@mrwind hocam 150cc motorlar 85km hızla giderken genelde 6200-7000 arası bir devirdedir.
Levent84 nickli beyfendi biraz sallamış. 125cc motor bile 85km hızla giderken 7300-7800 arası devir çevirir.
Yani 8000rpm civarı devir çevirir demesi aşırı abartılı, eğer o kadar devir çevirmiş olsa siz o yakıt değerlerini yakalayamazdınız.
Ha bunu 110cc motorlar için söylemiş olsa katılırdım kendisine.
Yıllardır bir çok cc de vitesli motor kullandım.
Benim motorda 150cc 85km hızda 6300 devirde oluyor.
Benim dombili cani istediginde marşa guzel basiyor, istemeyince basmiyor, bazende nazlana nazlana basiyordu. Akunun, statorun olcumlerini yaptim elektrikte sikinti yok.
Sonra ustun teknik bilgim(ironi) sayesinde sorunun mars motorunda olduguna kanaat getirdim. Bu dediklerim bir suredir devam ediyor.
Bugun google yorumlara bakip, nispeten iyi yorumlar almis bir bajaj servisine gittim. Yetkili servismis kendileri.
Bu arada garanti 3 hafta sonra bitecek. Kendileri ipe un sere sere, ipin ırzıne gecti. İşi yokusa sure sure everestin tepesine cikardi.
Boyle bi sinirli tavirlar bilmem neler. Duvarda kurumuş fakir sümügü minvalindeki detaylari atlayacagim, sonunda motoru biraktik.
Sabah motor sogukken detayli analiz yapip duruma gore garantiden parca talep edeceklermis. Analiz yapacaklarmis Isvicreli bilim adamlari.
Simdilik servis adini yazmayim, sonuca gore detaylari paylasirim.
saygilar
Kendi yorumuma edit:
Servis beni hem sasirtti hem mahcup etti.(bkz: yigidi oldur hakkini yeme. Sezarin hakki sezara)
Garantiden mars motorunu degistirdiler, 1 kurus ta para talep etmediler. iscilik falan hicbisi istemediler.
Dedim ülen "benim bu ulkeye ulan umutlarimi yesertmeye ne hakkiniz var?" Bunu icimden dedim tabi. Duygusallastim bilmem anlatabiliyormuyum.
Bende dedim madem oyle, bi ara bakim yapin incigine cincigine bakin. 3-5 bisi kazansinlar istedim.
Servis Buyukcekmece trakyam motor arkadaslar. Kucuk, kendi capinda bir yer ama cok memnun kaldim.
saygilar
Son yaptigim benzin olcumunu yazayim:
Yapilan km: 630
Alinan yakit: 13.21 litre
100 km de 2.1 litre tuketmisim.
Kullanim orta seker. Ne az yaksin diye kasiyorum, nede canini aliyorum. Orta seker.
Kullanim yuzde 80 Bahcesehir-Bakirkoy arasi 85 km hiz ile akan trafik. yuzde 20 sehir tin tin.
Merhabalar benim de benzer bir sorunum mevcut, marş motoru değişimi kesin çözümü sağladı mı, beraberinde bazen seyir halinde akü ışığım yanıyor ve de boştayken stop etme sorunu yaşıyorum bazen de olmuyor,
normalde marş almasa bile ayakla çalışırken birkaç kere elden deneyip olmadığında ekran resetlemesi yaşadım ve sonrasında ayakla da çalıştıramadım,
bay motoya götürdüm akü değişimi sağlanınca aslında marşta ilk sorun olmadan çat çat aldı ama sonrasında yine tekrar nüks etti bir başka akü şarj ettirdiğimde de yine sağlıkı çalıştı aküm yeni 7ah ve ilk ölçünce 12.5değerinde oluyor,
motoru biraz sola doğru yatırınca daha rahat marş aldığını gözlemledim , yani henüz sorunumu net saptayabilmiş değilim,
ustanın yorumu biraz daha hava akış metreli ilkel enjeksiyon sistemi olmasından kaynaklı olabileceğini söyledi,
akü şarj birimlerinde mi dişlilerde mi marş motorunda mı bu konuda bilgisi ya da tecrübesiyle yardımcı olabilecek varsa sevinirim,
beykoz istanbulda ikamet ediyorum, motorum 16bin kmde tireşim adına dişlisi değişimiş diye biliyorum en fazla yerinde 2 gün duran bir motor harici aktif kullanıyorum, teşekkürler
Selamlar,
seyir halinde aku isigi yaniyorsa statoru bi kontrol ettirin. akunuz sarj olmuyor olabir.
Aku saglam, marsa basinca mars motoru donuyor ama calismiyorsa, ustun teknoloji motorumuzun enjeksiyon sistemi yakit vermek istememistir. Ben kontagi aciyor, marsa basmadan gaz aciyor kapatiyorum sonra mars basiyorum o zaman hemen calisiyor.
Eger aku saglam ve marsa basinca mars motoru donmuyor, aku bitikmis gibi davraniyorsa, mars motoru problemidir. Benim basima gelen problem. Garantiden degismisti.
Ustanin dedigine gore bizim motosikletin mars motoru digerlerine gore ufak ve zayifmis. Harbiden de ns200 un mars motorunun yaninda ufak kaliyor bizimki. cok zorlaniyor imis, ve komurleri cabuk bitiyormus cok isindigi icin.
Son olarak birde uzun sure gunesin altinda bekleyip calistirinca, calisip geri stop etme sorunu var. calistirmadan bi 20 sn depo kapagini acik tutup,kapatip calsiitirinca sorun olmuyor.
Yani anlayacagin V15 zink diye tek seferde calismamasi icin baya bi sebep var
Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim, yani bu şekilde de kullanıyorum fakat satmayı düşünüyorum üst cc geçişi için bu haliyle de çok memnunum aslında ama alacak arkadaş çok uğraşmasın diye elimden geldiğince halletmeye çalışıyorum,
öyleyse elinde marş motoru bulunan bir servis bulup deneyip o şekil almak bir de statör kontrolü şimdilik yeterli olacaktır fakat eğer statör şarj etmiyor olsa bi süre sonra illaki bitmesi gerekmez miydi akünün ?
Beyler bayanlar motosikletim satiliktir. ilgilenen varsa msj yazsin litfen
Konu kalabalığı olmasın, buraya koyalım;
Bajaj v15 ile 2021 yılında yaptığım, Erzincan Taşyol' a kadar gittiğim 3600 kilometrelik gezinin yazısı burada. Okuması yaklaşık yarım saat, Bol resimli.
"Motosikletin büyük, küçük, hızlı veya yavaş olması da önemli değil. Önemli olan sizin beklentileriniz. Küçük hacimli motosikletten büyük performans beklerseniz, gezinizden keyif alamazsınız. Beklentilerinizi ona göre belirlemelisiniz."
http://www.semihserbest.com/samsun-k...eysehir-vee15/
Selamlar, yaklaşık iki hafta önce ikinci el bir v15 aldım, aldığımda ısı sensöründe arıza vardı ışık yakıyordu değiştirdik ve sorun çözüldü ancak şöyle bir sıkıntım var. Motoru ilk çalıştırdığımda enjeksiyonlu olmasına rağmen gazla desteklemeden motor ısımıyor ve stop ediyor. Oksijen sensörünü temizledim, ekstra rölanti motoru yok sanırım bunlarda. Motoru 4-5 km sürdükten sonra viteste iken debriyajı çektiğimizde rölanti sürekli kafasına göre yüksek çalışıyor ve kafasına göre dalgalanma oluyor bariz bir biçimde. Bu konuda problem yaşamış birisi var ise bana yardımcı olabilir mi acaba? Teşekkürler şimdiden güzel sürüşler
Merhaba motorunuz hayırlı olsun. Bu motorlarda rolanti sensörü olmadığı için rölantide kafasına göre takılabiliyor. Özellikle uzun süren şehirlerarası yollarda giderken durduğumda motor epeyce bir devirli çalışır sonra düşerdi rölantide. Bu motorlar için normal sanırım. Bu arada çalıştırma konusunda hava filtresine ve borulara baktınız mı hiç kaçak çatlak kirlenme falan olmasın?
Evet Dün aklıma gelip hava filtresini yeniledim, Hava kutusundaki bi sünger daha var onun kendi yağı gibi bir şeyi var ve filtreye baya bir bulaşmış temizledim ettim taktım, biraz azaldı ama bugün iyice ısıttıktan sonra farkettim ki gene devam rölanti dalgalanması ve sabah rahat çalışmaması var. İstanbul'dan Tekirdağa giden ustamı aradım sonunda, senelerdir her işimi gördü çözemediği şey olmadı çok şükür. Ve araştırmalarım ve ustamın dediğiyle örtüştü. Problemim "SUBAPLAR". İlk çalıştırmada gaz açmazsan istop etmesi, ısındıktan sonra sübapların sıcak yardımıyla açılması ve rölantinin düzensiz artması bu yüzdenmiş. Artık bayramdan sonra Tekirdağa yolum düşecek yine sonucu paylaşırım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)