Hocam teşekkür ederim, açıkcası biraz kafama takmıştım o sesi. Şimdi 1 litre motul 7100 10w40 sipariş verdim. Arkadaşım ısrarla motul 3000 al diye tavsiye etti ama bunu bir denemek istedim. Hocam siz ne dersiniz? Kitapçıkta castrol demiş, ben motul aldım. Siz ne kullanıyordunuz?
Arkadaşlar selamlar kusura bakmayın geç yazıyorum motorumu sonunda aldım aşama aşama anlatıyım neler olduğunu ;
( ÖZET İÇİN EN AŞAĞI )
-Motor geldi güvenlik kapısında indirdik bir adam birde kızı vardı aslında çok nazik kibardı para lafı hiç geçmedi ama giderken "keşke param olsaydı verseydim" dedim yani para falan vermedim..
-Motoru bizim evin önüne getirdim orda orta ayak sehpasını keşfederken(daha yan ayağın varlıgından haberım yoktu) motoru şaaak diye düşürdüm :D:D çok az çizildi birsürü yağ damladı yerlere aha dedim s*çtık motorun yağı gözükmüyordu allah dedim napcam şimdi ulan ayaklık açık olduu için yana doğru eğik motor ondanmı dedim motoru düzledim yağlar gözüktü bir oh çektim
-Eve çıkıp kaskı falan aldım direkt benzinliğie gittim giderken kapı açılmadı kapının önünde beklerken bi amca sol ızgaralardan geçki araç tanıma sistemi seni tanısın dedi bende geri döndüm dönerken stop ettirdim motoru 2-3genç vardı rezil olduk :D neyse çıktık yola (7-8km) yol boyunca 2-3kere durdum telefonluk olmadığı için benzin aldım başka plaka üstüne yazdılar para muhabbeti falan geçmedi.. hatta abi bana öğüt verdi aman kazasız belasız vsvs.
-Eve geri döndüm kuzeni çağırdım..aradan vakit geçti geldi sitenin 200m ilersinde boş arazi vardı orda 5dk durduk dedim kuzen seni eve ben bırakayım ama güveneimiyorum kendime sonra deli cesareti 9km yol gittik halkalıdan arenaparka..
-orda bıraktım eve geri döndüm motoru balkondan görünür yere koydum akşam üstü 2genç benim motorun önünde bişiler konusuyorlar motoru gösteriyorlar falan sanırım stop ederkenki çocuklardı emin değilim.. her allahın günü kendi odamda takılırdım dün salonda takıldım ara ara baktım
-bugun sabah oldu işe gittim giderken yine 3-4defa durdum yol için ama genede 1kez yanlış yola sapmışım neyse iş yerine geldim orda otopark var kapalı evlerin altında ordada kayboldum ama 2dk içinde buldum...
-öğlen molasında telefonluk ve branda ıcın araştırma yaptım..akşam olunca A--S motora gittim 75tl kılıfı 60tl yaptı saolsun sımdılık memnunum (rüzgarda uçmadı yağmurda nolcak bakalım) ordan başka yere gittim branda aldım 90tlden 80tlye indirdi(çok ince bir kumaş) ordan eve gittim giderken navigasyon olmasına rağmen yolu ortalamıyor delirdim yakınlastıyıorum yakınlasmıyor onu sorucam az sonra sizlere.. neyse sonunda eve vardım sağ salim 53-55km yol yaptım..
şimdi gözlem ve sorularım şunlar
Gözlemlerim :
-Aynalar ilk çok güzeldi ama sonra ne yaptıysam bi türlü tutturamadım ayarını sanırım benım beceriksizliğim
-Motor ilk motorum olmasına rağmen bariz titriyor.. kuzenimde bindi artçıda o inince ayaklarımı hissetmedim dedi..
-Hızlanması çok güzel çok seri atik motor
-Gösterişli motor insanlar merak edip bakıyorlar(maşallah)
-Frenlik durumum olmadı çok şükür ama 2parmak çoğu zaman orda.. iyi tutuyorlar
-Vites geçişleri boşa atarken zorlanıyorum dururken..benmi beceremiyorum anlamadım
Sorularım şunlar:
-Bu deponun yanında bir buton var çevirmeli o yedek depo şeyimi
-Bu navigasyonda eve gelirken bişiler yaptım yakın mesafeden kuş bakışı olarak gösterdi yani ok hep gideceğim yolda gösterdi (Google maps)
ama sonra naptıysam hep uzaktan gösterdi yakınlasınca yolu takip etmedi ORTALA tuşuna bastım bu seferde yolu kuşbakışı gösteriyor ama yolu takip etmedi
onu nasıl ilk anlattığım gibi yaparım teşekkür ederim...
Kardeşim hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız mutlu günlerde kullan motorunu. Acemi isen, sana tavsiyem artçılı binme. Kullanma kılavuzunu tamamen oku, oraya göre hareket et. Tekerine taş değmesin. Navigasyon konusunda ise şöyle bir tavsiyem var, navigasyon hareket esnasında net bilgi vermeyebilir zaman zaman durup yolu kendini iyice kafanda kurup öyle kullanman daha verimli olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Bu arada hocam 5100 kullanın diye 2-3 mesaj önce yazmışsınız kusura bakmayın yeni fark ettim.
Motul 7100 tam sentetiktir, bizim motorlara uygun olan Motul 5100
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------
Sevgili kardeşim hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela vermesin.
*Motoru devirmişsen muhtemelen dökülen yağ değildir, benzindir. Sıkma canını nazarlık olsun.
*Henüz acemiyken ve motoru tanımıyorken artçı almaman daha hayırlı olur.
*Rodajın bitsin yine titreyecek ama daha az. Artçı selesi, peglerde ve gidonda titreşim normal.
*Frenlemeyi 2 parmakla yapma, neden dersen güvenli değil, 4 parmak hem daha kuvvetli kavrar hem de 2 parmak fren sıkarken diğer parmakları kırma tehliken var (milyonda 1 de olsa). Kaldı ki 2 parmakla fren yaparken diğer parmaklarının gazı tam kapatamama tehlikesi var. Sen sen ol 4 parmak frene alıştır kendini.
*Deponun altındaki çevirmeli şey; yedek depoaya geçme, depodan gelen yakıtı tamamen kesme ya da açma olarak 3 konumdadır. Üzerinde işaretler vardır.
*Benim eski motor da kırmızıydı, ben kırmızıyı bu motora çok yakıştırıyorum.
*İmkanın şu an var mıdır bilemiyorum ama ilk fırsatta lastikleri değiştirmen iyi olacaktır.
*Motor dediğin layıkiyle sürüldüğünde daha keyif vermekte, o nedenle Honda Gs1 , Yamaha YRA1 gibi eğitim veren kurumlarda mutlaka kapalı alan eğitimi almanı tavsiye ederim. Honda'nınki biraz tuzludur ama en acemi adama bile 2 günde iyi bir temel kazandırır.
*Önce ilk 300 sonra ilk 1000 km çok önemli, yüksek devir kullanma, basma, tatlı tatlı gaz aç ve sürekli aynı devirde kalma, ara ara gazı kapatarak motoru kompresyona sok.
Almışken en iyisini alayım demiştim, bu yağ bugün elime ulaştı ben bunu kullanmayayım mı? Bir de kapasite 1.4 lt tamamına koymalı mıyım yağı?
Aslında bir motor için en iyisi bir başka motor için iyi olmayabiliyor. Motul 7100 iyi yağdır ama bizim motor için 5100 iyidir. Castrol da kötü bir yağ değil. Yağı komple boşalttıktan sonra 1 lt yağ koy, sonra motoru rölantide çalıştır 3-5 dk. sonra motoru stop et ve 3-5 dk bekle yağ aşağıya insin, sonra bak yağ seviyesi ne durumda diye. Minimumun altındaysa ilave edersin. Tabi ki bu dediklerim motor düz bir zeminde orta sehpadayken olmalı.
Tommygun çok teşekkür ederim tüm tavsiyelerine uyucam... malesef tüm servetim şuanlık 130TL önümüzdeki ayda maaş 1000tl vercekler yani 2ay sonra alacam ne alacaksam...
kompresyon ne demek ve birde yokuş aşağıları vitesi boşamı almamız gerekiyor kuzenım oyle demıstı debrıyaja bassan bile çarklar birbirine değiyormuş ama vites boştayken deymiyormuş öyle dedi ve güzergahımda 2-3tane yokuş var uzunca..
bu sabahta işe giderken kavşağın ortasında panik yapıp motoru stop ettirdim panik sebebim vitesi 2ye atmak istemem ama hafif vurmusum boşa geçmiş basıyorum bağırıyor ulan gitmiyor motor bi baktım N yazıyor atacam 1e derken datt datt kornalarla panik yaptım stop ettirdim sonra toparladım gerçi
Hehehe olur öyle stop ettirmeler, bazen de ışıklarda beklerken diyelim vites boşta, sert de bassan vites 1'e geçmez, o zaman motoru ayaklarınla hafif ileri geri yap vites geçer. Uygun devirdeysen vites ufalttığında hani motor öne doğru yığılır ya, motor freni de diyorlar, kompresyona sokmak kabaca budur. Ben yokuşları viteste iniyorum, aniden bir engelle karşılaşıp kaçman gerektiğinde sıkıntı yaşayabilirsin.
Yağ değişimi sonrası eski yağı cam sil kabına koyup zincir yağlamak için kullanan bir arkadaşım var. Ben de böyle yapmayı planlıyorum, güzel bir tasarruf yöntemi. Acaba bir zararı olur mu?
Elinde rks 150 s kullanım kılavuzu olan var mı ?
Kullanım kılavuzu web sayfasında bulunuyor zaten Türkçe hali onun dışında ingilizce kataloğu istersen google'ye yazarak bulabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------
RKS neden süpersport bir model getirmiyor yada 250 cc çift silindir touring bir model?
Dostlarım bugün zincir yağı, zincir gerginlik, yağ değişimi ve ngk iridyum buji değişimi yaptım. Bujisi iridyum olmayan koşa koşa gidip değiştirsin. Eski bujim ngk idi ama iridyum değildi. Rolanti deviri 0.8-0.7 aralığında idi. İridyumu taktık motosikletin rolanti devri 1.1-1.2 ye çıktı. Baya bir güç kaybı varmış onun önüne geçtik. Çalışma sesi değişti desem yeridir.
Edit: Çıkan bujinin daha 1500 km ömrü olduğu için onu da koydum avadanlık içine. Yedekte dursun lazım olur diyerek.
arkadaşlar selamlar 100kmye ulaştım (maşallah)
-Park yerine -3.kata inerken yokuş aşağı sırasından arka teker kısmında sürtünme tarzı sesler geliyor(belki normaldede geliyordur ama duyamıyorum orası kapalı alan ses yankı yaptıgı ıcın cok rahat duyuluyor)...
-Sağ ön sinyal yuvasından çıktı aşağı sarkık duruyor binince oturtuyorum yuvasına ama gene düşüyor haliyle ne yapmam gerekıyor bir yere falanda vurmadım biriside birşey yapamaz brandalı..
Belki brandayı takıp çıkartırken farkında olmadan yapmış olabilirsin. Ya da alırken de öyle yerine oturtularak sattılar sana? Gizlemeye çalışmış olabilirler.
branda kaldırırken falan olabilir ama sanmıyorum ağır bi yüklenme olmadı neyse yapıştırıcı alıp sürüp yuvasına takarım bu akşam yarına kadar kurur ama bunlar geçici bence kablosu cok genıs bırakıldı dıgerlerı tam ayarında çekılmıs ben oyle hıssedıyorum
böyle dağıldı işte ne önerirsiniz ne yapayım hangi yapıştırıcı hangi marka vsvs yazarmısnız
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)