150-r kullanıcıları genel olarak 9-10 bin km de subap ayarı ister motorunuz diye söylüyorlar böyle bir durum var mı? Subap ayarı istediğini nereden anlarız, maliyeti nedir, zararları nedir?
Hocam sanırım doğru söylüyorsunuz ama fazla sıkı sıkıya sabitlenmiş, 2. Susturucusu olan egzozum yüzünden subab ayarım kaçtı galiba. Egzozcu sağlam olsun diye vida attı, kaçırıp perçin kırıyordu, vidalar çok sıkı tutmuş olacak ki içeride oluşan basınç subap ayarını bozdu. Çok güzel çalışan makine 2 gündür şık şık şık diye ses veriyor karbüratör kapağı tarafından.
Açık konuşmak gerekirse ilk defa böyle bir sorun duydum, o nedenle çözüm benim bilgi birikimimi aşar. Ama subap ayarının yeni motorda öyle kolay bozulacağını düşünmüyorum. Sen yine de gelişmelerden bizi haberdar et, belki 1-2 farklı ustaya falan da göster, bazen şık şık ses orjinal zincirin dandikliğinden de oluyor olabilir.
Abi yapıştırıcıyla tutturdum çözüldü sorun 502 ile... allah razı olsun..
bu motora periyodik bakım dısında benım yapmam gereken birşeyler varmı abi bilgin varmı (2haftada bir vs. yada şu km.de bir...)
2017 var bende ,
Ön Lastik: 90/90 – 17
Arka Lastik: 120/80 – 17
Her 400 km.de bir zinciri gazyağı ile temizleyip sonra yağlaman iyi olur. Her yağmurdan sonra yine zinciri yağlaman, motor üzerindeki hareketli parçaları WD40'laman iyi olur. Ayda 1-2 kez de tüm civataların sıkılığını kontrol etmen faydalı olur. Bunun dışında koy benzini yapıştır gazı
Arkadaşlar bende 2018/4 ay trafiğe çıkışlı, 2017 model Rks Titanic 150-S var. Motoru ikinci el olarak aldım. Motorda şöyle bir sorun yaşıyorum. Gps'le hızını ölçtüğümde hızımı 75 km gösterirken, motosikletin digital ekranında ki hızı 95 felan tekabül ediyor. Özellikle yüksek hızlarda acayip dalgalanma var. Devir kadranı da 8000'lerde. Motorla en son gerçek görebildiğim hız 90 devir dokuz binlerde gezirken. Tahminimce bu motorda bir çekiş sorunu mevcut. Ne yapmam gerekiyor? Motor daha garantili.
Maalesef bu motorda gps değerleriyle kadrandaki değerler arasındaki fark biraz büyük. Hız ne kadar artarsa aradaki fark da o kadar büyüyor. 9000 devirde gps'te 90 görmüşseniz kadranda 115-125 arası bir değer görmüş olmalısınız ki normal ama 9000 devirde kadranda 90 görmüşseniz bu hız biraz düşük, aklıma zincirin sağlıklı olmadığı ve debriyaj balatalarının sağlıklı olmadığı fikri geliyor.
Hocama katılıyorum, motosikletimizin kadranını gps, otomobil ve hero hunk kıyaslaması yaparak denedim 9-11 km/h yanlış gösteriyor. Maksimum hızı ne yazıyorsa %10 sapma yaşatıyor. Sizde bu değer %10 dan çok daha fazla ise bir sıkıntı var demektir. Benim gps maksimum hızım 119 oldu 130 gösteriyordu ekranım.
Yani sağlıklı veriler ile Motosikletimiz düz yolda 120-125
Yokuş aşağı 130-132
Yokuş yukarı ise 100-110 km/h hıza ulaşabiliyor. Bu hızları gps de göremiyorum diyorsanız hocamın tavsiye ettiği noktaları bir inceleseniz iyi olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------
Motosikletime kışlık lastik almadım, okul kitapları için bütçe ayırmak zorunda kaldığım için. Trabzon gibi yerde okuyorken de kış lastiği olmadan dolaşmak biraz intihar gibi oluyor. Mecbur garaja çekip orta sehpaya aldım geldim.
Aküyü söküp, buji yuvasından pistona yağ sıkacaktım fakat bunu yapmadım. Bunun yerine haftada iki kere babam ya da annem garaja inip 10 ar dakika çalışır halde bırakıyor, vites de 1 de olduğu için teker dönüyor piston ve zincir yağı durağan kalmamış oluyor. Motosiklet için sorun teşkil eder mi? Acaba kasımda gittiğimde aküyü sökmeli miyim?
Araçlarda gps ile kıyaslama yaptığımda en düşük gördüğüm bmw idi oda ortalama olarak %2 oynuyordu. Araba ve motosikletlerin tamamında o sapma oluyor ve markanın kalitesi düştükçe o değer yükseliyor sebebi nedir bilmiyorum ama bmw'de bu böyleyse opel'lerde %4 oynuyorsa vardır bir hikmeti diyip geçecen.
tekrardan selam arkadaşlar...
arayı çok açıyorum kusuruma bakmayın... deneyimlerimi de paylaşıyorum ki herkes bir şekilde faydalansın diye
2 haftalık tatilden sonra motoru ilk kez çalıştırdığımda, bu süre zarfında çalıştırılmamasından kaynaklı huysuzluk yaptı ve ilk defa bajajlardaki akü problemi gibi; kadran kontak açılır kapanır gibi hareketler yaptı. ve ayak marşı ve jikleye ihtiyaç duydum. neyse gaz açınca; yemesi 3-4 dakikamı aldı. giderken sıkıntı yok. 2 saatlik yola çıkma mevzuğum suya düştüğü için öyle bir deneyim hala beklemede.
bu süre zarfında 800 km de ilk kez zinciri temizleyip yağlamıştım (ustam 250 ve 500 km de zincirde yağ var, gerek yok dediği için ve elimde malzemelerim de olmadığı için ustama güvenerek devam ettim.) şimdi ise bakıma kadar 1400 de yağlar, 2000 de temizleyip yağlar ve sonrasında 500 km de 1 e düşürürüm aralıkları diye planlıyorum.
Yol tutuş ile alakalı lastik mi amortisör mü diye bir tutarsızlık var diye önceki mesajlarda derdimi dile getirmiştim. Lastik sert duruyor diye havalarına bakmamazlık yapmayın. Ustamın tavsiyesine uyarak 28-36 yapmak için benzinliğe girdiğimde sert görünen lastiklerinin havası 18'lerdeymiş. dumur oldum. arabada böyle bir fark olsa hissedersin hemen... herhalde nylon diye farkettirmiyor. hoş; virajlarda bir terslik olduğunu farkettim ama bu kadar basınç farkı olacağını düşünememiştim. durum çözüldü mü? herhalde evet, huysuzlanmadığıma göre.
yoğun trafikte hala kendimi savunmasız hissetmem ve sıkıştırılmaya çalışmam baki olmakla birlikte; trafik ışıklarından uzak; ama yine de ana arter olan yollarda akan trafikten 10 km fln daha hızlı olabiliyorsan (yan yolların ve kavşakların nispeten az olduğu) hem daha güvendesin hem daha keyifle sürebiliyorsun. hoş bu hızlar benim kullandığım yollarda 80-90 aralığı oluyor gerçi de Allah'a emanet işte...
Tekeriniz düz bassın
merhaba
araştırmalarım sonucunda bende bu modele karar vererek bugün bayiden 2018 model sıfır aldım.sizlerinde bana rodaj döneminde bu motosiklet ile ilgili tavsiye edebileceğiniz değerli yorumlarınız varsa paylaşırsanız çok sevinirim.
öncelikle sormak istediklerim
-bu modelde fabrika çıkışlı radyo oluyormu ? benim motosikletimde yok.ona göre bayiden isteyebilirim.
-gidon kilidini nasıl yapıyoruz beceremedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
[IMG][/IMG]
Gidon kilitlemek için anahtar yuvası gidonun sağ tarafında farklı bir yerdedir. Gidonu sola çevirip anahtarla kilitleyebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
Benzincilerdeki hava basma makinelerinin çoğunun kalibrasyonu yapılmamakta olduğundan lastik değerlerinizi tam doğru olarak veremeyebilir. İmkan varsa benzinciler yerine motosiklet lastiği söken takan servislerde lastikleriniz soğukken ölçtürün.
90/90 – 17 ve 120/80 – 17 lastiğe (işçilik vs) 700 TL fiyat veriyorlar..bu ara lastik araştırması yapan oldu mu? Var mı tanıdığı olan
Ben hem Rks.de yaz kış takım olarak hem de Sym.de takım olarak lastik deposu sitesinden alışveriş yapmıştım. Ön aynı kalacak arkayı 120 yerine 110-80-17 olarak düşünürsen Anlaş Mb34 Tournée'nin takımını 450 TL'ye alır, moto lastikçide de 70 TL (90 TL de olabilir tam rakam aklımda değil) sökme takma ve balans ücretiyle 520 - 550 TL.'ye mal edebilirsin.
Selamlar Herkese,
Motorum marş düğmesinden çalışmıyordu. Sigortasını kontrol ettirdim, sorun çıkmadı. aküyü kontrol ettirdim, sarj olmuyor. Gazı açınca amper düşüyordu.
Yeni akü taktırdım, 1 hafta marş düğmesiyle çalıştırabildim. Dün gene marşla çalıştıramadım. Sorunun kaynağı ne olabilir?
Not: motor 1 yıllık 2000 km yaptım
Eğer çalışırken stop ediyorsa statör olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)