merhabalar
bu forumda yazılanları uzun zamandır okuyorum
Coğu arkadaş daha motoru bile görmeden hatta motor Türkiyeye bile gelmeden atıp tutmaya başlamışlar
yok mondialmış yok malzemesi kotuymuş yok pahalıymış
şimdi sizlere Cf MOTO 150 NK sahibi birisi olarak sağda solda duyduklarımı değil bizzat kendi tecrübelerimi yazma ihtiyacı duydum ki insanlarımız motor tutkunlarımız doğru bilgiye ulaşsınlar
burada motorun özelliklerini tekrar tekrar yazıp kuru gürültü yapmıycam sadece yazılmayanları yazmaya calısıcam
-öncelikle frenlerden bahsetmek gerekiyor ön arka frenlerin her ikiside DİSK fren ve ön frenler 292 mm disk fren çapı ve 4 pistonlu hidrolik kalipere sahip. Şöyle söyleyeyim Yamaha nın 250 cc lik race ing motorlarında bile 2 pistonlu fren kullanılıyor. artı olarak fren tellerinde çelik tel kullanılmış. frene basıyorsun ve duruyorsun acaba dururmu diye bi şüpheniz olmuyor.
- İkinci olarak titreşimden bahsetmek istiyorum. Hatta kendinizde gidin bayii ye motorun üzerine cıkın ve boşta basın gaza.
kendinizde göreceğiniz üzere titreşim yok. günlük 75 km civarında yol yapıyorum. az bi mesafe değil titreşim olması halinde ellerimde ve ayaklarımda uyuşma olması lazım ama olmuyor. titreşim hiç mi yok var ama ne zaman 90 civarında titreşim hafif olarak başlıyor ama direksiyonda değil ayaklıklarda hissediyorsunuz. oda aya ile basıyorsanız ve gerçekten hafif miktarda. o da öyle sizi sarsacak kadar değil. şehir içinde titreşim yok arkadaşlar.
- motor donanım olarak kendi sınıfı için doyurucu. sellektör düğmesi, led on arka ve sinyal lambaları, analog motor devir saati, digital hız sıcaklık km benzın göstergesi.
- birde ne var motorun torku zayıf. bilmem apachi ile yok sununla bununla bunu katlarım diye söyleyenler var. Arkadaslar motorda iki surus modu bulunuyor biri Ekonomik modu diğeri Spor Modu. Spor modunda vites geçişleri cok hızlı. Ben Ekonomik modda deneme yaptım. Şöyleki kırmızı ışıkta bekliyoruz ekonomik modda nejadar cabuk hızlanırım diye. yanımdaki arabaların hıc bırı bana yetişemiyor ayrıca 3-4. sırada bekleyen arabalar kırmızı ışık cızgısıne geldıklerınde ben yaklaşık olarak 150-200 metre fark açmış oluyorum.
hazır motorun gücünden bahsetmısken hızındanda bahsetmek gerek burada. duz yolda 125 km hıza ulaştım ayrıca yokuş asagı yoldada deneme yaptım yıne 125 km hız ulaştım. 150 NK da yüksek ozellıklı motorlarda kullanılan motor koruyucu sistem olan kesici sistem entegre edilmiş. zorlasam biraz daha gidermi bilmiyorum kesici devreye girince zorlamıyorum. Rodaj konusundada kıtapcıga gore 800 km ye kadar 5000 devir altı 800-1600 arası 7000 devir altında kullanın diyor. Yolun durumuna gore 6. viteste 5000 devirde 60-65 km 7000 devirde 80-90 km hızla gidiyorsunuz. Rodajda sıkıntı olmuyor yanı.
- sele konusuna da bir bakalım. doğrudur ilk aldığımda sele biraz totomu ağrıtıyordu. ama yaklaşık 800 km den sonra ya sizin totonuz alışıyor yada sele size alışıyor bilemiyorum artık totom ağrımıyor
- ayna konusuna diğer arkadaşlara katılıyorum aynalarda dirsekleriniz gorunuyor.
- 150 NK şehir içi kullanım için tasarlanmış bir motor. bu konuda yakıt tuketımı cok onemlı. Rodajda yaptığım testte 10 lt. yakıtla 435 km yol gittim. oyle sanıyorumkı ileride bu biraz daha fazla yol yapacaktır.
- tekerlekleri için sizler ne düşünürsünüz bilmiyorum ama kontra ile girdiğim hiç bir virajda kayma yada açılma yapmadım. yolu cok iyi tuttuğunu söyleyebilirim. Islak zemınde test etmedim. benım işimi goruyor değiştirme ihtiyacı duymadım.
- Motor aldığınızda orta sehpa ile gelmiyor. ama yan ayak kuvvetli sıkıntı yok. orta ayak olsa iyi olurdu.
- su an için sıkıntı cektıgım konu türkiyeye bu sene gelmesı sebebi ile aksesuarları henüz gelmedi. bu sebeple orjınal olarak arka çanta demırlerını temın edemiyorsunuz. ha universal ekipmanlar ile takanlar varmış duydum hatta bu konuda yardım alabilrim yada mecbur beklıcez
- motor gerçekten cok yakışıklı aldığım ilk aylarda ınsanlar benı durdurup motoru inceliyorlar. iş yerinde yamahası, hondası o9lan arkadaşlar bile ağzı acık bakıyorlar.
- motor çinde üretiliyor doğrudur ama nasıl ucuz bi çin marka telefon ile iphone aynı kalıtede değilse ki iphonelerde çinde üretiliyor. bu durum cf moto içinde geçerli. motorda kullanılan parçalar gerçekten kalıteli. celik fren telleri. 4 pistonlu on disk, ana gövde, bosh marka ateşleme ve yakıt sistemi ve dahası. arkadaşlar motor gerçekten kalıtelı.
- fiyatı pahalı dıyorlar. katılmıyorum. butun ozelliklerini bir kenara atın ve bana su soğutmalı bi moto kac tl den başlıyor bi anlatıverın. 11-12 bin den baslar. 6500 tl ye alabiliyorsun kı buda yarı fiyatıdır. bu motorla uzun yolada çıkabilirsiniz
- motorun calısması sesi zaten cok güzel. kafa ağrıtmıyor sessız. egzosdan çıkan ses tını itibari ile guzel