Güzellik çirkinlik kişiye göre değişen kavramlardır. Fakat alttaki motora bakınca ben Bajaj Pulsar 200 NS'den daha zarif bir kasa görüyorum. Şu anda şartlarım uygun olsa hemen sipariş verirdim. Sonbaharı bekleyeceğim.
250cc motorlar kadar fonksiyonel, fakat onlardan her bakımdan ekonomik. Görüntü olarak eksiği de yok.
şimdi bu motorun fiyatı 15 bin mi 17 bin mi ? sahibindende yeni ilanlar var
İndia forumda detayli araştirdim,
Obd den,yakit pompasina,beslemeye,ventilden enjektöre kadar ful bosch sistem(bmw G310R daki sistemin farkli map yazilimlisi)
16bit kart
810 serisi
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Edit:
İstanbulda yaşayan arkadaşlardan ricam,
Motoru yakindan inceleyerek
Şasi Kaynak
Montaj(detay işçilik)
Karenaj birleşim yerleri
Ram air destekli yag sogutma sistemi(depo kanatlarinin iç tarafina konumlanmiş)
Resimlerde,ön arka süsp.da KYB yaziyor ve lastikler pirelli angel olarak gorunuyor.
Forumda paylaşmalari.
Dünden beri ben de motoru araştırdım. Üretici sitesinde detaylı teknik bilgi vermişler. Motor kağıt üzerinde fazlasıyla tatmin ediyor. Arka tekerin yere basma kontrolü gibi bişey vardı motogp makinelerinde ondan bile koymuşlar, aküden tutun da debriyaja kadar birçok özelliği sınıfında tek sadece bu motorda var. Motorun boyutları da çok güzel, uzunkluk genişlik aks aralığı tam kararında ve altı da yerden çok yüksek yani bozuk yollara da gider.
Ayrıca videolardaki görüntüler resimlerinden daha güzel olduğunu gösteriyor. Resimlerde eski apache modelleri gibi cılız görüntü veriyor. Tek sevmediğim egzoz tasarımı oldu, bu egzoz pulsardaki gibi saklansaydı ve simetrik bir ön/arka görüntü verilseydi bence daha güzel olurdu.
Önceki yorumlarda söylediğim sözleri geri alıyorum, bu motor gayet güzel bir tasarıma sahip.
Çok merak ediyorum acaba titreşim ne durumdadır, eğer onu da iyilestirmislerse bu motor on numara olmuş.
Bugün açıkladıları fiyatla Türkiye de iyi iş yapar bu motor.
resmi sayfasında bile bu modeli yok, ne zaman gelecekmiş belli mi.
http://www.tvsturkiye.com/Tvs/Apache_RTR
Motor geldi. Biraz önce Ümraniye Yaşar Ticaret'te gittim inceledim.Görüntüleri aşağıda.
https://youtu.be/PBdt_4Oq1RQ
Boyum 1.76. Seleye oturduğumda iki ayağımda yere değiyor. Fakat topuklar tam olarak yere değmiyor. Oturma pozisyonu CBF150'den çok az daha öne yatık. Fakat uzun yolda bilekleri ağrıtacak kadar yatık değil. Plastik kalitesi bir japon kadar değil tabii ki. Kaynak yerleri kaymak gibi değil. Fakat güven vermeyecek bir görüntü yok. Motorda oksijen sensörü yok. Fakat yakıt ekonomisi hint forumlarında yazılanlara göre iyi. Şehir içi için 250 cc. japon motorlarından epey ekonomik. Fakat onlar kadar iş görecek bir motor. Şehriler arası yollar için ise 90-110 bandı bana uyar diyenler için iyi. Ön siper camı, yan çanta demirleri gerekir. Fakat İRF Motor bu işi de çözer sanırım. Peşin fiyatı 15900TL. Kredi kartına 9-11 ay vadeli 17490TL
Piyasada hak ettiği yer Bajaj Pulsar 200 NS den yukarılarda. Fakat bu yere ulaşır mı? Ben sanmıyorum...
Fiyatı yüksek kim ne derse desin. Daha ucuza 250cc BN251 var daha performanslı, abs ve metzeller lastik ile geliyor. Süspansiyonları ise sınıfının üstünde başarıma sahip.
Evet TVS sorunsuzluk bakımından çok iyi bir marka ancak Türkiye de yeterli servis ve yedek parça ağı var mı ? bu modelin yedek parçaları uygun fiyatlı olacak mı ? bu gibi soru işaretleri de var ben de şahsen benelli kağıt üzerinde fiyat ve performansıyla daha uygun olsa da TVS yi seçerdim ancak yine de pahalı buldum fiyatını, şöyle 1000-2000 tl daha ucuz olsa kesinlikle çok rağbet göreceğini düşünüyorum çünkü tam bizim ülkenin ihtiyacı olan bir model bu, yeterli performans ve yakıt ekonomisini sunuyor ve çok sorun çıkarmayan bir model
Tnt25 ile bn251 çok karıştırılıyor. Aynı motor gibi görünse de elektronik olarak baya elden geçmiş hali. Tnt25'in de sorunlu olanları ilk gelen partiler. Dikkat edin en çok sorun yaşayanlar genelde yeşil renk olan. Blokta da hiç bir sorun yok kronik sorun denilenler de sigorta ve statör idi.
Bir üründe,
``Kronik sorun``(süreğen ariza)
Var ise koşarak uzaklaşin hocam,
Bu otomobil olur,motosiklet olur,cep telefonu olur,çamaşir makinasi olur,olurda olur.
Kronik ariza kanser gibidir,sürpriz yumurta gibidir,bir yeri tamir olur diger tarafi bozulur.
Mide bulandirir,belki gidişi mutlu edebilir ama uzun vadede ciddi anlamda can sıkabilir.
Muhendislikte bilinen bir mevzu vardir,
Ariza bir oldu,iki oldu,üç oldu..aaa abi sorunum çözüldu..yok yok,ariza halen çözülmedi.sadece yeni bir arizaya gebe..daha doğmadi...
Mesela,
Contadan yağ kaçirmak(ürün mühendisliginde sorun oldugunu gosterir)
Nedir bu durum.
Bir biriyle öpüşen(oturan)malzemenin düzlemselliginde bir sorun var.
Uretim kalitesiyle orantili olarak,örnek 10.000adet blok uretildi,ilk 100 şahit numunede ölçusel hata varsa sonraki urundede olacaktir.kaçari yok.
Stop etme,yakit pompasindan enjektorlere kadar olan hatta bir sorun var(veya kullanilan parcada sorun var),sen sorununun ana kaynagini teşhis etmezsen tekrar eder.sen istedigin kadar araya baypas at.veya versiyon yükle
Motor yağina su kariştirmak,
Alt motorun çalişmasinda,ısısal bir problem var veya radyator+devirdaim verimli sogutamiyor,(conta yakmanin nedeni budur ve haliyle yaga su karişir)
Stator ve sigorta yakma olayi,kisaca elektrik hattinda bir sorun var veya dengeleyici uyumsuz.
Uzun lafin kisasi,
Tvs burada bize,yağ soğutma ve kapali sistem enjeksiyon kullanarak esasinda sorunsuzluk ilkesine sadik kalarak,kompakt kara duzen bir model sundu.
Hee 24-26 hp alamadi ama 21 hp aldi.
En azindan,kronik sorunlarin tekrarini minimize etti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
Edit:
Bakiniz.Azçok arkadaş,yakindan incelemiş,
Rtr 200 de oksijen sensoru olmadigindan bahsetmiş,demek oluyorki(16bit karttaki gömülü veri,hepsini senkronize ediyor)
Yani tvs deki,ürün devreye alma birimindeki muhendis,yaa ugrasmayalim sensorle,baglantiyla,iletkenle,bosch un kartini alalim,kodlayalim,entegre edelim,daha stabil çalişma sağlayalim..demis olmasi yuksek ihtimal...
Rtr 150 modelinden itibaren 12 veya 13 yıldır Türkiye de satılıyor, o zamanlar şeklini beğenmedim gittim bir Çinli aldım; her cumartesi en az yarım günüm sanayide geciyordu. Servisten hiç memnun olmadığım için daha 3 aylıkken motoru başka ustaya götürüyordum. Motor kısmı sağlıklı çalışıyordu ama diğer her yeri dökülüyordu. Nitekim 4 yıl kadar sonra motoru hurdaya ayırdım da kurtuldum.
O zamandan beridir Çin malı motora tövbeliyim, yoksa Bn251 15800tl fiyata bedava, bunu kabul ediyorum.
Fakat ben bu yaştan sonra motora çok zaman ayıramıyorum o yüzden de sorunsuz motor bakıyorum. Tvs, Hero gibi üreticilerin motorlarıyla ilgilenmemin nedeni sorunsuzluk konusunda kendini ispatlamış olması.
Eski günlerimde (10 yıl önce) R25 gibi motor olsa başka alternatif aramazdım ama o zamanlar yoktu.
Herkese günaydın vesselam.
Muadillerine bakıldığında fiyatı çok yüksek değil. Evet Hindistan'da Bajaj Pulsar 200NS'den %5 daha ucuz fiyatı var. Burada ise aynı fiyata satmaya çalışıyorlar. Fakat Benelli BN251'e göre daha güvenilir bir marka olduğu kesin. Bu motorda aşağıda olduğu gibi abuk sabuk arızalar olacağını sanmıyorum. TVS 15 yıldır türkiye'de olan bir marka. Kullanıcıları bu marka için "Fakir ama Gururlu" değerlendirmesi yaptılar. Şimdi fakirlikten sıyrılmış bir modeli Türkiye piyasasına geldi. Umarım hakettikleri teveccühü görürler. Ayrıca BN251 deki gibi 2 kanallı ABS var motorda. Depo dizaynı öyle güzel yapılmış ki dizler cuk oturuyor. Kullanırken bileklere fazla yük düşmez. Ve en önemlisi 115 km/h hıza kadar titreşim yok. Bunu Hint forumlarında yazılanlara binaen yazıyorum. Umarım İsotlar biraz uyanırda deneme sürüşü imkanı sunar. Aksi takdirde az satılan modellerden biri daha bu piyasalardan gelir geçer.
Çok hizli gitmesin aga,
Zorlanmadan 100-110 götürsün yeter,hee ağir vasitalari sollarkende gazi cevirince 130-135 yapsin.
Servise muhtac birakmasin,
Bir hevesle alinip,her hafta serviste yatan motorlar biliyorum,hatta ustalar bile usanip,yaa bu modeller boyle kardesim,bin kullan,artik..
Gibi gibi..
200cc nin hakki 20-21hp dir,uzeri sıkıştırma oranini degistirip,motoru uzun vadede heder etmektir.
Hiz isteyen,tork isteyen,min 50hp lik makinalara bakacak.
Rtr200 ar-ge si tek kart la herşeyi uyarlamiş.sensorle uğraşmadan,kalite bir devre tek kaynak..
4 valf koymuş,cift egzantrikli
Kullanici kaynakli Şanziman sorununu engellemek icin kaydirmali debr.koymuş
Hindistan sicaginda bile kullanilabilir tarzda yag sogutma koymuş,orda bile sorunsuz biniliyorsa,antalyada paşalar gibi binilir.
bitti gitti..
Alacak arkadaşlara hayirli olsun,pişman etmeyeceğini düsünüyorum ki,veriler ve india kullanicilari bunu onaylar nitelikte geri donuş bildiriyorlar.
Ayrica,ön arka fren sistemi(disk ebatlari)benim 180lik ile ayni,kisaca fren balatasi sorunuda yok.
Yazmayı unutmuşum. TVS Remora marka lastiklerle gelmiş Türkiye'ye. Bu lastiklerle ilgili Hint forumlarında olumlu yorumlar var. Fakat, Türkiye'de kış mevsimi için bu lastiklerin uygun olacağını sanmıyorum. Yani bir çift lastik masrafı var.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)