Bu motor ilgimi çekti bayağı bir ve önizleme tarzında yorumda bulunmak istiyorum. (konu sadece kullanıcı yorumları için açıldıysa mesajım silinebilir sorun değil)
Üretim yeri Vietnam ve aynı zamanda orada satışta. Böyle olması büyük bir şans çünkü uzakdoğulu kullanıcılar motoru en ince ayrıntısına kadar didik didik inceleyecektir. Gördüklerini beğenmeleri durumunda büyük bir fan kitlesi oluşabilir ve PCX'e benzer şekilde gırla modifiye seçeneği ortaya çıkabilir. Umarım gerçekleşir.
Beğendiklerim:
-Güzel görünmek adına işlevsellikten taviz verilmemiş. Kullanıcı dostu pek çok özellik mevcut motorda.
-Radyatör aynı PCX'de olduğu gibi motor bloğunun yanında. Bu sayede gereksiz devir daim hortumları yok ve bu da başka şeyler için yer açılmasını sağlamış.
-Selenin tuşla açılması harika. Motoru stop edeyim de seleyi açayım derdi yok.
-Bagaj çok büyük. Benzin deposunun ayak zemininde olması ile arkadaki 14" teker birleşince bagaj kocaman gerçekten. Bir tane fullface kask yanına bir de openface kask alabilecek gibi duruyor. Hiç topcase falan takmaya gerek kalmayabilir. Bagaj tabanında yanlış görmüyorsam su tahliye deliği de var ön tarafta. Öyleyse eğer o detayın es geçilmemiş olması da ayrı güzel olmuş.
http://s30.postimg.org/ynqg2nfzh/nh_..._Medley_26.jpg
-Yan ayak var
-Sele önünde altta motor havalandırma delikleri mevcut. O detay motor sıcaklığı açısından önemli fark yaratabiliyor, ayrıca kışın bacakların sıcak kalmasını da sağlıyor.
-Sepet askısı sele ucu yerine gidon tarafında. Böyle olması daha kullanışlı oluyor bence.
-Göstergeler Beverley'deki gibi; çok şık duruyor. Hararet göstergesinde derece bilgisi olması güzel bir detay.
-Frenler sanırım birbirinden bağımsız çalışıyor. Kombine fren yok.
-
ŞURADAKİ videoya göre ABS'si güzel çalışıyor gibi duruyor. Bir de söylenenleri anlayabilsek güzel olacaktı.
-Scarabeo'nun 16" arka jantındaki disk çapı 220mm iken Medley'deki 14" jant üzerinde 240mm disk var (bu satırları yazarken ağlayasım geldi). Kaliperin sol yerine sağ tarafta olması da frenleme anında arka teker üzerinde oluşan etkilerin daha dengeli olmasını sağlayacaktır. Doğru kaliper konumu bu bence. Arka freni yoğun kullanan biriyim. Bu detaylar çok hoşuma gitti.
-Euro4 emisyon kriterlerine uyum. Motor sessiz sakin çalışıyor. Titreşim de gayet az gibi duruyor.
138 kilo ağırlık değerine tüm sıvılar dahilse onu da bu listeye ekleyebilirim. Kuru ağırlıksa eğer o da fena değil elbet ama öteki türlü harika olurdu yani.
https://www.youtube.com/watch?v=JDZjSve5u-0
Yukarıdaki tarzda videolar asıl önem verdiğim şey benim. Orada gördüklerime göre:
-Şase sağlam duruyor. Şasedeki bağlantı detayları ve geçişler ayrı hoşuma gitti. Frenleme anında gidonda esneme oluşmaması adına ön tarafa yanlardan biraz daha uzun destek yapılabilirmiş belki, bi tek o.
-ABS modülatörünün motorun ön kısmında olması güzel (erişim ve modifiye açısından :p)
-Motor askı düzeneği Scarabeo'ya kıyasla bence daha başarılı duruyor. Şase üzerindeki pivot noktası hem motor bloğuna daha yakın, hem de mil boydan boya geçiyor sanırım (manifolddan ötürü kesinti de yok gibi). Videoyu biraz da motorun altından çekseler çok güzel olacakmış. En çok merak ettiğim bölge orasıydı.
-Hiçbir grenaj falan çıkartmaya gerek kalmadan manifold motor altından eğilip sökülebiliyor sanırım. Eğer öyle ise çok başarılı olmuştur. Egzoz çıkışına giren conta da Agility'imde olduğu gibi manifold üzerindeki çentiğe geçirilip takılabiliyorsa tadından yenmez. Scarabeo'da o conta sürekli kayıp yere düşüyordu manifoldu takarken.
-Arka teker üzerindeki çamurluk Scarabeo'dakinden daha iyi dizayn edilmiş. Tekeri Yamaha Delight'ta olduğu gibi iyice kapatsalar daha da güzel olurmuş elbet. Bu hali de çok fena değil tabi.
Şurada çamurluğu test etmişler sanırım. PCX ile NMAX'deki arka tekerin üstünün komple açık olduğu düşünüldüğünde her türlü başarılı diyebiliriz.
http://s7.postimg.org/7xmqp0fp3/engine_1.jpghttp://s7.postimg.org/lor7r84mv/M_Pi...lvole_1_ok.jpghttp://s7.postimg.org/re7gbjat3/M_Pi...lvole_2_ok.jpg
Motor kısmıyla ilgili yukarıdaki fotolara göre de:
-Varyatör tasarımı Scarabeo'ya kıyasla çok daha başarılı. Sabit pulley üstündeki havalandırma bıçakları geniş ve uzun tutulmuş. Varyatörün dış kısmında sonradan açılmış/delinmiş yerler/düzeltmeler yok, iyi düşünüp güzel tasarlamışlar. Hava sirkülasyonu güzelse kullanıcılar ısınma kaynaklı garip debriyaj seslerine maruz kalmayacaktır. Kayış da performans kayışlarını andırıyor ayrıca.
-Hava filtresi, throttle body'ye giden kısmı komple kapatıyor. Agility'imde de öyleydi. Scarabeo'da filtrenin kutu içinde örtmediği bir kısım açıkta kalıyor ve o kısımdan birşey girmesini engelleyen tek şey dış kapak ve onun üzerindeki yalıtımdı. Bu dizayn yanlış geliyordu bana. Medley'de sanırım olması gerektiği şekilde yapılmış.
-Throttle body sade duruyor. Üzerinde ECU/beyin yok gibi. Hem müdahalede bulunmak daha kolay olacaktır hem de bir şeyin bozulması durumunda daha ucuza halledilebilecektir.
-PCV sistemi için arada tek yönlü valf var sanırım. Scarabeo'da valf yoktu.
-Statör sanırım 11 veya 12 kutup başlı. Daha büyük bir tane takabilirlermiş sanki. Tabi belki sargıları yoğundur ve yeterli miktarda elektrik üretebiliyordur.
-Motor bloğu üzerindeki parçaların birbiriyle olan bağlantıları hem sade hem de kolay erişilebilir duruyor. Motor üzerinde çalışması kolay olacaktır.
Beğenmediklerim:
-Esas olarak ayak zemininde bulunan depo kesintisi haliyle. Düz ve kesintisiz bir ayak zemini, scooter denen şeyin kimliği bence; ama bu model o şekilde üretilmemiş. Bundan ötürü o bölgede su şişesi tarzı şeyler taşınması güç olacaktır. Tabi böyle yaparak farklı kazanımlar elde etmişler ki kullanım yerine göre bu şekilde olması daha iyi olmuş olabilir pekala.
-Motor bloğunun alt tarafı biraz yere yakın gibi duruyor. Arka teker de öne kıyasla küçük olduğundan kaldırıma falan çıkılacağı zaman motor normalden daha kolay şekilde yere sürtebilir. Sürekli yapılan bir şey olmayacağı için bu da çok mühim bir şey değil tabi.
-Seledeki bel desteği. Bu hacimdeki bir motorda bel desteğine lüzum yok bence. Bunlar kısa mesafe taşıtları nihayetinde. Bel ağrımaya başlamadan sürüş zaten bitmiş olacak. Bu şekilde olduğu zaman özellikle benim gibi uzun boylu kullanıcılar kendilerini geriye doğru alamıyor. Daha farklı yapılabilirmiş. Yeni Liberty'nin selesi bu konuda daha başarılı bence.
-Jantlar bana biraz narin göründü.
Bunlar haricinde gözüme çarpan başka bir garip durum yok. Alıp kullanmadan nesi iyi nesi kötü net olarak bilemeyiz tabi.
Detaylar üzerinde kafa patlatılmış. Açıkça görülebiliyor bu. 2016 yılına yakışan bir scooter olmuş bence. Videolardan izlediğim kadarıyla benim oldukça hoşuma gitti. Kırmızı rengi de var ki o başlı başına çok tatlı bir olay zaten. Özellikle yazlık bölgelerde çok satacağını düşünüyorum. Scarabeo almamış olsaydım ben de isterdim bir tanesine sahip olmak. Bakalım.. Lotodan falan 3590 euro çıkar belki.. :]
Sorunsuz sürüşler dilerim kullanıcılarına