Mondial 125KT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım başlığı
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 22:46
#681
Saolasın Kaspınarlı kardeş.Motoru aldık, 2.günü sadece bir sigortasının yanması durumu oldu, gittik servise, yedeği varmış içinde,çocuk hemen değiştirdi.
Acemilikten midir bilmem şöyle bir sıkıntı var.Örneğin ışıkta durdum ve ışıklara gelmeden vites 2 de. bazı zaman 1.vitese indiremiyorum hemen boş vitese geçiyor.2.vitesde de kalmkıyor meret.yetkili servis 2 de kaldırma debriyajı elinde bana getirirsin dedi
Bu 1. vitese değil de direkt yukarı vites çıkartırken boştan 2 ye ya da 2 den boşa geçmesi nedendir acaba?Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Seyyah kardeş, tecrübelerini öğrenmek isterim.
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 23:21
#682
TheDarkNight adlı üyeden alıntı
Saolasın Kaspınarlı kardeş.Motoru aldık, 2.günü sadece bir sigortasının yanması durumu oldu, gittik servise, yedeği varmış içinde,çocuk hemen değiştirdi.
Acemilikten midir bilmem şöyle bir sıkıntı var.Örneğin ışıkta durdum ve ışıklara gelmeden vites 2 de. bazı zaman 1.vitese indiremiyorum hemen boş vitese geçiyor.2.vitesde de kalmkıyor meret.yetkili servis 2 de kaldırma debriyajı elinde bana getirirsin dedi
Bu 1. vitese değil de direkt yukarı vites çıkartırken boştan 2 ye ya da 2 den boşa geçmesi nedendir acaba?Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Seyyah kardeş, tecrübelerini öğrenmek isterim.
Acemilikten. Işıklarda dururken sol el debriyajda sol ayak vites pedalında sağ ayakla motoru ileri geri hareket ettirirken pedala basınca 2'den 1'e çok rahat geçer.
-
11 Ağustos 2012, 23:33
#683
Bir takılma söz konusu oluyor, o anda şeytan pedalı sök diyor hareket halinde de mesela viraj alacam 2 den 1 e inicem direkt boşa gidiyor atlıyor resmen 1'i. ayarla alakalı olabilir mi acaba?
-
12 Ağustos 2012, 00:23
#684
TheDarkNight adlı üyeden alıntı
Bir takılma söz konusu oluyor, o anda şeytan pedalı sök diyor
hareket halinde de mesela viraj alacam 2 den 1 e inicem direkt boşa gidiyor atlıyor resmen 1'i. ayarla alakalı olabilir mi acaba?
Hareket halinde 2'den 1'e alınır mı ? Gerek yok. Motor yürüdükten sonra hemen 2'ye takılır zaten, çok dik yokuş olmadıkça 2'de tıngır tıngır gider icabında. 2. viteste hareket halindeyseniz yarım debriyaj yapmaktan çekinmeyin, motora bi zararı yok, 2'den 1'e gerekmediği halde takmanın daha çok zararı var. Bu arada 2. vites ile 1. vites arasında boş vites olduğundan haberdar değilsiniz sanırım, 1'i atlayıp boşa geçmek diye bişey söz konusu değil. Vites dizilimi şu şekilde 5-4-3-2-BOŞ-1 .... 2'den 1'e geçirmek veya tam tersi için pedalı normalin 2 katı çekmek yada basmanız gerekli çünkü arada boş var
-
12 Ağustos 2012, 14:08
#685
Mengü dostum, senelerce debrijajsız kullandım, şimdi bu debriyaj beni benden alıyor, oradan buraya savuruyor
Bu dizilimi bilmiyordum, açıklayıcı oldu kardeşim.
Şu arkasına kasa almayı planlıyorum ama dış görünüşü bozulacak diye deri çantaları düşünüyorum şuanda.Ancak deri çantalarda da güvenlik sıkıntısı var.Bir alet takımı koysan, kitli olmadıkları için uçar gider vallahi...Sizlerin bir yöntemi var mı?
Bir de titreşim konusunda arkadaşlar biraz haklı beyler.Dün İzmir Karşıyaka otobanında 70 ile gittim sadece rodajda olduğu için, eve geldim öndeki sinyal lamları biri Mevlasına biri yere bakıyordu.Resmen gevşemişler.Elimle sıkışaltırdım.70 de motorun gidonunda değil ama özellikle ayaklarımızı koyduğumuz pedallarda çok titreşim oluyor.Titreşim sıkıntı arkadaşlar bu bir gerçek ne yazık ki...
-
12 Ağustos 2012, 15:14
#686
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5237465/detay/
arkadaşlar ben motorumu satıyorum 250 mct veya tiger düşünüyorum. ilgilenen olursa görüşelim.2000 km. oldu bakımları yap değişimi buji değişimi arka kampana değişti serviste.
-
13 Ağustos 2012, 02:13
#687
TheDarkNight adlı üyeden alıntı
Mengü dostum, senelerce debrijajsız kullandım, şimdi bu debriyaj beni benden alıyor, oradan buraya savuruyor
Bu dizilimi bilmiyordum, açıklayıcı oldu kardeşim.
Şu arkasına kasa almayı planlıyorum ama dış görünüşü bozulacak diye deri çantaları düşünüyorum şuanda.Ancak deri çantalarda da güvenlik sıkıntısı var.Bir alet takımı koysan, kitli olmadıkları için uçar gider vallahi...Sizlerin bir yöntemi var mı?
Bir de titreşim konusunda arkadaşlar biraz haklı beyler.Dün İzmir Karşıyaka otobanında 70 ile gittim sadece rodajda olduğu için, eve geldim öndeki sinyal lamları biri Mevlasına biri yere bakıyordu.Resmen gevşemişler.Elimle sıkışaltırdım.70 de motorun gidonunda değil ama özellikle ayaklarımızı koyduğumuz pedallarda çok titreşim oluyor.Titreşim sıkıntı arkadaşlar bu bir gerçek ne yazık ki...
Kardeşim motor yeni olduğu için gevşemeler normal,ilk başta benim de öyleydi,sinyaller,ayaklıklar ve egzosun motora girdiği kısımdaki vidalar gevşiyordu bi kaç kere sıktım düzeldi.Ama egzos vidalarını sıkarken dikkar et motor soğuk olsun yoksa vidalar kırılabilir.Viteste takılma olayı bende de bazen oluyor,ama seninki gibi değil.Sanırsam sen acemilikten dolayı geçiremiyorsun tam olarak yoksa vitesler o kadar kötü değil.Titreşim konusu demekki montaj yapan servisin titizliğiyle alakalı bir durum biraz da.Benimkinde de ayaklarda biraz titreşim oluyor,ama öyle abartacak kadar değil.150 km yol gittim pek bi yorgunluk hissi olmadı çünkü motorun sürüş pozisyonu çok rahat.ALLAH kaza bela vermesin kardeşim.
-
28 Ağustos 2012, 10:41
#688
Merhaba arkadaşlar 2005 yılından beri bende Mondial 125-KT kullanıcısıyım.Şuan 10.000 km oldu.Ama bu yolun %80'ini ova yollarında gitmişimdir.Çokta sert kullanmak zorunda kaldığım zamanlar oldu.Normal bir asfaltta kullanılan motorun 30.000 km sine değecek yol yapmıştır ama hala canavar gibi gidiyor.Geçen yaz bi 100 tl masraf yaptırdım keyfi oda başka bişeyi yok şimdilik.Motorunda hiç bir sorun yok henüz gayet sağlam.Titreşim konusu var ama 70-80 km den onra başlıyor.Uzun yolda 90-100 km/s hızla gittiğinizde ellerde ve ayaklarda titreşimden kaynaklanan yorgunluk oluşabiliyor ama sürüş rahatlığı,oturma şekli,gidon yapısı çok rahat kullanım sunan bir motosiklet.Zira arkadaşlarımda Honda,Yamaha modelleride var ama benimkine bindiklerinde ağızlarından çıkan ilk cümleler çok rahat olduğu,arka srt dayamanın çok güxel bişey olduğu..Önümüzdeki günlerde sezon bittikten sonra bir bakım daha yaptıracağım ama.
Şimdilerde kafamda biraz daha büyük olan ve Türkiyeye yeni gelecek olan Suzuki Inazuma GW250 var.Bakalım nasip belki yazılırız )
-
28 Ağustos 2012, 13:47
#689
TheDarkNight adlı üyeden alıntı
Bir takılma söz konusu oluyor, o anda şeytan pedalı sök diyor
hareket halinde de mesela viraj alacam 2 den 1 e inicem direkt boşa gidiyor atlıyor resmen 1'i. ayarla alakalı olabilir mi acaba?
eee bunda anormal bisey yokki.yanlis anladiysam kusura bakmayin. vites siralamasi
1-N-2-3-4-5
haliyle 2 den 1 e vites duserken once N (boş) a ugrarsin sonra vites pedalini tekrar asagiya dogru yokladiginizda 1. vitese gecer
-
08 Eylül 2012, 15:46
#690
bu motoru alınca yanında parçaları sökmek ve bakım için el aleti takımı veriyorlar mı?
-
21 Eylül 2012, 03:49
#691
oralet07 adlı üyeden alıntı
bu motoru alınca yanında parçaları sökmek ve bakım için el aleti takımı veriyorlar mı?
Oralet kardeş, yanında kitapçık geliyor.ama söküp takma için çok profesyonel bilgi vermiyor doğrusu.sende benim gibi periodik servis bakımlarında ustanın ensesine yapışacak; ne var ne yok bakacaksın artık
vites konusunda daha öcne cup kullandım, onda dizilim boş-1-2-3-4 idi.mondial ilk debriyajlı motosikletim, acemilik oldu
Direksiyonun altında yanında anahtar girişi olan küçük bir parça var.Bu direksiyon kiliti mi?bilen var mıdır arkadaşlar?
Ayrıca genel durumu söyleyeyim.800 km civarındayım şuan 1 ayda şehiriçi yaptım genelde.1 kez şehirdışı oldu 200 km kadar.Titreşim 70 km ve üstü hızda ayak pedallarında hissediliyor.direksiyonda daha az...
Arka teker eğer yol tırtıklı değil, düz ise dönemeçlerde ve dik eğimli yollarda kaydırma yapıyor.Motorla gelen lastiklerde kauçuk oranı az olduğu için yol tutuşu 10 üzerinde 6...servisin yorumudur bu.Eğer yağışlı durumlarda kullanacaksanız, bir kimyager oalrak tavsiyem; plastik karışımı fazla olan lastiklerde yüksek kayma yaşama olasılığınız yüksek olacak.Önümüz kış; eğer paranız varsa kauçuk karışımı yüksek teker alıp değiştirin derim.
Ancak; motoru kim görse beğendi bu zamana kadar.gerçekten verilen paraya uygun bir motor.Fazlasını beklemeyin.Hele ani kalkışlar,hızlanmanın kısa sürede olması gibi beklentileriniz varsa hüsrana uğrarsınız.Motorun hız alması geç biraz;zaten bu tarzda bir motor için de gayet doğal bir durum.
Şu ana kadar titreşimden egzoz civataları yerinden çıktı ve sigorta patladı...toplasan 5 liralık masraf yani...
Bir de...Motorun üzerindeki dikiz aynaları tam bir çin işi...1 ayda titreşimden asena gibi oynar oldular.devamlı olarak her 2 günde bir civatalarını sıkıyorum.Yeni bir çift ayna alacam gibi gözüküyor.
-
21 Eylül 2012, 21:02
#692
selamün alayküm hayırlı akşamlar tüm motosiklet tutkunu dostlar....
motorum 125 kt.150 cckit + karbüratör var..
uzun zamandır giremiyordum foruma (evlilik vs ) ,uzun zamandır motorumla bir problemi çözmeye çalışıyorum ...
4 ay önce motordan hafif bir uğultu gelmeye başlamıştı (yağ eksikliğinden ) .karank bilyalarından dedi ustalar.motoru hemen parçaladım krankı elime aldım ve evet sorun sol taraftaki bilyede idi...
bilye fiyatı 25 tl civarında idibende 60 tl'ye yeni krank aldım ve motoru topladım...
sonuç süper 'di ses yoktu artık ama motor üst devirlere eskisi kadar rahat çıkmamaya; son viteste gazın yarıdan sonrasını çok yememeye başladı .karbüratörü ne kadar ayarlarsam ayarlayayım gaz kolunu bırakıp yeniden gaz acınca 1,2 saniye patırdıyor ondan sonra gaz yiyor (eskisi kadar rahat gaz yemiyor ama )
+ 200 km kadar bindikten sonra bdide eksantiriğin oralardan şıkırtı gelmeye başladı.hızlanma,son hız vs düştü ( gaz kolunun tamamına tepki vermiyor artık.daha önce 100'le giderken gazı açtığımda 120'ye hemen cıkıyordu,
1 ,2 ustaya sordum şıkırtının sebebini eksantiriğin pulunu koymamammış ...
yalnız diğer problemin kaynağı nedirki.eksantiriği tam ayarlayamadım herhalde ,buda subap zamanlamasını değiştirmiş olabilirmi acaba .
ŞÖYLE AYARLADIM EKSANTRİĞİ;altenatörün üstündeki kapağı açtım ve subap işaretli olan yer geldiğinde eksantriği tam yukarı bakacak şekilde ayarladım ....
şimdiden teşekkürler
-
29 Eylül 2012, 23:54
#693
Aleyküm selam imam kardeşim.Motordaki çekiş düşüklüğünün,hızlanma probleminin v.s sebepleri senin de dediğin gibi subap zamanlamasıdır büyük ihtimal.Arabalarda triger kayışı sente atladığı zaman istersen dağdan at yine gitmiyor.Çünkü subap yanlış zamanda açılıp kapanıyor.Bir de patlama demişsin,patlama genelde buji,buji kablosu ve avans ayarından yapar dolayısıyle yanlış zamanlama ve ateşlemeden dolayı yapar.Sanırım sen krankı takarken pistonun üst ölü nokta ayarını tam yapamadın kontrol etmende fayda var.Bujiyi ve kabloları değiştirip dene kardeşim eğer patlama kesiyorsa onlardadır sorun kesmiyorsa sente ayarına bak(motosikletteki ismi farklı olabilir.)
-
boş zamanbulursam bir uğraşacağım
-
Selamlar
Bende bu gün 2012 model kt125 sahibi oldum motoru almadan önce 35 sayfayı da baştan sona kadar okudum karar vermemde çok yardımcı oldu bu sayede aldığıma pişman olmayacam inşallah.Bu benim ilk motorum az önce ilk kilometrelerini gittim şu anda 24 km de ilk 1000 km de 5bin deviri aşmadan 50 km hızla kullanacam. aldığım gibi mondial yazılarını söktüm oralara kartal sticker i yapıştırmak istiyorum tavsiyelere açığım elime biraz para geçerse hemen yağını buji sini dişlisini 16lık yaptıracam lastikleri michelin alacam cila alacam yaklaşık 250 tl civarı masrafı var tekrar söylüyorum tavsiyelere çok ihtiyacım var tavsiyelere açığım teşekkürler
-
Lan motor 400 km oldu hala kimse birşey yazmamış canlandırın şu sayfayı biraz ayıptır yav olmaz böyle en az bi ybr sayfası kadar olmalı
-
Motor 700 km ye geldi ilk yağ değişimini yaptım bu arada bende olmasam kimse birşey yazmayacak sayfa ölmüş resmen
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Motorda titreşim gittikçe daha da azalıyor 70 e kadar çok az titreşim var çok az hiç rahatsız etmiyor hem orjinal dişliler üzerinde onları 17 dişli ile değiştirirsem 100km de titreşimsiz rahat rahat uzun yollar yapılır ;) ve rodaj dönemi azaldıkça çekiş de arttı çok iyi hızlanıyor ağır bi motor olmasına rağmen motor çok güzel çok konforlu cbf ybr filan oturuş pozisyonu bunun kadar rahat değil çok rahat alan pişman olmaz parasının hakkını veriyor ben 2200 e 12 taksitlli aldım plaka dahil ruhsat toplam 2300 tuttu motorumu seviyorum ilk motorum
-
26 Kasım 2012, 22:33
#698
bayar123 adlı üyeden alıntı
Motor 700 km ye geldi ilk yağ değişimini yaptım bu arada bende olmasam kimse birşey yazmayacak sayfa ölmüş resmen
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Motorda titreşim gittikçe daha da azalıyor 70 e kadar çok az titreşim var çok az hiç rahatsız etmiyor hem orjinal dişliler üzerinde onları 17 dişli ile değiştirirsem 100km de titreşimsiz rahat rahat uzun yollar yapılır ;) ve rodaj dönemi azaldıkça çekiş de arttı çok iyi hızlanıyor ağır bi motor olmasına rağmen motor çok güzel çok konforlu cbf ybr filan oturuş pozisyonu bunun kadar rahat değil çok rahat alan pişman olmaz parasının hakkını veriyor ben 2200 e 12 taksitlli aldım plaka dahil ruhsat toplam 2300 tuttu motorumu seviyorum ilk motorum
çok iyi fiyata almışsınız mg deluxe yi 2000 e aldım 300 plaka gitti buradada o fiyata olsaydı kt alırdım bende. oturuş pozisyonu çok iyi koltuğu geniş. hayalimde vardı ama nasip olmadı :(
-
07 Nisan 2013, 16:34
#699
Sinyaller
Arkadaşlar öncelikle herkese kazasız belasız iyi günler dilerim Gecen günlerde motorumun durdugu yerde düşmesinden dolayı arka sinyallerim kırılmıştı bende çözüm olarak arka bagaj demirinin altına saklama çözümünü buldum şu şekilde yapılıyor stop labmasının arkasındakı vıdalara L şeklinde ince şaçdan bir parça koyarak sabitledim motorum düşse bile bir zararı bulunmuyor ve eskıye göre daha güzel gözüküyor tavsiye ederim resimleri burda...
http://imageshack.us/photo/my-images...405154106.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images...405154042.jpg/
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
bayar123 adlı üyeden alıntı
Selamlar
Bende bu gün 2012 model kt125 sahibi oldum motoru almadan önce 35 sayfayı da baştan sona kadar okudum karar vermemde çok yardımcı oldu bu sayede aldığıma pişman olmayacam inşallah.Bu benim ilk motorum az önce ilk kilometrelerini gittim şu anda 24 km de ilk 1000 km de 5bin deviri aşmadan 50 km hızla kullanacam. aldığım gibi mondial yazılarını söktüm oralara kartal sticker i yapıştırmak istiyorum tavsiyelere açığım elime biraz para geçerse hemen yağını buji sini dişlisini 16lık yaptıracam lastikleri michelin alacam cila alacam yaklaşık 250 tl civarı masrafı var tekrar söylüyorum tavsiyelere çok ihtiyacım var tavsiyelere açığım teşekkürler
Hayırlı olsun demekte gec kaldım ama yınede hayırlı olsun senın aldıgın tarıhte aldım bende ön dişliyi 17t al arka dişliyide 4 diş büyütürsen 40 km fark ediyo bizzat denedim ön dişliyi sadece 17t yaparsan 20 km artıyor hız ama rampalarda çekişten düşüyor fakat hız değil tork artırmak ıstersen ön dişli aynı kalsın arkayı buyut tekerden ındıremezsın umarım işine yarar . Sticker dersende depodakı beyaz cızgılerın ıcını mavı kaplama yaptır yan grajlarından cızgılerın dısını mavı yaptır mavı jant serıdı lambanın ıcınede mavı led döndunmu parklar ıcın cok guzel gorunuz oluyor tavsıye ederım
http://imageshack.us/photo/my-images/820/img20130405154132.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/23/img20130405154010.jpg/
-
ben 2005 beşte sıfır olarak aldım hiç bir masraf yapmadım 2013 un mart ayında servise goturdum bunun debriyajı kaç kere değişti diye sordu usta hiç değişme diyinnce inanmadı sonra motoru açtı pistonda falan çizik yoktu 2000 liraya kapıya bıraak dedi tabi satmadım hala kullanıyorum giderinde gram değişiklik yo ustam tek onerim motru ne fazla bagırt ne çok devrini düşür bide yağmurda bırakma ustamm
Allah kazasıız belasız kullanmak nasip etsin ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
USTAM İLK ONCE ATEŞLEMEYİ İLK ONCE KAPATIP BIRAZ BASTIKTAN SONRA ACIP TEKRAR BAS HEMEN ALIR ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
SİBOBDAN USTAM...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler