tek silindir
155cc
sıvı soğutma
start&stop
abs
ön 100/80-16
arka 110/80-14
uzunluk 2.020mm
genişlik 705mm
sele yük 787mm
ağırlık 138kg
http://www.fercomotor.com.tr/web/4-3...ler/medley_150
tek silindir
155cc
sıvı soğutma
start&stop
abs
ön 100/80-16
arka 110/80-14
uzunluk 2.020mm
genişlik 705mm
sele yük 787mm
ağırlık 138kg
http://www.fercomotor.com.tr/web/4-3...ler/medley_150
bagaj 36 lt
Bu motor ilgimi çekti bayağı bir ve önizleme tarzında yorumda bulunmak istiyorum. (konu sadece kullanıcı yorumları için açıldıysa mesajım silinebilir sorun değil)
Üretim yeri Vietnam ve aynı zamanda orada satışta. Böyle olması büyük bir şans çünkü uzakdoğulu kullanıcılar motoru en ince ayrıntısına kadar didik didik inceleyecektir. Gördüklerini beğenmeleri durumunda büyük bir fan kitlesi oluşabilir ve PCX'e benzer şekilde gırla modifiye seçeneği ortaya çıkabilir. Umarım gerçekleşir.
Beğendiklerim:
-Güzel görünmek adına işlevsellikten taviz verilmemiş. Kullanıcı dostu pek çok özellik mevcut motorda.
-Radyatör aynı PCX'de olduğu gibi motor bloğunun yanında. Bu sayede gereksiz devir daim hortumları yok ve bu da başka şeyler için yer açılmasını sağlamış.
-Selenin tuşla açılması harika. Motoru stop edeyim de seleyi açayım derdi yok.
-Bagaj çok büyük. Benzin deposunun ayak zemininde olması ile arkadaki 14" teker birleşince bagaj kocaman gerçekten. Bir tane fullface kask yanına bir de openface kask alabilecek gibi duruyor. Hiç topcase falan takmaya gerek kalmayabilir. Bagaj tabanında yanlış görmüyorsam su tahliye deliği de var ön tarafta. Öyleyse eğer o detayın es geçilmemiş olması da ayrı güzel olmuş.
-Yan ayak var
-Sele önünde altta motor havalandırma delikleri mevcut. O detay motor sıcaklığı açısından önemli fark yaratabiliyor, ayrıca kışın bacakların sıcak kalmasını da sağlıyor.
-Sepet askısı sele ucu yerine gidon tarafında. Böyle olması daha kullanışlı oluyor bence.
-Göstergeler Beverley'deki gibi; çok şık duruyor. Hararet göstergesinde derece bilgisi olması güzel bir detay.
-Frenler sanırım birbirinden bağımsız çalışıyor. Kombine fren yok.
-ŞURADAKİ videoya göre ABS'si güzel çalışıyor gibi duruyor. Bir de söylenenleri anlayabilsek güzel olacaktı.
-Scarabeo'nun 16" arka jantındaki disk çapı 220mm iken Medley'deki 14" jant üzerinde 240mm disk var (bu satırları yazarken ağlayasım geldi). Kaliperin sol yerine sağ tarafta olması da frenleme anında arka teker üzerinde oluşan etkilerin daha dengeli olmasını sağlayacaktır. Doğru kaliper konumu bu bence. Arka freni yoğun kullanan biriyim. Bu detaylar çok hoşuma gitti.
-Euro4 emisyon kriterlerine uyum. Motor sessiz sakin çalışıyor. Titreşim de gayet az gibi duruyor.
138 kilo ağırlık değerine tüm sıvılar dahilse onu da bu listeye ekleyebilirim. Kuru ağırlıksa eğer o da fena değil elbet ama öteki türlü harika olurdu yani.
Yukarıdaki tarzda videolar asıl önem verdiğim şey benim. Orada gördüklerime göre:
-Şase sağlam duruyor. Şasedeki bağlantı detayları ve geçişler ayrı hoşuma gitti. Frenleme anında gidonda esneme oluşmaması adına ön tarafa yanlardan biraz daha uzun destek yapılabilirmiş belki, bi tek o.
-ABS modülatörünün motorun ön kısmında olması güzel (erişim ve modifiye açısından :p)
-Motor askı düzeneği Scarabeo'ya kıyasla bence daha başarılı duruyor. Şase üzerindeki pivot noktası hem motor bloğuna daha yakın, hem de mil boydan boya geçiyor sanırım (manifolddan ötürü kesinti de yok gibi). Videoyu biraz da motorun altından çekseler çok güzel olacakmış. En çok merak ettiğim bölge orasıydı.
-Hiçbir grenaj falan çıkartmaya gerek kalmadan manifold motor altından eğilip sökülebiliyor sanırım. Eğer öyle ise çok başarılı olmuştur. Egzoz çıkışına giren conta da Agility'imde olduğu gibi manifold üzerindeki çentiğe geçirilip takılabiliyorsa tadından yenmez. Scarabeo'da o conta sürekli kayıp yere düşüyordu manifoldu takarken.
-Arka teker üzerindeki çamurluk Scarabeo'dakinden daha iyi dizayn edilmiş. Tekeri Yamaha Delight'ta olduğu gibi iyice kapatsalar daha da güzel olurmuş elbet. Bu hali de çok fena değil tabi. Şurada çamurluğu test etmişler sanırım. PCX ile NMAX'deki arka tekerin üstünün komple açık olduğu düşünüldüğünde her türlü başarılı diyebiliriz.
Motor kısmıyla ilgili yukarıdaki fotolara göre de:
-Varyatör tasarımı Scarabeo'ya kıyasla çok daha başarılı. Sabit pulley üstündeki havalandırma bıçakları geniş ve uzun tutulmuş. Varyatörün dış kısmında sonradan açılmış/delinmiş yerler/düzeltmeler yok, iyi düşünüp güzel tasarlamışlar. Hava sirkülasyonu güzelse kullanıcılar ısınma kaynaklı garip debriyaj seslerine maruz kalmayacaktır. Kayış da performans kayışlarını andırıyor ayrıca.
-Hava filtresi, throttle body'ye giden kısmı komple kapatıyor. Agility'imde de öyleydi. Scarabeo'da filtrenin kutu içinde örtmediği bir kısım açıkta kalıyor ve o kısımdan birşey girmesini engelleyen tek şey dış kapak ve onun üzerindeki yalıtımdı. Bu dizayn yanlış geliyordu bana. Medley'de sanırım olması gerektiği şekilde yapılmış.
-Throttle body sade duruyor. Üzerinde ECU/beyin yok gibi. Hem müdahalede bulunmak daha kolay olacaktır hem de bir şeyin bozulması durumunda daha ucuza halledilebilecektir.
-PCV sistemi için arada tek yönlü valf var sanırım. Scarabeo'da valf yoktu.
-Statör sanırım 11 veya 12 kutup başlı. Daha büyük bir tane takabilirlermiş sanki. Tabi belki sargıları yoğundur ve yeterli miktarda elektrik üretebiliyordur.
-Motor bloğu üzerindeki parçaların birbiriyle olan bağlantıları hem sade hem de kolay erişilebilir duruyor. Motor üzerinde çalışması kolay olacaktır.
Beğenmediklerim:
-Esas olarak ayak zemininde bulunan depo kesintisi haliyle. Düz ve kesintisiz bir ayak zemini, scooter denen şeyin kimliği bence; ama bu model o şekilde üretilmemiş. Bundan ötürü o bölgede su şişesi tarzı şeyler taşınması güç olacaktır. Tabi böyle yaparak farklı kazanımlar elde etmişler ki kullanım yerine göre bu şekilde olması daha iyi olmuş olabilir pekala.
-Motor bloğunun alt tarafı biraz yere yakın gibi duruyor. Arka teker de öne kıyasla küçük olduğundan kaldırıma falan çıkılacağı zaman motor normalden daha kolay şekilde yere sürtebilir. Sürekli yapılan bir şey olmayacağı için bu da çok mühim bir şey değil tabi.
-Seledeki bel desteği. Bu hacimdeki bir motorda bel desteğine lüzum yok bence. Bunlar kısa mesafe taşıtları nihayetinde. Bel ağrımaya başlamadan sürüş zaten bitmiş olacak. Bu şekilde olduğu zaman özellikle benim gibi uzun boylu kullanıcılar kendilerini geriye doğru alamıyor. Daha farklı yapılabilirmiş. Yeni Liberty'nin selesi bu konuda daha başarılı bence.
-Jantlar bana biraz narin göründü.
Bunlar haricinde gözüme çarpan başka bir garip durum yok. Alıp kullanmadan nesi iyi nesi kötü net olarak bilemeyiz tabi.
Detaylar üzerinde kafa patlatılmış. Açıkça görülebiliyor bu. 2016 yılına yakışan bir scooter olmuş bence. Videolardan izlediğim kadarıyla benim oldukça hoşuma gitti. Kırmızı rengi de var ki o başlı başına çok tatlı bir olay zaten. Özellikle yazlık bölgelerde çok satacağını düşünüyorum. Scarabeo almamış olsaydım ben de isterdim bir tanesine sahip olmak. Bakalım.. Lotodan falan 3590 euro çıkar belki.. :]
Sorunsuz sürüşler dilerim kullanıcılarına
ikinci video 50" deki parçayı merak ettim. marş motoru göremedim. stator bu işi de (pcx deki gibi) yapıyor olabilir mi.
keyifle okudum. elinize sağlık.
Emeğe sağlık , harika bir yazı olmuş keyifle okudum...
motoru pcx in aynısı diyeceğim; bir iki cc ve valf sayısı farkı olmasa
Öncelikle yazınız mükemmel olmuş çok teşekkür ederim. Ben ilk scooterımı alacağım. Medley'i alabilecek bütçeye sahibim. Yaşım 44. Bir şirkette yöneteciyim. Scooterı işe gidip gelmek ve birazda şehir içi gezmek için istiyorum. Trafikten bıktım usandım artık. Günlük en fazla 10 km yol yaparım diye tahmin ediyorum. Ancak benim için bagaj önemli. 36 lt bagaj bu sınıfta gerçekten iyi duruyor. Aslında nmax'e bakıyordum. Ancak, 125 cc ve daha düşük beygir. Bir de sizler uzmanısınız, malzeme kalitesi Piaggio'da çok daha iyi sanırım. Özetle benim durumumda bu motor alınır mı? Nmax'i unutmalımıyım? Bu aradaki fiyat farkını biliyorum ama bu önemli değil.
büyük teker önemli.
Daha evvel Honda PCX 150 kullanmış ve çok memnun kalmış biri olarak bu model ilgimi çekti. Gözümde PCX'e göre artıları daha geniş bagaj hacmi ve daha büyük tekere sahip olması. Öte yandan fiyatının PCX'e göre çok yüksek olduğu kanısındayım. İki model hakkında mukayese yapıp, görüş bildirebilecek biri olursa gerçwkten çok makbule geçer.
"fiyatının PCX'e göre çok yüksek olduğu kanısındayım"
büyük teker, yeterli bagaj, abs, muhtemelen daha iyi lastik.
bunlar kolay vazgeçilecek, ucuza (hafife) alınacak şeyler değil.
tasarım konusuna girmiyorum.
pcx in gidondaki kablo karmaşası.
ikitekerde; ön, arka firen problemini, iyice çetrefilleştiren (sağ, sol manette farklı his) disk, kampana karışımı...
Bence şimdi bunun yorumunu yapmak erken..
Şu yeni model yolara çıksın bir görelim önce.. Sonra artı eksi konuşulur
"Telefon ile PMS’ye
bağlanınca motorun yatış açısından tutun
nerede ne kadar yakıt tükettiğine dair bütün
bilgilere kavuşmuş oluyorsunuz"
Medley 150 ABS modeli bu hafta bayilere geliyor.. Fiyat tanıtım fiyatı imiş.. Bence makul pcx150 nin 9800 lira olduğu yerde bu motordaki ABS ve italyan sitilinide
ortaya koyduğunuzda 11.800 tl çok değil.. diye düşünüyorum.. nedersiniz...?
Sanırım birkaç bayide satışı var. (malum sitede temsili fotoları ile satılık görüyoruz ) Ama henüz canlı canlı görüp incelemek kısmet olmadı. Sabırsızlıkla bekliyoruz.
Medley 125 ile PCX 125'i karşılaştırmışlar:
Kısaca:
-Tercihlerinin Medley'den yana olduğunu söylüyorlar
-Medley'nin taşıma kapasitesi daha fazla. Sele altına iki tane fullface kask sığabiliyor. Ayrıca süpansiyonları ve frenleri daha iyi.
-PCX'in Idle-stop özelliği daha çabuk devreye giriyor ve PCX kalkışta daha başarılı.
Bu iki motor İngiltere'de aynı fiyata sahipmiş öte yandan. Honda ve Piaggio UK internet sitelerine göre PCX Medley'den sadece 100 tl daha pahalı. Karşılaştırmada buna da değiniyorlar. Türkiye'de Medley 125 yok, sadece 150 olanı var ve fiyatı 3590 euro (3.3'den 11.800 TL). PCX 150 ise burada 9800 TL'ye satılıyor. 2000tl fark var yani aralarında. Yukarıda bunun tanıtım fiyatı olduğunu yazmış başka bir kişi. Aslında böyle yapmak yerine biraz zorlayıp şöyle 10.000 düz yapsalar çok acayip olabilirmiş. Fiyatı üretici mi ayarlıyor yoksa Ferco Motor mu bilmiyorum ama düz 10 bin olsa alacak olan kimse için bu iki model arasında karar vermek çok kolay olurdu gibi gibi.. Belki motorlarına güveniyorlardır ve bilerek böyle yapmışlardır artık bilmiyorum. Ne kadar satacağını hep beraber göreceğiz zamanla.
Tanıtım fiyatı yalanı klasiktir. Kaç olacaktı yani, 13000 TL mi olacaktı 150 cc motor ? 11800 TL bile yeterince yüksek zaten. X-City ne kadardı ki ?
Bu italyanlar her ürettiği scooteri okuyup üflüyor içine ruh katıyor.
Şu an Fly125ie kullanıyorum resmen bağımlılık yaptı. Artık büyük cc küçük cc fark etmez, italyan diyorum başka birşey demiyorum.
Medley'nin gidonundaki kısa/uzun hüzme tuşu Scarabeo'nun üzerinde gelene çok benziyor (bazı başka modellerde de aynı tuş kullanılmakta). Eğer bu parçalar aynı ise ŞUNA göz atmanız belki işinize yarayabilir. Tuşlar farklıysa yanlış alarm için özür dilerim ama aynılarsa yani yeni üretilmiş bir motorda buna dikkat edilmemiş olması hoş değil bence. Zira o yeni tuşa basması gerçekten çok daha kolay.
http://www.motosiklet.com/HaberDetay/piaggio-medley-3046
Güzel bir inceleme yazısı olmuş. Alacak olanlar için faydalı olduğunu düşünüyorum. Okumanızı tavsiye ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)