Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Eylül 2022, 20:41
#5941
mertowski adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Geçtiğimiz günlerde benim de başıma benzer bir sorun geldi. Motosiklet soğuk çalıştırmada geç marş almaya başlamıştı, akünün zayıfladığını ve akü ömrünün bitmeye yaklaştığını düşünerek pek dikkate almadım. Yeni akü alır, takar geçerim dedim. Daha sonra bir yerde motosikleti stop ettim. 1 gün sonra tekrar marş bastım biraz geç de olsa marş aldı. Yolda su almak için durdum tekrar marş bastım zorlandı ve zor marş aldı. Motoru stop etmeden eve geldim park ettim. Dedim tekrar marş basayım ama hiç marş almadı. Bütün ekran çalışıyor, kornaya basınca güçlü ses veriyordu.
2-3 kere marş düğmesine bastım ve sonra ekranda "12" diye bir hata kodu belirdi. Yeni akü aldım, şarj ettikten sonra taktım ancak bir türlü marş basmadı. Arkadaşların dediği gibi, ben de Code 12 için araştırınca "Krank Sensör Pozisyon Hatası" şeklinde bir şey ile karşılaştım. Motosiklet marş basmayınca çekici ile servise çektirdim. Kontrolden sonra sorunun marş motoru arızası olduğu anlaşıldı.
Vakit kaybetmeden, tekrar teklemesini beklemeden marş motorunu kontrol ettir derim ben. Olmadık bir yerde yolda bırakırsa sorun yaşayabilirsin.
Not: Fotoğrafın boyutunu düzenleyemedim, moderatör bir arkadaş ayarlayabilirse sevinirim.
https://r.resimlink.com/VhnfcSOBD.jpeg
İki gündür bir sıkıntı yok. Krank sensörüne giden soketleri temizledim bantlı yerler soyulmuş tekrardan elektrik bandı ile bantladım. Bu motordan önce cbr 250r motosikletim vardı bir gün bile arıza vermedi. Çanta ihtiyacından mecburi olarak xmax aldım almaz olaydım başıma gelmeyen kalmadı. Piston silindir segman alt üst contalar subap lastikleri ........ yapmadığım masraf kalmadı ancak bu zilli hep bir naz hep bir naz. Bir ara satayım dedim vicdan azabından vazgeçtim. Artık oluruna bıraktım yolda kaldığım gün çekiciyle servise götürücem yordu beni xmax. Ah cıbır ah
"Efendiler ve ey ulus biliniz ki,Türkiye Cumhuriyeti şeyhler,dervişler,müritler ülkesi olamaz.En doğru, en gerçek tarikat uygarlık tarikatıdır"
Mustafa Kemal Atatürk
Reklamlar
-
16 Eylül 2022, 21:37
#5942
eALP adlı üyeden alıntı
İki gündür bir sıkıntı yok. Krank sensörüne giden soketleri temizledim bantlı yerler soyulmuş tekrardan elektrik bandı ile bantladım. Bu motordan önce cbr 250r motosikletim vardı bir gün bile arıza vermedi. Çanta ihtiyacından mecburi olarak xmax aldım almaz olaydım başıma gelmeyen kalmadı. Piston silindir segman alt üst contalar subap lastikleri ........ yapmadığım masraf kalmadı ancak bu zilli hep bir naz hep bir naz. Bir ara satayım dedim vicdan azabından vazgeçtim. Artık oluruna bıraktım yolda kaldığım gün çekiciyle servise götürücem yordu beni xmax. Ah cıbır ah
Bende 1 sene xmax kullandim,satma sebebim bir gunu bir gununu tutmuyordu.Stabil calistigi oldu,calismadigi oldu,yeni kayiş takmistim ayar tutmadi,başkasini taktim,supap ayari yaptim 2 bin km sonra tekrar bozuldu,egzoz ziriltisini bir turlu çozemedim.karadeniz turunda tapagaz 100km gitmistim 140dan aşagi inmeden,molaya durunca radyator hortumu su kaçirmişti.
2.el ne aldiysam zevk alamadim,arabada da oyle motorda da oyle.
Ama 0km aldigim herşeyden ciddi zevk aldim(kesinlikle psikolojik degil)sorun yasamadim,hani cok pimpirikli biride degilim.
-
26 Eylül 2022, 10:26
#5943
-
26 Eylül 2022, 21:25
#5944
Şimdide motorun hem kırmızı hemde siyah anahtarını balık tutalım derken kaybettim, yedekte yok. En yakın benzin indirimde 3lt alıp yakacam zilliyi, yoksa problemin asıl kaynağı olan gudubet ben hazretlerini mi yaksam. Offff offff
"Efendiler ve ey ulus biliniz ki,Türkiye Cumhuriyeti şeyhler,dervişler,müritler ülkesi olamaz.En doğru, en gerçek tarikat uygarlık tarikatıdır"
Mustafa Kemal Atatürk
-
27 Eylül 2022, 01:50
#5945
eALP adlı üyeden alıntı
Şimdide motorun hem kırmızı hemde siyah anahtarını balık tutalım derken kaybettim, yedekte yok. En yakın benzin indirimde 3lt alıp yakacam zilliyi, yoksa problemin asıl kaynağı olan gudubet ben hazretlerini mi yaksam. Offff offff
iki anahtar birden nasıl kaybolur?
Özellikle o kırmızı anahtar diğer iki siyah anahtar kaybolursa anahtar yaptırabilmek için gerekli. Ben kırmızı anahtarı evde tutuyorum, ancak ev yanarsa kaybolur, evden dışarı çıkmaz zaten o anahtar. pasaport vb. gibi kaybolmaması gereken şeylerle birlikte.
Haydi bir hata oldu anahtar yanınızda, anahtar gibi önemli bir şey balık tutarken falan nasıl düşebiliyor aklım almıyor. düşebileceği bir cepte falan taşımak nasıl oluyor? Niye? yok anlayamıyorum. Hadi çanta da olmasa bile mutlaka fermuarlı cebi olan bir mont vardır illa ki, onun fermuarını sıkı sıkı kapatınca nasıl düşsün? Eğer delinebilecek bir cepse fermuara da güvenmem. zaten bunun için kaybolursa üzüleceğim şeyleri kaybetmeyeyim diye çanta taşırım çantamı da ayırmam.
Uzun usun yazdım ama anahtarı kaybetmişsiniz motorun ne suçu var. Bence siz o motoru satın da kurtulsun zavallı.
-
27 Eylül 2022, 07:08
#5946
Haklısınız detay girmedim yelekle birlikte anahtarlarım kayboldu ya da çaldılar. Son dakika kararla acele evden çıktım. Ev anahtarıyla birlikte yedek duruyordu. Tabii ki şuç benim orası ayrı. Kaybettim dedim ancak büyük ihtimal yeleği çaldılar anahtarlarda hediyesi oldu. Neyse bu da çözülür bir şekilde.
"Efendiler ve ey ulus biliniz ki,Türkiye Cumhuriyeti şeyhler,dervişler,müritler ülkesi olamaz.En doğru, en gerçek tarikat uygarlık tarikatıdır"
Mustafa Kemal Atatürk
-
30 Eylül 2022, 20:28
#5947
arkadaşlar 2013 39bindeki Xmaxin özellikle uzunyolda arasira gaz yememe sanki arkadan biri asılıyormuş gibi 70-80i geçmeme durumu yapiyor...bizim grubtan abile bujiden kaynaklaniyor dediler...sizlerin görüşlerini almak isterim..yeni buji aldim değişimi nasıl olacak kullanma kilavuzunda koltugu komple çıkartma vs.. ama eski kasa kullananlar buji değiştirenler bilgi verebilirmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------
arkadaşlar yada bu durum neyin habercisi olabilir
-
30 Eylül 2022, 21:36
#5948
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2013 39bindeki Xmaxin özellikle uzunyolda arasira gaz yememe sanki arkadan biri asılıyormuş gibi 70-80i geçmeme durumu yapiyor...bizim grubtan abile bujiden kaynaklaniyor dediler...sizlerin görüşlerini almak isterim..yeni buji aldim değişimi nasıl olacak kullanma kilavuzunda koltugu komple çıkartma vs.. ama eski kasa kullananlar buji değiştirenler bilgi verebilirmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------
arkadaşlar yada bu durum neyin habercisi olabilir
Benim 2016 kasa olanda lift ile yukarı kaldırılmışken usta alttan sökmüştü bujiyi. Seleyi sökmeye gerek kalmamıştı yani. Kontrol için söktü baktı iyi durumda tekrar taktı yerine.
Bende 100'ü zor geçme 120'yi geçememe gibi bir sorun vardı, 6bin devri geçmiyordu, würth yakıt sistemi ve enjektör temizleyici katkısı koydum bir depoya iki kapak şeklinde tavsiye etti usta, 2 depo böyle kullanınca düzeldi. Belki ateşleme ile birlikte böyle bir sorun da vardır. Eğer devir 7bini geçiyor da hızlanmıyorsa debriyaj tasını temizlemek de gerekebilir.
-
30 Eylül 2022, 21:50
#5949
@espresso liqui moly shooter kullandım biraz devir vs düzelmişti..7bini zor geçiyor geçsede 120de sabit kalıyor..hız vs.. önemli değil (not:aldığım kişi özel varyatör takmış)..100le bile sabit gitsem yeter..geçen aylarda uzunyolculukta ara ara tıkanır gibi sarsıntı oluyordu dikkate almamıştım..geçen gün 100kmlik gezintide özellikle rampa çıkarken kafa sallamaya kadar varan gaz yememe tekleme sorunu oluştu
-
30 Eylül 2022, 22:26
#5950
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
@espresso liqui moly shooter kullandım biraz devir vs düzelmişti..7bini zor geçiyor geçsede 120de sabit kalıyor..hız vs.. önemli değil (not:aldığım kişi özel varyatör takmış)..100le bile sabit gitsem yeter..geçen aylarda uzunyolculukta ara ara tıkanır gibi sarsıntı oluyordu dikkate almamıştım..geçen gün 100kmlik gezintide özellikle rampa çıkarken kafa sallamaya kadar varan gaz yememe tekleme sorunu oluştu
varyatör'ü, bagaları, kayışı ve debrriyaj tasını kontrol etmek lazım. Ama bu masraflara girmedne önce yakıt temizleyici katkı deneyin. o katkılar bir şişesi araba deposuna göre ayarlı, bizim depoya fazla gelir aşırı fazla kullanmak da zararlı, bana usta depoya iki kapak koy demişti, kullanınca faydasını görmüştüm. tamirciye gidip masraf yapmadan önce denenebilir.
Benim motor uzun süre kullanılmadan kadığı için depodaki benzin yüzünden sorun çıkarmış. katkı kullanınca düzeldi, umzrım sizdeki de böyle basit bir sorundur.
-
30 Eylül 2022, 22:55
#5951
@espresso benim kullandığım tek kullanımlık yakıt temizleyicisiydi (80ml)..varyatör temizliği yaptıracam
-
14 Ekim 2022, 22:23
#5952
espresso adlı üyeden alıntı
varyatör'ü, bagaları, kayışı ve debrriyaj tasını kontrol etmek lazım. Ama bu masraflara girmedne önce yakıt temizleyici katkı deneyin. o katkılar bir şişesi araba deposuna göre ayarlı, bizim depoya fazla gelir aşırı fazla kullanmak da zararlı, bana usta depoya iki kapak koy demişti, kullanınca faydasını görmüştüm. tamirciye gidip masraf yapmadan önce denenebilir.
Benim motor uzun süre kullanılmadan kadığı için depodaki benzin yüzünden sorun çıkarmış. katkı kullanınca düzeldi, umzrım sizdeki de böyle basit bir sorundur.
hocam ön varyatör orjinal kayış değişimi yaptım..motor kalkışlarda falan ağırlaştı ama 140a kadar çıktı..Usta eski varyatördeki Bagalarin gr.lariyla alakali durum dedi..sürekli şehiriçi kullanacak olsaydım çok pişman olurdum motorda serilik kalmadı..birde Gp Füme renk tur camı aldım gece yolculuğunda sorun yaşayan varmı
-
15 Ekim 2022, 13:37
#5953
Merhaba herkese, yamaha orjinal el korumalarım var. İçi polarli olanlardan. Bunu taktiracaktim fakat içinden çıkan vida ve somon u bulamıyorum. Bir kaç yeri aradım parça olarak yok komple satın alman lazım dediler. Acaba birisi resmini ya da numune olarak bir kaç saatliğine verip perpa vb yerlerde aynı ölçüde alabilir miyim. Teşekkürler
-
15 Ekim 2022, 14:34
#5954
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
hocam ön varyatör orjinal kayış değişimi yaptım..motor kalkışlarda falan ağırlaştı ama 140a kadar çıktı..Usta eski varyatördeki Bagalarin gr.lariyla alakali durum dedi..sürekli şehiriçi kullanacak olsaydım çok pişman olurdum motorda serilik kalmadı..birde Gp Füme renk tur camı aldım gece yolculuğunda sorun yaşayan varmı
Bende serviste hem kayış değişti hem bagalar değişti, eskiler de orjinal üzerinde gelenlerdi zaten yenileri de orjinali oldu. Son hız falan farketmedi, benzin deposuna temizleyici katkı koyduktan sonra son hız sorunum düzeldi, 140'a çıkıyor düz yolda eskisi gibi.
GP füme cam görüntüsü güzel gelmişti ama karanlıkta ve yağmurda görüşü bozar diye vazgeçmiştim, gece illa ki görüş zorlaşır. Orjinal ön cam üzerine GP deflektör aldım, füme değil düz beyaz olanını aldım görüşü bozmasın diye o bile yağmurda bazen diz durup üzerindne bakmam gerekiyor.
-
15 Ekim 2022, 17:05
#5955
Arkadaşlar, ön cam denilen ürünün kesinlikle polikarbondan imal edilmiş olması lazım. Fiyatına yada görünüş estetiğine aldanıp hayatınızı tehlikeye atmayın! Polikarbonu pense ile bükmeye kalksanız bile asla kırılmaz ama pleksiglas (akrilik) anında kırılır ve her parça çok keskin yüzeyli olur. Bir kaza anında bağazınıza batabilir, çok şidettli rüzgarda illaki bağlantı noktalarından çatlar veya kopar. Yıllardır bu iki malzeme ile hobi işlerinde uğraşırım, pleksiglas darbelere karşı son derece kırılgan sertlikte bir maddedir, polikarbonu ise çekiçle gile kıramazsınız.
-
15 Ekim 2022, 20:10
#5956
19051919 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, ön cam denilen ürünün kesinlikle polikarbondan imal edilmiş olması lazım. Fiyatına yada görünüş estetiğine aldanıp hayatınızı tehlikeye atmayın! Polikarbonu pense ile bükmeye kalksanız bile asla kırılmaz ama pleksiglas (akrilik) anında kırılır ve her parça çok keskin yüzeyli olur. Bir kaza anında bağazınıza batabilir, çok şidettli rüzgarda illaki bağlantı noktalarından çatlar veya kopar. Yıllardır bu iki malzeme ile hobi işlerinde uğraşırım, pleksiglas darbelere karşı son derece kırılgan sertlikte bir maddedir, polikarbonu ise çekiçle gile kıramazsınız.
http://youtu.be/Hsls5ZPCUnE
Ben kaza yaptığımda ön cam çatlamıştı ama kırılma dağılma olmamıştı. Orjinal ön cam polikarbonat malzemeden sanırım. Serviste yine orjinali ile değişti, ucuz bir şey de değildi, faturada 2019 yılında ön cam için 600 küsür lira yazmışlardı.
GP kompozit'İn sattığı ön cama ek deflektör parçaların malzemesi ne acaba?
-
15 Ekim 2022, 22:59
#5957
espresso adlı üyeden alıntı
Ben kaza yaptığımda ön cam çatlamıştı ama kırılma dağılma olmamıştı. Orjinal ön cam polikarbonat malzemeden sanırım. Serviste yine orjinali ile değişti, ucuz bir şey de değildi, faturada 2019 yılında ön cam için 600 küsür lira yazmışlardı.
GP kompozit'İn sattığı ön cama ek deflektör parçaların malzemesi ne acaba?
Kabaca şöyle anlayabilirsiniz. Parçanın kenarına dik açı ile bakarsanız pleksiglas tamamen şeffaftır, polikarbon ise mavimsi görünür. Kenarları tam keskin ve lazerle kesilmişse pleksiglastır, polikarbon lazerde kesilemez karbonlaşır yani yanar.
-
15 Ekim 2022, 23:45
#5958
espresso adlı üyeden alıntı
GP kompozit'İn sattığı ön cama ek deflektör parçaların malzemesi ne acaba?
Gp kompozit pleksiglas malzeme zaten fiyatıda uygun..taktım gece görüşünü malesef biraz etkiledi..59-65cm seçenek vardı keşke 59 alsaydım biraz üstten görüş olacaktı..aslında sadece Deflektör almak vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
19051919 adlı üyeden alıntı
Kabaca şöyle anlayabilirsiniz. Parçanın kenarına dik açı ile bakarsanız pleksiglas tamamen şeffaftır, polikarbon ise mavimsi görünür. Kenarları tam keskin ve lazerle kesilmişse pleksiglastır, polikarbon lazerde kesilemez karbonlaşır yani yanar.
Gp kompozit darbelere dayanıklı pleksiglas malzeme esnemesi iyi..benim Cup motordaki Wiwi(zaten hafif hafif buzlanma oldu) öncam gibi dandik ve kütük gibi değil..pleksiglasi Spiral kesiciyle kesmek mümkün olurmu
-
16 Ekim 2022, 01:20
#5959
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
Gp kompozit pleksiglas malzeme zaten fiyatıda uygun..taktım gece görüşünü malesef biraz etkiledi..59-65cm seçenek vardı keşke 59 alsaydım biraz üstten görüş olacaktı..aslında sadece Deflektör almak vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
Gp kompozit darbelere dayanıklı pleksiglas malzeme esnemesi iyi..benim Cup motordaki Wiwi(zaten hafif hafif buzlanma oldu) öncam gibi dandik ve kütük gibi değil..pleksiglasi Spiral kesiciyle kesmek mümkün olurmu
Kesilebilir ama çok yüksek devirden dolayı yanabilir. Krom kesici ince disklerden alın ve bastırmadan kesmeye çalışın, bastırırsanın ısıdan dolayı eriyip bıçağa yapışacaktır. Eğer marangoz tanıdığınız varsa orada tezgahta kestirebilirsiniz, çok daha düzgün olacaktır.
-
16 Ekim 2022, 13:22
#5960
19051919 adlı üyeden alıntı
Kesilebilir ama çok yüksek devirden dolayı yanabilir. Krom kesici ince disklerden alın ve bastırmadan kesmeye çalışın, bastırırsanın ısıdan dolayı eriyip bıçağa yapışacaktır. Eğer marangoz tanıdığınız varsa orada tezgahta kestirebilirsiniz, çok daha düzgün olacaktır.
marangoz tanıdık var orada dümdüz gestireyim 🙏 ama gece görüşü pek rahatsız etmedi bazı fümeler gibi kapkara değil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler