Evet benim motorun vites geçişlerinin daha yumuşak olmasını isterdim. Henüz ilk bakımını yaptırmadım iyi bir yağ değişimi ile düzeleceğini umuyorum.
debriyaj ayarınız tam mı acaba rtrlerde geçişler nispeten kemiklidir ama debriyajıda bi kontrol etmek lazım
Bu gün bir RTR 200 kullanıcısından öğrendiğim gibi; bazı servisler veya bayiler motorun yağını hiç kontrol etmeden teslim edebiyorlarmis benim motorun yargıda biraz eksikti.
Demem o ki yeni alan arkadaşlar motorlarının yağını kontrol etsinler.
Vites geçişlerinin sert olmasından şikayet eden arkadaşın problemi bu yagsizlik olabilir.
Bayiler ürünü düzgün biçimde teslim etmekten çok parayı düzgün bir şekilde teslim almayı düşünürler. Teslim aldıktan sonra kontrol etmekte fayda var.
Otomobilimi aldığımda nasıl bir motor yağı varsa soğukken sarsıntılı çalışıyordu. Garantiyi bozup ilk yağ değişiminden itibaren yağı kendim aldım. Semtimdeki tamirciye değişimini yaptırdım. Araba rahat yüzü gördü.
Bu modelin yeni 2020 modelinde bazi guzellikler yapilmis. Oncelikle ekran olayi. Tvs uygulamasiyla bluetooth baglantisi kurarak size gostergede yardimci oluyor. Navigasyon olayi zaten yuz gulumsetici
Resmi sitede 2020 model var ama tr ye ne zaman duser bilinmez.
https://www.tvsapache.com/rtr-2004v-bs6.aspx
Gerekli aciklamalara bakmanizda fayda var.
Birde gonlume goz kirpan bu modeli ulkemizde gormek isterdim ama ama ama malesef vergi vergi vergi eklenince 38bine yaklasacak olan fiyatiyla alinirmi bilemedim.
https://www.tvsapache.com/rr310/
Bu makine bir cogumuza hitap edecegini dusunuyorum 😁
Merhabalar,
Ben de 11 haziranda tvs Apache Rtr 200 aldım, motordan genel olarak memnunum. İlk motorum. Tek sıkıntısı vites değişimleri konusunda sıkıntı var. 1den 2 ye atarken ilk debriyajda kavrayamayabiliyor, bu da yolda giderken ciddi sıkıntı yaratıyor. Boşa almak ise çok zor. 300 km civarı oldu aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar bilgi verebilirlerse sevinirim, bakımdan sonra düzeliyor mu?
Merhaba youtube da bir kullanici sifir alinan motora yag koymadiklarini anlatan video eklemisti. Bunun yuzunden bazi sorunlar yasayanlarda elbet vardir. Tavsiyem yag kontrolunu yaptirin ve mevcut servise israrla belirtin durumu. Hemen savusturmasin sizi. Varsa baska yetkili servis gerekirse oraya yonlenin derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
https://youtu.be/tcU-64iV_9w
Benim Apache RTR 200 maceram, Honda CB 125F’im ile otoyola çıktığımda başladı. Tam da bir dostuma şehir içi kıvrak performansı ve düşük yakıt tüketimiyle “bunu satmam!” dedikten kısa bir süre sonra. Boşuna büyük lokma ye, büyük laf etme dememişler. Açıkçası CB 125F ile hem yediğim rüzgarda savrulmasından hem de süspansiyonlarının zayıflığından kendimi pek de güvende hissedemedim otoyolda. Hızı da yetersiz geldi üstelik. İşe gidiş gelişte hep otoyolu kullanmam gerekiyordu. Madem öyle değiştirelim bunu dedik ve satılığa koyduk. Birkaç gün içerisinde hemen satılıverdi CB 125F. Anaa ucuza mı verdik ne? Giden gitti, biraz daha ağır ve güçlü bir motor almam gerekiyor dedim kendi kendime. Önce Honda CBR 250R, sonra Yamaha MT 25 (ABS) ikinci el baktık. Favoriler motor ilanlarıyla doldu Sahibinden’de. İki kez motor bakmaya gittim ikinci el, ama anlaşmak kısmet olmadı. Bir ara pişman olmadım değil sattığıma CB 125F’i, ikinci el fiyatları almış başını gitmiş.
Neyse Motopixel Selçuk’un videosu denk geldi, izledim. O ızgara nedir arkadaş öyle? Motor ne kadar şıksa bu da o kadar çirkin. Neyse anlaştık KYL Motorla atladık, gittik Kağıthane’ye. Hem sıfır motor almış olacaktım uygun fiyata (ikinci eldekiler darılmasın), hem de beklentilerimi (kağıt üzerinde) karşılayan bir motor sahibi olacaktım. Şu ızgarayı sökün hele dedim, benim eşim Hindu değil. Motor çalıştıktan sonra arıza lambası yaktı, kızdı galiba. Haydi bakalım biraz da buradan yak. Allah’tan rodajdan sonraki bakımda çözdüler sağ olsunlar, oksijen sensörü kirliymiş. Neyse biz yine kaseti geri saralım, motora ilk bindim, eve doğru yola çıktım. Kendi kendime çok da öyle aman aman bir motor değilmiş dedim. Artık bende seviye ne kadar yükselmişse hakkındaki videoları izledikten sonra. Yahu bu depoda da çok titreşim var abi, ayağıma masaj yapıyor sanki. Bu arada KYL Motor Castrol yağ kullandı rodaj bakımında ister inanın, ister inanmayın. Rodaj bakımından sonra baya bir azaldı titreşim. Ah bir de bu pegler var ya yayları pek gevşek hemen kapanıyorlar, ayağım takılıyor vites değiştirirken, uyuz oluyorum. İşe gittim, geldim 3-4 hafta, çoğunlukla otobanda kullandım. Rodaj bakımından sonra bir keyifli oldu motor, bir keyifli. Basıyorum gidiyor, aradan sıyrılıyorum yine gidiyor. 6. vites hakkıymış bu motorun neden koymamışlar? Yahu bunun virajı da iyiymiş, süspansiyonlar sağolsun. Ön fren efsane, arka fren eh işte. Sadece arka ABS'yi devreye sokabildim şimdiye dek. Sele kazık gibi olmasa da çok da uzak değil, hele de CB 125F’ten sonra. Tip desen o biçim. Hasanpaşa’da başına toplanıp soruşturanlar oldu, telefon tutacağı almaya gittiğimde.
Tam şehir içi kullanımlık motor, az da yakıyor bu meret 2.5-3 lt. Kullanımı yumuşak, yağ gibi gidiyorsun yolda. O yüzden motora başlayanlar için de ideal, hem ağırlık hem de kullanım kolaylığı olarak. Yahu bu arada Pulsar’a da bakmıştım neden söylemeyi unuttum. Pulsar çok titriyor dediler, o yüzden bunu aldım. Sonradan Pulsar’ı da kullanınca iyi ki böyle yapmışım dedim. Gidon açısı pek hoşuma gitmedi onun. Neyse Pulsarcıları da kızdırmayalım, benzer motorlar zaten benimkisi kişisel tercih deyip geçelim. Vites geçişleri de yumuşak, ama 1’den 2’ye geçerken sert olabiliyor bazen. Tavsiye eder misin dersen, az yakacak, ne çok ağır ne de hafif olacak, kullanımı kolay olacak, bastı mı gidecek, şekil şemal yakışıklı olacak, e daha ne istersin derim.
Videoyu seyrettim. Servislerin yaptığı tamamen dangalaklık. Yağını kontrol etmeden nasıl motor teslim edebiliyorlar anlamıyorum. Isota gelince diğerlerinden farkı yok. Satayım derdinde.
-5 puan daha.
Tvs ye gelince... o motor sıfır yağla, krank, piston parçalanmadan (hemde rodajda) hala çalışıyorsa epey sağlam olmalı... +3 puan.
Burada yine bize özgü yaklaşımlarla karşı karşıyayız. Birincisi bu motora normalde serviste yağ konulmadığı için (eğer konuluyor olsaydı ve unutulmuş olsaydı bu sorunu herkes yaşardı) ve fabrikadan yağ konulmuş olarak geldiği için servis haklıdır ancak adı servis olduğu için motoru bir kez kontrol etmeden sahibine teslim etmesi yanlıştır. Diğer yandan servisin kendini savunması veya "bir şey olmaz" yaklaşımı da yanlış. Bu noktada motor gerçekten yağsız gelmişse açarsın distribütörü müşterini mağdur etmez, hakkını ararsın. Baştan sonra alaturka hareketler serisi...
Madalyonun bir de diğer yüzü var. Dün denk gelmiştim, o videodaki arkadaşın kısa bir inceleme videosu da var. Yazacaktım da durduk yere neden yazayım derken konusu açılmış, iyi oldu. Motorda 145 km/saat son hız yaptığını göstergenin tanıtımı esnasında görüyoruz. Videonun altındaki yorumlarda birisi, rodaj bitmeden son hızı zorlamasının doğru olmadığını söylüyor. Arkadaş da buna karşılık bu hızı sadece yokuş aşağı giderken denediğini ve 15 yaşından beri motor sürdüğü için rodajı nasıl yapacağını çok iyi bildiğini söylemiş. Ama tabi ki motoru uzun yıllardır sürmeniz kafanıza kendiliğinden teknik bilgi yüklemesi yapmıyor. Şimdi bu şekilde düşünen bir kişinin motora yağ konulmadığı için sıkıntı yaşadığına inanılır mı sizce ? Ben inanmam. 300 km boyunca motoru inlete inlete kullanmadığının garantisini kim verebilir ? Kaldı ki aynı sorunu başkasından da duymadık, okumadık. Burada servis hatası olabilir ancak bana göre kullanıcı hatası ihtimali daha fazladır.
Katılıyorum.
Evvelsi gün o videoya ve altındaki yoruma bende denk geldim.
Motor daha 142km de iken 145 km hız denemesi yapmış... https://youtu.be/EdmXl5jGwLk?t=62
Blokta hiç yağ olmaması durumunda; ilk 300km de hemde top speed denemesi yaparken motor nasıl arıza çıkarmıyor enteresan.
Geçenlerde Benelli gurubunda bir yoruma denk geldim şahsın ismini sansürleyerek yorumunu aşağıya bırakayım;
Tvs'yi Benelli ile asla kıyaslamıyorum, belirtmek istediğim rodaj süresince dikkatli olunması gerektiği ve kullanıcı hatası.
15 yıldır motora binen birisi gibi gelmedi bana.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
Bi tanesi dağıtmış yukarıda örneğini verdim hocam
Açıkçası ben içinde hiç yağ kalmadığına da inanmıyorum. Bence abartıyor. TVS'nin motorları zaten taş gibi sağlam motorlar. Benim titreşiminden dolayı hiç sevmediğim RTR 150'ler bile o titreşimine rağmen sorunsuz çalışıyorlar. RTR200 onlardan bir gömlek yukarıda bir motor, hiç sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. Benim motoru alırken RTR200 de CFMoto 250 NK ile birlikte adaylardan biriydi ama markasından ve 310 cc olmasından dolayı bunu aldım. Yoksa gözü kapalı alınacak makinadır.
Karsilikli hata olur olmaz ama bundan cikacak deneyimdir. Anlicaniz sifirda alsaniz yagina suyuna bakmak olacakmis. Bende sizin gibi ilk basta cf 250ile hero x pulse cok ilgimi cekiyordu. Ancak fiyat konusunda serefsizlik yapilinca 28liraya zam gelmeden sifir honda 250r aldim bayiden. Ancak daha sonra boy 186 olunca gozume kucuk gibi geldi. Akabinde 1ay sonra daha bayide duran 32lira olan motorumu bir arkadasa aldigim 1tl fazlasina ona verdim
Su anda da Rtr 200 ile cf250 ile 400 arasindayim. Ama kime sorsam rtr tas gibi dayanikli deniliyor. Boyuma da daha guzel uydu. Beklemeye gectim simdilik. Siz seciminizi cf 250den yana mi kullandiniz.
Birde cf icin hala belirsiz olan servis parca durumundan dolayi habire hero tvs honda bakmam soyleniyor. Sizin deneyiminiz ne yonde bilgi verirseniz iyi olur 👍
Arkadaşlar lastik basıncı ne olmalı. Kullanım kılavuzundan anlayamadım.
Tekli Arka sele
Ön 1.75 kg/cm² (25 PSI) 1.75 kg/cm² (25 PSI)
Arka 2.00 kg/cm² (28 PSI) 2.25 kg/cm² (32 PSI)
Kullanım kılavuzunda böyle gösteriyor.
Yani diyor ki; 1 kişi binersen motora ön 25 arka 28 olacak, eğer 2 kişi ve benzer şekilde yüklü kullanırsan ön yine 25 ama arka 32 olacak.
- Ben sıfır aldığım otomobilde yağla ilgili sorun yaşamıştım. Bu konuda bayilere güven olmaz. Fakat bu arkadaş henüz sıkı durumdaki motorla 145 km/h görerek sıkıntılı bir kullanıcı olduğunu kanıtlamış. Motor sıkı durumda olduğundan yağ eksiltmiş de olabilir. Bu kişi motoru satarken deneyimli kullanıcıdan hor kullanılmamış motor diye satar. "Uzun yıllardır motor kullanıyorum" demiş. Öğrencilere "otur sıfır" derler ya tam öyle bir tip. TVS uzun yıllardır Türkiye'de. Kazandığı saygınlığı sarsmak biraz zor.
Arkadaşlar motorum daha 350 km de. Hergun kullanıyorum. Alalı bir ay oldu. Bugün ise geldim park ettim 2 saat sonra çalıştırmaya çalıştık calistiramadim. Aküsü bitmiş. Vurdurarak çalıştırdım. Sıfır motor aküsü neden biter sürdüğü yerde. Far falan açık bırakmadım. Sebebi nedir.?
- Motorda takılı olarak depolarda aylarca beklerse bitebilir. Fakat, aküyü motor satılınca teslim etmeden önce takmaları gerekiyor.
- Satın aldığın yere gidip sağlam bir azar çekmen lazım. Sıfır motorun aküsü nasıl biter. Yenisini taksınlar o zaman.
(Tabii eğer akü bitikse. )
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)