Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Ağustos 2022, 17:41
#5861
dudaeva adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.. Arkadaşıma 4 sene evvel 2007 model bir xmax almıştık.. Bir süre önce satacağım dedi.. Benimde almaya niyetim var malum ekonomik koşullardan ötürü param buna yetecek.. fakat motorda birkaç problem mevcut.. Yaşadığım ilçede (Balıkesir Burhaniye ) düzgün bir motor ustası yok.. Ayvalık ta iyi bir usta önerisi geldi birkaç arkadaştan ona götürmek niyetindeyim .. Motoru götürmeden önce arızalı parçaları ve problemleri kendim tespit edip o şekilde vermek istiyorum çünkü daha önce çok dilim yandı buraların ustalarından.. Adam arızanın sebebini aramak yerine belirtiyi giderme yoluna gidiyor.. Sıradan başlıyorlar parçaları değiştirmeye.. Böyle bir şeyi tekrar yaşamak yerine size sevgili forumdaşlara danışarak sizin tecrübelerinizden yararlanmak isterim..
Motorda akü problemi mevcut .. Geçen sene aküyü değiştirmişti arkadaşım çok ta yol yapmadı.. En fazla 2 bin km kullanmıştır.. Motor genelde yattı... Geçen ay çalıştırmak istedğimizde aküyü söküp şarj ettik .. Motor çalıştı birkaç gün sonra tekrar akü bitti.. Sıfır akü alıp gideceğim fakat onu da bozar mı diye korkuyorum.. Forumda akü konusunda sıkıntı yaşayan arkadaşları gördüm fakat gönderiler çok eski kalmış .. Akü bitirme olayı neden kaynaklanabilir bilgisi olan varsa bu model için yardımcı olursa sevinirim..
Motorun ön grenajları değişmesi gerekiyor.. Motor parçası satan yerlere baktığımda eski modeller için grenaj satan bir site bulamadım.. Baktığım parçacılardan 3 ünü telefonla aradım hiçbirinin elinde parça yok.. Sadece biri ruhsatı atın yurtdışından sipariş ederiz dedi.. 2007 model için grenaj bulabileceğim bir parçacı varsa tavsiye ederseniz sevinirim..
Benim şu an kullandığım motorda 3 defa elektrik ile ilgili sıkıntı yaşadım. 3ünde de akü bitmiş olduğu için marş almadı ki aktif olarak motorumu kullanmaktayım. Sorun hep statörde (sargı) çıktı. Sizin motosikletinizde sürekli aküyü yiyen alarm, takip, o bu olmadığını ve de akünüzün motosikletiniz için uygun, kaliteli bir akü olduğunu farz edersek sıkıntınızın kaynağı statör ya da konjektör olabilir. Bölgenizde iyi bir motosiklet ustası yoksa oto elektrikçi illa ki vardır, orada ölçüm yaptırtabilirsiniz. Hemen sıfır akü almayın, önce sorunun kaynağını çözün, çözemiyorsanız ve deneme yanılma yapacaksanız da "ucuzdan pahalıya" mantığını güdün derim.
Reklamlar
-
02 Ağustos 2022, 18:00
#5862
Madem imkanlar kısıtlı, ben senin yerinde olsam hocam yamaha'nın sitesinden baktığım sana en yakın bayisi paksoy motor. Motoru alır oraya götürürüm, yetkili servisi baksın etsin, sorun neredeyse sana tek işlem yapsın ve göndersin. Diğer türlü motosiklet tamircileri 15 senelik motorda seni yer bitirir orada.
-
02 Ağustos 2022, 23:04
#5863
@tommygun teşekkür ediyorum tavsiyeniz için.. İlk olarak statör ve konjektöre baktıracağım .. @Angrypower yamaha yetkili servisleri fiyat konusunda biraz korkutucu olabiliyor.. işyerinde kullandığımız xcity lerin bakımı için 2 defa balıkesir yetkili servise gittim.. oldukça yüksek meblağlar ödemiştik.. bana kalsa normal tamircide 3 te bir fiyata yapılacak bakımlara o kadar para vermek gereksiz gelmişti.. Ama malum devlet malı garanti ve yetkili servis istiyorlar mecbur yaptırdık.. Paksoy motoru araştıracağım.. Teşekkür ederim..
-
14 Ağustos 2022, 22:17
#5864
arkadaşlar...40binde 2013 model xmax 250 alarak aranıza katıldım..2017de Xcity vardi 110-120lerde ip gibi gider dahada gidecem derdi..xmaxda 110dan sonra artık yeter basma der gibi durum var..Not:şuan 100kgyum..forumlarda falan 135-140 rahat giderim diyenler var... benim xmaxda sorunmu var bilgili arkadaşlardan cvp beklerim..normalde 90-100 yetiyor ama içime şüphe düştü..
-
14 Ağustos 2022, 22:35
#5865
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar...40binde 2013 model xmax 250 alarak aranıza katıldım..2017de Xcity vardi 110-120lerde ip gibi gider dahada gidecem derdi..xmaxda 110dan sonra artık yeter basma der gibi durum var..Not:şuan 100kgyum..forumlarda falan 135-140 rahat giderim diyenler var... benim xmaxda sorunmu var bilgili arkadaşlardan cvp beklerim..normalde 90-100 yetiyor ama içime şüphe düştü..
Varyatör açmıyordur , 40.000 km de motor bitmez , ön varyatördeki bagalar aşındığı için varyatörü sonuna kadar itemez yani vitesin 5 de kalıp 6 ya geçmemesi gibi bir durum..
-
14 Ağustos 2022, 22:35
#5866
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar...40binde 2013 model xmax 250 alarak aranıza katıldım..2017de Xcity vardi 110-120lerde ip gibi gider dahada gidecem derdi..xmaxda 110dan sonra artık yeter basma der gibi durum var..Not:şuan 100kgyum..forumlarda falan 135-140 rahat giderim diyenler var... benim xmaxda sorunmu var bilgili arkadaşlardan cvp beklerim..normalde 90-100 yetiyor ama içime şüphe düştü..
Merhaba,
Varyatör bakımı yaptırabilirsiniz. Bagaların ve debriyaj balatasının durumu önemli.
-
14 Ağustos 2022, 22:35
#5867
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar...40binde 2013 model xmax 250 alarak aranıza katıldım..2017de Xcity vardi 110-120lerde ip gibi gider dahada gidecem derdi..xmaxda 110dan sonra artık yeter basma der gibi durum var..Not:şuan 100kgyum..forumlarda falan 135-140 rahat giderim diyenler var... benim xmaxda sorunmu var bilgili arkadaşlardan cvp beklerim..normalde 90-100 yetiyor ama içime şüphe düştü..
Hayırlı olsun. 110km/sa xmax250 için az. İdeal şartlarda 250cc bir scooterin 130 sonrasında nazlanmasi, maximum 145-150 gibi bir şey görmesi lazım.
Varyatorunuz, bagalarınız ve kayisiniz kontrol edilmeli.
Bir de, ölçümü nasıl yapıyorsunuz? GPS ile ölçüm yaptınız mi?
-
14 Ağustos 2022, 22:58
#5868
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar...40binde 2013 model xmax 250 alarak aranıza katıldım..2017de Xcity vardi 110-120lerde ip gibi gider dahada gidecem derdi..xmaxda 110dan sonra artık yeter basma der gibi durum var..Not:şuan 100kgyum..forumlarda falan 135-140 rahat giderim diyenler var... benim xmaxda sorunmu var bilgili arkadaşlardan cvp beklerim..normalde 90-100 yetiyor ama içime şüphe düştü..
Benim 11bin'deki xmax'ım da 100'ü zor geçip yokuş aşağı anca 120 görüyordu. Serviste bakımda varyatör temizlendi, debriyaj tasını temizlediler, kayış ve bagalar değişti, ama yine düzelmedi. Motor devri 6500'ü geçmiyordu ki eskiden 7bin devri görürdüm boş düz yolda 130'a kadar rahat hızlanıp 149 görmüşlüğüm vardı.
Sonra Başka bir ustaya gösterdim, kontrol etti baktı yapılabilecek her şey yapılmış ama bu kadar az km ile motorun uzun süre yattığı oldu mu benzinden olabilir dedi. Sahiden de 2019 martında kaza yaptıktan sonra motor otoparkta durdu, kardeşim ara sıra akü bitmesin diye turladı ama bir depo benzin 2 yıldan fazla süre içinde kaldı, 2 buçuk yıl sonra tekrar binmeye başladım. Depoda durmuş benzin sorun olmuş olabilir demiştik.
Würth marka benzin katkısı verdi yakıt sistemini ve enjektörü temizlermiş. Bir tam depoya 2 kapak atıp biraz yüksek devirde sür yarım saat kadar bakalım duruma dedi. Maslak'tan çıktım TEM yolunda yolu boş bulup gazladım, baktım 6bin devri geçiyor, aaa 120 oldu aaa 130 oldu derken Maslak'tan silivri'ye kadar gittim, orada TEM'den çıkıp tekrar gişelerden girip geri döndüm Kadıköye kadar yine bastım. Artık çok rahat 130 görüyorum. Katkı 300ml'lik kapta geliyor, her depoya iki kapak şeklinde bitene kadar kullanacağım.
Eğer sizde de varyatörde, bujide vb. sorun yoksa benzinden olabilir. temizleyici katkı ile bir deneyin derim.
-
15 Ağustos 2022, 00:16
#5869
Hocam o katkı tam depoya konur ve depo bitmeden yenisi eklenmez. Ayrıca zırt pırt kullanılmaz die biliyorum. Yanlış hatırlamıyorsam deponu bile delebilir.
-
15 Ağustos 2022, 00:42
#5870
herkese teşekkür ederim..bence @espresso arkadaşın dediklerinden olabilir..sabah ilk çalışmada sorun yok sonra bazen 2-3 marşda çalışıyor..benzinle alakalı sorun var gibi...tabiiki varyatör diyen arkadaşlarıda dikkate aldım...
-
15 Ağustos 2022, 09:45
#5871
Angrypower adlı üyeden alıntı
Hocam o katkı tam depoya konur ve depo bitmeden yenisi eklenmez. Ayrıca zırt pırt kullanılmaz die biliyorum. Yanlış hatırlamıyorsam deponu bile delebilir.
Zaten tam depoya koydum, depo bitip benzin az ışığı yanında tekrar depoyu tam doldurup iki kapak daha ekledim. böyle iki depo kullandım. Şimdi araba bir tam depo katkısız kullanıcam bakıcam duruma.
-
15 Ağustos 2022, 09:58
#5872
espresso adlı üyeden alıntı
Zaten tam depoya koydum, depo bitip benzin az ışığı yanında tekrar depoyu tam doldurup iki kapak daha ekledim. böyle iki depo kullandım. Şimdi araba bir tam depo katkısız kullanıcam bakıcam duruma.
Su katkinin tam markasi/modeli/adi/sani nedir? bi fotografi yok mu ? Benim bildigim 2 tur katki var, biri oktane arttirici, digeri enjektor/yakit sistemi temizleyici filan filan, birbirine karistirmadigimizdan emin miyiz?
-
15 Ağustos 2022, 10:12
#5873
Würth'ün enjektör temizleyicisi 300 ml , Liqui Moly'ninki 80 ml. O nedenle Würth için tam depoya 2-3 kapak yeterken Liqui Moly'ninkini full kullanıyoruz.
-
15 Ağustos 2022, 10:27
#5874
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Su katkinin tam markasi/modeli/adi/sani nedir? bi fotografi yok mu ? Benim bildigim 2 tur katki var, biri oktane arttirici, digeri enjektor/yakit sistemi temizleyici filan filan, birbirine karistirmadigimizdan emin miyiz?
Benim kullandığım enjektör ve yakıt sistemi temizleyici yazıyor üzerinde. 300ml'lik kutuda würth marka. ama benzer diğer markaların da içeriği aynıymış.
Kutu yanımda değil ama Tomyygun bulmuş onun paylaştığı fotodakiyle aynıydı.
Aslında 4-5 depoda bir kullanmak lazım. Hel ebenim gibi kışın 5-6 ay motoru yatıranlar için gerekli gibi. Daha önc eiki buçuk yıl aynı benzin depoda durdu, bir iki haftada bir motor kadıköyde turladı akü bitmesin diye ama depodaki benzin değişmedi. Bir de öncesinde kötü benzin almıştım zaten o zaman başlamıştı bu sorunlar sonr amotor yatınca da çoğaldı.
işin tuhafı ara hızlanmalada falan sorun yoktu, sadece son hız düşüktü gibi, yani motor sanki limit varmış gibi 6bin devri geçmiyordu. şimdi 7200 devri görüyor.
-
15 Ağustos 2022, 10:57
#5875
espresso adlı üyeden alıntı
Benim kullandığım enjektör ve yakıt sistemi temizleyici yazıyor üzerinde. 300ml'lik kutuda würth marka. ama benzer diğer markaların da içeriği aynıymış.
Kutu yanımda değil ama Tomyygun bulmuş onun paylaştığı fotodakiyle aynıydı.
Aslında 4-5 depoda bir kullanmak lazım. Hel ebenim gibi kışın 5-6 ay motoru yatıranlar için gerekli gibi. Daha önc eiki buçuk yıl aynı benzin depoda durdu, bir iki haftada bir motor kadıköyde turladı akü bitmesin diye ama depodaki benzin değişmedi. Bir de öncesinde kötü benzin almıştım zaten o zaman başlamıştı bu sorunlar sonr amotor yatınca da çoğaldı.
işin tuhafı ara hızlanmalada falan sorun yoktu, sadece son hız düşüktü gibi, yani motor sanki limit varmış gibi 6bin devri geçmiyordu. şimdi 7200 devri görüyor.
Şimdi bu konu akıllara kışın yatan motorun deposu dolu mu olmalı boş mu sorusunu getiriyor. Ben dolu olmalı diye düşünüyorum.
Örneğin,ben motoru kışın nadiren kullanırım. Önceden haftada bir, en kötü 2 haftada bir, akü boşalmasın diye çalıştırır sonra üstünü kapatıp gelirdim. Sonraları burada çıkıp 3-5 km gezmem gerektiğini söylediler. Öyle yapmaya başladım.
-
15 Ağustos 2022, 11:03
#5876
yec adlı üyeden alıntı
Şimdi bu konu akıllara kışın yatan motorun deposu dolu mu olmalı boş mu sorusunu getiriyor. Ben dolu olmalı diye düşünüyorum.
Örneğin,ben motoru kışın nadiren kullanırım. Önceden haftada bir, en kötü 2 haftada bir, akü boşalmasın diye çalıştırır sonra üstünü kapatıp gelirdim. Sonraları burada çıkıp 3-5 km gezmem gerektiğini söylediler. Öyle yapmaya başladım.
Ben ureticiye sorma taraftariyim, yoksa her kafadan bir ses cikiyor. Sinir oluyorum sonra. Bizim ulkede insanlar 3 sey konusunda bilen insan;
Spor, Siyaset, Ustalik
-
15 Ağustos 2022, 11:34
#5877
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Ben ureticiye sorma taraftariyim, yoksa her kafadan bir ses cikiyor. Sinir oluyorum sonra. Bizim ulkede insanlar 3 sey konusunda bilen insan;
Spor, Siyaset, Ustalik
Mantıklı. Bir ara honda'ya e-posta atayım.
-
15 Ağustos 2022, 12:54
#5878
yec adlı üyeden alıntı
Şimdi bu konu akıllara kışın yatan motorun deposu dolu mu olmalı boş mu sorusunu getiriyor. Ben dolu olmalı diye düşünüyorum.
Örneğin,ben motoru kışın nadiren kullanırım. Önceden haftada bir, en kötü 2 haftada bir, akü boşalmasın diye çalıştırır sonra üstünü kapatıp gelirdim. Sonraları burada çıkıp 3-5 km gezmem gerektiğini söylediler. Öyle yapmaya başladım.
işte ben dolu depo ile bıraktım ama 2 buçuk yıl boyunca bitmedi depo. Dolu bırakmamak lazımmış.
-
15 Ağustos 2022, 13:28
#5879
Burada bahsedilen şey; muhtemelen motosikleti dolu depoyla bırakıp depo içi potansiyel bir paslanmanın önüne geçmek ama aylar sonra da o asidi kaçmış Cola gibi aynı benzinle yol almamak. Aylar, yıllar sonra o benzini boşaltıp yeni benzin almak bence daha mantıklı.
-
15 Ağustos 2022, 14:24
#5880
tommygun adlı üyeden alıntı
Burada bahsedilen şey; muhtemelen motosikleti dolu depoyla bırakıp depo içi potansiyel bir paslanmanın önüne geçmek ama aylar sonra da o asidi kaçmış Cola gibi aynı benzinle yol almamak. Aylar, yıllar sonra o benzini boşaltıp yeni benzin almak bence daha mantıklı.
Ee işte benzin fiyatları böyle olunca o benzini atıp yeni benzin almaya kıyamadım, bitireyim demiştim. Dediğin gibi doğrusu depoyu dolu tutup paslanmasının önüne geçmek, hem dolu depoda pslanma olmaz hem de boş depo içindeki havanın nemi birikip depoda su oluşmaz ama sonrasında taze benzin almak lazımdı. Neyse ki temizleyici katkı iş gördü. Bu katkılar depoda birikmiş suyu da temizliyormuş. Aslında yıld abir falan kullanmak iyi olacak gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler