hep geç kalıyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:47 ----------
bu motor da değişik ve sağlam bir şey yapılabilirmi acaba
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:49 ----------
herkezin kurban bayramını kutluyorum mubarek olsun.
slm kimse uğramıyormu buraya
evet .
Arkadaşlar ben yaza doğru mondial 125 ukt almayı planlıyorum. inşallah alıcam. en çok merak ettiğim sorular şunlar ;
1- Titreşim seviyesi ne kadardır. Yani 250 km lik bir yoldan sonra ellerimi hisedermiyim ?
2-Dengeli bir motormudur ?
3-Ne kadar uzun yola gider kaç saatte dinlenir ?
4-Frenleri nasıldır ?
Bu motoru hep almak istedim. şu an 18 yaşımdayım. ilk türkiyeye geldiğinden beri yani çocukluktan beri hep hayal ettim. Ancak maddi fırsatımız olmadı. Kısaca artı eksi yönlerini yazarmısınız. Herkese iyi günler. güvenli sürüşler.
arkadaşlar öncelikle herkese merhaba bu benim ilk mesajım. Motor sahibi değilim bende bir motor almak istiyorum. merak ettiğim şey 125 ukt ile 125 kt arasında bir fark varmı birde motorun 2011 yılı fiyatı 2200 TL yazıyor resmi sitede bu fiyat düştümü yoksa benmi yanılıyorum. 2010 yılı fiyatları sanki daha fazlaydı
Mondial'in yeni modelleri var artık. KT'ler tarzına rağmen hemen her yola gelir, fena değiller ama masraflı aletler. Çok ilgilenmen gerekir.
Ben elleri uyuşturacak kadar titreşimi hep bu modelleri kullanmayan adamlardan duydum. O kadar abartılı titreşimli bir motorun birkaç yüz km'de dağılması lazım bana göre. Titreşim elbette var ancak belli devir ve hız aralıklarında kendini belli ediyor.
Lastiklerin iyi olursa yol tutuşu ve geniş gidonuna rağmen viraj alışı gayet tatminkardır.
Bakımlarını eksik etmedikten sonra her türlü uzun yola gayet iyi gelir. Ortalama saatte bir 20 dk dinlendirme yetti bana. Defalarca sorunsuz ve ellerim uyuşmaksızın yolculuklar yaptım. İşte sana 2 örneği:
125 cc ile 1.400 km'lik yolculuk. Ankara - Bergama - Ankara
424 Km'lik Kafa Dağıtma Turu
Frenlerle ilgili sorun yaşamadım. Lastikler iyi olduktan sonra frenlemesi de başarılıdır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 ----------
İkisi arasındaki tek fark o U harfidir
Fiyatı çok uzun süre 2.630 gibi birşeydi. Yeni modeller geldikten sonra 430 TL birden indirmişler.
[QUOTE=Levsy;2246248]Mondial'in yeni modelleri var artık. KT'ler tarzına rağmen hemen her yola gelir, fena değiller ama masraflı aletler. Çok ilgilenmen gerekir.
Ben elleri uyuşturacak kadar titreşimi hep bu modelleri kullanmayan adamlardan duydum. O kadar abartılı titreşimli bir motorun birkaç yüz km'de dağılması lazım bana göre. Titreşim elbette var ancak belli devir ve hız aralıklarında kendini belli ediyor.
Lastiklerin iyi olursa yol tutuşu ve geniş gidonuna rağmen viraj alışı gayet tatminkardır.
Bakımlarını eksik etmedikten sonra her türlü uzun yola gayet iyi gelir. Ortalama saatte bir 20 dk dinlendirme yetti bana. Defalarca sorunsuz ve ellerim uyuşmaksızın yolculuklar yaptım. İşte sana 2 örneği:
125 cc ile 1.400 km'lik yolculuk. Ankara - Bergama - Ankara
424 Km'lik Kafa Dağıtma Turu
Frenlerle ilgili sorun yaşamadım. Lastikler iyi olduktan sonra frenlemesi de başarılıdır.[COLOR="Silver"]
Teşekkürler.Çok faydalı oldu. kararım 4 yıldır hiç değişmedi. inşallah alıcam. herkese iyi günler.
Selam
Arkadaslar bugun 125 UKT aldim. Serviste calistirdik, aldim garaja park ettim. Yarim saat sonra calistirmaya calistim ama calismadi. 10 YTL'lik benzin aldim ve 2 km yol yaptim eve kadar, yani benzinide yeterli ve gelirken su birikintisine girdim, islandi motor biraz. Sorun nedir acaba? simdiden tesekkurler.
Arkadaslar ilk gunden Konjektor arizali cikti, ayaktanda mars yapmadi elle servise kadar goturdum Konjektor arizali dedi degistirdi simdi saat gibi motor yalniz kafama takilan birsey var, acenta sahibi parayi aldi yalniz fatura kesmedi(maliyesi carti curtu yatirilmadan kesilmiyormus)bugun maliyesini yatiracakti fakat maliye cok kalabalikmis bandrol zamaniymis haftaya sakin olur ozaman yatirim sende plakani ruhsatini cikartirsin dedi. Bende ozaman faturayi kes yada fis mis ver parayi odedigime dagir dedim oda ben simdi keserim ama o fatura yapmacik olur dedi senin garanti belgende sahibi oldugun, ve bizim imzamiz ve kasemiz, yetkili servisin kasesi imzasi var dedi, canini sikma dedi. Simdi adamin dedigi dogrumu yoksa bu isin icinde bir is varmi. Motorum garajimda yatiyor su an 1 hafta daha cikartamayacam.
Sıfır motosiklette konjektör arızası tam bir şanssızlık olmuş, servis hallettiğine göre sorun yok demektir. Fatura şu bu meselen mutlaka hallolacaktır ama tüm bunlar hallolmadan motorunu çıkarayım deme. Hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum ama trafiğe kaptırma ihtimalin yüksek olur ve başını fena ağrıtırsın.
4 sene kullandım lastiklerini hiç değişmedim 2 kere motorunu yaktım çok kahrımı çekti 1 kere FSM Köprüsünde infilak etti 125 KTem 4 sene önce 2 milyara aldım 3 milyar masraf etmişimdir.
motorun ömrü maksiumum 15 20 bin km titreşim çok var 1 1.5 sene maksimum ömrü zorlamsınız bile silindir contasından oluk gibi yağ gelmeye 3 4 bin km'de başlar biraz daha para biriktirin cbf 150 alın yada 2.el japon Mondial servisleride ilgilenmeyen hiç bir şeyi garantiye sokmamaya çalışan insanlar, alın honda kalite görün.. gereks ervis gerek motor bende öğrenciyken param akdar alıyım diıodum ama pişman oldum alıncak motor değil hiç biri mondialin..
Valla bilemiyorum, siz mi çok hor kullanıyorsunuz da ben düzgün kullanıyorum, ya da siz çok şansızsınız da ben mi şanslıyım nedir bu durum ???
İlgi gerektiren ve bu nedenle masraflı motor olduğunu zaten defalarca söyledim bu ve diğer başlıklarda. Ama 3-4.000 km'de oluk gibi yağ ne demek? Benim motor şu an 40.000 km'de, sadece son dönemlerde silindirde yağ gözlemliyorum ki bu da normaldir artık. Geçen ağustos rektefiye yaptırdım, tamam, ömrü çok uzun değil ama 15-20,000 km'de değil artık.
Plakam ruhsatim olmadigi icin fazla suremiyorum ama titresim yok denecek kadar az maksimum 70 km hiz oda 5.viteste zaten. Konforu normal. Servistekilerde hic ikiletmeden degistirdiler. Simdiki izlenimlerim bunlar. Zamanla gorursun derseniz..orasini bende bilmiyorum insallah pisman olmayiz. Bu arada Konyada yasiyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:53 ----------
Ben kendim gecmedim 70 km hizi motor daha yeni diye yoksa daha cikar bunuda belirtiyim yanlis anlasilma olmasin. Bide Jiklesiz calismiyor jikleyii acip,calistirip ve biraz gaz vermen lazim 15-20 saniye kadar ondan sonra jikleyi indir. Bazen erken indiriyorum elimi gazdan saldimmi stop ediyor arkadaslar bu normalmi ? Bide hiz gaz vermeden dugmesine basip calistiriyorum biraz gaz vermem lazimmi ? Ondan sonra 1. vitesten 2.vitese gecerken biraz sert cekmek lazim bazen bosa geciyor bu normalmi ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:58 ----------
Plaka isleri kac YTL tutar arkadaslar?? Plakayi ruhsati cikartirken nereye ne kadar para verecez arkadaslar bilgisi olan varsa yardimci olsun. Simdiden tesekkurler.
Rodajı ne kadar iyi yaparsan titreşim o kadar az olur. Zamanla titreşim artacaktır, bunu kabullen Ama oranı senin özellikle bu rodaj dönemindeki kullanımına bağlı. 5-6,000 km'lere gelinceye kadar motorunu fazla zorlama, ancak zorlamayacağım diye abartıp çok ta yavaş ve devirsiz kullanma. Bu sefer de iyi açılmaz.
Bu soğuk havalarda ve özellikle Konya'da jiklesiz çalılmaması normaldir. Çalıştıktan sonra bir süre tatlı şekilde hafifçe gaz ver. Devir göstergesi bir sonraki dereceye yaklaşsın yeter. Gazı kestiğinde stop etmesi bu havalarda ve rodajdaki motor için normal olabilir.
Gaz vermeden çalıştırman da doğrudur. Gazı motor çalıştıktan sonra hafifçe vereceksin. Vites geçişleri ise zamanla düzelir, alışma aşamasında şu an. Plaka konusunda şu an fikrim yok, herhangi bir takipçi sana bilgi verecektir. Bu forumdan bu başlık altında fazla bilgi bekleme. Bu başlık üvey evlat burada
Tesekkurler Levsy arkadas, faydali bilgiler veriyorsun. Bu foruma motosikletimi almadan 2 ay once okumaya baslamistim, senin ismini cok gordum onceden 300-400 sayfa kadardi sanirim simdi ne oldu sayfalara bilmiyorum. Motosikleti aldiktan sonra uye oldum simdiki bildiklerimin %90 i bu siteden ogrendiklerim herkese tesekkurler,,yalniz plaka ucretleri hakkinda yardim eden olursa sevinirim. Saygilar.
72 ytl sigorta
10 ytl dosya parasi
10,95 ytl plaka ucreti
117 ytl ruhsat ucreti
toplam 210 YTL tuttu 2 saatte halloldu hepsi takipciye para vermeye degmez
Valla Arkadaşlar Sitede İlk Dakikalarım Ama Yıllardan Beri Siteyi Takip Ediyordum Bu Arada 1990 Dogumluyum 8 Yıldır Motor Kullanıcısıyım. 5 Yıldır Profesyonel Kullanıcıyım Yani Bunu Yazmamın Sebebi Çok Çeşit Motor Kullandım Uzun Yolda Ve Şehir İçinde Geniş Bir Motorcu Çevrem Var CBF 150 olandan YBR 125 Olandan R1 i Olandan... Diyecegim Şu Kimi Diyo Mondial Şöyle Kimi Diyo Böyle Valla Bu İş Bence Zevk Meselesinden Çok Ekonomik Şartlar Ve Servis Destegi... 16.06.2006 da Bana Ait İlk Motorum 38000 OtuzSekiz Bin KM de Sübap Ayarı Bile Yapılmadı Daha Aküsü Dahı Orjinal Geçtiğimiz Yaz Baya Uzun Yol Yaptı Tokat>Ordu>Samsun>Amasya>Tokat Yaz Sonunda Fren Mesafesi ve Yol Tutuşunda Esneme (Kaymalar Yapmaya Başlamıştı) 120 Tl İkisine Değiştirdim. Şimdi Sorunsuz Bu Baharda Bir Sübap Ayarı Tamam (Yakıt Tüketimi,Perfonmans=Sübap Ayarı) Haklı Olarak Diyeceksiniz Ki BMW mi Bu KM Kadar Orjinal : Aküsünü Ayda Şarj Ederim Yagını Her 1000 Km Yaptıktan Sonra (15 TL) Balataları Degiştirdim Önleri Bir Kez Arkaları 3 Kez Güvenli Bir Sürüş İçin Hava Filtresini 1 Kez Yag Filtresini 1 Kez LEVSY Abimin Dedigi Gibi Rodajı Çok Çok Önemli Nasıl Rektefe Yapılan Bir Motora Rodaj Uygularınırsa 0 KM Motorlara Daha Da Önemlidir İlk 1000 KM 5000 dv/dk Geçmedim. Sübap Ayarı İstemeden Önce Bayır Aşagıda Düz Yolda da Tek Kişi 130 Yapıyor Zorlanmadan Subapdan Sonrada Oturacagını Söylüyor Ustam. Bilmiyorum Tatmin Ettimi Yazdıklarım Biraz Karışık Oldu Ama Yine Yazarım. Bakarsan Bag Bakmassan Dag -Atasözü- Bakanlardanız Baktıgımızda Veriyor 4.5 Yıldır...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:10 ----------
Bakımlarım Geçen Senenin Baharında Yapıldı
1.Debriyaj Balatası ilk Kez
2.Ön Fren Balatası İlk Kez
3.Arka Fren Balatası 3. Kez
4.Buji (Champion) İlk Kez
5.Depo Temizligi Ve Filtresi Degişti İlk Kez
6.Hava Filtresi Yag Filtresi Degişti İlk Kez
7.Ön ve Arka Lastik İlk Kez
8.YOK
Geride Kalan Akü Ve Zincir Ustam Degişimine Gerek Yok Diyo Onlarada İhtiyaç Duyuldugu Zaman... Böyle Sorunsuz Olmasını Şuna Baglıyorum : İncitmedim , Hor Kullanmadıma Bağlıyorum Boyası Bile Nerdeyse İlk Günki Gibi Ama Kendi Pasta Cila Alıp Cektim...Seviyorum Motoruma Bakmayı...
Motosikletimle 100 yaptim fakat cok bagiriyor kendimde 100 kiloyum ve 30 sn kadar 100 ile gittim ondan sonra tekrar 60km ye dustum fakat daha sonra motor tekleyerek calismaya basladi ve sonradan duzeldi anlayamadim cok korktum acikcasi. Ve benim merak ettigim kac devire kadar cikabiliriz 125 ukt ile daha 150 km'deyim. Simdiden tesekkurler.
Henüz 150 km'deki bir motor ile bu hız yapılmaz.
Başına iş alabilirsin
Okuman gereken ilgili konulardan biri: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...rda-rodaj.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)