servıse goturdum ıbrelerı yenısıyle degıstırdıler hemen ama dısktekı ses ıcın genel bı sorun ama sorun olmaz dıyorlar yapacak bıse yokmus dedıklerıne gore..bırde su mondıale bır maıl atayım bakalım ..ne cıkacak gorcez.arkadaslar..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------
aynen dedıgın gıbı yaptım servıs hemen yenısını taktı buarada dısktekı ses genel bır sorunmus cozum yok dıyor zamanla gercer falan dedı bırde mondıale bır maıl atacam bakalım ne cıkacak..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:03 ----------
evet kardeşim kıtapcıgındakı servıs bu gıttım tekrar yapacak bıse yok genel bır sorun ama sorun olmaz zamanla gecer dedıler ..ıbrelerdekı leke ıcınde hemen yenısını degıstırdı ucretsız olarak mondıalede bı maıl atacam bu dıskle ılgılı bakalım ne cıkacak..
benim de arkadan bi ses geliyor, bir de arka fren kaliperi (göbek) biraz oynuyor. oradaki kalfa çocuk abi şimdi gözüm rahatsız, yarın sabah gel; onu tutan lastikler aşınmıştır dedi, hemen 1-2 saatte değişirm dedi. vaktim olmadı gidemedim. şanssızlık; cumartesi çalıştım pazar tatlimdi ama pazar günü servisin de tatiliydi. pazartesi yani 4 saat önce işten çıktım. 4-5 saat sonra da memlekete 1 günlüğüne gideceğim. eleman sadece ses çıkar fren sağlam abi dedi. bakalım...
2000 bakımını yptırabildim nihayet. castrol gtx magnatec 10w40 aldım. 20 tl bayıldım. hava filtresini temizlediler. egzozcuya götürdü naaptı bilmiyorum. benzin filtresinden kaçırıyor dedim, bak hortumu katlanmış dedim abi şekli bozuk dedi ne bileyim. servisten pek memnun kalmadım açıkçası. cuma günü ötürdüğümde gene aynı şeyi yaparlarsa hem mondial merkeze hem tüketici hakem heyetine başvuracağımı söyleyeceğim. bakalım ne olacak?
son olarak; kaza geçirdiniz, tutanak tuttunuz, sonra ne oluyor? ben motoru aldığımın 12. gununde ufak bi kaza yaptım. daha doğrusu kamyon geri geri gelirken bana çarptı. eğer ben frene basmasaydım hiç bir sıkıntı olmayacaktı ama frene bastığım için farı tutan plastik kısım kırıldı. farla bağlantı noktaları kırıldı aslında. bugün motoru almamın ustunden 48 gün geçti hala birşey yok. en son parça yok dediler. cuma günü bunda da arıza çıkarırlarsa ben de güzel bi arıza çıkaracağım.
servisin birşey yapmasından önce senin kullanım tarzını bi anlamak lazım?
seri kalkar sürekli 60+ flan gidersen yani gaz kolunu çok oynatırsan yakar yani...
ha rölantin yüksekte olabilir bilemiyorum veya sen motoru ısıtmadan biniyorsun otomatik jigle de devrede olunca fazla yakıyorda olabilir.. aklıma buji falanda geliyor ama daha teknik cevaplar verecekler arkadaşlar var aramızda..
ama motorun 0 problem bile olsa senin kullanım tarzın yine çok çok etkilidir
daha ehliyetim olmadığından gozler ustumde zaten sokak arası 50 yi bile geçemiyorum
ama rolenti aklımda diğl
ve kısa mesafe gittiğimden motor ısınmıyor sebep bu olabilir berker abi bu mantıklı geldi
Selamlar arkadaşlar,
Sabahları işe giderken kullandığım vapur iskelesine gitmek ve yakın mesafelerde kullanmak için bir scooter almayı düşünüyorum. Sizin motoru kampanya afişlerinde gördüm, temiz birkaç 2. el de var.
Size danışmak istiyorum, bana objektif bir değerlendirme yapar mısınız?
- Motor sorun çıkartan bir motor mu?
- Güvenliği yani frenleri ve dengesi nasıl?
- Kışın (soğukta ve ıslak zeminde - hatta hafif yağmurda) kullanılabilir mi?
- 2. el 1000-2000 km gibi bir ikinci el (temiz) masraf çıkartır mı bana?
- Son olarak o egsoz nedir? Değişik bir tasarım mı yoksa susturucu falan mı?
- Koltuk altı bagajına kask sığar mı veya arkaya çanta takılıyor mu?
- Alırken normal 2. el kontrolüne ek olarak bakmamı tavsiye ettiğiniz bir yeri var mı motorun?
Umarım ilgilenir cevap verirsiniz.
İyi günler..
Merhaba arkadaşım;
motor bu fiyata iyi bi motor,
-ağırlık merkezi yere yakın, CBF 150 ile karşılaştırdım
-yatırma riski düşük, bi miktar ayak koyduğunda durur pozisyondandaken bile kaldırabiliosun.
-dengesi çok iyi
-hızı kötü (çin malı motor) 50 km ile kullanıcaksan sorun yok ama yüksek hızlar için pek önermem
-fren sistemi iyi, ön arka disk fren (üzerinde abs yazıyo ama fren sıkarken tekeri kontrol etmedim :D sıkıyoda olabilirler ) (bazı arkadaşların motorunda fabrika çıkışı problem varmış alırken dikkat etmen gerekir.)
-motoru alırken mondial bayisinden;
-arka çanta, bağlama kilidi, kask aldım hediye olarak arka çantayı monte edip o şekilde veriyolar motoru
-koltuk altı bagaja kask girmez ama arka çantaya rahat bi şekilde giriyo
-farları çok iyi aydınlatıyo
-motoru alırken öndeki gösterge panelinede dikkat et bazılarında uzun süre duran etiketler nedeniyle buğulanma oluşmuş
-egzos fazla ses yapmayan güzel bi egzos. bence tasarımı hoş.
-ayrıca motorda marş pedalıda bulunmakta
Genel olarak o fiyata alınabilecek iyi bir motor ikinci el almaktansa sıfır alıp rodajını kendin yapman daha iyi olur.
Arkadasım mondialin kendi servisleri bile aman ha bu motordan uzak dur diyor. İstanbuldaysan sevpa motor ismet ustayı tavsiye ederim gidip bir konus fikir al. kesinlikle alma diyebiliyorlar. Cünkü fabrika bu motoru rastgele toplamıs servisler ugrassın yapsın mantıgı varmıs. ancak servislerde bu duruma yetisemiyor. Öncelikle sıfır 150 zc almaya kalkıyorsanız 2000 TL gibi bir bütce ayrımanız gerekmektedir. iş 1650 TL verince bitmiyor 300 - 350 tl gibi ek masraflar oluyor.
2000 TL ile ikinci el cok güzel su sogutmalı scooterler alabilirsiniz. Gideceginiz mesafe fazla değil. Alacagınız marka kaliteli olacagından aprilla piaggio gibi servisine götürüp kontrol ettirdiginizdede içinize sinecek. vede yaz kış bineceksiniz. Öncelikle 150 zc ye yagmurda falan binemezsiniz hafif su içinden gecerken hatta yerler nemliyken bile buji başlığı ıslanıp motor stop ediyor. Olayın bilincinde değilsenizde yolda kaldıgınızı düsünüp panik yapıyorsunuz. Buji başlıgı kuruyunca motor ancak calısıyor.
Son olarak kimse yanlıs anlamsında motor alırken sıfır motor almak akıl karı degildir. Paranız yoksa mondiale yönelin derim. Ancak paranız varsa 2000 tl 3000 tl kalkıp çin malı motor almayın demek istediğim budur. ( Yorumum tamamen objektiftir. 3 yıldır mondialin farklı serilerini kullandım ve kullanmaktayımda. )
Tekrar Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle yukarıdaki soruma cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.
Motoru nemli havada veya ıslak zeminde kullanamayacaksam zaten benim başka bir sorum kalmıyor. İnşallah büyük hacimli bir motor almak istiyorum. Bu scooter’ı da önceki mesajda dediğim gibi kısa mesafeler için kullanmayı düşünüyordum.
Ancak değerli yorumlarınızın da etkisiyle scooter almaktan vazgeçiyorum.
Yakın mesafelerde “yayvan” veya bisikletimi kullanacağım artık
Ancak şunu da belirtmek isterim.
Motorunuz ne kadar çeşitli sorunlar (sizin sayfanızı geriye dönük okudum) içerse de bence asıl olan motor sevgisidir. Kimileri motoru bir araç olarak görür, siz ve benim gibiler ise hayatın bir güzelliği olarak.
Dolayısıyla motorun sorunu, tuzu biberidir.
Bizim gibi motor delilerinin birbirini bulmasını ve motosikleti tamir ede ede hakkında daha çok bilgi edinmenizi sağlar.
Eğer benim gibi ufak işler için değil de zevk için kullanıyorsanız motoru, ve yüzünüzde rüzgarı hissediyorsanız,
En İyi Motor Sizinkidir.
Herkeze İyi günler….
Arka lastiği bonsun marka(sanırım irc) 130/60- 13R ile dişli bir lastikle değiştirdim...
50 tl lastik 10 TL işçilik 60 lira verdim..
Çünkü artık arka lastiğim hava kaçırır bi vaizyette ve bir kere de çivi girmişti artık tehlikeli halde idi..
İyi bir lastik değil ama rezalette değil heralde en azından dişli bir lastik.. çok deneme şansım olmadı zaten motoru yatıran veya limit zorlayan biri değilim ama işte..
eğer bu lastik hakkında iyi şeyler söylenirse ön lastiğide böyle yapayım diyorum?
eyvallah eeraktan,
daha çok masrafı olacağı için gidip 100+ tl lik lastik taktıramazdım zaten..
varyatör değişecek yağı geldi ön burç mudur nedir onlar değişecek e ön lastikte değişmeli egzoz zaten komple değişmeli oturak alındığından beri duruyor o da değişmeli...
pehh yazarken bile hesaplamak istemiyorum kaldı ki bunu cebimden çıkartıp vereyim
motor daha yeni 1700 km'ye geldi...
yakıtı güzelleşti...150km yol yaptı bir depo ile...
geçen hafta kasnaklardan ses gelmeye başlamıştı, 60 liralık bir masraf çıkardı...
eksoz zaten deli edecek bir ses çıkartıyor...
garantiden değişimini bekliyoruz...
hayırlı olsun motorunuz
xenonu drekmi bağladınız yoksa aküden hatmı çektiniz
önce kayıştan ses geliyordu...
açtıktan sonra kasnaklardan geldiğini fark ettik...
kayışı değiştirdik, gerekli kasnak ayarlamarını yaptık...
kendi orjinal kayışı çok adidir burda bilginize sunarım..
1600km değiştirdim kayışı....
xenonun sadece, sigortasını aküden çektik...
beyninini sağ sinyalin altına yerleştirdim..
kendi orjinal ampülünü çıkarttım ve zenon'un ampülünü taktım...
çokda iyi oldu..
kesinlikle büyük fark yapıyor....
eksozdan ses gelen arkadaşlara bir tavsiyem, katelitazörü çıkarıp girdiği boğumu bakır telle kalınlaştırılarsa ses kesiliyor...
bugün denedim ve ses kesildi...
birde sizlere sorum bu motorla düz yolda 90'ı geçebilen varmı?
- otomatik jiklenin devre3den çıktığını nasıl anlarız?
- valla önümü görür görmez gaz kolunu tamamen çekiyorum, şehir içi sağdan soldan solluyorum, elazığ malatya arası 125 kilometreyi gaz kolu sonda 70-100 km hızla alıyorum gene de 130 kilometreye 15 TL'den fazla yakmıyor. 60
ı geçmediğim ve motoru sıkıştırmadığım zamanlarda ki bu ilk 500 km yani rodaj zamanına denk geliyor 180 kilometreyi 16.5 tlye gittiğim zamanlar oldu.
- ilk 3 şıkka tamamen katılıyorum.
- halen daha bu motorun neden yüksek hızda kullanılamayacağını söylemenizi anlayamıyorum. uzun yolda en berbat virajda bile motoru biraz yatırarak, duro marka 3-4 yıllık lastikle bile 60 kilometre hızla alabiliyorum. geçen bi özel servisteki ustayla konuştum; eğer yüksek hız istiyorsam aktarma sistemiyle uğraşmalıymışım dedi. mantıklı da geldi. eğer 100lük kayış istersen ve bulursak daha yüksek hız yapabilirsin dedi. motor da 3000 kmye yaklaştı zaten. kayışın da birkaç bin kmsi kaldı. para olduğu anda kayışı değiştirip iridyum buji takıyorum.
- frenler mükemmel bence. geçen arkadaş frenlerini sordu, ben beğeniyorum güzel dedim. bizim polis okulunda öğrencilerin toplandığı asfalt zeminli bi alan var, gittim dönüp geldim; 35 km hızla freni 2-3 kez pompalayarak çook kısa bi mesafede durdum. hatta frene bastığım gibi yere çivilendi diyebilirim. bir kere de 50 km hızla denedim, iyi durdu ama lastiklerde sıkıntı var. accayip kayıyor. bu motorda abs yok ama abs gibi pompalayarak durursanız daha kısa mesafede durabilirsiniz. frenlemede 2 çeşit sürtünme kuvveti vardır. 4 sene çnce gördüğüm fizik1 dersinden öğrenmiştim. eğer lastiği kızaklamadan, tam kızaklayacak hale yakın şekilde fren yaparsanız kızaklayarak durmaya göre daha kısa mesafede durursunuz.
- bugün 1 aylık araştırmam sonucu michelin pilot sc 130/60 r13 lastik siparişi verdim. hediyesi 280 tl oldu, bu cumartesi takacağız hayırlısıyla. nitrojen de bastıracağım. sonrasında fren mesafesi, yol tutuş, ıslak zemin vs. haberlerini veririm.
- motoru aldığımda bişey hediye etmediler. 30-40 tlye sattıkları (ki internette 27 tl olan) kaskı 20 tl saydılar. çantayı bağlamak için de demirciden düz parça kesmek gerekiyor. pas atmaya başladı o demir. motorda ufak paslanmalar gördüm geçen. motor wd40 aldıracak gibi.
- farlara gelince; 2 ve ya 3 kere gecenin köründe malatya elazığ yolunu aldırabilmiştir bu farlar. yaklaşık 150 metre aydınlatabiliyor. gene de bana yeterli gelmiyor. oto elektrikçiye gidip sinyallerden paralel alıp 2 kısa far daha taktırasım var.
- ses sistemim yağmurdan sonra hala çalışıyor. brandaya güvendim ama boşa çıktı. sanırım dikiş kısımlarından su kaçırdı. 2 tane kenwood 35 rms watlık (max 160 watt) 1 tane 50wlık pazarcı anfisi ile 80 km hızda giderken güzelce müzik dinlenebiliyor. yerinizde olsam bu kenwoodun 6 inçe 9 inçlik 75 rms wattlık oval hoparlörleriyle bunu yaparım. şimdi 2 hoparlöre daha ihtiyacım var. 4 hoparlörüm olursa sanayide bulduğum tamponcu ile onlara fiberden güzel bi kabini 40 tl karşılığı yapacağız.
- gösterge paneli bende de berbattı. 500 bakımında değiştik. şimdi üzerindeki folyoyu sökmekte tereddütteyim çünkü diğeri gibi olmasını istemiyorum. sökmeli miyim sizce?
- egzoz ne bileyim, şekilli mekilli ama verim açısından bilemiyorum. usta motora ayar verirken gaza abandığında o küçük mavi parçayla ana egzozun bağlandığı yerden duman kaçırdığını gördüm.
- marş pedalını daha kullanamadık ama var. olur da bir gün ses sistemim yüzünden akü biterse kullanırız inşallah.
-
zenon fara kaç para gitti?
- motoru tutan ve şaseye bağlayan vidalara da bakın. fren hortumunu sabitleyen bir parça var tekeri tutan demire bağlı. o fren diskine değiyor da olabilir. bugün serviste olay çıkarttım. 3-4 yeri kontrol ettirip yaklaşık 1 saatte tüm ses kesildi. illa servise çoo diyeceksin ki iş yapsınlar.
- 2668 kilometre oldu. 80-84 arası hız yapıyor enn fazla. yokuşta gaz kolunu kapatırsanız 100ü görebilirsiniz belki. yukarıda yazdığım gibi şu 100 km yaptırtabilen kayışı deneyeceğim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:51 ----------
neden bu gri zclerdeki fren diskleri yuvarlak? benim mavi zcdeki diskler çok şekilli. testere gibi.
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)