Herkese iyi akşamlar, bugün 2016 model, 8053 km de hatasız denilebilecek kadar temiz bir 150-s ile pazarlık yaptım ve kısmetse pazartesine alacağım. Bu motosikletin bu forumda en bilgi sahibi olarak gördüğüm @tommygun 'a özelden sorup başını şişirdiğim soruyu bir de buraya yazmak istedim belki benden başka merak edenler vardır.
Satıcı arkadaş bana fabrika çıkışlı lastiklerin şamyelli olduğunu kendisi tarafından tubeless'a çevirildiğini söyledim. Benim hatırladığım ve bildiğim kadarıyla bu motosikletin üstünde gelen lastikler zaten tubeless; orada biraz kurnazlık peşinde idi sanırım. Böyle bir ihtimal var mı sizce?
İkinci ve son olarak ön fren kolu üstünde 1-2-3-4 kademeli yuvarlak bir klips var. Fren kolunun sertliğini ayarladığını söyledi, bu klipsin işlevi bu mudur yoksa farklı bir görevi mi var? Eğer dediği gibi sertlik kademesi ayarlıyor ise ben acemi bir sürücü olarak hangi sertlik ayarını tercih etmeliyim? Şimdiden zaman ayıran herkese teşekkür ederim, iyi forumlar.
Merhaba arkadaşlar 1 hafta önce 2018 rks 150s aldım.İlk motorum 1 haftadır ehliyetim olmadığı için evde yatıyor.Bugun fren hidrolik yağ tankının boş olduğunu farkettim acaba bi sıkıntı yaratır mı ilk aldığım zaman sürmüştüm biraz bugun farkettim boş olduğunu.
Herkese iyi forumlar, motorumu aldım lastikleri Cordial in tuvalet terliği serisinden Kendimi ayarlayamayıp ilk düşüşü yaşadım bile. Şimdi lastikleri değiştirmek istiyorum, ön lastik orjinal ebatlarında bulmak kolay fakat arka lastik birebir yok ya küçük ya da büyük lastikler var. Arkaya 130/70/17 ebatlarda bir lastik taksam sorun yaşar mıyım? Artı eksileri ne olur? Bir de motorum 120 yi bulunca direksiyon öyle bir sallanma yapıyor ki azgın bir Boğa üstünde rodeo yapıyor hissi uyandırıyor. Bu direksiyon kaynaklı mı yoksa lastik yüzünden mi ya da motosikletin doğasında mı böyle?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------
[/COLOR]Hayirli olsun istirac, jant ölçülerini kontrol et, önceden gelen seri 110/80/17 idi yenileri 120, eski jant ile aynıysa ki aynı olması lazım, 130 takılmasa daha iyi.Mesela;
https://www.bridgestone.com/products...014/index.html
Janta uygunsa son hiz biraz düşüp yakit artabilir, uygun lastik yoksa 120, 130 yerine 110luk lastigi yeğlerim.Yüksek hızda kafa sallama ise lastik basıncı dusuklugunden olabilir, öncelikle 29 hava bas,ayrica 120 ile yol almak motoru uzebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
(Düzenleme:29 hava öne, arkaya degil)
Ben aldığımda arka lastik 110'luktu, sonradan 120'ye çevirdiler. 110luk alırsan takım halinde bulman kolaylaşır. Geçmiş olsun tekrardan.
700 km ye yaklaştım;
ilk 500 km'ye kdr 5500-6000 devirleri geçmeden kullanmıştım (65-70 km hızlar demek)
500 km sonrası ilk bakmında castrol power 1 yağı kullandırttım, hava filtresi kompresör ile temizlendi, yağ filtresi değişti. vidalar kontrol edildi&sıkıldı, ön tekerden 30 40 km hızlardan itibaren cik cik sesleri vardı ve artıyordu... meğersem teker göbeğindeki km saati ses yapıyormuş, greslendi, şu an ses yok. motor çalışırken tıs sesi olduğunu söyledim, bu motor bloğu için (Suzuki) normal dedi. 125 TL ücret alındı.
Şu km ye kdr gerek 250 km de gerek 500 km'de zincir yağı için ustaya uğradığımda gerek yok olarak cevap verdiği ve elimde yağlama ile ilgili malzeme olmadığı için bir şey yapmadım, ancak zincir yağlama ile ilgili malzemeleri bu hafta toparlıyorum, ilk yıkamamı ve zincir temizleme + yağlama işlemini kendim yapacağım.
80-90 bandına seri çıkıyorum 95-110 bandı biraz daha yavaş, üst devirleri daha yeni görmeye başladığımdan mıdır bilmiyorum, zaman gösterecek.
Titreşim konusuna gelince... 7000 devir ve üzerinde var ama yarım saatlik şehir içi kullanımında titreşimi düşünmeye fırsatın oluyor mu derseniz yani o kadar etkiliyor mu kafana takıyor musun hayır takmıyorum... motora keyifle biniyorum. bu arada ilk motorum olduğu için kıyas yapabileceğim başka bir emsalim de yok.
2 kişi (180 kg) ile 100 ü görüyor ve 110 u rahat görecektir diye düşünüyorum. artçı rahat mı? benim hanım 2 tekerden tedirgin olup kendini kasmasına rağmen rahat olduğunu söyledi. ama sanmayın ki full konfor olsun, bu tamamen kullanıcı yorumu, değişkenlik gösterecektir.
yatırdığımda benim ağırlığımdan mı kaynaklanıyor yoksa lastiklerle ilgili bir durum mu amortisör mü yumuşak bilemiyorum motorda bir bel kıvırma söz konusu hafiften bir sonraki yakıt alışımda lastik havalarına bakacağım. benim hissiyatıma göre ön amortisör arkaya oranla daha sert, düz yolda da arkanın yumuşak olduğu ve bu yüzden yaptığını söyleyemem. bence orta ayarlarda.
vitesler ilk rodaj yağında bile iyiydi ama 1/n/2 de biraz sıkıntı yaşıyorum şimdi yağ değişimi ile hiç bir sıkıntı kalmadı. servis 2000 km de gel dedi ama bilemedim 1000 km de yağ değiştirsem mi? 8000 9000 devirleri ilk defa görüyorum şu an :S
yakıt konusuna gelince rodaj sürecinde dahi yani 6000 devirleri pek geçmeden, fıtı fıtı giderseniz 2,4 lt yi görmeme gibi bir durum söz konusu değil,sürekli tapagaz değilse ve ani ivmelenmeli kullansanız dahi 2,8 lt fln yakmış olacak şehir içinde.
2 saatlik şehirler arası yola gitmek gibi bir ihtimalim var hafta sonu. gerçekleştirebilirsem o zmn da ayrıca deneyimlerimi paylaşırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------
Eksik kalanlar...
Kompresyonu gayet fazla bir makine... motor için bu iyi midir kötü müdür bilemem, yavaşlarken bu durum beni biraz zorluyor (gaz kolunda ya milimetrik ayar çekeceğim ya da debriyaj fren ile konforlu yavaşlayacağım)
Lastik konusuna gelince ilk fırsatta anlas mb 34 serisini alacağım (zaten alternatif yok) sanırsam sıcak havalardan dolayı lastikten yana tedirginlik yaşamadım. yine de suyu görünce neredeyse duruyorum ve dik konumda geçiyorum... nolur nolmaz.
Frenler... Gayet güzel
bir de bir sorum olacak.
Sert fren sıktığımızda fln öne yığılmalarımızı ve gidona yüklenmelerimizi nasıl minimum seviyeye çekebiliriz öneri verirseniz sevinirim.
Hayırlı olsun, sert frene gerek kalmayacak konum ve hızda sürersen daha sağlıklı olur. Bunun dışında oturuş pozisyonunu da şu şekilde değiştirebilirsin; ayak parmaklarının ayakla birleştiği yer ile peglere basıp dizlerinin iç kısmıyla depoyu sıkıca kavramını yani alt bedeninle motorla birleşip üst bedenini rahat bırakmanı, kollarının hafif kırık olup gidonu da çok sıkı sıkıya tutmamanı tavsiye edebilirim. Sadece ön fren değil ön ve arkayı beraber kullanmanı tavsiye ederim. İyi bir lastikle daha rahat edeceksin.
Bahsettiğin şekilde şehir içinde fren ve viteslerle oynamak zorlayıcı geldi bakalım alışabilirim umarım...
Ayrıca motor yağına motor soğuk ve orta sehpada iken baktım, camda hafif bir karartı vardı ve seviyeyi açıkçası göremedim, çalıştırdıktan sonra renk şeffaflaştı... serviste 1 lt lik yağ koyuldu, kitapçıkta 1,4 litreden bahsederken, bu durumdan korkmam gerekiyor mu?
merhaba yaklaşık 1saattir bu konu başlığındayım mola vermeyi saymassak... tüm mesajları okudum ne zamandır arayış içerisindeyim bu motora karar verdim 2hafta içindede PEŞİN olarak motoru alıcam inşallah.. motor fiyatı 6.950TL sizce ne kadar pazarlık yapmalıyım (peşin ödücem) ve aldıktan sonra benı hangı asamalar beklıyor sigorta ruhsat vs. nasıl olacak benı aydınlatırmısınız .. (öncelik vale motoru arıcam sanırım)
Yok merak etme benim motorun da her bakımında yağı 1 lt olarak değişti, sıkıntı olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Vale Motor'un satışları iyi, İstanbul'daki en büyük Kuba/RKS bayilerinden. Bence daha küçük yerlerden motoru alırsan nakite pazarlık etme şansın çoğalır. 6950 TL.yi illa ki nakitte 6500 TL.ye yuvarlarlar ama daha fazlasını zorla, daha alta indirim yapamıyorlarsa eldiven, dizlik vs hediye kapmaya bak.
Araya girmek gibi olmasın, yağdan yana sıkıntı olmaz.Belki de filtresi değiştirmemiş orda yağ kalmıştır, içim rahat etsin diyorsan 200 gram kadar ekleyebilirsin.Yalnız camın üst seviyelerine kadar doldurma, ısınınca genleseceginden bloğa zararı olur.Ben çizginin az altında kullaniyorum..
Eline sağlık yukarıdaki değerlendirmen güzel olmuş, kompresyonu fazla değil, devrini tutturursan gayet keyifli..Motor belli km den sonra öyle güzel açılıyor ki, 50-100 km gidip ısınınca sesi tiz şekilde azalip yağ gibi çalışmaya, ivmelenmeye başlıyor kompresyon etkisi azalmış gibi oluyor..Diğer motoru aldıktan sonra bunda selenin ortası yerine arka yükseltiye kadar yaslanmaya alıştım bunda, gidon hakimiyetini daha da artıyor ama fren hakimiyeti birazcık azalıyor yatma sebebiyle. Fren konusunu tommygun'un yazdığı gibi kullanırsan direksiyonu sıkmaya gerek kalmaz, mesela parmak uçlarıyla hafiften dokunarak tutarım ne titresim ne bişey gelmiyor gidonu yok farzetmeye çalışırım her zaman gaz fren ve kontra harici..
Benim ulaşım imkanlarım kısıtlı telefondan pazarlık yapabilirmiyim abez kaçarmı :D
Alanlara ve alacak olanlara hayırlı olsun diyorum. Ben 2016 model 8100 km de aldım. Arkadaşlarım Hero Hunk kullanıyorlar, 2 yılı geçti sadece yağ vs bakımı yapıp yapıp biniyorlardı. Ben de başlarda Hunk almaya baya kanalize olmuştum fakat kur değişimleri ile hem bayide bekleyen 2016 model makinalar fiyatını 2 ye katladı hem de ikinci el piyasası sıfırın takip etti. Toplam 6 bin bütçem vardı ben de arayışlarıma koyuldum ve 150-s i fark ettim. Hunk gibi kalıplı, parça ve tasarım olarak Çin malı söylemini kırabilmiş tasarım olarak da gayet yenilikçi ve güzel bir motor buldum dedim.
Kısmet bu motorumu 4800 e aldım. Üstünde monero performans egzoz var, 4 fonksiyonlu sis lambası var ayrıca bir de boş düğme yapılmış tesisata bir şey eklemek istenirse diye. İlk elden temiz, bakımlı bir makina aldığım için mutluyum. Acaba motor bitik midir diye endişe duyarak gitmiştim ama götürdüğüm usta da beğendim deyince aldım.
350 km lik bir sürüş yaptım 4-5 günde. Şehir içi baya baya gezmişim. İzlenimleri aktarmak isterim. Aldığım kişi 95 ben 85 kiloydum ustaya ben artçı iken gittik 180 kg yi çekerken düşüş olur diye düşündüm ama fark edilecek bir performans kaybı yoktu. Sonrasında hep tek bindim, atik ve seri bir motosiklet. Vites geçişleri maşallah şıkır şıkır. Ehliyet aldığım kurs motoru 2300 km de bir z one s 180 idi ve sabit pozisyonda boşa almak imkansızdı. Bunun ise nazar değmesin çok güzel geçiyor vitesler. Aldığım kişi dediği gibi iyi bakmış motosiklete.
4.vitesi 105 km 5.vitesi ile 130-134 km görüyor ama sıkıştıra sıkıştıra. Lastikleri inanılmaz kötü. Yol sıcak lastik sıcak hava sıcak, fren mesafesi çok uzun bütün iyi koşullara rağmen. Bu yüzden ufacık bir düşmüşlüğüm bile oldu. Lastikler kaliteli olsa güzel giden bu makine güzel de duruyor bu naylon lastiklere rağmen durmasını biliyor. Titreşim 5500 devirler sonrası aynayı etkilemeye başlıyor ama elcik ve ayaktan hissedilir bir şey yok. 10 bin devirde elciklerde hafif titreşim var. Hafif diyorum çünkü daha önce titreşimi test ettiğim z one s 180 ve hunk bu konuda inanılmaz kötü. Özellikle hunk uyuşturuyor. Hele artçı iseniz 20 dakikada ayaklar uyuşuyor.
Aldığıma pişman olduğum hiçbir konu yok, fakat 2 eksik nokta var 1.si sürüş pozisyonu hoş ama çok alçak. Aklımda olan muadili hunkla kıyaslarsam hunk bar sandalyesi, 150 s ise normal sandalye. Hunk bu açıdan güzel, daha yüksek ve hakim bir sürüş konumu var. İkinci eksik nokta yan ayaklık inanılmaz güvensiz geliyor. Motosikletin ağırlığı güzel tartıyor sıkıntı yok ama oldukça kısa kalıyor. Yani ufacık bir müdahale ile devrilmesi içten bile değil. Herkese tavsiyem mümkün mertebe orta sehpada kullanın. Bir de ufak bir mesele olarak yağ kontrolü için baktığım gösterge yeri motorun altında ki sakal denilen grenaj sebebiyle net görünmüyor, arkasında kalıyor. Yağ durumuna bakması biraz zor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)