Çok teşekkürler
Çok teşekkürler
Merhaba,
Yaklaşık 2 ay önce Titanic 150-S motoru aldım ve 350 km yaptım. Aklıma takılan bir takım sorular var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1- Motor 80'i geçmiyor ve aşırı sesli çalışıyor. 4.vites 6000 devirde 60-62 km arası 5.viteste 6000 devirde 72-75 km arası yapıyor. Motor rodajda olduğu için daha zorlamadım ama zorlasam da gitmeyecek gibi duruyor. Motorda rolanti ve karbüratör ayarı yaptım. Sizce sorun nedir?
2- Motor sadece boşta marş alıyor. İlk aldığımda viteste marş alıyor diye hatırlıyorum. Sizde de sadece boştamı marş alıyor?
3- Işıklarda motorla durduğumda karşıya geçen genç bir arkadaş motorun dümeni üflüyor dedi ve ben ne demek istediğini anlamadım. Sizce ne demek istedi?
Kardeşim hayırlı olsun. Ben 500. km.de ilk bakıma sokmuştum ve yağ değişimi yapılmıştı. Sen de yetkili servisine gidip sorununu anlatsan daha sağlıklı olur. Çünkü belirttiğin devirlerdeki hızlar mantıklı değil, mutlaka bir sıkıntı var gözüküyor. Çözümü belki de basittir. Bu motorda sol elcik tarafında bulunan jiglenin vidası gevşiyor, bazen gidonu çevirdiğinde motorun jiglesini çalıştırıyor haliyle devir yükseliyor,gürültü artıyor ve motor gitmiyor. O jigle vidasını da bir kontrol ettir. Motor vitesteyken de debriyaja bastığında motorun çalışması gerek. Motor dümeni üflemesi tabirini ben de ilk defa duydum.
Bende yaklaşık 1.5-2 ay olacak 600km oldu. Viteste marş alıyor ve basınca güzel gidiyor. Rodajda olduğu için bende pek zorlamadım fakat bir iki kere mecburen 110-115 arası hızı gördüm ve devam etseydim 120-125 e rahat çıkardı
Lastik basıncı kaç olmalı ?
Bugün ön arka 32psi yaptım. Kitaplıkta 225kpa yazıyor internetten psi a çevirince 32 çıktı s sizde kaç ?
Teşekkürler. Bende deniyerek orta yolu bulucam artık
Benim lastiklerde ön aynı arka 120/80 ama değiştiricem forumda önerdiğiniz lastikten alıcam
Satılık 1350 KM Rks Titanic 150-S
2018 model olup, 01.07.2019 trafik çıkışlıdır. Rodajı yeni bitmiş ve düzenli yapılmıştır. Km başına 0,14-0,15 Kuruş yakıt yakmaktadır. Üzerinde Ön:110/80-17 Arka:130/70-17 Anlas Tournee lastik takımı vardır. Lastikleri motoru aldıktan 300 km sonra taktırdım. Üzerinde ki orjinal lastikler nylon olduğu için çöp niteliğindeydi. Sökme takma 650 TL masrafı oldu. 500 km bakımı yetkili servisi Motokit-Küçükyalıda yapılmıştır. Düşmesi, yan yatması, v.s. yoktur. Site garajı içerisinde tutulmuştur. Üzerine koruma demiri taktırılmıştır. Daha yüksek cc motor alacağım için satıyorum. Sıfır alıp rodaj bekleme, plaka bastırma, lastik değişme derdi yok. Sıfırdan tek farkı km göstergesidir. Yanında alarmlı disk kilidi, 2 adet sıfır yağ filtresi ve 1 LT Motul 3000 yağ verilecektir.
İrtibat : 0553 870 10 100
Arkadaşlar bu motorun top speed çok yapmıyor diyorlar nedir durum
Bu kızımız hakkında son yorumu ben yapıp konuyu hortlatan olucam sanırım. Ve çok uzun yazicam. Kusura bakmayın. Zamanı olan motoru almak isteyen oturup okusun lütfen.
Motoru 2018 model sıfır aldım. Öncelikle şunları söylemek isterim. Kendisine ne kadar aşık olarak almış olsamda (2 gün boyunca oturup İnternete 2011den beri yapılan tüm yorumları okuyarak geçirdim ise bile gitmedim 2 gün.)beni aldatmış bir muhendislik örneğidir kendisi. Rks öyle bir çalışmış ki: "Kırmızı Hürmüz'ümü" sadece bir kez depo doluyken ağır geldiği için garajda devirdim ve sağ ayna kırıldı. Aldığım yan sanayi aynanın dişleri düz iken yuvanın ters dişlere sahip olduğunu gördüm. Servisi ise "abi komple sağ ön kol hidrolik kutusuyla birlikte değişecek yapacak bir şey yok" diyip tanıdık manidik dinlemeden para kazanmaya çalıştı. Servisin ismini vermeyeceğim. Eskişehir'de bir servis. Tek Rks servisi. Sonucunda satın aldigim yan sanayi aynayı üzerine içindeki somuna anahtar takabileceğim bir delik açarak orijinal ayna demiriyle geri taktım. İş görüyor mu görüyor.
Rodaja gelirsek: motoru ilk 1000 km hiç zorlamadim ve değişken devirlerde kullandım. Hatta o kadar pimpirikli davrandım ki bu 3000'e kadar böyle gitti. 500-1000-2000 motul yağ ile bakım yapıldı. 3000 binde "s" ile başlayan "ler" ile biten kelimeyi kullandım ve tapagaz Eskişehir İzmir ardından İzmir Eskişehir yaptım 24 saatte. 6 saatte gittim 5.5 saatte döndüm molalar hariç. Önceki sayfalarda bir arkadaş motor 80i geçmiyor vs bisi ler yazmis. Kötü rodajlisina biniyor sanırım. Ben o yolda 110dan aşağı sürmedim. (ancak bu alet için 110 çok fazla çünkü rüzgar adamı dövüyor ve yoruyor). 128i görecek kadar zorladığım yerler oldu. En güzel yanıda bir depoyla gittim. Bir depo ile geldim(yedek dahil dönüşte. Çünkü biraz fazla zorladım.) ancak gelelim ki eksilerine. 7500 kmde debriyaj teli koptu. Üstelik yedek parça acımasız servisler yüzünden çok pahalı İnternete basvurursaniz ise yan sanayi mi orijinal mi anlamak çok zor. Titreşime gelince bu kızımız şehirler arası motor degil. Ama şehir içinde tam bir efsane. Kızımdan vazgeçemiyorum ama 390 Duke hep hayalim olduğundan dolayı ve askere gideceğim için kızımı satmayı düşünüyorum.mayista askerim. Kırmızı Hürmüzumden vazgeçmek çok zor olacak. Sabahları - 8de yerler buzken kendisine binmek çok keyifliydi benim için. Keşke hep kış olsa dedirtti. Orijinal lastik kullanıyorum hala. Zira rks premium bir Çin lastik kullanmış ve bu ölçülerde lastik takım olarak hiç bir markada yok. Sadece lastik soğukken virajlarda kesinlikle kayıyor ve amatör bir sürücü iseniz, sola dönerken sağ manete sağa dönerken sol manete ağırlık vermiyorsaniz örneğin, adam öldürür diyebilirim. Yakıta gelince: (hala km yakıt hesabı yapmaya çalışsam da tam net değil o yüzden söyle tanimlayacagim) iş yerim 7km. Günlük minimum 14 km kesin biniyorum. Kışa bakmayin 6cm karda, - 8 derece havada buzda bile bindim her gün. İse git gelin disindada fuzuli sürekli binmeme rağmen aylık ortalama en fazla 90 lira harcıyorum benzine (ortalama benzin fiyatı 7lira dersek). Parça kısmına gelirsek orijinal zincir çöp ötesi çöp. 7000de hem dişlileri hem kendini bozdu. Fren çok kullanan bir insan değilim. Genelde kendimi yol durumuna göre ayarlarım. Freni sadece ayda bir kere panik freni tatbikatı için zorlayan biriyimdir. O yüzden o kısımdan şikayet edemiyorum. Hala on numara tutuyor(8300kmdeyim şu an)
çok uzun yazdım ama hayatımda mondial sürmüş biri değilim. Önceki motorum kuba twister 50cc idi. 8 kazam var hasar kayıtsız. (çoğu düşme-öncesinde 21 sene bisiklet tecrübem var hiç inmedim iki teker den). Kırmızı Hürmüz'üm ile tek bir kazam yok Allaha şükür. Arada güvenli sürüş kitapları okudum çünkü. O zamanlarda kuba tercih etmemin sebebi ayniydi. Bir Türk firması ama güvenlik adına en üstün cin ürünü kullanıyorlar akar aksamlarda. Rks titanic de öyle. Ama birazcık deneyimi olan herkes aynı fikirde olacaktir.bindigimiz şey motosiklet yani pamuk ipliği. O yüzden bir daha cin mali asla ama asla diyorum. Yinede rks sitesinde "zor beğenenler için" yazmakta çok haklı. Bir iki kronik sorununu herhangi bir "usta" catur çutur çözer emsallerinin aksine.
Uzun yazıma farklı bir açıdan devam ediyorum. Bu kızımız şehir içi 60-90km (hatta 98 km) hızla sürmek için en ideal motordur diye düşünüyorum ben. 98 üstü yorar. Tabi bunun için 2019 model sıfır cbf150yi meclisten dışarı çıkarırsak. Çünkü sifirinda aralarındaki fiyatlar arasında dağlar var. Görünüş 2018den sonra çok değişti 2017ye oranla. Ses 150lilik motor için çok tatmin edici. Servis ve müşteri hizmetleri benden -4 (yazıyla eksi dört) alıyor ama doğru parçayı ve ustayı bulursanız gege😉. Bu motosiklet alınır. En azından geçiş motoru için kesinlikle alınır. Yakıt ve şehir içi kullanım için kesinlikle idealdir.
saygılarımla.
Selamun aleyküm. Geçen hafta bende bursa da sıfır olarak kalan son motoru almış bulunuyorum. Bayideyken depo kapağını açtım benzin kokusu bile yoktu. 1 lt kadar koydu 2 senedir yatan motor tek marşta çalıştı valla ne yalan söyleyim enjeksiyonlu gibi tıkır tıkır saydı olduğu yerde. Zaten direk tav oldum motora. Bundan önce pulsar 150 ns kullandım 20 bin km araba almam gerektiği için vede karbüratördeki sıkıntılarından dolayı soğumuştum motordan o yüzden satmıştım. Ona göre kıyaslıacak olursam olumsuz olan tek şey boyum 1.87 pulsar depoyu çok rahat kavrıyordum. Rks de ise biraz deponun kavisinden yukarı çıkıyor ama çokta rahatsız etmedi zamanla alışırım. Rks nin gaz tepkimesi pulsar150ye nazaran daha güzel. En çokta hoşuma giden sıcak soğuk fart etmeksizin enjeksiyonlu gibi çalışması. Soğukken stop etme filan yaşamadım hiç. Hava şartlarından ve iş yoğunluğundan dolayı çok binemedim, daha 70 kmde. Km arttıkça burda bilgi paylaşımı yapacağım.. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)