İlk çalıştırmada değil. Örneğin 50 km. yol gittin. Benzin almak için stop ettin. Bu tür durumlarda yaklaşık yarım saat beklemeden asla çalışmıyordu. Sanırım Yakıt pompası arıza nedeniyle fazla ısınıp devre dışı kalıyordu. Belirli bir süre bekledikten sonra soğuyunca tekrar çalışıyordu. Değişim sonrası problem kalmamıştı.
83000 km'dir 2015 model xmax abs kullanıyordum. dün itibari ile 2020 model xmax aldım.
eski yeni arasında gerçekten çok bariz farklar var. ikisinin birbiriyle alakası yok. yeni kasa bana oyuncak gibi geldi. 50-60 km'lik deneyimlerimde canımı sıkan birkaç faktör var.
Eski kasadaki selektör yeni kasada farklı yere alınmış. bu canımı sıktı. alışmak zaman alacak. tabi alışabilirsem.
Eski kasadaki korna tuşu yeni kasada biraz kısaltılmış. baş parmağım yeni kasadakine oturmuyor uzatmak zorunda kalıyorum. mecbur buna da alışacağız.
Eski kasada sinyal kapatınca kapandığı hissayıtını veren bir şey oluyordu butonda. yeni kasa bu yok. kapat yapıyorum kapandı mı kapanmadı mı anlamak için her zaman olmasa da göstergeye bakmak zorunda kalıyorum.
Herkese merhaba,
Xmax250 min 5000 km bakımını yetkili serviste yaptırdım. Fakat yağ seviyesi ile ilgili kafama takılan bir şeyi sormak istiyorum.
Yağ seviyesi kontrol bölümüne baktığımda tamamen dolu olduğunu görüyorum. Yani max seviyesinin de üstünde görünüyor.
Kontrol ederken, orta sehpada dururken bakıyorum. Bir de yağ dolum yerinin etrafında sanki taşmış gibi yağ lekesi var.
Fotoğrafları da ekliyorum. Fikirlerinizi söyler misiniz?
yana yatırarak üst seviyeyi, durumun ne kadar vahim olduğunu görebiliyor musun
fazlasını alsan iyi olur
o taşmış gibi gözüken yağ lekesi terlemeden dolayı olmuştur. sıkıntı çıkarma durumu değil rahat ol. kapağın sıkılığını kontrol et. gevşekse az daha sık.
Evet arkadaşlar dün iş yerindeyken yağ kontrolu yapayım dedim ve seviye kontrol çubuğunda hiç yağ olmadığını gördüm. Daha yağ değiştireli 2000km olmadı. 5 ay önce ikinci el almıştım motoru. Yağ olarak motul 10w40 scooter yağı koydum.(1,3 litre) Neyse bugün motorun yağını boşalttım ve ne göreyim 800-900ml yağ kalmış motorda. Daha öncede kontrol etmiştim eksik olduğunu görünce herhalde yağ değişimde eksik koydum diye düşünerek 200ml daha koymuştum. Yani 2000 km'de neredeyse 500-600ml yağ eksiltmiş motor.Moralim çok bozuk daha 19000'de motor. İnternetten baktım piston sekman motor açılacak gibi yazılar okuyunca resmen battığımı anladım. Şimdi sorum şu izmir'de tavsiye edebileceğiniz bir servis var mıdır? İşyerine motorla gidiyorum personel servisi olayı yok malesef misal izmotoya götürsem motoru aynı gün tamir edip verirler mi?
Son olarak arkadaşlar siz siz olun motor alırken satan şahış sofu ağzıyla konuşuyorsa din iman allah karıştırıyorsa oradan uzaklaşın.
öncelikle geçmiş olsun
her xmax birgün yağ yakacaktır ama sizinki biraz hor kullanılmış sanırım erken başlamış.
2 sene önce motorum 80 bin km deyken yağ yakma sorunundan sekman değişti üst kapak taşlandı 1250 tl almışlardı.
sanırım sizinkide sekmanla kurtarılabilir izmirde motomania var sanırım oraya götürün yetkili servis çok fazla işçilik isteyebilir.
ayrıca size bu motoru bu şekilde satan kişiyle görüştünüz mü?
yazmayı unuttum aynı gün yapılması çok zor en az 2 günde bitiyor işlemler
Ulaşmaya çalışıyorum elemana olmadı kemalpaşaya aldığım adrese gidicem sinirli bir insanım bu işin sonunu pek iyi görmüyorum. Bu insanları anlamıyorum zaten krediyle ikinci el motor alıyorum durumda yok, şimdi birde bu olay çıktı. Bir kaç bin lira cebinde kalsın diye insanların anasına küfür yemesini nasıl sindiriyorlar. Yazık ne desem bilemedim. Motomania çok yoğun servis en azından daha hızlı halleder gibime geliyor. Daha önceden motomaniada cbr 250r amortisör yağı değiştirmiştim oradan biliyorum.
Senelik izindende yeni döndüm izin almada şansım yok. Bir tane çakalın yüzünden düştüğüm duruma bak.
Servis acaba değişmesi gereken parçaları taksit yapar mı? Hani işçiliği ödesem parçaları taksit yapma olayı olsa en azından bir şekilde altından kalkarım. Ben servisi arayayım en iyisi.
"Efendiler ve ey ulus biliniz ki,Türkiye Cumhuriyeti şeyhler,dervişler,müritler ülkesi olamaz.En doğru, en gerçek tarikat uygarlık tarikatıdır"
Mustafa Kemal Atatürk
Yağ eksiltme iyi değildir ama çok da kendinizi sıkmayın. 1,9 lt yağ alan motorum yaklaşık 220 ml/1000 km yağ eksiltiyor. Düzenli yağ kontrolü ve yağ değişim aralığını biraz kısaltırsanız sağlıklı olur. Eski yağa eksik olan yeni yağ eklemeyi tavsiye eden de var etmeyen de, o konuyu da iyi bir araştırmak gerek.
Çok geçmiş olsun,
X-Max gibi bir motora, 19000'de yağ yaktıracak kadar kötü kullanmak nedir ya...
Yazık günah! nasılsa satıcam diye anasını ağlatmanın bir anlamı yok ki.
İnşallah ufak bir masraf ile atlatırsınız.
Geçmiş olsun. Daha önce 25 bin km.de motor yapılan xmax gördüm. Canınızı sıkmayın. Kimi aracına özen gösterir. Kimisi de bakıma bile gitmez. Senin motordan çıkan yağ miktarının yarısı kadar yağ çıkan bir Citroen C3 görmüştüm. Üstelik araç servise çalışır durumda geldi.
3 seçenek var;
1. Satıcıyı güzel bir kalaylayıp motoru yaptırmak.
2. Satıcıya masrafı ödetmek.
3. Motoru iade etmek.
Yağ ekleye ekleye motor yaptırmak ertelenebilir gibi. Tabi sonradan daha büyük sorun çıkarır mı o kadar teknik bilgim yok.
Bende 1000cc motorlu Toyota Yaris var, yağ yakmaya başladı, motor yaptırmak pahalı bu ara o masrafa girecek halim yok deyip yağ ekleye ekleye devam ediyorum, bir yılı geçti bu şekilde gidiyor. 3 silindir motor yaklaşık 3.5 litre yağ alıyor ama 2-3bin km geçince bir litre kadar ekliyorum. Bir 6 ay daha bu şekilde idare edeceğim sanırım.
250cc tek silindir motor araba motoru kadar masraf çıkarmasa gerek.
Biraz kalın yağ eklemek ya da yağa özel doldurucu katkılardan koymak geçici olarak sorunu çözer.
Birçok aracın kullanım kılavuzunda yağ eksiltme/yağ yakma olayı ile ilgi maximum değer yazar. 1000 km'de 1 Litre civarında yağ yakması normal karşılanır. Volkswagen Polo Classic el kitabında da aynı değer yazıyor. Yani 1000 km.de yağın 1/4 ünü eksiltmesi normal.
1200 ml yağ alan motorum 1000 km de 300 gr yağ tüketimini aşmadıkça tamirciye gitmem.
Son durum pazartesi motoru motomania Gökhan abiye göstereceğim. Durumumu izah ettim elimizden geldiğince hızlı tamir ederiz dedi. şimdilik üzerine yağ ekleyip kullanıyorum.
Satan arkadaşla görüştüm motoru alalı altı ay olmuş gibisinden konuşmaya başladı. Kibar bir şekilde açıkladım klasik benim haberim yok bilmiyordum gibi konuşmalar geçti bende mahkemeye vereceğim dedim. O da ver abi dedi İşin aslı memleketteki adalet durumu belli bu mahkemelerde kısa sürmüyor. Mantıklı düşününce tamir masrafına göre verip vermemeyi düşüneceğim. Bir yanım yanına kar kalmasın diyor diğer yanım insanlar öldürülüyor yanlarına kar kalıyor sen neyin kafasını yaşıyorsun diyor Olay tamamen bana kaçacak masrafa bağlı.
Arkadaşlar şunu öğrendim siz motoru ya da arabayı alınca expertiz yaptırma zorunluluğunuz yokmuş. Notere imza atıp aracı üzerinize almış olsanız bile (2 yıl geçerliymiş yanlış hatırlamıyorsam) sözleşmede belirtilmemişse gözle görülemeyecek tüm arızalardan(motor içi km düşürme vb)satıcı sorumludur.Şunu anladım ki araç satmak aslında bayağı büyük sorumlulukmuş yasal olarakta. Yasalar güzelde neyse.....
Son olarak çevremde dürüst olarak gördüğüm insanlar durumu öğrenince sat kurtul diyorlar. İnanın anlamıyorum ben üzüldüm benim yüzünden bir başkası neden üzülsün. İnsanımız neden böyle nasıl böyle bencil acımasız bir toplum olduk, empati sıfır.
Bu sefer gerçekten son olarak. Asıl zoruma giden mecburiyetten cbr250 yi satıp bunu almıştım. İnanın sırf satacağım adam üzülmesin bana küfür etmesin diye debriyaj ve fren balataları amortisör keçeleri amortisör yağı,motor yağı ve filtresi, ön arka sıfır lastik takıp satmıştım hemde piyasanın altına(eleman öğrenciydi). Ama böyle bir durumla karşılaşınca insanın gerçekten sinirleri bozuluyor. Bir de utanmadan ateistlerden her türlü kötülük beklenir diyorlar. Şimdi ben mi kötüyüm yoksa öldükten sonra hesap vereceğine inanan ancak hala insanları kandıran bunlar mı? Neyse......
"Efendiler ve ey ulus biliniz ki,Türkiye Cumhuriyeti şeyhler,dervişler,müritler ülkesi olamaz.En doğru, en gerçek tarikat uygarlık tarikatıdır"
Mustafa Kemal Atatürk
geçmiş olsun tekrardan umarım fazla masraf çıkmaz daha önce yazmıştım 2 sene önce 1250 lira ödedim diye o paranın 600 lirası işçilikti
belki motomania işçilikten biraz kısarsa fazla bişey tutmaz diye düşünüyorum.ayrıca pistonda krankta bişey yoksa sekmanla bu iş hallolur gibi ekstra olarak subap lastikleri ve üst kapağın taşlanması.
ilerleyen zamanlarda tekrar buraya yazıp bilgi verirseniz sevinirim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)