ön bilyelerden ustam
ön bilyelerden ustam
hayırlı geceler arkadaşlar,aranıza pek katılamıyorum ama paylaşımak istedim.motorumu krank kutusu oynanmadan 180cc ye yükseltttim.çok harika bir şey oldu.daha yüksek cc yaptıran arkadaşlar varmı acaba . . .
Nasıl 180 cc oldu? 65,5 silindir taksan 166 cc oluyor
internet üzerinden motosiklet parçacı.comdan ( cg 170 ssilindir 79.5 piston 59,6 )isimli siilindiri aldım.silindir üzerinde 175 cc yazıyor.elime geçince bi baktım silindir 150cc den yaklaşık 1 cm daha yüksek.200 cc krank tam oldu.pistonu 150cc pistonundan hafif küçüük.üst kafa bile orjinal gibi oldu.
çekişin ne kadar arttığını anlatamam.motoru değiştirecektim artık vazgeçtim . . .
sen uzun krank ta takmissin o zaman başka. hatta daha büyük hacimde yapabilirdin niye denemedin ki?daha geniş silindir takardin torkun çok daha yüksek olurdu. kafama gireceksiniz en sonunda bende benim cg yi kurcalamaya baslayacam herkes hacim büyütüyor :-)
125 kt lerin blok ağzı uag'lere göre dar ama kafaya koydum havalar biraz ısınnınca bloğuda oynayacağım ...200 cc yapacağım.
çinli motorları bu yüzden seviyorum...
modifiyesi hem kolay,hem ucuz . . .
evet modifiye imkanı çok fazla. hatta cg tipi motorlar yani bloktan egzantirikliler çok güçlü yapılabiliyor. bende motosikletyedekparcaci.net sitesinden krank 67 mm silindir debriyaj balatasi karbüratör manifolt conta takımı silindir saplamasi subab sisi 300 lira civari çıkıyor. aslında motoru satacaktim ama satılmıyor baya da ucuza veriyorum. bende yapacağım Allah'in izniyle 215 cc oluyor 67 mm ile
arkadaşlar noldu ya herkes sattımı kt leri ses yok seda yok :( iki yıldır kt kullanıyorum motorum 4820 km deyken istanbul avcılardan iki kişi manisa salihliye gittik (İstanbul İZMİT GÖLCÜK YALOVA BURSA BALIKESİR AKHİSAR SALİHLİ MANİSA) iki kişi motor çekişten düşüyor ve max 75 km hızla gittik rampalarda 50 km ye kadar düştük bide tam manisa il sınırına girdim depo musluğuna giden boru depoya bağlantı yerinden kırıldı kaynak yaptırdık çok şükür atlattık titreşimden dolayı yolculuk çokta rahat değildi ama keyifliydi 2 hafta önce gittik ve 3 tane mont giydim şimdi ise ön dişliyi 17t yaptıracağım motorun sürat üzeri olmasını istiyorum samsua gideceğim kısmetsede yaz gibi 150 cc yee yükselteceğim kt gerçekten güzel bir motor beni zerre kadar utandırmadı MONDİAL 125 KT KULLANMAK AYRICALIKTIR sorusu olan varsa yardımcı olabilirim arkadaşlar canlandıralım forumu
hayırlı akşamlar...
125 kt 2005 yazın aldım.50 000 km de geçtim şükür
150 cc ye için 17 dişli fazla 16 dişli idealdir.ben denedim motor çok bayılıyor...
sen uzun mesafelere gidiyorsun anladığım kadarıyla,sana tavsiyem biraz daha masrafla 200 cc yap çok rahat edersin...
100 le giderken motor devri 6000 -6500 civarı olur titreşimde hissetmezsin...
ben 175 cc yaptım çok memnunum ...
AALAH kolaylık versin
karteli 70 mm den fazla oydurmayın, saplama dipleri cok incelir zayıflar
zaten 150 cc-200 cc lerdede 70 mm dir gömlek yuvası
bende bi kt kullanıcısıyım motorumdan da memnunum ama bi sorun hariç ;)orta gazda tekleme var ya bi türlü ne yaptıksa çözemedik şunu . elekrik aksamı komple değişti buji de dahil , karbüratör değişti subap ayarı iki kez yapıldı benzin de temiz hava filtresi de neden olabilir acaba buradaki kt kullanıcılarındada aynı sorunu olan var mı lütfen yorumlarınızı acil bekliyorum . bide bunun yanında motor soğukken değil de ısındıktan sonra oluyo bu olay ve birazda tok gaz yiyor ısınınca .acil yardım . saygılar tüm 125 kt kullanıcılarına
slm arkadaşlar ben 2006 model 125 kt aldım aldıgımda 1200 km ve az kullanılmış temiz bir motor hiç sıkıntısı yoktu ama tek sıkıntısı 70 i geçmiyor ve daha yeni bir sorun olmaya basladı zor çalışıyor mesele motoru çalıştırayım 10 dk gezim durdurayım 5 dk sonra çalıştırmak istesem olmuyor jikleyle çalışıyor zorlanıyor. bu sorun 100 km yaptım biraz sıkıstırdım motoru 2 kişiyidk 220 kg filan varız. 70 km yapıp bir yere çektik durdurdum motoru ve 10 dk sonra çalıştıramadım motor sıcak çalışmadı ayak pedalıyla da calışmadı. vurdurarak çalıştırdım. ozamandan beri bir sıkıntı vermeye basladı 2 gün böyle devam etti. simdi ise marsa basıyorum cııırrrrr diye ses geliyor lambalar kısılıyor önceden kısılmıyordu. şimdi hiç çalıştıramıyorum marşla ayak pedalıyla çalıştırıyorum bu sorunlar hakkında bana biraz yardımcı olurmusunuz motoru ölü filan dediler ama az kullanılmiş bir motor. suan 2200 km de şimdiye kadar sorunsuz gezdik hiç bir sıkıntı vermedi. hız ve bu çalışma konusunda yardımlarınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkür ederim
tomarza sakın o motorun kilometresi ile oynanmış olmasın :D
olabilir ama ben alırken servise filan götürdüm motorda ne sıkıntı olmadıgını söylediler aldıgım sahibi ile de konustum motorda sıkıntı olursa getir tekrar alayım senden dedi. Sahibi işe gidip gelirken kullanmıs açılmamış motor hala yatmış motor ve bütün parçaları lastiği filan orjınal kendi lastiği o bile eskimemiş hala km oynandığını sanmıyorum. şimdi marşla çalıştı da yine zorlanıyor. Ne sıkıntısı var hala anlamadım. Şimdi problemi küçük birşeydir tamirciye götürsem elindeki malı satmak için sıkıntısı büyük gösterir diyede korkuyorum. Güvenilir insan yok burada.
Herkeze selamlar. Cok eskiden 20 bin km kadar kullandığım Kt 125 aklıma düştü. 2014-2015 model KT 150 alıp fazla kesip biçmeden yapmak istediklerim var.
Motor bloğunu kobalt sülfür ile siyah eloksal kaplayıp, Şasi, krom aksamlar ve jantlar mat siyah, grenaj ve depoyu da mat haki yeşil, lastikleri de biraz daha kalın yapıp motoru da uygun bir cc ye yükseltmeyi düşünüyorum.
Hadi görsel kısmı hallolur bir türlü. 150 cc yi mesela 200 cc yapmak için karbüratör, krank, piston, blok yeterli ve verimli oluyor mu?
İstanbul da bu motorla oynayacak usta tavsiye eder misiniz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------
215 cc için malzeme listesi hazır Telefondan girince ekran küçüklüğünden kaçırmışım.
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot...-modifiye.html
bu yazım ,belki aklındaki sorulara daha aydınlatıcı olur
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
KT125 balansörsüz olduğu için 65mm krank, 67mm çap 79.4mm yüksekliğinde silindir ile 230cc'ye kadar çıkartabilirsin silindir hacmini. Ben balansörlü 125'liği 210cc yaptım baya güzel oldu. KT150 alırsan en fazla 219cc yapabilirsin balansörlü olduğundan. Uzun yola çıkacaksan da 67mm yerine 65.5mm silindir tavsiye ederim o zaman hacim 210cc oluyor. 67mm silindirin gömleği çok ince.
Vay anasina lan neler yazilmis neler 10 yil da . Gültekin bey şu anda napiyor acaba sonra öğrenci olan izmire giden vardi oda okulunu bitirmistir sanırım
Öncelikler merhaba diyerek başlayayım. yeni bir başlık açmayayım dedim o yüzden buraya yazıyorum. umarım gören olur. ben bu siteye yeni üye oldum. geçtiğimiz günlerde mondial kt 125 motor aldım. bazı sorunları var ve yaza kadar yavaş yavaş yapıp yazın keyif ile binmeyi planlıyorum. internette bir çok konu hakkında bilgi sahibi olsam da bir konuda baya zorlandım. mondial müşteri hizmetleri ile görüştüm onlarda yardımcı olamadılar. sorunum şu bana mondial kt 125 in elektrik şeması lazım. motorun elektrik aksamında bir sorun var sağ sinyalı çalıştırdığınız da sol sinyal yanıyor sol sinyali çalıştırıdığınızda yine sol sinyal yanıyor. ve sinyal kabloları çok ısınıyor bu nedenle bana bu motorun elektrik şeması gerekmekte müşteri hizmetleri pdf dosyası olarak gönderdiler ama hiç bir şey okumuyor. daha net bir şema istedim ellerinde olmadığını söylediler. bir şekilde buna ulaşabilen oldu ise benimle de paylaşabilirmi???
hepinize şimdiden teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)