde delikli levhaya ledler dizilir ve uygun dirençlerle bağlandısı lehimlenir. daha sonra bu devreler silikonla farın içine yapıştırılır. far camı kapatılır ve en son siyah stop boyasıyla boyanır. tabi bu benim yaptığım ve biraz daha zor ama iyi tarafı istediğiniz şekilde dizebiliyorsunuz. bazı arkadaşlar led şerit alıp düz bir şekilde döşediler ama elektronik bilgin varsa bnm gibi yaparsan daha iyi farklı olur
If you touch my bike, I'll touch your girl.
Reklamlar
-
05 Nisan 2011, 15:49
#5702
emreakyol adlı üyeden alıntı
arkadaşlar resimdeki turbo felan değildir. sadece turbolu araçlara takılan blow off valvenin elektiriklisi yani hoparlör gibi fakat turbo şeklinde. onun amacı çufff sesi çıkarmaktadır. ilana dikkatli bakarsanız blow off valve yazıyor. yani turbo felan değil..
ayrıca turbo takmak o kadar basit bir iş değildir. motorun komple ateşleme sistemi ve karbüratörü elektronik beyine kontrol edilmeli yani yeni nesil arabalar gibi eğer böyle yapmazsanız turbo devreye girdiği zaman motor fakir karışıma düşer ve boğulur. tabiki bu işlemler içinde bir zc parası gözden çıkartılmalı.
bilen birinden cevap gelmesi iyi oldu...
az daha manifoldu zc yapacaktık...
-
05 Nisan 2011, 15:55
#5703
-unnamed- adlı üyeden alıntı
bilen birinden cevap gelmesi iyi oldu...
az daha manifoldu zc yapacaktık...
turbo işini ben geçen yaz çok ciddiydim hatta birkaç parçayla bilgi verim gözü kestiren yapsın
öncelikle dizel bir aracın sağlam çıkma turbosu 300tl-600tl
megasquirt beyin ve tesisatı 1000tl civarı
tek noktalı beyine uygun enjektör 200tl
yuksek basınçlı yakıt pompası çıkma 100tl
işçilikte bi 500tl verirsiniz.
ben turboyla beyini arkadaşımdan bulmuştum fakat ilerleyen zamanda motorun silindiri ve krankı basınca dayanamıyacağını düşündüğümüz için vazgeçtik ama illa yapılcaksa daha dayanıklı seramik piston ve krank kullanılırsa neden olmasın
If you touch my bike, I'll touch your girl.
-
05 Nisan 2011, 15:55
#5704
yürekçe adlı üyeden alıntı
selamlar, acemi bir arkadaş için scooter düşündük de. acaba bu marka-modelden memnuniyetsizlik ve memnuniyetinizi kısaca belirtebilir misiniz?
son hız nedir?
şimdiden teşekkürler
7650 kmdeyim. normal bakımları harici pek masraf çıkarmadı. birer kere buji, hava filtresi ve manifold hortumu değiştim. 1500de bir castrol power1 scooter yağı koyunca, her 500 kmde bir hava filtresine hava vurunca sorun olmuyor. her ne kadar ustalar çırak seviyesinde olsa da idare eder. 10 lira işçilik verip heryerine baktırabiliyorum.
bu motorla günde yaklaşık 50 km yapıyorum. mesela bu gün 52 km yaptım. şehir içi için çok güzel. bunun 40 kmsi artcılı ve duble yoldaydı. artçılıyken yokuşlarda 70 kmye kadar düşüyor. düzde 80-90 km. 80den sonrası hızlanma yavaşlıyor ama son hız 90 km unnamed kardeşimin de dediği gibi. kilometreye 11-12 kuruş yakıyor. parça fiyatları ucuz ve egzoz burçlarıyla fren takozları harici malatyada bile bulunabiliyor.
egzoz gerçekten sorun. bunun nedeni de bu motorun 2006-2007 üretimi olması ve üstündeki hareketli esnek lastik parçaların (mesela takozların) miyadını doldurmuş olması. mesela benim manifold hortumu yırtılmıştı. fren kaliperlerinin takozları da öyle. bunları değişirsen güzel motor. 1-2 tllik parçalar zaten.
şu an malatya bayisinde 0 kmsi 1640 tl.
-
05 Nisan 2011, 15:57
#5705
hava filtre girişinden yuksek hava basmak faydalı olcak gibi geliyor ?
-
05 Nisan 2011, 16:00
#5706
ceyhun1982 adlı üyeden alıntı
hava filtre girişinden yuksek hava basmak faydalı olcak gibi geliyor ?
yüksek hava basınca ne olacak onu çözemedim ben..
değişen birşey olmayacakki...
ki sadece hava basman yeterli olmaz...
bütün iş varyetrde bitiyor diye biliyorum...
o az güç verdikten sonra tekerleğe ne yaparsan yap farketmiyor...
-
05 Nisan 2011, 16:04
#5707
yusufcan adlı üyeden alıntı
beyler bilgiler için çok sağolun jantları bu hafta boyamayı yada boyatmayı düşünüyorum ön farlar o şekilde kalack bu gün konuştum 120 lira gibi bi fiyt söyledi xenon artı mercek yapmaya bi emre arkadşıma sorum olacak bu arka tarafın ledini nasıl yaparım yardımcı olursan sevinirim yapacklarım şunlar kısmet olursa güzel bi egzos yaptırıyorum jantlar altın sarısı gri 150 zc örnek alınmıştır :D arka tarafı emre yardım ederse led ve siyah yapma buda mavi 150 zc den alıntıdır :D teşekkürler şimdiden
plakayı sök, plakalığı sök. zaten orada arka farın bağlantılı olduğu vidaları göreceksin. onları sökünce far elinde zaten.
ben şerit led alıp yapacağım ama vaktim yok. yazın anca yapabilirim ama planım şu:
iç aynayı söküp şerit ledleri önceden hallettikten sonra sinyal kısımları için bir sinyal bir fren dizmek. fren kısmı için de alttan başlayarak iç içe v harfi şeklinde bir fren bir park koymak. sonra bu ledleri farın içine bırakıp silikonu basmak.
ben böyle yapacağım, emreakyol'un dediğini benim gözüm kesmiyor .
-
05 Nisan 2011, 16:04
#5708
ceyhun1982 adlı üyeden alıntı
hava filtre girişinden yuksek hava basmak faydalı olcak gibi geliyor ?
istediğin kadar hava bas hiç bir şeye yaramaz çünkü karbüratörler değişken ayarlı olmadığı için motor boğulur. örneğim hava filtresini sök iki gaz ver bakalım motor devir alcakmı
If you touch my bike, I'll touch your girl.
-
05 Nisan 2011, 16:04
#5709
turbonun çalışma sistemi manifotdan çıkan havayı basınçlı olarak turboyu çeviriyor buda motora yuksek güçte basınçlı hava girişi saglıyor tabi turboda + olarak interkoler den geçirdigi için soguk ve yuksek basınçla karburotören hava giriyor buda ateşlemeyi güçlendiriyor zc nın hava filtresi az tıkansın motor bayılıyor bu hava artarsa + katkı saglar bence
-
05 Nisan 2011, 16:06
#5710
-unnamed- adlı üyeden alıntı
jcosta, malossi gibi marka varyatör kiti mi satıyor bu adam? kadıköy motorda hazır kitler var. fiyat da benziyor.
-
05 Nisan 2011, 16:06
#5711
bi şekilde denicem bunu
-
05 Nisan 2011, 16:09
#5712
maxi97 adlı üyeden alıntı
plakayı sök, plakalığı sök. zaten orada arka farın bağlantılı olduğu vidaları göreceksin. onları sökünce far elinde zaten.
ben şerit led alıp yapacağım ama vaktim yok. yazın anca yapabilirim ama planım şu:
iç aynayı söküp şerit ledleri önceden hallettikten sonra sinyal kısımları için bir sinyal bir fren dizmek. fren kısmı için de alttan başlayarak iç içe v harfi şeklinde bir fren bir park koymak. sonra bu ledleri farın içine bırakıp silikonu basmak.
ben böyle yapacağım, emreakyol'un dediğini benim gözüm kesmiyor
.
asıl iş bnm gibi yapmak zaten yoksa herkez şerit ledi istediği gibi koyar hadi şeritlerle yuvarlak desen yapinda görim ben sizi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 ----------
maxi97 adlı üyeden alıntı
jcosta, malossi gibi marka varyatör kiti mi satıyor bu adam? kadıköy motorda hazır kitler var. fiyat da benziyor.
adama mesaj attım ama cevap vermedi tahminim face ilan
If you touch my bike, I'll touch your girl.
-
05 Nisan 2011, 16:21
#5713
emreakyol adlı üyeden alıntı
asıl iş bnm gibi yapmak zaten yoksa herkez şerit ledi istediği gibi koyar hadi şeritlerle yuvarlak desen yapinda görim ben sizi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 ----------
adama mesaj attım ama cevap vermedi tahminim face ilan
dediğim gibi jcosta gibi markaların 12 ağırlıklı varyatör kitleri var. motor sürekli yüksek devir istiyor. buna bağlı olarak performansta ve benzin sarfiyatında da artış oluyor.
-
05 Nisan 2011, 16:22
#5714
maxi97 adlı üyeden alıntı
dediğim gibi jcosta gibi markaların 12 ağırlıklı varyatör kitleri var. motor sürekli yüksek devir istiyor. buna bağlı olarak performansta ve benzin sarfiyatında da artış oluyor.
artık j costaların bile taklitleri çıktı zaten duymuşundur öbür forumdan
If you touch my bike, I'll touch your girl.
-
05 Nisan 2011, 18:15
#5715
selam millet dün motoru aldım servisten
bugün ve dün gezerken farkettimki motorda hızlanma konusunda veya diğer konularda sorun yok ama sesi bi farklı geldi :s sanki daha tok geliyor sesi :s
psikolojikmidir yoksa bi durum varmıdır?
İyi forumlar
Gaza gelme. Gaza getirme. TriColor
-
05 Nisan 2011, 18:34
#5716
Bu frrco yada malossi kitlerden taksak yardimi olur mu motora?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:29 ----------
birde nasil temin ederiz bu aletleri fiyatlari oldukca ucuk(:
-
05 Nisan 2011, 18:51
#5717
-unnamed- adlı üyeden alıntı
Bu frrco yada malossi kitlerden taksak yardimi olur mu motora?
Alacagin agirliga bagli o. 151 RS'lerde orjinal agirliklari 16g, haddinden fazla, bunu söyle 13-14g seviyesine dusurursen motora negatif bir yan etki yapmaz diye dusunuyorum cunku benim motor duz yolda tam gaz acik sadece 6400Rpm ceviriyor. Belki 13-14g sana uymayacak, daha agir veya hafif agirlikalar gerekecek ve bundan dolayi deneyerek optimal agirliklari bulursun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:36 ----------
Phantom264 adlı üyeden alıntı
selam millet dün motoru aldım servisten
bugün ve dün gezerken farkettimki motorda hızlanma konusunda veya diğer konularda sorun yok ama sesi bi farklı geldi :s sanki daha tok geliyor sesi :s
psikolojikmidir yoksa bi durum varmıdır?
İyi forumlar
Senin ZC aska gelmistir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:38 ----------
ceyhun1982 adlı üyeden alıntı
turbonun çalışma sistemi manifotdan çıkan havayı basınçlı olarak turboyu çeviriyor buda motora yuksek güçte basınçlı hava girişi saglıyor tabi turboda + olarak interkoler den geçirdigi için soguk ve yuksek basınçla karburotören hava giriyor buda ateşlemeyi güçlendiriyor zc nın hava filtresi az tıkansın motor bayılıyor bu hava artarsa + katkı saglar bence
Arkadasim turbonun yuzeyden calisma sekli öyle. Bizim bu motorlarin cani ne ki turbo takasin, yanlis anlama beni ama 150cc'nin egsoz gazi cikma araba turbosunu yeterince yuksek hizda ceviremez ki hava cekebilsin icine. Turbo buldun diyelim, ona bir sekilde sogutma sistemi uygulaman lazim, intercooler takman sana bir ZC parasi daha cikarir buyuk ihtimal, yag ile sogutmaya kalkarsan buyuk bir yag sogutucu lazim olacak sana yani bunlarin hepsi para para para. Istersen sana turbo islemi yapilmis bir GY6 150cc motoru link atiyim, sana sunu söyleyim ki parasinin kurus hakkini bile vermiyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:48 ----------
-unnamed- adlı üyeden alıntı
aga net bir şey bilmiyorum...
%30 artıştan bahsediyor ilan sahibi ara görüş istersen...
turboya o kadar para vereceğine buna ver daha işe yarar...,
O ilandaki %30 artis sana yemin ederim sallamasyon. Bir variatörden %30 artis alamazsin Motorun hizi artar ama %30luk bir seviyede degil.
"Some see things as they are, and ask why?
I dream things that never were, and ask why not?"
-
05 Nisan 2011, 19:55
#5718
-unnamed- adlı üyeden alıntı
Bu frrco yada malossi kitlerden taksak yardimi olur mu motora?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:29 ----------
birde nasil temin ederiz bu aletleri fiyatlari oldukca ucuk(:
scooturk.nette kadıköy motor adlı bi kullanıcı var ve kadıköy motorun sahibi sanırım. hemen cevap veriyor. x9 250ler için 200-250 tl gibi bir rakamdı sanırım.
-
05 Nisan 2011, 19:57
#5719
Phantom264 adlı üyeden alıntı
selam millet dün motoru aldım servisten
bugün ve dün gezerken farkettimki motorda hızlanma konusunda veya diğer konularda sorun yok ama sesi bi farklı geldi :s sanki daha tok geliyor sesi :s
psikolojikmidir yoksa bi durum varmıdır?
İyi forumlar
herşey normal ses farklıysa pisikolojik olma ihtimali biraz fazla ama duymak lazım bi:D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
05 Nisan 2011, 20:22
#5720
eyvallah beyler...
maxi benim üyeliğim yok scooturk e bir sorsana söylediğin adama bi zc için ne fiyat verir?
sana zahmet...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler