Mondial X-Treme MAXX - 200 Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Teknik Özellikler
Motor Tipi Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutma, Balansörlü
Motor Hacmi 197 cc
Silindir Çapı x Stork 63.50 x 62.20 mm
Sıkıştırma Oranı 8.5±01:1
Yakıt Sistemi Karbüratör
Maksimum Güç 10.50 kW at 7500min-1
Maksimum Tork 15.00 N·m at 6000min-1
Maksimum Hız 100 km
Şanzıman Manuel / 5 vites
Boyutlar (UxGxY) 2090 x 815 x 1200
Yakıt Tankı Kapasitesi 10.0 ± 0.1
Ağırlık 127 kg
Maksimum Taşıma Kapasitesi 150 kg
Frenler Ön/Arka Disk / Disk
Debriyaj Tipi Islak Tip / Çoklu Plaka
Soğutma Tipi Hava Soğutma
Ateşleme Tipi CDI
Frenleme Metodu (Ön/Arka) El ile / Ayak ile
Lastik ( Ön/Arka) 2.75-21 / 4.60-18
Dingil Mesafesi (mm) 1400
Daha geniş bilgi için;
http://www.mondialmotor.com.tr/model...treme-maxx-200
Reklamlar
-
Yeni Xtreme-max hayırlı olsun. 200cc olanına ihtiyaç vardı.
Sıkıştırma oranı 8.5 mu gerçekten yoksa yanlış mı yazılmış acaba. Motorumu modifiye ettim vuruntu yapıyor 5 tane silindir üst kapak contasını üstüste takarak sıkıştırma oranını 9.5 civarına düşürdüm ancak hâla vuruntu yapıyor. Acaba sıkıştırmayı 8.5'a mı düşürmeliyim ?
-
Ya bu 8.5:1 sıkıştırma oranı beni de düşündürüyor. Neredeyse hiçbir motorda bu kadar düşük değer yok. Bunun en önemli etkisi yakıt tüketimi üzerindedir ve ne kadar yüksek olursa o kadar az yakar. İkinci etkisi de tork üzerindedir. Tabi bu kadar basit değil, yakıt tüketime ve yanma verimine etki eden başka şeyler de var. Melsela RX3 için 11:1 - 12:1 arası demişler ama o motor çok da az yakmıyor. Bununki de keşke 10:1 civarında olsaydı. Gerçi bu şekilde de rahat ve stressiz çalışacaktır. Umarım yakıt tüketimi fazla olmaz.
-
Merhabalar
Bu motoru satın alan arkadaşların yorumlarını bekliyoruz.
-
Arkadaşlar hiç kimse yok mu gören test eden inceleme yapan. Cenkito, aliextreme nerelerdesiniz.
-
-
Bayi içten balansörlü demişti ama demek ki hikayeymiş. Ayrıca hayatımda gördüğüm en kalitesiz aynalara sahip motor bu... Böyle bir motoru neden piyasaya sürerler anlamadım ? Alınmazlar listesine ekledim.
-
hayirli olsun. merak ettim karburatorun uzerinde ne yaziyor ? pz26 mi ?
-
teşekkürler yarin bakıp yazarım
-
resdess adlı üyeden alıntı
teşekkürler yarin bakıp yazarım
meraktayım hala
-
boora adlı üyeden alıntı
meraktayım hala
Alanlar face sayfasında kullanmaya başladı bile
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
bugün teslim aldım... açıkcası beklentim cok yuksek degildi bu modeli alırken.. yaklask 60 km kullandım bugun.. daha once bukdr yuksek bir model kullanmadıgımdan özellikle rüzgar cok yordu ama onun dısında daha once kullandıgım motosikletlere göre ciddi titreşim hissettim.. tabii rodaj da oldugundan sıkıştıramadım motoru ama tahminim 80-90 stabil gidebilecegi hızlar olur... çokta birşey beklememek lazım
şuanda motor sıcakken bile stop etme sorunu yasıyorum ısıklarda dururken ya da yavas süratlarde.. bunun dısında aynalar cok berbat... =)
-
bugün 480 km de ilk yağ değişimini gerceklestirdim maltepe de deki servis te yaptırdım bakımını... yag degistikten sonra 20km kadar yol gittim gercekten motorun sürüşü ciddi anlamda iyileşti =)
bir tane de somun gevşemiş yerinden cıkmıs bakımda onu da fark edip sıktık cok sukur =)
-
bu motosikleti bir kaç cm alcaltmak mumkun mu acaba??
-
Seko Bey, sıkıştırma oranının yükseltilmesi vuruntuyu arttırır. 63,5 tepeli piston kullanılarak da sıkıştırma arttırılabilir yada silindir kapağı yüzey taşlaması, klingrik conta yerine saç conta kullanılması vs. vs. sıkıştırma oranını arttırmak için düşünülebilir. Ancak bunun motosiklet üzerindeki etkileri ise: vibrasyonun artması, sibop eğilmesi ve piston eteklerinde korozyon oluşması, motor ömrünün kısalması, hararetin düzensiz yükselmesi vs. vs. gibi sonuçlardır. Bir diğer önemli nokta ise; Euro 3 standartlarındaki birçok motosiklette Euro 3 emisyon uygulamalarının performansa olumsuz etkilerine şahit oluşumuz ama firmalar bizlere kanunen zorunlu olması dolayısıyla Euro 3'e uygun ürünler sunmak zorunda. Ayrıca incelerseniz tork değerleri 150 Xtreme ile karşılaştırıldığında ( 150 cc: 7000 devirde 11.1 Nm iken 200 cc. olan: 6000 devirde 15.00 N·m at yine 150'de 8000 devirde 8,5 KW verilen maksimum güç 200'de 7500 devirde 10,5 KW.
-
rebound64 adlı üyeden alıntı
Seko Bey, sıkıştırma oranının yükseltilmesi vuruntuyu arttırır. 63,5 tepeli piston kullanılarak da sıkıştırma arttırılabilir yada silindir kapağı yüzey taşlaması, klingrik conta yerine saç conta kullanılması vs. vs. sıkıştırma oranını arttırmak için düşünülebilir. Ancak bunun motosiklet üzerindeki etkileri ise: vibrasyonun artması, sibop eğilmesi ve piston eteklerinde korozyon oluşması, motor ömrünün kısalması, hararetin düzensiz yükselmesi vs. vs. gibi sonuçlardır. Bir diğer önemli nokta ise; Euro 3 standartlarındaki birçok motosiklette Euro 3 emisyon uygulamalarının performansa olumsuz etkilerine şahit oluşumuz ama firmalar bizlere kanunen zorunlu olması dolayısıyla Euro 3'e uygun ürünler sunmak zorunda. Ayrıca incelerseniz tork değerleri 150 Xtreme ile karşılaştırıldığında ( 150 cc: 7000 devirde 11.1 Nm iken 200 cc. olan: 6000 devirde 15.00 N·m at yine 150'de 8000 devirde 8,5 KW verilen maksimum güç 200'de 7500 devirde 10,5 KW.
Modifikasyonla bu gibi müdahaleler yapmak tabi ki bir sürü olmusuz sonuç doğuracaktır. Ben kağıt üzerindeki değer için konuştum, yoksa motorun güç ve tork değerleri gayet yeterli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
nvrmnd adlı üyeden alıntı
bugün 480 km de ilk yağ değişimini gerceklestirdim maltepe de deki servis te yaptırdım bakımını... yag degistikten sonra 20km kadar yol gittim gercekten motorun sürüşü ciddi anlamda iyileşti =)
bir tane de somun gevşemiş yerinden cıkmıs bakımda onu da fark edip sıktık cok sukur =)
Bakım sonrası titreşimde iyileşme oldu mu ?
-
Seko adlı üyeden alıntı
Modifikasyonla bu gibi müdahaleler yapmak tabi ki bir sürü olmusuz sonuç doğuracaktır. Ben kağıt üzerindeki değer için konuştum, yoksa motorun güç ve tork değerleri gayet yeterli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
Bakım sonrası titreşimde iyileşme oldu mu ?
şuan 720km deyim gectigimiz hafta iş nedeniyle rizedeyken motoruda kamyonlardan birine atıp orada yaylalarda keyif yapiyim derken arazide bayır asagı dururken ayagımın yere uzanamamısından saga yatırıp sağ kolumu kırdım kayaya diregi gecirerek. çok sükür üstümdeki mont olmasa bayagı kolu dagıtabilirdim neyseki ayrışmamız tek kırıkla yırttım =)
konuya gelirsek evet titreşim azaldı ama hala hissedilir bir seviyede titreşim var...
-
-
Yazılanların dışında bilgi verebilecek var mı arkadaşlar? Özellikle bu titreşim konusu epey düşündürücü. Bugün yarın bu motoru almak üzereyim de kullanım ve titreşimle ilgili bilgilere acilen ihtiyacım var. Çünkü nadiren de olsa kısa 2 kişi geziler yapacağım.
Bu arada "nvrmnd" çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.
-
ensonduro adlı üyeden alıntı
Yazılanların dışında bilgi verebilecek var mı arkadaşlar? Özellikle bu titreşim konusu epey düşündürücü. Bugün yarın bu motoru almak üzereyim de kullanım ve titreşimle ilgili bilgilere acilen ihtiyacım var. Çünkü nadiren de olsa kısa 2 kişi geziler yapacağım.
Bu arada "nvrmnd" çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.
çok tesekkurler... valla titreşim meselesini nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama benim daha önce kullandıgım butun motosikletlerden fazla titreşimi var ama beni aşırı rahatsız etmiyor.. 100km tek marş la sürüşlerim de oldu bir rahatsızlık hissetmedim...
yakın bir yerde yaşasak gel atla üstüne dene derim ama sanırım uzaktasın...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)