Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3681

    Üyelik
    21 Mayıs 2010
    Alıntı LevGS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaf ben 120 kg yum :D eh arkayada genelde oturanlar 100kg üstü oluyor :D ama daha bugüne kadar sıkıntı çekmedim :D gerçi konyada pek rampa yok ama olsun bu motor zamanı geldi 250kg da çekti tabiiki çekişi düşüyor 100 yapacağına 85 yapıyor ama sıkıntısız gidiyor :D
    Saol hocam yazdıgın cevap cok rahatlattı beni gitsinde hız o kadar da önemli deil


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3682

    Üyelik
    03 Ağustos 2007
    Şehir
    Altunizade ile Zeynepkamil arası
    Motosikleti
    Keeway Outlook 150
    mertyagci geçmiş olsun.

    Hız meraklısı ve yine bu motosikleti Airbus yada Boeing firmasının üretimi olan basit araçlarla yarıştırmak isteyenlerin geldiğini görüyoruz.

    Bu tip soru soran arkadaşlara cevap verirken , kendi deneyimlerinden çok , "yapma arkadaşım hız ve sürat" yada "bu motor sürat motoru değil , Hayabusa var ona yönel" gibisinden uyarıcı şeylere ihtiyacımız var.

    İnsan oğlu pozitif korelasyon yapma konusunda eğilimlidir. Yani siz "iki kişi , ağır yükte , hava karanlıkken ve pembe kar yağarken şu kadar hızlı gidiyorum" dediğinizde , karşınızdaki kişi , sizin öne sürdüğünüz koşulları yok sayarak "hacı ben tek başıma , tapa gaz bir de gömleğin önünü de açtım mı kesin 200km/h hıza ulaşırım" gibisinden varsayımlara ulaşıyor.

    Hiç birimiz bu motosiklet ve üreticisinin hissedarı değiliz. Hiç birimiz bu forumdaki insanların , acı haberlerini de duymaya meraklı değiliz. Varsın biraz hevesi kırılsın , varsın biraz hayal kırıklığı olsun ama bacak kırığı kol kırığı olmasın.

    Aşırı hız ve sürat konusunda bilgi verilirken özendirici olmaktan çok , daha bilgi verici olmanın yararlı olacağını düşünüyorum. Ne olur beni kimse yanlış anlamasın. Kırılan varsa , derhalinden özür diler gönlünü alırız.

    Olmadı yüzsüz yüzsüz gider arka koltuğuna otururuz...
    [CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]

  3. #3683
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar motordaki ilk sorunumu yazıyorum.Eksoz cazırdama sesi bugün itibariyle bendede başlamış bulunmaktadır.Bu sesi kesmem için ne yapmalıyım?
    Ne yapmam lazım.

  4. #3684

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yapmam lazım.
    Aynı sorun bendede başladı, servise götürdüm, birşeyi yok dedi(:

  5. #3685

    Üyelik
    26 Ağustos 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr125 / 150 zc

    bakımlardan anlayan varsa yardım

    arkadaşlar motorumu sevdiğim ve yapabildiğim bütün bakımlarını kendim yapıyorum

    sormak istediklerim

    1 motor yağını ilk 6300 de aldım 7000de castrol ile değiştirdim sonra 9200 de tekrar castrolla değiştirdim şuan 9400 gibi bir km de
    ilk olarak yağı kaç binde bir değiştireyim kitapçıkta her bin diyor ama önceki motorum cbr 125 te 4000 de bir değişiyordu bu motor markasına ozelmı yoksa çinli yada japon diye mi fark ediyormu

    2 bizim 150 zc lerde yağ filtresi varmı ben bulamadım varsa kendim değiştireyim

    3 arka fren hidroliğği bitmek üzereydi once içindeki yağı komple boşalltım sonra yenısını ekledim ve sıktım ama direksiyondakı yağ göstergesini 3 kez doldurdum galiba biraz fazla geldi suan fren eskisinden daha ıyı tutuyor ama yağ ekleme kutusunun kapagını ne kadar sıktıysamda frenı sıkınca bu kutudan az az yağ kaçırıyor ne kadar yağ koymamız lazım bılen varmı bi ölçüsü vardır mutlaka ama kitapta yazmıyor

    4 motoru tam sokmedım ama bujisini değiştirmek istiyorum fakat bujiyi bulamadım bujiyi nereye saklamıslar acaba en kolay nasıl ulaşırım

    5 debriyajı değiştirmeden sadece kayışı değiştirebilirmiyiz ve faydası olurmu kayış sanırım motorun sol alt kısmındakı kapagın arkasında

    6 şanzıman yağını benden once değiştirdilermi bilmiyorum ama kitapçıkta gösteren sekile göre ben hemen değiştiricem onu değiştirdiğimden haberim yoktu motor yağıyla birlikte kullanıyor diye biliyordum şanzıman yağı tavsiyenız varmı

    cevaplar için şimdiden ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim
    HAYAT TOPRAĞIN ALTINDA :salut:

  6. #3686
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Her 1000km'de yağını değiştir.Ama kışın gerek yok öyle her 1000de değiştirmeye.
    Yağ filtresi yok yağ süzgeci var.Yağ süzgecini değiştirmeye gerek yok suyla temizle yeter.Yağ süzgeci yağ boşaltma tapasının içinde.
    Bujiyi söküp takman için koltuk altı bagajını sökmen lazım anca o zaman motoru görürsün.Bagajı sökmek ve takmak çok kolay sadece doğru alet erdevat olsun.
    Debriyaj değişmeden kayışı tabiki değiştirebilirsin iyi marka bir kayışın çekişe faydası elbette olacaktır aynı zamanda iyi bir kayış yolda bırakmaz.Bando marka kayış öneririm.
    Şanzuman yağı diye birşey yok onu nerden çıkardın en azından ben yok diye biliyorum.


    Kolay Gelsin.

  7. #3687
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    yağını açıp bakarsın eksilme veya çok çok kararma varsa değiştirirsin...
    şanzıman yağı var motor yağı ile konuyor
    kayış olarak powerlink öneririm biraz pahalıdır orijinali ama iyidir
    sen kendin değiştirdiysen HAVA YAPMIŞTIR bence ondandır servise götür derim fren hidrolik olayını
    filtre evet yok süzgeç var
    bujide tarif ettiği yerde evet..


    O ZINLAMA PROBLEMİ OLAN arkadaşlar iyice sesin neyden geldiğini araştırın ve oraya yönelin sizin egzozlarınız falan çok yeni daha ses mes gelmemesi lazım..

    Vidalarına baktırın gerekirse altlarına pul koydurup sıktırın veya vidaları değiştirin yenileriyle tam sıkılınca ses yapmamaları lazım birde motorun en altında bi vida daha var onuda eğilip sıktırın!

  8. #3688
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Sky kardeş benim ses kesinlikle eksozdan geliyor ara ara.Özellikle devir arttıkça eksoz zangırdıyor yani titremesini gözümle görüyorum vidaları sımsıkı sıktırdım ama bişey değişmedi özellikle o eksozdaki yaylar falan ses yapıyor ve 2.üst eksozun içi ses yapıyor.

  9. #3689

    Üyelik
    21 Mayıs 2010
    Bu rodaj ilk 500 km oluyo heralde bu 500 km içinde hiç 80 90 yapmıcazmı bu biraz kafama takıldı

  10. #3690

    Üyelik
    26 Ağustos 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr125 / 150 zc
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her 1000km'de yağını değiştir.Ama kışın gerek yok öyle her 1000de değiştirmeye.
    Yağ filtresi yok yağ süzgeci var.Yağ süzgecini değiştirmeye gerek yok suyla temizle yeter.Yağ süzgeci yağ boşaltma tapasının içinde.
    Bujiyi söküp takman için koltuk altı bagajını sökmen lazım anca o zaman motoru görürsün.Bagajı sökmek ve takmak çok kolay sadece doğru alet erdevat olsun.
    Debriyaj değişmeden kayışı tabiki değiştirebilirsin iyi marka bir kayışın çekişe faydası elbette olacaktır aynı zamanda iyi bir kayış yolda bırakmaz.Bando marka kayış öneririm.
    Şanzuman yağı diye birşey yok onu nerden çıkardın en azından ben yok diye biliyorum.


    Kolay Gelsin.
    hocam yardımların için çok teşekkür ederim sağol şanzıman yağı derken onu bana benzinci söyledi şöyle izah edeyim bizim zclerin kitapda yağ değişim sayfasının falan olduğu kısımda difransiyel yağı değişimi diye bişey var bende gittim sordum 80 e / 90 yağ kitapdada oyle diyor 110 ml di galiba adam difransiyel yağıyla şanzıman yağı aynı sey dedi ama forumu daha once okudum sağolsun arkadaşlar bizim yağların hem motor hem şanzıman oldugunu anlatmışlar
    HAYAT TOPRAĞIN ALTINDA :salut:

  11. #3691

    Üyelik
    28 Ağustos 2008
    Şehir
    Isvec, Göteborg
    Motosikleti
    Mondial 151 RS, Mavi -08
    Alıntı emilyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam yardımların için çok teşekkür ederim sağol şanzıman yağı derken onu bana benzinci söyledi şöyle izah edeyim bizim zclerin kitapda yağ değişim sayfasının falan olduğu kısımda difransiyel yağı değişimi diye bişey var bende gittim sordum 80 e / 90 yağ kitapdada oyle diyor 110 ml di galiba adam difransiyel yağıyla şanzıman yağı aynı sey dedi ama forumu daha once okudum sağolsun arkadaşlar bizim yağların hem motor hem şanzıman oldugunu anlatmışlar
    Senin motora doldurdugun yag sanzimani yaglamaz, pasa. Sanzimanin kendi yagi var, sanziman kapagini biraz gözetlersen kesin görursun bir kapali delik onun icinde sanziman yagi.

    Difransiyel = lastikleri dönduren mekanizmadir, arabalarda ön ve arka tekerlerin ayni hizda dönmelerini saglar

    Sanziman = Motordan, baskı balata (Kavrama) yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma organıdır.

  12. #3692

    Üyelik
    26 Ağustos 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr125 / 150 zc
    Alıntı sky_forever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağını açıp bakarsın eksilme veya çok çok kararma varsa değiştirirsin...
    şanzıman yağı var motor yağı ile konuyor
    kayış olarak powerlink öneririm biraz pahalıdır orijinali ama iyidir
    sen kendin değiştirdiysen HAVA YAPMIŞTIR bence ondandır servise götür derim fren hidrolik olayını
    filtre evet yok süzgeç var
    bujide tarif ettiği yerde evet..

    hocam sağol yağ konusun da yağda eksilme olmuyor ama nerdeyse yağı koyduktan 1 yada 2 gün sonra baktığımda yağ kırlenmıs oluyor bende o yuzden 2 binde bir değiştiriyorum eğer yağın kararmasında sıkıntı olmuyorsa 3000 de de değiştirmeyi düşünüyorum sonuçta kaliteli olsun diye castrol power 1 mi ne o yağdan koyuyorum

    sanzıman yağı motor yagıyla konuyor derken motor yağına başka bi yağ dahamı ekliyoruz yoksa bide kitapta 900 ml yazıyor ben en fazla 750 ml koyuyorum yağ tasıyor fazla almıyor sıkıntı yoktur umarım yoksa benım motorun kapasitesimi ufak

    fren hidroliğini kendim değiştirdim ama yaptıktan sonra arka fren merkezindeki kitapçıktada yazıyor ufak vidayı actım ve once baloncuk baloncuk hava cıktı yağ geldi kapattım onemli olan ne kadar yağ koyucaz acaba bilen varmı acaba
    bide fren yağı olayı baya zormuş nasıl yapıldıgını bilen varmı acaba ben ufak yag noktasına yagı koydum fren kolunu sürekli sıkıp bıraktım her seferınde ıcıne yagı cektı bu sekılde fren kolu tam ortada bıyerde duruyor ordan sonra gıtmıyor bende kapattım kapağı sık bırak kaç deffa yaptım diye dusunuyorumda belki 300 den fazladır belkı de 400e yakın sureklı sık bırakla yağı ıcıne cektırebıldım

    hocam bu arada baska arkadasa yazmıssın ama onunda bılgısı olsun eger gaz verırken yada komprasore bıraktıgın da zırıltı yapıyorsa muhtemelen ılk plakalıga baksın alımınyum catlıyıp kırılıyor bendede vardı plakayı kestım ayarladım suan kesıldı ama komprasore yolda mesela 2 kişi giderken hafif bi hoplamalı yolda söyle 60 layken falan motor zıplarken zır zır diye bi ses geliyor yada komprasore bıraktıgımda hala bunu cozemedım bunu bılen varmı acaba

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:01 ----------

    Alıntı numan94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin motora doldurdugun yag sanzimani yaglamaz, pasa. Sanzimanin kendi yagi var, sanziman kapagini biraz gözetlersen kesin görursun bir kapali delik onun icinde sanziman yagi.

    Difransiyel = lastikleri dönduren mekanizmadir, arabalarda ön ve arka tekerlerin ayni hizda dönmelerini saglar

    Sanziman = Motordan, baskı balata (Kavrama) yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma organıdır.
    numan 94 hocam verdiğin bilgiler için çok sağol bide paşa yaptınya allah razı olsun.bu arada b sınıfı ehliyet alırken motordan 1 yanlışım vardı a2 alırkende 100 almıştım bütün mekaniği gözüm kapalı dahi çizebilirim dersem abartmış olmam

    golf4 um var ve fren disklerini kendim değiştiriyorum motoruda sadece mekanıkle uğraşmayı sevdiğim için kendim söküp takayım vakit gecireyim diye aldım şimdi gidip bi kaportacıda çalış tatmın ol deme de kalbimizi kırmayasın oyle kızlarla falan takılıp sekıl yapmayı sevmem kendı kafama gore alırım motoru yolu belırler takılır gezerim sakın yasarım kendı halımde

    ama senın gibi cevher bi üstadın engin bilgilerinden faydalanmak ısterım hocam bu mesela sanzıman kapagından yagından falan hıc haberım yoktu forumda bıyerde motora koydugumuz yağ ikisinide yağlıyor diye bliyordum hocam sanzıman yağı kapagı hangı tarafta kalıyor motor yagını koydugumuz yerdemı yada nasıl bulabılırım bı tarıf edersen bıde ne kadar yağ koyalım onuda ogrenmıs değiştirmiş olalım

    bide hocam eger zc kullanım kıtabın varsa rıca edıcem bakım kısmında difransiyal yağı diye bişey var bu ne işe yarar çünkü özellikle yağ koyma yeri bana çok sacma geldi o yuzden ben de acmadım altta bı vıdayı acıcakmısız orası tamam ama ustte resımde bı vıda gosterıyor motor kısmına yandan duz baglı burdan yağ koyucakmısız pek aklıma yatmadı bende kurcalamadım bılen bı arkadasımız yoksa servıse gidip sorucam cunku herseyını ayarlıyıp ramazan ayında yıllık ızınde bursadan cıkıp nevsehir yine yol uzerınde bı yerler ve en son antep urfaya kadar gezmeyi düşünüyorum motorda suan yağ konusunu falan cozeyım sonra kayış debriyajı değştirip kısmeyse yola ve arkadaşlarada bide motoru kotuleyenlere de motorun bakınca sorun yapmadığını gösterelim bisiklete para vermedık heralde çinde olsa motor aldık
    HAYAT TOPRAĞIN ALTINDA :salut:

  13. #3693
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Hocam kitapçıkta belirtilen diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Lütfen herşeyi birbirine karıştırmayın.Bu motorlara şanzuman yağı konulmuyor.Zaten koyulan motor yağı debriyaj sisteminide yağlıyor.Bunları nereden bulup uyduruyorsunuz bilmiyorum.Şanzuman yağı falan bişey koymayın zaten koyacak bi yerde yokDideransiyel yağına gelince,diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Onu zaten kendin değiştirmen ilk etapta zor birisi değiştirirken bakman lazım.Ki zaten değiştirmenede gerek yok.Ne zaman fren balataların biter hidrolik yağ seviyende azalma olur o zaman değiştirirsin.Oda zaten bir 10.000km sonra falan olur herhalde.

  14. #3694

    Üyelik
    26 Ağustos 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr125 / 150 zc
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kitapçıkta belirtilen diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Lütfen herşeyi birbirine karıştırmayın.Bu motorlara şanzuman yağı konulmuyor.Zaten koyulan motor yağı debriyaj sisteminide yağlıyor.Bunları nereden bulup uyduruyorsunuz bilmiyorum.Şanzuman yağı falan bişey koymayın zaten koyacak bi yerde yokDideransiyel yağına gelince,diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Onu zaten kendin değiştirmen ilk etapta zor birisi değiştirirken bakman lazım.Ki zaten değiştirmenede gerek yok.Ne zaman fren balataların biter hidrolik yağ seviyende azalma olur o zaman değiştirirsin.Oda zaten bir 10.000km sonra falan olur herhalde.

    hocam fırçalar gibi nasıl giriş yapmışın ya bak hep çinliler malzemeden calmış parçaları eksık koymus burda bız kavgasını yapıyoruz

    hocam bende sanzıman yagı falan yok diye bılıyordum ama bi arkadas oyle bişey soyledı arastırıyorum gerçekten varmı yok mu diye bu arada difransiyal yağı fren hıdrolık yagı demısın ama fren hıdrolıgı dot 3 yada dot 4 diyor difransiyal yagıda 80 ila 90 kalınlıgında dıyor o nasıl olucak peki

    bu arada benden oncekkı sahıbı sadece arka frenle kullandıgı ıcın yağ kum rengıne gelmıs ve belkıde yok denıcek kadar azdı hatta yoktu cam kısımda dibinde damla denıcek kadar azdı ve motor 9300 de bide hocam fren balatalarının bitmesiyle yağın bi alakası yok bence motor da ön fren hidliği nerdeyse hıc kullanılmamış değiştirmek mi lazım 10000 de diye
    HAYAT TOPRAĞIN ALTINDA :salut:

  15. #3695

    Üyelik
    03 Haziran 2010
    arkadaşlar bnm 150 zc 90 ı geçmio nie napmalıyım motora çok güzel bindim zorlamadım 5000 km ye geldi daha 90 ı hiç geçemedim napmalıyım yardımcı olun ltfn

  16. #3696
    ortadadogulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2009
    Şehir
    zigetvar.
    Motosikleti
    150 zc < cbf 150 < 150 mc<OPEL ASTRA>Linea
    Alıntı göncü adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bnm 150 zc 90 ı geçmio nie napmalıyım motora çok güzel bindim zorlamadım 5000 km ye geldi daha 90 ı hiç geçemedim napmalıyım yardımcı olun ltfn
    yokuş aşağı sürmeyi denersen 110 km görürsün
    dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
    pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah

  17. #3697

    Üyelik
    26 Ağustos 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr125 / 150 zc
    Alıntı ortadadogulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş aşağı sürmeyi denersen 110 km görürsün
    hocam akıl vermeyın ya sonrada kayış koptu di bu çinler adi diye bağırıyorlar

    arkadasım benım motorun maximumu ibrelerdeki mavi çizgilerin bitiş noktası orddan sonra tık bizde onla yetiniyoruz yapçak bişey yok gücü bu
    senın kı yıne cok yapmış 90 benımkı 85 i geçmiyor
    HAYAT TOPRAĞIN ALTINDA :salut:

  18. #3698
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Alıntı emilyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam akıl vermeyın ya sonrada kayış koptu di bu çinler adi diye bağırıyorlar

    arkadasım benım motorun maximumu ibrelerdeki mavi çizgilerin bitiş noktası orddan sonra tık bizde onla yetiniyoruz yapçak bişey yok gücü bu
    senın kı yıne cok yapmış 90 benımkı 85 i geçmiyor
    Aynen benimkide 85i geçmiyor.Fakat bu motorlar hız motoru değil tabiki geçmeyecek.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:31 ----------

    Alıntı emilyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam fırçalar gibi nasıl giriş yapmışın ya bak hep çinliler malzemeden calmış parçaları eksık koymus burda bız kavgasını yapıyoruz

    hocam bende sanzıman yagı falan yok diye bılıyordum ama bi arkadas oyle bişey soyledı arastırıyorum gerçekten varmı yok mu diye bu arada difransiyal yağı fren hıdrolık yagı demısın ama fren hıdrolıgı dot 3 yada dot 4 diyor difransiyal yagıda 80 ila 90 kalınlıgında dıyor o nasıl olucak peki

    bu arada benden oncekkı sahıbı sadece arka frenle kullandıgı ıcın yağ kum rengıne gelmıs ve belkıde yok denıcek kadar azdı hatta yoktu cam kısımda dibinde damla denıcek kadar azdı ve motor 9300 de bide hocam fren balatalarının bitmesiyle yağın bi alakası yok bence motor da ön fren hidliği nerdeyse hıc kullanılmamış değiştirmek mi lazım 10000 de diye

    Kardeşim ben sana diyorumki şanzuman yağı diye birşey yok istersen git servise sor.Bizim motorlara öyle bir yağ koyulmuyor.Fren hidrolik yağın eksilmemişse balatalarında iyiyse onuda değiştirmene gerek yok.Ben 10000 km rakamını öylesine yazdım çünkü kitapçıkta 6000de değiştirin yazıyor diye.Motorun galiba 9300km'de.Eğer yağ değişimi zamanı gelmişse değiştir gelmemişse değiştirme ve mutlu bir şekilde bin.Güle güle kullan.Başka yağ çeşitlerini kafaya takma.

  19. #3699

    Üyelik
    28 Ağustos 2008
    Şehir
    Isvec, Göteborg
    Motosikleti
    Mondial 151 RS, Mavi -08
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kitapçıkta belirtilen diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Lütfen herşeyi birbirine karıştırmayın.Bu motorlara şanzuman yağı konulmuyor.Zaten koyulan motor yağı debriyaj sisteminide yağlıyor.Bunları nereden bulup uyduruyorsunuz bilmiyorum.Şanzuman yağı falan bişey koymayın zaten koyacak bi yerde yokDideransiyel yağına gelince,diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Onu zaten kendin değiştirmen ilk etapta zor birisi değiştirirken bakman lazım.Ki zaten değiştirmenede gerek yok.Ne zaman fren balataların biter hidrolik yağ seviyende azalma olur o zaman değiştirirsin.Oda zaten bir 10.000km sonra falan olur herhalde.
    Abi naptin sen öyle, sanziman yagi konulmaz deyip ciktin isin icinden

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:35 ----------

    [/COLOR]

    numan 94 hocam verdiğin bilgiler için çok sağol bide paşa yaptınya allah razı olsun.bu arada b sınıfı ehliyet alırken motordan 1 yanlışım vardı a2 alırkende 100 almıştım bütün mekaniği gözüm kapalı dahi çizebilirim dersem abartmış olmam

    golf4 um var ve fren disklerini kendim değiştiriyorum motoruda sadece mekanıkle uğraşmayı sevdiğim için kendim söküp takayım vakit gecireyim diye aldım şimdi gidip bi kaportacıda çalış tatmın ol deme de kalbimizi kırmayasın oyle kızlarla falan takılıp sekıl yapmayı sevmem kendı kafama gore alırım motoru yolu belırler takılır gezerim sakın yasarım kendı halımde

    ama senın gibi cevher bi üstadın engin bilgilerinden faydalanmak ısterım hocam bu mesela sanzıman kapagından yagından falan hıc haberım yoktu forumda bıyerde motora koydugumuz yağ ikisinide yağlıyor diye bliyordum hocam sanzıman yağı kapagı hangı tarafta kalıyor motor yagını koydugumuz yerdemı yada nasıl bulabılırım bı tarıf edersen bıde ne kadar yağ koyalım onuda ogrenmıs değiştirmiş olalım

    bide hocam eger zc kullanım kıtabın varsa rıca edıcem bakım kısmında difransiyal yağı diye bişey var bu ne işe yarar çünkü özellikle yağ koyma yeri bana çok sacma geldi o yuzden ben de acmadım altta bı vıdayı acıcakmısız orası tamam ama ustte resımde bı vıda gosterıyor motor kısmına yandan duz baglı burdan yağ koyucakmısız pek aklıma yatmadı bende kurcalamadım bılen bı arkadasımız yoksa servıse gidip sorucam cunku herseyını ayarlıyıp ramazan ayında yıllık ızınde bursadan cıkıp nevsehir yine yol uzerınde bı yerler ve en son antep urfaya kadar gezmeyi düşünüyorum motorda suan yağ konusunu falan cozeyım sonra kayış debriyajı değştirip kısmeyse yola ve arkadaşlarada bide motoru kotuleyenlere de motorun bakınca sorun yapmadığını gösterelim bisiklete para vermedık heralde çinde olsa motor aldık [/QUOTE]

    Abi ben sana kotulugune yazmadim, o defransiyel ve sanziman informasyonuda eher baska arkadaslarin kafasini karistiran bunlara iliskin birsey varya diye yazdim hemen kizma ya Benim motor 151 RS ama bence pekte denisen bir kisimlari yok, tipinden baska? Ben birazcik arastirim bu olayi, CVT sanzimanina yag konuyormuymus konmuyormuymus. (abi diyorum cunku buyuk ihtimal sen benden buyuksun)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:41 ----------

    Bizim motorlarda sanziman yagi varmi ? - Evet varmis !

    -->Emilyan abime

    1.Motorun sanziman kapaginin en arka kisiminda 2 tane vida olacak, 10mm genisliginde, öburlerinden biraz daha kucuk. Biri yukarida biriside onun altinda.

    2. Motoru 10 dk felan surki icindeki yag incelsin. Bunu yaptiktan sonra altta kalan vidayi sök, simdi sanziman yagi varmi yokmu görursun

    3. Iyice bosaldigindan emin oldugun zaman onu vidayi yerine tak yine, cok dikkatli ol fazla sıkma, yiv kaparsa sifir alman gerekir.

    4. Simdi ustteki vidayi sök, oraya her hangi marka 80/90w tipi yag doldurabilirsin, miktari 130-150ml kadar.

    5. Herseyi eski haline getirdikten sonra motoru calistir ve birazcik gaza bas, eher yag kacagi varsa görursun ozaman.

    6. Hadi gecmis olsun, bedavadan sanziman yagi denistirdin

  20. #3700
    ortadadogulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2009
    Şehir
    zigetvar.
    Motosikleti
    150 zc < cbf 150 < 150 mc<OPEL ASTRA>Linea
    yahu bizim motorda şanzuman mı varmış
    dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
    pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler