sheltox canım benim teşekkür ederim...11e falan mesela nasıl anlatayım motoru çalıştırdım atıyorum şu an saat 02:08 motoru şimdi bıraktım sabah 5te tekrar çalıştırıyorum 3,5 -4 arası rölanti oluyo soğuk diye motor...Eğer ben 5 dakika falan beklemezsem hemen gidiyorum dersem gaza verdikçe çeyrek veya yarım gaz falan devir 11e kadar geliyo ama biraz gideyim sonra normale geliyo ki bu durum normalmiş...
O çalışmama olayı bişey yoktu onda ya ilk kez oldu olur bazen böyle şey boğmuş olabilirim sonra çalıştı zaten yalnız bugün dikkatıimi çekti datço yolu var burda dümdüz orda 60a oturttum motoru 65e kadar çıktım böyle bi sürtme sesi gibi bişey geliyo sanki hava filtresinden mi veya çık çık diye ses gazı bıraktığımda ufak normal galiba bunlar???
sürtme sesi normal galiba ya çünkü bugun arka freni sıkınca bnm motordan bi ses geldi galiba arka disk surtuyo.. ama senin bahsetdiğin çık çık sesi bendende geliyodu 2 hafta önce gazı bırakınca kesılıyodu.(ama benimkide 80-90 hız km aralığında ağır basıyoduo ses) ayaklığın orda 2 tane civata var biri boş biriside doluydu dolu olan cıvatada gevşeklik olduğu için o ses geliyordu.(arkadaşlar resim koymayı öğretinde resimli anlatayım. anlatmak istediklerimi daha kolay olur-teşşekürler-)
Hemen anlatayım sana! O iki civatayı göster bana resimle ozan....
Elindeki herhangi bi resmi öncelikle bi Siteye upload etmen lasım..(Bi sürü site var ben kolay olanı göstericem)
Sitenin adı www.resimupload.com Aşağıdaki Resim 1.Adım
2.Adımda ise Yüklediğin resimin veya resimlerin Forumlarda Kullanılabilecek Adres Satırını alman lasım...
Ve o aldığın adres satırını buraya cevap yazıyorsun ya aynen cevap yazar gibi yapıştır ve normal yazacaklarını 2-3 satır aşağısına yaz tıpkı benim yaptığım gibi....
Önce resimleri siteye aktarıyoruz...(Bu ilk adım)
Sonra Aktardığımız resimlerin Forumda kulllanılacak olan Kodunu Kopyala diyip Forumda Cevap kutusuna Yapıştırıyoruz(Bu da ikinci adım)
Resimleri bekliyorum
güzel motor ama arka fren de disk
İŞARETLERDİĞİM YERDEKİ CİVATA BÜYÜK İHTİMALLE GEVŞEMİŞ YADA DÜŞMÜŞTÜR Bİ BAKSAN İYİ OLUR.EĞER CİVATA YOK İSE NALBURLARDA BULABILIRSIN YADA SERVISTEN HANGI VIDA OLDUGUNU SOR YADA VİDAN YOKSA BANA SÖYLE VİDANIN RESMİNİ ÇEKER YOLLARIM
Sky Bİde KardeŞİm Varsa ÖbÜr Resİm Sİtelerİnİde Verebİlİrmİsİn Bu Cok Kucuk Gosterio
3-4 motor gezmek guzel oluyor arkadaşlar ama zc farkı ortada
soldaki motor sanırım arn 125 dimi??
hayır ama yaklaştın FOCUS 100 o motor
hadi beyler biraz canlanın topiğin size ihtiyacı var.herkez resimlerini paylaşsın
Çok İLGİNÇ bir mesaj..!!
Sanki Disk Kötü TAMBUR iyi dermiş gibi...Bi çok kaliteli JAPONDA bile arkaya DISK koyan yok!!!Yani çok az TWIN DISK System kullanan motor....
Diğerlerinide vereyimde zaten senin küçük dediğin o resmin forumda ÖNİZLEMESİ....Ama sen TAM BOY GÖZÜKMESİNİ istiyorsun anladığım kadarıyla...
Milyonların kullandığı en ünlü site ise http://imageshack.us/
Bunlarda başka upload servisleri...
http://www.hemenpaylas.gen.tr/
http://www.loadtr.com/
http://imagevenue.com/
http://www.imagehosting.com/
500 KM bakımı geldi hatta araç 534 km de şu an... En önemli değişim YAĞ olucak...Onun dışında sizce değişmesi gereken bişey var mı beyler??? Ve yağ olarak KİTAPTA 20-50 diyo ama castrolün sayfasında mondialA 10-40 olur diyo aralarındaki fark nedir daha kalın daha ince olayı mı? ve Servis REPSOL koyucaz demişti.....
[QUOTE=sky_forever;712900]Çok İLGİNÇ bir mesaj..!!
Sanki Disk Kötü TAMBUR iyi dermiş gibi...Bi çok kaliteli JAPONDA bile arkaya DISK koyan yok!!!Yani çok az TWIN DISK System kullanan motor....
usta benim yorumum o sen nasıl istiyorsan öyle düşünmekte özgürsün
ama arkayıda kazıta kazıta durman da pek iç açıcı olmaz
yaklaşımını beğenmedim ...
saygılar ...
Arkayı kazıta kazıta durmak ne demektir????!
Eğer konu zevk veya renk olsa tabiki sana bişey demezdim SENİN TERCİHİN derdim ama konu öyle değil ki DISK sistemin daha iyi olduğunu daha az problem çıkardığını daha az masraflı olduğunu kısacası DAHA iyi olduğunu biliyor olman lasım?!?!
Bende senin motorun ARKAsınında DISK olup neden beğenmediğini ANLAMADIM!
Benim Motorum Kanuni Rokko 150
Arka Fren Kampana Ön Fren Disk
www.kanuni.com.tr Adresinden İnceleyebilirsin
daha az problem çıkarabilir
daha az masraflı olabilir
ama daha iyi olduğu konusu tartışılır bence
istersen bide şöyle yapalım
az ıslanmış yada su dökülmüş ( yanlız sağnak yağmurda yıkanmış yol değil ) yolda 50-60 km ile aniden durmaya çalış bakalım neler yapıyo senin o çok methettiğin disk fren. Yanlız Ön Freni Hiç Kullanmamanı Tavsiye Ederim. Bu Arada Korumalıklarınıda MUTLAKA TAK !!!
az masraf az problem elbette iyi ama insan hayatı bunların hiç biri ile ölçülemez.
Bunlar Benim Görüş Ve Fikirlerim !!!!
Ve Bizzat disk fren yüzünden sıfır 301 mz im ile yolda sürüklendiğimide hatırlatmak isterim
Saygılar ....
arkadaşlar ben kullanıyorum bu motoru 2 aydır ve çok memnunum ama ihtiyaçtan dolayı satmak durumundayım.henüz 2 aylık ve 500 km de. fiyatı 1650 ytl son fiyat...ilgilenirseniz sevinirim.2 yıl da garantisi var ...
disk fren doğru kullanımda her zaman için tambur veya kampana frenden daha güvenlidir.daha yeni teknolojidir, daha kısa durma mesafesi sağlar.
tabii ki ister disk ister kampana olsun frenlerinin bakımını ihmal etmemek gerekir.sadece disk fren daha güçlü olduğu için dozajlamada dikkat etmek gerekir.
yukarıda yazdıklarından benim çıkardığım sonuç sen yolda frenlerken dozajı ayarlayamadın ve düştün.
kısaca insan fren yüzünden düşmez, kendi hatasından dolayı düşer ki sürüklenmen senin hatan gibi anlaşılıyor yazdıklarından...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
O zaman Size Bir Sorum Var
Normal trafikte seyrediyorsunuz.
50 km ortalama hızla
öndeki araçla aranızda 15 20 mt gibi bir mesafe var
ama hiç beklemediğiniz bir anda trafik duruyor. bakın yavaşlamıyor birden duruyor.
böyle bir durumda siz nasıl güvenli bir şekilde dururdunuz ? kazasız ve hasarsız ?
cevaplarsanız bende birdahakine daha temkinli olurum
Teşekkür Ederim
İki frenede eşit seviyede yavaşça veya duruma göre refleksime göre pozisyonuma göre YÜKLENİRİM!...Zaten öyle olsa ne arabalarda ne motorda herkes kampana kullanırdı millet DOuble DISK kullanıyo ön tkerleğe veya arkaya tamam diskin yüzeyine yağ falan dökersen ölürsün tabiki ama ozman fren balatalarına da zarar ver yine ölürsün veya bi çok daha yol var yani öldürmek için adamı....
Yağmurlu havada MOTOR kullanma MANTIĞINI zaten BAMBAŞKA bi yerde tartışalım benim ÇOK ÇOK acil bi işim yoksa veya YOLDA yakalanmadığım sürece ASLA yağmurda çıkmam !HEm çıkmak salaklık hem tehlike hem boşuna ıslanmak vs vs... ARaba değiliz ki MOTORUZ kuru hava lasım bize O yüzden disk ıslandığında ne olur olayına çok bişey diyemicem...Ama bi kere yağmura yakalandım ve 9-12 km falan gitmek zorunda kaldım Frenlerimde bi problem yoktu sağ salim evime girmiştim...
Uzun lafın kısası KİMSE KALKIP DISK KÖTÜDÜR DİYEMEZ BU motoru alırken beni ÇEKEN EN ÖNEMLİ ŞEYLERDEN BİRİDİR TWIN DISK SYSTEM...!
sky sana her konuda kesinliklee katılıyorum kardeşim tamburla diski karşılışatırmanız bile hata bnce çünkü 150 cc lik motorun tambur ve disk frenini aynı anda sıkınca vereceği tepki ile twin disk sistemin vereceği tepki karşılaştırılamaz.!!! motorun durma mesafesi ve güvenilirliği 100 kat artıyo.kimse 150 zc'm olduğu için böyle konuştuğumu zannetmesin alakası yoq bu disk ve tambur ilişkisi benim için böyledir. Heeee bu arada sky senin motordan gelen ses ne oldu hani resim felan göndermiştim ya bi faydası oldumu yazarsan sevinirim .ii akşamlar herkeze!!
Ozancım evet o vidaya baktım ama o sağlamdı...Bugün zaten 500 bakımına gittim...
30 Ytl'lik REPSOL marka yağ koydurdum...Motorun bi tane 12 lik lokma anahtarla sıkılan bi vidasını sıktırdım o baya gevşemiş onun dışında ya zaten öyle çok kafaya takılcak bi ses değil çık çuk diye böyle geliyodu arada sırada bişey yok yani ya bi de şu olabilir ben iri yapılı bi adamım 1,86 boy 110 kilo(gerçi kimse inanmıyo 110 kilo olduğuma göstermiyomuşum ama terazi öyle demiyo hehe) motorda 60+ üstünde böyle sürtme sesi gibi bişey geliyo ama o hava filtresinden sanırım ve rüzgarla karışık yani bi problem yok 1-2 vida sıktılar yağ değişti....
2000 KM sonra gel dediler bence 2000 km ÇOK büyük bi rakam neden derseniz özellikle vidalar için ben 1000de bir daha gidicem ne olur ne olmaz
DISK dediğin ve dediğim gibi TARTIŞMAYA bile değmez ki çok tartışıldı başka topiclerde DISK HER TÜRLÜ İYİDİR kabullenmek istemeyen kendini KANDIRMAYI deneyip buna inanabilir...
Topiciğe çok az katılım var hadi beyler nerdesiniz bu topicği ayakta tutmak için herşeyi yapıyorum sizde katılım gösterin MONDIAL'in en iyi scooterı olan ZCyi daha çok yorum bilgi paylaşımı ile DAha Popüler yapalım...
sky kardeşim öncellikle 500 bakımına gitmen cok iyi olmuş. ben 700 de gittim gerci pek bi farkda olmaz 200 km bişi ama servis bana dediki 2700 kmde gel dedim o yağ 2000kmlik bi yağ yani dert etme 1000 çok erken ama paran varsa git aga sorun değil ne kadar fazla bakım yapsan okadar iyidir ama senin 1500-2000 de gitmen daha avantajlı olur çünkü rodaj dönemi tamamlanmaya başlandığı bi dönem olduğu için motor dolayısıyla parçalara ve yağa alışmış oluyo.2000 de yağı değiştirirsen 10 num. olur motor.bi dahaki bakımda civataları değiştirmeyi unutma.zamanla aşındığı için değiştirmen senin için olumlu olur.hadi kendinize iyi bakın.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)