Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Eylül 2010, 14:05
#4121
kardeşim taktım o kayıştan..
Alman malı bir kayış geniş ve dişli..
fazla bir etkisini göremedim...
daha rahat hızlanıyor, tek farkı bu...
100 liraya parklarla beraber mâl oldu...
eksozu yapıyoruz, başka taraftan ses geliyor şimdide...
hakikaten çok dandik motormuş...
95 model bir honda alsam bu kadar uğraştırmazdı beni...
birde diskler üretimden üretime değişiyor, benden önce alan arkadaşım(ki o dayanamadı sattı) onun ki testere gibiydi benim ki böyle çıktı...
Reklamlar
-
01 Ekim 2010, 15:34
#4122
jigleniin devrede olduğunu şöyle anlarsın..
MOtoru sabah veya gece çalıştırdın motor soğuk haliyle tabi.. çalışmaya başladığında
devir saatin 3000-4000 arası falan gözükür...ve motorun sesindende biraz rölantisinin yüksek olduğunu anlarsın.. eğer beklemeden biner ve gazlarsan devir saatin 10000e kadar bile çıkar...
Ama motoru beklersen veya düşük hızda biraz ısıtırsan belli bi süre sonra devir saati normale düşer yani motor ısındığında daha doğrusu motor,OTOMATİK JİGLEDEN önce ısınıyor aslında ama otomatik jiglenin bi termometresi daha geç ısındığı için geç çıkarıyor..
o devreden çıkınca devir saatin 1500-2000 ayarındaki rölantisine düşer ses olarakta toklaşır anlarsın zaten..
Otomatik jigle devredeyken alet hem çok yakıyor hem motor tam ısınmadığı için performans göstermiyor her türlü bir zarar yani..Çok fazla düşündüm bunu iptal edeyim diye ama o zamanda çalışmama problemleri doğabilir diye elleyemiyorum...
-
01 Ekim 2010, 19:37
#4123
merhaba arkadaslar kaska almayı dusunuyorum ls2 mi lz6 mı kullananların fıkırlerıne ıhtıyac var
-
01 Ekim 2010, 20:42
#4124
LS2 kullanıyorum. Çeneden açılır modelini. Çok memnunum.
[CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]
-
02 Ekim 2010, 00:02
#4125
bende ls2 full face kullanıyorum güzel kask
-
02 Ekim 2010, 18:37
#4126
herkese hayırlı günler motorumun bakım zamanı yaklaştı 2000 km servise giden arkadaşlarımın dediği kadarıyla varı yoğu değiştirip hiç birşeyi yoksa bile 60-70 lira masraf çıkartıyorlarmış sizce servise mi götürmeliyim birde egzos sesi bi aralar kesilmişdi şimdi tekrarladı bu sefer 60 ı geçince cızz cızzz etmesinin yanında başka bir ses daha geliyor ama 60 a gelene kadar hiç problem yok :D ne yapmalı yardım ederseniz sevinirim.......
-
03 Ekim 2010, 01:25
#4127
yusuf01 adlı üyeden alıntı
herkese hayırlı günler motorumun bakım zamanı yaklaştı 2000 km servise giden arkadaşlarımın dediği kadarıyla varı yoğu değiştirip hiç birşeyi yoksa bile 60-70 lira masraf çıkartıyorlarmış sizce servise mi götürmeliyim birde egzos sesi bi aralar kesilmişdi şimdi tekrarladı bu sefer 60 ı geçince cızz cızzz etmesinin yanında başka bir ses daha geliyor ama 60 a gelene kadar hiç problem yok :D ne yapmalı yardım ederseniz sevinirim.......
kask varken bu sesleri nasıl duyuyorsunuz
herkes ses geliyo fln diyo
benm motorumdanda ses gelyor ama kask varken duymuyorum
bazen sokakta ses geliyormu diye bakıyorken kasksız oluyorum
ozman ses duyuyorum
yani çoğunuz kask takmıyor sanırım
-
03 Ekim 2010, 21:47
#4128
wolky-ksk adlı üyeden alıntı
kask varken bu sesleri nasıl duyuyorsunuz
herkes ses geliyo fln diyo
benm motorumdanda ses gelyor ama kask varken duymuyorum
bazen sokakta ses geliyormu diye bakıyorken kasksız oluyorum
ozman ses duyuyorum
yani çoğunuz kask takmıyor sanırım
egzosdan gelen ses kaskla alakalı değil hissedilir derecede vida sesi de rrr rrrr die çıkan bi ses oda normal durur haldeyken gaza basıncada duyuluyor gelen seslerde onlar zaten motor kısmından ses gelmese başka bişe istemem zatenn
-
03 Ekim 2010, 23:23
#4129
sky_forever adlı üyeden alıntı
jigleniin devrede olduğunu şöyle anlarsın..
MOtoru sabah veya gece çalıştırdın motor soğuk haliyle tabi.. çalışmaya başladığında
devir saatin 3000-4000 arası falan gözükür...ve motorun sesindende biraz rölantisinin yüksek olduğunu anlarsın.. eğer beklemeden biner ve gazlarsan devir saatin 10000e kadar bile çıkar...
Ama motoru beklersen veya düşük hızda biraz ısıtırsan belli bi süre sonra devir saati normale düşer yani motor ısındığında daha doğrusu motor,OTOMATİK JİGLEDEN önce ısınıyor aslında ama otomatik jiglenin bi termometresi daha geç ısındığı için geç çıkarıyor..
o devreden çıkınca devir saatin 1500-2000 ayarındaki rölantisine düşer ses olarakta toklaşır anlarsın zaten..
Otomatik jigle devredeyken alet hem çok yakıyor hem motor tam ısınmadığı için performans göstermiyor her türlü bir zarar yani..Çok fazla düşündüm bunu iptal edeyim diye ama o zamanda çalışmama problemleri doğabilir diye elleyemiyorum...
motoru çalıştırdığımda 2000-2500 devirde oluyor. sabahları soğuk olmaya başladı burada. bir dakika sonra 1000 devire kadar düşüyor ve motor hafif tekler gibi oluyor. 5 dakika sonra daha doğrusu motor ısınınca normal çalışıyor. sanırım benim motorun otomatik jiklesinde sorun var.
lastikleri değiştim. michelin pilot sport sc taktım. lastikler 280, motorcuya 20 tl, lastikçiye 10 tl bayıldım. ama yol tutuş ve fren accayip. eskiden frene basar basmaz kayan tekerler şimdi yere yapışıyor sanki. fren mesafesi bayağı iyileşti. virajlarda motoru yatırıyorum, yerler de çamur olduğu için ne kadar yatırabildiğimi lastiklerin çamur izinden anlayabiliyorum ve neredeyse lastiğin tüm yan yüzeyini yatırabiliyorum. ha o kadar paraya değer miydi, daha kesin bir şey söylemek zor.
motor kısmından egzozdan gelen sesi kesmek için motorun şaseye bağlandığı somonları sıktırın. fren hortumunu tutan 2 tutmaç var onların da fren diskine lastiğe ve janta değmesini engelleyin.
-
04 Ekim 2010, 00:25
#4130
arkadaşlar bu eksozun siyah kurum atması neyle alakalı olabilir acaba ekzosun üstü simsiyah oldu bide motor sıckken marş dört seferde alıyo ayrıca motor 6000 km oldu hala çok yakıyo bi rde benzin hortumuna dikkat edin geçen gün sarsıntıdan sol amörtüsörün orda bi darbe emen pabuç var oraya sıkışıp patlamış bi baktım benzin su gibi gidiyo ibrede gözle görülür aklım çıktı yuh dedim artık bereket havaya uçmadım birde bu kayışı kaç km de değiştirmem lazım herkese saygılar
-
04 Ekim 2010, 12:43
#4131
emre--aktan adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu eksozun siyah kurum atması neyle alakalı olabilir acaba ekzosun üstü simsiyah oldu bide motor sıckken marş dört seferde alıyo ayrıca motor 6000 km oldu hala çok yakıyo bi rde benzin hortumuna dikkat edin geçen gün sarsıntıdan sol amörtüsörün orda bi darbe emen pabuç var oraya sıkışıp patlamış bi baktım benzin su gibi gidiyo ibrede gözle görülür aklım çıktı yuh dedim artık bereket havaya uçmadım birde bu kayışı kaç km de değiştirmem lazım herkese saygılar
Kardeşim kendi kayışını kullanıyorsan ben derim ki 2000 km de bir değiştir...
mobo kayış var bunlar, 5000 km yapıyor...
kaliteli baya...
kurum atmasına birşey diyemeyecem...
bu eksozlardan çekimiz nedir hala anlamış değilim...
ben yenisini istedim garantiden...
ne yaptıysam sesi kesemedim...
-
04 Ekim 2010, 12:55
#4132
wolky-ksk adlı üyeden alıntı
bende ls2 full face kullanıyorum güzel kask
anladım onu herkez kullanıyormus zaten ogrendıgım kadarıyla saglammısda artık kısmet ya ls2 yı alacam bırde su lz6 yı bı ogrensem tam
-
05 Ekim 2010, 02:40
#4133
-unnamed- adlı üyeden alıntı
Kardeşim kendi kayışını kullanıyorsan ben derim ki 2000 km de bir değiştir...
mobo kayış var bunlar, 5000 km yapıyor...
kaliteli baya...
kurum atmasına birşey diyemeyecem...
bu eksozlardan çekimiz nedir hala anlamış değilim...
ben yenisini istedim garantiden...
ne yaptıysam sesi kesemedim...
servise gir iyi bi fırça kay. sonra al ustayı (kalfa ve ya çırak değil) motor üstündeki tüm egzoz somonlarını sıktır. motoru şaseye tutturan vidalar dahil (ki bence sorun buradan kaynaklanıyor) tüm her şey sıkılsın. sonra tekeri elinle döndür, fren diskine değen bir parça var mı kontrol et. lastik düzgün dönüyor mu ona da bak. son olarak arka fren hortumunu tutan iki mandal var, onlar fren diskine sürtüyor mu? sorunun bunlarla çözülmesi lazım. hala çözülmediyse tüm egzozu söktür ve vidaların dibine kauçuk lastik attır öyle sıktır. bildiğin iç tekeri vidaların yerine göre keserek yapabilirsin. o da olmadı götür kaynakçıya egzoz somonlarına kaynak atsın.
-
05 Ekim 2010, 03:16
#4134
maxi97 adlı üyeden alıntı
servise gir iyi bi fırça kay. sonra al ustayı (kalfa ve ya çırak değil) motor üstündeki tüm egzoz somonlarını sıktır. motoru şaseye tutturan vidalar dahil (ki bence sorun buradan kaynaklanıyor) tüm her şey sıkılsın. sonra tekeri elinle döndür, fren diskine değen bir parça var mı kontrol et. lastik düzgün dönüyor mu ona da bak. son olarak arka fren hortumunu tutan iki mandal var, onlar fren diskine sürtüyor mu? sorunun bunlarla çözülmesi lazım. hala çözülmediyse tüm egzozu söktür ve vidaların dibine kauçuk lastik attır öyle sıktır. bildiğin iç tekeri vidaların yerine göre keserek yapabilirsin. o da olmadı götür kaynakçıya egzoz somonlarına kaynak atsın.
kardesim cok tesekkur ederim...
bugun ilk isim servise gidip bu dediklerini yaptirmak olacak...
-
05 Ekim 2010, 10:30
#4135
peki ekzostan kurum atmayı geçtim bir depo ile 100 km normalmi motor 6000 km de hala rodaj gibi acaba garantiden bişey yaparlarmı yada karbüratörümü değiştireyim bi akıl verin arkadaşlar
-
05 Ekim 2010, 12:42
#4136
NOrmal değil dostum..
Aklıma gelenler..
MOtoru SPOR kullanırsan o alet yakıyor..
Bujini kontrol ettir...
Hava ayarını kontrol ettir..(karbüratörün solunda)
Hava filtreni temizle basınçlı hava ile
Karbüratöre giren hortumları kontrol ettir..
Otomatik jiglen devderen hiç çıkmıyorsa çok yakar kontrol ettir..
ASlında karbüratörünü açıp bakarsa çok daha iyi olur..
Motorun yüksek devir yapıp yavaş gidiyorsa o da çok çok yaktırır onuda bir incele..(varyatörsel olaylara girer oda)
ama egzozdan kurumun iyi birşey olmadıuğını biliyorum ve ona kesin baktırtırt araştır bul ve KESİN ÇÖZÜM yaptır derim..
-
05 Ekim 2010, 14:16
#4137
sky sen yazdığın sorunu çözebildin mi ?
[CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]
-
05 Ekim 2010, 17:07
#4138
eevet teknik kısımda anlattım isterseniz burayada alayım?
-
06 Ekim 2010, 23:46
#4139
burayada isteriz sky abi belki bizimde başımıza böyle bi şey gelebilir
-
07 Ekim 2010, 01:49
#4140
motoru ne kadar spor kullanırsan kullan kilometreye 12 kuruştan fazla yakmıyor. (benzin 3.72). günden güne daha da azalıyor yakması. 11.5 şu sıralar.
havalar soğudu, motor ilk 5 dakika randımanlı çalışmıyor. devir 1000e iniyor, en son stop ediyor. servise gitmeye vaktim yok....
bu arada ilk kazamı da yaptım. evin yan yoluna girdim, bitane transit kamyonet yolu kapamıştı. biriyle konuşuyordu. adama seslendim ses etmedi, korna çaldım dönüp göz ucuyla baktı umursamadı; kornaya asıldım küfrettim küfürleştik. iyi bi küfürle sonlandırdım. dönerken su dolu bi çukura girdim. 1-2 metre sonra köşeyi dönerken ne olduğunu anlamadan motor soluna yattı. yatırarak dönerken fazla gaz vermiş olabilirim. sol ayağımı dibinden nasıl kurtardım valla aklım hayalim almıyor. o kadar kısa bi andı ki... motor biraz sürüklendi. ön tarafın yan mavi kısmı çok az 4-5 çizgi kadar iz oldu. gidona yakın köşenin yanındaki plastik biraz beyazlaştı. yolcu ayaklığı da biraz soyuldu. en son da çantada pul kadar soyulma var. ucuz atlattım. eldiven şartmış bize bunu öğrendim. eldivenimi kullanmasaydım ellerim bayağı soyulurdu.
ses sistemimi büyütmeyi düşünüyordum ama artık vazgeçtim. yeterli ya; fazlası milleti rahatsız eder. hem hatun da kızıyor sesi o kadar açmama. arkadaşın ses sistemi satan dükkanına çıkma bi sistem bulana kadar idare edeceğim bunla. tamponcuya gidip hoparlörlerimin etrafına fiberleri yaptıktan, farlarla uğraştıktan ve lastiklerin oralara güzel beyaz led yaptıktan sonra resimleri atarım buraya. ekleyebilirsem video da eklerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler