Benim motorun rodaj bakımında Castrol Power I 15w-50 kullandılar. Vites geçişleri çok daha rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor.
Benim motorun rodaj bakımında Castrol Power I 15w-50 kullandılar. Vites geçişleri çok daha rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor.
Kendi servisi dışında bir yerde çanta demiri taktırmak garantiden çıkarır mı?
Arkadaşlar merhaba; 3 hafta önce bende 200 lük apache aldım kırmızı modelinden, şu an 300 km de aldığımdan beri sabahları çalıştırınca ilk 1-2 dakika rolantide çalışıyor sonra stop ediyor gerçi bu sabah yapmadı ama genelde yapıyor sizin motorlarda oldumu böyle bi sorun? servise sordum 500 bakımına getirince bakalım dediler.
Öncelikle herkese merhabalar. 20 gün önce 500 km'de gri renk bir RTR 200 sahibi oldum. Daha önce hiç motosikletim olmadı yani kendisi ilk motosikletim. şu an yaklaşık 1300 km'de. Yorumlarımı ve sorularımı paylaşmak istiyorum.
Öncelikle boya-malzeme kalitesi gerçekten güzel, tasarım olarak da dikkat çekici özellikle gri rengindeki sarı detaylar motosikleti gören insanlarda olumlu tepkilere sebep oluyor.
Düşük vitesleri gayet torklu ama 90'dan sonra hızlanması yavaş geldi bana. 5. viteste sonuna kadar köklediğimde gazı 125'in üstüne çıkamıyorum desem yeridir. Belki de yol şartları ve kullanımdan dolayı böyledir ama internette 150 gören insanların motoruna bakınca beninmki neden 120'den sonra gitmiyor diye üzülüyorum, sebebi hakkında fikri olan var mıdır ?
800 km'de 10-30'luk yağ koyduk içine ama götürdüğüm usta 150'lik apachee'nin yağ filtesinin uyumsuz olduğunu söyledi. Bulunduğum şehirde TVS bayisi olmadığı için bir sonraki yağ değişimine kadar aynı yağ filtresini temizleyip kullanıyorum şimdilik ama okuduğum kadarıyla 150'liğin yağ filtresinin uyması gerekir bilgi verecek varsa çok mutlu olurum.
Vites göstergesi sorunu var maalesef. Çoğu zaman 1-N-2 arasındaki geçişleri algılamıyor ve yanlış gösteriyor. Diğer viteslerde böyle bir soruna rastlamadım. Boşa geçmek de zor olabiliyor.
Frenleri oldukça iyi, ABS sayesinde de güvenle frenleme yapabiliyorsunuz.
Lastiklerini beğenmedim hiç güven vermiyor. Özellikle birkaç kez kaymanın sonucunda en ufak bir yatmada insanın aklına soru işaretleri geliyor acaba yine kayar mı lastik diye o yüzden değişmekte fayda var.
Uzun yolda kesinlikle altıncı vitesi istiyor, şehir içinde ise viteslerin çekiş aralığı yüksek olduğu için viteslerle çok oynamadan gezebiliyorsunuz.
İlk motosiklet olarak bajaj yerine tercih etmemde çift abs ve kaydırmalı debriyaj olması çok büyük etkendi. İlk motosiklet olarak kesinlikle çok mantıklı bir tercih olduğunu düşünüyorum.
Fotoğraflarını da yakın zamanda eklerim inşallah, şimdilik kendisiyle uzun süre vakit geçireceğiz gibi duruyor.
@Raksedim
- Motosikletiniz hayırlı olsun.
- Motorunuz rodajda. El kitabında "rodaj" yazan bölümü okumanızı tavsiye ederim. "İyi rodaj" yapılan motorların ileriki dönemde son hızı iyi oluyor. "İyi rodaj neyin tanımam" derseniz motorunuz da sizden memnun olmaz, sizde ondan. Hindistan forumlarında bu motorun makul son hızının 100 km/h olduğu yazıyor. Uzun ömürlü kullanacaksanız rodajdan sonra 7000 devri geçmemenizi tavsiye ederim. TVS RTR 200 Türkiye şartlarında uzun yol yapmak için yeterlidir. Motorunuzu boşa hırpalamayın. Ben şu an ki motorumla 80-110 bandında rahatlıkla uzun yol yapıyorum.
- Hindistan forumlarında vites göstergesi arızaları olduğu. Ve garantiden sensör değişimi ile sorunun çözüldüğü yazıyor.
- Ben olsam hemen kaliteli lastik taktırırdım.
- Kazasız belasız sürüşler...
Öncelikle cevabınız izin çok teşekkür ederim, 800 kilometreye kadar 7000 devri geçmedim, sonrasında 1250 kilometreye kadar da 7500-8000 deviri geçmeden kullanmaya özen gösterdim. Yanlış anlaşılmasın hız meraklısı bir insan değilim, güvenlik her zaman önceliğimdir top speed konusunda da bu yüzden söyledim. Tır gibi büyük araçları sollarken 90'dan 110 civarı hızlara biraz daha çabuk çıksın istiyor insan. Ama dediğiniz gibi 90-100 civarı çok rahat uzun yola gidebilir. Beni üzen yanlarından biri bu hızlarda titreşimin dikkat çekici miktarda olması. İlk motosikletim olduğu için kıyaslama yapamıyorum, belki de tek silindirin karakteristik özelliğidir ama bu hızlarda 40 dakika üzerinde seyahat edince ellerde ayaklarda rahatsızlık hissi oldukça yoğun.
Vites sensörü için değişimi araştıracağım çok teşekkür ederim.
Bir de lastik öneriniz varsa alabilir miyim, tekrardan teşekkürler.
Bilmiyorum ki hocam aynı sorun için yarın 3. kez servise gidicem. İlkgittigimde direk aküyü değiştirdiler bunlarda akü sorunu var dediler garantiden değişti. Sonraki sabah yine stop etti çalıştıriyorum, 30-40 saniye çalışıp stop ediyor, gittim servise makinaya bağladılar 1016 diye hata verdi makina dediler elektrik hatası, ara tara bulamadı usta sigortalara baktı kablolari sıktı vs tekrar bağladı makinaya hata vermedi döndüm geldim eve ama maalesef bu sabahta aynı sorun devam ediyor, yarın sabah yine servise gidicem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------
Bilmiyorum ki hocam aynı sorun için yarın 3. kez servise gidicem. İlkgittigimde direk aküyü değiştirdiler bunlarda akü sorunu var dediler garantiden değişti. Sonraki sabah yine stop etti çalıştıriyorum, 30-40 saniye çalışıp stop ediyor, gittim servise makinaya bağladılar 1016 diye hata verdi makina dediler elektrik hatası, ara tara bulamadı usta sigortalara baktı kablolari sıktı vs tekrar bağladı makinaya hata vermedi döndüm geldim eve ama maalesef bu sabahta aynı sorun devam ediyor, yarın sabah yine servise gidicem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
Hocam merhaba lastikleri bende iki gün önce değiştirdim, bende sizin gibi forumlardan öneriler aldım özellikle ön lastik için, arkaya Michelin pilot taktırdım, öne anlas. Bizim ön lastiklerin ebadında Michelin yok. Titreşim konusunda da sizin ilk motorunuz olduğu için öyle hissediyor olabilirsiniz ben 2 yıl 150 lik apaçi kullandim titreşim aşırı vardi onda, yani ona göre bunda yok gibi hatta rtr 200 almadan önce 1 ay kadar CBR 250 kullandım abartmıyorum sabahları eşimi ise bırakıp gelene kadar 10 km yolda bileklerim ağrıyor ellerim uyuşuyordu şu an tvs 200 le her sabah aynı yolu gidip geliyorum Allah'a şükür titreşim den yana sıkıntım yok. Tabi suda var benim motorda 780 km de bende 90 100 e çok nadir cikiyorum o hizlarda da farketmedim titreşim.
Merhaba, sabah yine gittim servise izinde olan bı ustaları varmis o gelsin baktiralim pazartesi gel dediler, geçen günde baktılar kablolara vs cihaza bağladı hata vermedi kablolarla oynadıktan sonra, daha önce elektrik hatası gösteriyordu cihaz. Bakalım hayırlısı pazartesi de gidicem çözemezlerse aynen distribütörü ararım artık.
Merhaba gidon yükseltmeyi baya aradım bulamadım en son kendim yaptım. Videoda nasıl birşey yaptığımı göstermeye çalıştım ayrıca dörtlü flaşör yaptım.
Video linki https://www.youtube.com/watch?v=EIukwRZTv5s
Güzel olmuş hocam güle güle kullanın, pulsarin siperliği bizimkine uyuyor heralde olmazsa bende yapayim, minder süngermi kendinizmi yaptınız? İstanbul'dan iğneadaya gittik geçen hanimlan yeminle çok yordu sele ağrı yaptı resmen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------
Arkadaşlar merhaba, geçen bahsetmiştim sabahları stop etme sorunu vardı hala var servis çözemedi bana önerdiği çözüm iridyum buji takalım düzelebilir oldu arızayı bulamıyorlar bence, stop etme sorununu şimdilik geçtim benim motor yağ kaçırıyor servise gelen bi rtr 200 vardı onada baktım o benimkinden beter kaçırmış silindirin ön tarafından egzoz çıkışının olduğu taraftan (egzoz dibinden filan değil) o motor beş bin küsür benim motor 1800 km'de moralim bayağı bozuldu sizin motorlarda varmı böyle bı sorun kronik filan olmasın, serviste ustaya sordum vidalarını sikalim bazen gevsiyo dedi gene kacirirsa gel sökeriz contalarini değiştiririz fabrika bazen contalari ince takiyor vs dedi. Şimdi sormak istediğim arkadaşlar servis bunu tamir etttiginde benden ücret talep edebilir mi? İşçilik malzeme vs birde stop etme sorunu eğer bujidense iridyum buji paramla almam normalmi bana orda garanti kapsamiyor dedi he bide internette 59 TL olan bujiye 100 TL çektiler bende değiştirmedim. Yani 2 aylık motor sıfır aldım garantili mal anlamadım gitti. Aydınlatacak arkadaslara teşekkürler.
Aynen Pulsar camı bu motora uyumlu. Geçen sene cbf ile tura çıkmıştım bu sene bununla çıkıcam fakat dediğiniz gibi selesi çok sert. Şişme yastık denedim beğenmedim en son sünger aldım. Diktim üstüne bağladım şuan iyi gibi duruyor uzun yolda deniyeceğim.sünger link aşağıda visco sünger diye geçiyor ortopedik hafızalı sünger çok kaliteli.
https://urun.n11.com/diger/visco-foam-visco-kare-oturma-minderi-P393808504
O servisten uzak dur derim. Eğer orijinal buji hataya sebep oluyorsa. Yerine yine orijinal buji takmaları gerekir. Diğer RTR200 ler neden stop etmiyor? Hiç aklına gelmiyor mu bunların?1016 hata kodu neymiş? el kitabında yazıyordur...
Uyanık. Sana buji satmaya uğraşacağına hatayı bulsun.
Merhaba,
Benimde motorum henüz 500 km deyken bir gün işe geldiğimde bı yere gitmem gerekti ve çalışmadı. Servisi aradım aküsü bitmiştir dedi. Daha yeni motor farı açık bırakmadım bir şey yapmadım aküsü nasıl biter falan derken motoru vurdur çalışır dedi öyle yaptım ve çalıştı. Ancak bir kaç saat sonra tekrar çalıştırmaya çalıştığında tekrar akü bitikti yine vurdurdum bu sefer akü dolsun diye bekledim falan sonra servise gittim. Servis hiç kontrol etmeden sorun akudendir diyio yeni akü takti. Ben de anlamadığım dan devam ettim. Ertrsi sabah işe giderken bu sefer yolda seyir halinde stop etti. Seyir halindeki bir motorun akışının nasıl bosaldigini anlayamadım. Servisi aradım biraz kızdım bağırdım beni yolladiniz seyir halinde motor stop eder mi dün yanınızdan çıktım canimami kastediyirsunuz falan o sinirle saydirdim. Sonra servise çektik motoru. İyi bir usta geldi ve sorunun sadece ko jektore giden kablonun iyi sikilmamis gevşemiş olmasından kaynaklandığını söyledi. Eski akumu geri taktik konjektore bagli kabloyu siktik.1500 km dir hiçbir sıkıntı çıkarmadı.
Sizin sıkıntınız da bundan olabilir. Demek isteyeceğim şey ise bazen işini bilmez ustalar yüzünden çok basit bir hata büyüdükçe buyuyebiliyor. Nede olsa garantisi var diyip elektrik hatası olduğu anda aküyü değiştiriyorlar. Sadece bir kablo sıkılıp iş bitecekken kafaniza bin türlü dert acilabiliyor. Allah herkesi iyi ustaların eline dusursun.
Benim de sormak isteyecegim bir şey var. Gara giden vites sensorunud degistirten oldumu.
Tamam hocam ben bı bakayım o süngere, bide hocam Hint forumlarında millet 145 150 görüyor benim motorda bayır aşağı 134 gördüm hani hız meraklısı değilim de başka motorlar yapıyor bu niye yapmiuor diyor insan eski 150 lik apachimle 136 görmüştüm, gerçi daha km 2000 de ama, sizin motor kaç gördü bı deneme yaptinizmi? Uzunyoldan sonra bı bilgi verirseniz sevinirim sünger hakkında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
Haklısın hocam biraz lakayt bi servis son kez bidaha gidicem olmadı servisi degistircem oda olmaz ise biraz ugrasicam onlarla hakem heyeti vs, hem stop ediyor sabahları hemde yağ kaçırıyor motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
Bu benim gittiğim servis vites sensörleri gelcek herkesi tek tek arayıp cagircaz degistircez dedi. Bide aynen hocam iyi ustalara düşmek lazım yok sıkıntı büyük oluyor Allah korusun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:42 ----------
Arkadaşlar motorunda yağ kaçırma sorunu olan varmı (inşallah yoktur) benmi çok şanssızım ya canımı sıkıyor kaç gündür, bakimi yaklaştı dolsun km de öyle gidiyim diyorum, çok fazla kaçırmıyor ama sıfır aldım neden kaçırsinki. Ya aldığım bı malda benim düşmanım olmasın yok arkadaş..
[QUOTE=Sarıyerli;4575828]Tamam hocam ben bı bakayım o süngere, bide hocam Hint forumlarında millet 145 150 görüyor benim motorda bayır aşağı 134 gördüm hani hız meraklısı değilim de başka motorlar yapıyor bu niye yapmiuor diyor insan eski 150 lik apachimle 136 görmüştüm, gerçi daha km 2000 de ama, sizin motor kaç gördü bı deneme yaptinizmi? Uzunyoldan sonra bı bilgi verirseniz sevinirim sünger hakkında.[COLOR="Silver"]
Benim ki daha 123 ü geçmedi :D Geçen hafta servise gittim başka birinin ki 137 yi görmüş. Usta demek ki motoru daha açamamışsın dedi. İkimizin motoru da 2500 km bakımına gelmişti. Hep 5000 devirde vites artırıyordum gayet sakin kullanıyordum. Servis sonrası 6000 de vites artırnaya karar verdim. Bide uzun yola çıkıcam bakalım dönüşte açılmış olur herhalde.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)