volkan gorusemedık bır turlu abıcım
volkan gorusemedık bır turlu abıcım
вιz кαяѕıуαкαℓıуız
evet abim ya hafta sonu tamamen battım bu kayış işi yuzunden :D
senin yer tam olarak nerede abim
dostum activa güzel olmayabilir.. ama o fiyatta beat de var.. neyse aradaki 2,500 tlye mondinin bakımlarını yaptırım sorunsuz olur ve aynı hesaba gelir demişsn.. sen şimdi mondiye 4.500 tlye mal et sonra 2 el olarak sat bakalm kaça satarsın.. ben söylim 600 ile en fazla 1000 tlye satarsın.. yazık deilmi o paraya.. ama activa weya beatı 1800 ile 3800 arası satabilirsn.. onu da düşün yani.. bende 2004 model activa vardı 23000 kmde sattım.. 1900 liraya..4000 kmlik bakımları hariç ciddi masrafım olmadı zaten motoru 2600 liraya almıştım..
bir söz vardır;
ucuz mal alacak kadar zengin değilim...
herkeze kazasız belasız sürüşler..
al birde burdan yak..
ucuz mal alacak kadar zengin değilim demek ne demek?
öyle bir laf etmişsin ki, sanki dünyanın en dandik motoru...
çok görüyorum yolda activa ve beat ları..
hepsi plakamı okuyor...
activa alırım sıkışırım belki biraz
ama zevkle binmem
yanyana koy bakalım hangi motor daha güzel
zevkler ve renkler tartışılmaz..orası ayrı.
gırne bagcı parkı sokagındayım ehlıyetını aldınmı gel butarafa Black & White dukkanın ısmı
вιz кαяѕıуαкαℓıуız
Herkeze Merhaba dün itibariyle 150 zc kullanıcıları arasına katılmış bulunmaktayım motor tecrübem yok denecek kadar az, bütçem dahilinde forumları da okuyarak bu motoru aldım
Birkaç sorum var umarım cevaplarsınız :
1-2 kask alabilen çanta almayı düşünüyorum bu motora olurmu?Çanta: MTS Gaff 46 Litre Arka Motosiklet Çantası
Kask : GDR 617 ÇENESİZ GÜNEŞ VİZÖRLÜ
2- Akü şarj göstergesi ortalamanın biraz üzerinde duruyor bu sorunmudur?
Şimdilik bu kadar herkeze iyi günler
ben de çok görüyorum çinlileri.. plakamı bile okumalarına fırsat kalmıyor.. eğer senin için söz konusu hız ise activa ve beat'i tabiki geçersin.. 100cc lik motor war onda.. ama öyle abartılı bi şekilde deil yani 125cc lik çinlileri ben çok rahat geçiyordum activam warken..
arkadaşım şu an 4100 km'deyim ve bu 4100 km'yi 3 ayda devirdim. rodajını kitapta yazanın 5-10 km yukarısında yaptım. 1200 kmden sonra önümü 100 metre boş gördüğümde 70-80e çıktım. otomobil olsun motor olsun, sürekli agresif sürerimve bu motoru acayip sıkıştırıyorum. bir kere bile motor tökezlemedi. şu an motorum düz yolda 90 km görüyor. 2 kişi biraz yokuş aşağı 9000 devirde 100 km görüyor. şu ana kadar bi buji bi hava filtresi değiştim ve ikisine 15 tl verdim. castrol power1 scooter yağı koyuyorum o da 20 tl. motor başka bir masraf açmadı bana. şimdi bu yazdığın boş sözlere ne gerek var? ben motorumdan memnunum ve gittiği kadar bineceğim. valla bu gidişle pek sorun çıkaracağını sanmıyorum. ha olur da sorun çıkarsa bile yepyeni silindiri komple 70 tlye alınan bir motorun 20 000 kmde birçok parçasını değişsen ne olur?
activa ve beat demişsin, onlarda kampana frenler küçük jantlar var. benim motorla 40 km hızla ıslak zeminde sırf denemek için panik fren yaptım. sanki otomobil gibi dümdüz bi çizgide kayarak durdu. durduğumda 1 doğan boyu kadar mesafe gitmiştim. bu arada lastikler michelin pilot sport sc. sen panik fren yapsan ne oluyor bi anlatır mısın sana zahmet?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:22 ----------
büyük çanta alırsan düştüğünde arka çantana yazık olur. ben mondialin 42lk çantasını aldım. ls2 full face kaskım var ve sadece o sığıyor. sağına soluna bişeyler ancak sıkıştırılarak koyulabiliyor. aslında 2 kask yeri bana da lazım; ancak arkadaki büüyk çanta hem yüklendiğinde dengeni bozar hem de dediğim gibi düştüğünde kırılır yazık olur. benim çantayla 2 kere düşltüm sadece sürtünmeden dolayı çizildiler.
kask için gdryi boşver. ls2 tavsiye ederim. ls2 euro ncap gibi bir testte 5 üzeirnden 4 yıldız aldığını gördüm. testi de 8.5 metre/saniye hızla (yaklaşık 30 km/s) yapıyorlar. bu hızda üstten yanlardan arkadan çarptırılıp ona göre derecelendirme yapılıyor. avrupadaki ece 22.05 testi aynı şekilde 7.5 metre/saniye hızla yapılıyor.
ayrıca kask için illa ki full face al. yüz üstü düşersen o kask seni koruyamaz. bende ls2 moby var. 170 tlye aldım. güneş vizörlü çok güzel. numaralı güneş gözlüğümle beraber kullandığımda güneşe doğru giderken (ki malatya gibi yüksek bir şehirde güneş direk göze vururken sabah doğuya doğru, akşam üstü batıya doğru 30ar km yol yapan biriyim) hiç rahatsız etmiyor.
akü şarj dinamosunda sıkıntı vardır. alternatör de diyorlar sanırım. ona bi baktır derim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:31 ----------
bu arada mondialin sitesinden kendilerine soru yazmıştım. bana "35wlık herhangi bir farı takmanız elektrik sistemini zorlamaz, değeri 35 w olsun yeter" dedi. ben de "peki 35 w zenon far taksam, onlar başta yüksek amper çekiyor" dediğimde "alternatör gerekli gücü sağlar, ama 55 wlik ampülü besleyemez ve far eriyebilir dedi." dedi. ben de teşekkür edip kapattım. valla adamlara helal olsun, geri döndüler valla.
o kadar aradığım motorun elektrik şemasını kullanıcı kitapçığında buldum . tüm lambalar çalışırsa saatte 195 w çekiyor yahu. bizim gösterge lambaları bayağı güç çekiyor. tanesi 3w hem de. sırf göstergelerin lambalarını ledlerle değişirsek 55w zenon takabiliriz. farın üstündeki 2 tane gündüz farları 10ar w çekiyor. aslında sırf onları iptal edip 55w zenon takabiliriz. far ısınma sorunu için de bi bilgisayar fanı yeterli olur.
bir ara hava filtresi kutusuna bilgisayar fanı takacak arkadaşımız vardı ne oldu ona? elektrikli turbo; turbo benzeri alet mi desek?
şimdiye kadar panik fren yapmadığım için bi fikrim yok.. daha motorun 3 aylık dostum.. inş. sorunsuz binersin motoruna.. ama bu motorlarla uzun mesafeli gitmek bence tehlikeli olabilir çünkü güven vermediği için ben şahsen kullanmam.. heran bişey olacakmış gibi rahatsız eder insanı.. ama bir honda motorla ise rahatlıkla istediğin kadar gidebilirsn..en azından malzeme kalitesi ve işçilik on numaraa.. bir kaç kez rastladım adam çinliyle yolda giderken egsoz yerinden çıkıp yere düştüğünü.. gaz telinin koptuğunu vs.. zaman kaybından başka bişey deil.. bu insana güven werirmi hem kendisini hem de başka araçları tehlike altında bırakır..
motorunun limitlerini bilmen için fren ve dönüş çalışman gerekir. ben boş vakitlerimde işyerimin boş asfalt meydanında slalom, fren, dönüş çalışıyorum. bence sen de 60la giderken solundan çıkan bir arabadan kaçıp kaçamayacağını, kaçamazsan fren yaparken motoru sabit tutup tutamayacağını, motorunun o mesafede durup duramayacağını bilmen için çalışman gerekir.
gelelim şu bizim 150 zcnin neden güvensiz zannedildiğine. "çin malıdır, dandiktir, güven vermez". geçin bunları lütfen. nedir şu güvensizlik dediğiniz şey? anlatabilir misiniz?
hafta içi 4 gün 60 km, 3 gün 20 km yol yapan biriyim. her gün uzunyol yapıyor sayılırım. bu yol malatyanın bir ucundan diğer ucuna. üniversitem malatyanın doğu çıkışının 18. kilometresinde, iş yerim batı çıkışının 12. kilometresinde. ayrıca bu yol çevreyolu ve her önümü gördüğümde gaz kolunu kapatarak 80-100 km arası hızda gidiyorum. iki kişi de biniyorum, tek kişi de. ne şerit değiştirmede bir sorun oldu ne de frenlemede. şimdiye kadar hiç bir güvensizlik yaşamadım.
elazığ malatya arası 120 kilometreyi aşağı yukarı 1.5 saatte rahatlıkla alıyorum. benzin alma sürem de buna dahil. iniş çıkış olan bir yol olmasına rağmen, motoru o kadar zorlamama ramen asla tıkanmadı. uzun yola da rahatlıkla gidiyor.
sonuç olarak "çin malıdır, çabuk bozulur" ve ya "çin malıdır, uzun yol yapamaz" bunları bırakın artık. bu sözler bana boş geliyor çünkü gözümün önünde, elimin altında bu dediklerinizin tam tersini gösteren bir makine var.
yolda giderken egzozun çıkıp yere düştümesi ve ya gaz telinin kopması kullanıcı hatasıdır. eğer gevşeyen somunu sıkmazsan tabi düşer. egzozu 3 tane somun tutuyor. gaz telini yağlamazsan zamanla aşındığı için tabi kopar. bıktım bıktım bıktım laf anlatmaktan...
Arkadaşlar bi sorum olucak benim motorun geçenlerde jiklesi kırılmıştı bende gidip jikleyi yaptırdım fakat jikle yapıldıktan sonra farkettimki motor giderken gaz tamamen bırakıp sonra az gaz verdiğimde motor tekliyo ve hemen ardından tekrar düzeliyo onu pek dert haline getirmedim fakat motor çok yakıyo o günden beri çoktan kastım 10tl lik benzinle 40-45km yol yapıyo buda normal diil sanırım... yardımcı olucak arkadaşlar varsa sevinirim bu arada servise sordum yok karbratör yok o yok bu dedi ama 1gün önce böle bi yakıt durumu yok 1 güne nasıl oldu anlamadım...
bu arada motorum 150 zc dieri diil yani :D
dostum ben 2004 den 2009'a kadar activa kullandım (şimdiki motorum ise yine honda ps 150i..)genellikle gazkolu son gaz kullanırdım.. ne egzoz dan ne gaz telinden ne de başka bi yerinden hiçbir sorun yaşamadım.. bunlara kullanıcı bakmak zorunda deil. zamanından çinli motorları servise götürüpte bu gibi sorunları yaşayan arkadaşlarım olduğundan dolayı bunları söylüyorum.. umarım motorunda hiçbir sorun yaşamazsn..Allah motorunu nazardan korusun..
bence hondanın kalitesiyle mondialin kalitesi karşılaştırılmaz, ama şuda bi gerçek fiyat performans oranıda önemlidir. ben başlangıç motoru olarak aldım, bulabildiğim en uygun fiyatlı motordu, her sürüşten önce kontrollerini yapıyorum, her hafta yağ kontrolü yapıyorum, cıvatalarını kontrol ediyorum ve şu ana kadar herhangi bir problem çıakrtmadı. ayrıca motorun bakımlarıyla uğraşmak hoşumada gidiyo :D makine mühendisi olduğum için yabancı olmadığım şeyler. uzun lafın kısası ben memnunum ama günün birinde motora 10 000 tl vrmeyi düşünürsem japon malı motor alırım.
istediğin çanta olur bence
bu arada çenesiz kask bni sıktı fullface kasklar hoşuma gittimeye başladı umarım sonradan pişman olmazsın çenesiz aldın diye
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:21 ----------
motor boğuluyormu tekliyordan kastınız o mu yane
jikle sürekli devrede olabilirmi acaba
ya arkadaşlar bir tavsiye anlıyorsanız motordan servise götürmeyim
2 gün önce götürdüm ayak marşı dişlisini taksın diye
5 tane parçayı ben sölemezsem takmıyordu
onda başında durun motorunuzu servise giden mtor bir daha düzelmiyor..
mondialin servisleri bildiğin çapulcu, eline tornavida alan mondiale servis die kaydettiriyo kendini., kurumlar çapulcu olunca çalışanların kişilikleride o şekilde oluyo. büyük olasılıkla gelen motorlardan parça çalıolardır ;) kilometreyi yemiş parçaları yeni rodaja giden motorlara takıyo olabilirler, bencede dikkatli olun.
hic kusura bakma da buyuk bir yanilgi ve on yargi icindesin...
tek kontakla 210 km gittigimi biliyorum...
en az gittigim hiz 90 km....
cokca ovdugun beat ve activa o yola gelemiyor iste...
arti olrak ovdugun motorlar da fren ve manevra kabiliyeti cok dusuk...
zc ile frenle yapistigin zaman civi gibi cakiyor yere...
yeter ki fren ayarlarini iyi yaptirmis ol...
arti olarak ta adam biniyor motora en dadik malzemeyi kullaniyor bakimini zamaninda yaptirmiyor motordan anladigi tek sey biyerine bisey oldummu kablo bagiyla bir yerlerini tutturmak oluyor...
birakinda bu motorda dokulsun yolda giderken eksozu dussun...
sorun motorda degil sahibinde....
veselam...
geçen bi sitede bembeyaz bi 150 zc gördüm hastası oldum. ben de çantayla ön rüzgarlığı mavi, far korumasını da beyaz duvar kağıdıyla kaplayacağım, sırf denemek için bile değeceğini düşünüyorum. sonra plastik boya astarıyla birlikte bu dediğim yerleri bigüzel boyadıktan sonra beyaz şerit led de yaparsam çok güzel olacak. son olarak sadece zenon far kalır. daha da uğraşmam motorla
arkadaslar sizlere bieşey sorucam 2. el bi zc buldum daha sıfır sizce fiatı uygunmudur link asagıdadr
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...33584046/detay
motor nasıl fiyatı uygunmudur arkadaslar...
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)