Hayırlı olsun..Allah kazasız belasız yolculuklar versin. Benim boyumda sizin kadar sele genişliği ile yere ayak ucumla ancak değiyorum. Bu beni biraz zorluyor.
Hayırlı olsun..Allah kazasız belasız yolculuklar versin. Benim boyumda sizin kadar sele genişliği ile yere ayak ucumla ancak değiyorum. Bu beni biraz zorluyor.
istanbul trafiği için xmax 250 düşünüyorum hangi model yılından itibaren led fara geçti? bu bilgiyi bulamadım led farlı ve led stoplu bir model almak istiyorum
İronmax yeni kasa serisi led farli.(göstergesi makyajli olan)
2.el 2016-2017 model iron alirsan,led far takiliyor.
1 sene iron kullandim,önceki sahibi led far(mercekli) taktirmişti.hatta servis garanti dişi kalir vs.demiş ama sahibi taktirmiş,ben herhangi bir ariza yaşamadim.
Normal xmax yeni kasada led farlı. Sadece sinyaller halojen.
Arkadaşlar selamlar, 2016 model xmax'im için ayarlı katlanır fren maneti baktım ama bulamadım var mı kullanan tavsiye eden?
Bir aya yakındır kullanıyorum, 1250 km oldu. Ufaktan bir şeyler yazayım.
Geçen hafta 1000km rodaj bakımına gittim 285 lira fatura çıktı, maalesef çok yüksek.
Henüz rodaj bitmedi 1600 e kadar devam ediyor. Bugün 250 kmlik bir rota yaptım. Beşiktaş - şile - ağva - Fatih - beşiktaş rotasını 2.5 yakıt ortalaması ile bitirdim. Yolun büyük kısmını sabit 80-100 km hız aralığında gittim. Ortalama hızım 50 km.
Çok fazla gazla oynamadan akıcı şekilde giderseniz gayet ekonomik bir alet, aşağı yukarı nmax ile aynı yakıyor.
Fakat motor ısınmadan trafiğe de girerseniz kısa süreli mesafelerde 3.5-4 bandını görebilirsiniz.
İş yerim 5 km mesafede, direkt olarak yukarı tırmanarak gidiyorum 3.8 falan gördüm ortalamada.
Sele konforu gayet iyi, rota sonunda popomda ağrı, sızı yoktu.
Aynı motora sahip (bluecore öncesi) 2012 x-city ile İstanbul içi ort. 3,65 (bak virgülden sonra iki hane o kadar tutarlıydı, 20.000km kullandım) iki kişi İstanbul - Bodrum - İstanbul 3,2 yaktırmıştım.
3.2 nedir yahu,80km/h ile mi gidiyorsunuz?
Birde 2 kişi diyorsunuz..yüklü motor..
Tamam xcity nin jantlari buyuk az da olsa yakita olumlu etkisi var ama yinede yakiyor eski tek.bu kasalar..
Kaldi ki ayni hacimde bir vitesli model bile artci ile bu degerlere yaklaşamiyor.
Sym wolf 250 az yakmasiyla meşhurdur..
Zira mevzu bahis bir scooter..
En garantisi depoyu fulleyip,100km de tekrar fulleyip farki gormek lazim,
Ben 600cc alti makinalardaki anlik tuketimlere inanmiyorum,dogrusalligi yok.
Evet hocam bluecor 2019 model.
Rodaj bitince 120 sabit gider kaç yaktığını yazarım buradan
Biliyorsunuzdur ama yazayım yine, yeni kasada ayarlanıyor amortisör. Benim amortisör orta ayarda, yine sert tarafta kalıyor ama eskisi gibi değil. Denemedim ama en yumuşak ayarda muhtemelen bayağı farkeder + iron max jel selesi ile alınırsa eskiye göre sınıf atlar muhtemelen.
Ölçümler o şekil yapıldı zaten, fulle tripmetre sıfırla git, gene fulle, tripmetreden km'ye bak hesap yap. Ort. 100-110 arası kullandık, yüklüyken zaten 130'un üzerine (ki o göstergede gerçekte değil) 1km bile çıkmıyor zaten. Ha 110 gitmişsin ha 130, çok da büyük fark değil. Uzun yolda düşük güçlü motorlarda zaten saatte ort. 80-85km yol gidiliyor. Mesafeyi 80'e böl kaç saat yol gideceğin çıkar, 15dk bile sapmıyor bu hesaptan...
Dogrudur dostum,
Bak çogu kisi farketmedi belki ama,
Son kasada ön fren diskini soldan sağa aldi yamaha,
Merak ettigim fren dozlamasi ve isirmasi nasil,
Bendeki eski kasa iron abs liydi,ve michelin lastiklerim vardi,ön frenden hic memnun kalmamistim,isirma hissi yok.fazla dozlasan abs devrede,ne arada ne derede..
Son kasa surmedim ama frenler ne durumda..
Eski kasa fren disk konumu
Yeni kasa fren disk konumu
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
2017 de karadeniz turunda,artçim yoktu ama arkada artci agirliginda yüküm vardi,
Malum bolge dik yokuşlu(akdeniz,bodrum ile benzer cografi konum sonucta),inişli çikişli,defalarca denedim,fulleyip 100km gidip tekrar fulledim 4.2-4.3 lt yakit aldi..
Zaten o guzergahta öyle tapagazda açamiyorsun,100-110km ortalama diyelim.
Xcity le alt motorlar ayni ama,xcity nin aerodinamigi farkli olabilir mi acaba?bu da bir etken.
Bir ornek vereyim,
Xenter150(155cc dir) nmax 155 den daha az yakiyor
X city nin kardesidir xenter.
2011 de ki kasalarda da disk sağda idi , diskin ebadı hep aynı yerini değiştirip duruyor Yamaha , forumlarda yazıp çizenleri (bizi) bir çeşit oyalama taktiği olabilir mi :D
2014 ü 25.000 km kullanabildim , bence xmax ın çok yakmasının sebebi top speed kaygısı ile üretilmiş olması , iki kişi sele altı ve top case ful yüklü tam 147 yazmıştı dijital ekranda.. 250 cc ve iki subaplı eski nesil bir motor için gayet iyi bir hız..lakin uzun vites oranlarına benzer varyatörü şehir içi bol akselerasyonlu kullanımlarda hem hantal hemde müsrif olmasına sebep oluyor..
Buyuk ihtimal yedek parca olayi,
Hadi 2015 modelin jantini 2019 a takarsin simetrik zaten.çevir tak,yeterki lastik donuş yönü doğru olsun,gobek burçlarina bakmak lazim ama buyuk ihtimal olur.(biri uzun,digeri kisa burç var)
Ama ön suspansiyonu(alt kaliper merkez baglanti olayindan dolayi)eski kasaya takamazsin.eskiyi son kasaya takamazsin,ayni hesap
Sonuc olarak,yeni ön maşa satacak.bu şekilde dostlar alişverişte olacak..
Abi,yillardir forumda karaladigin yorumlari okuyorum,
Donanimli birisin,az çok tecrube ve teknik bilgi sahibisin..
Piyanocular alinmasin gucenmesin,
Tarih 25.11.2019 itibariyle,Crypton S ve mt125 harici piyanonun tum modelleri muadil rakiplerine gore fazla yakiyor kim ne derse desin..ss si,nakedi,touringi,scooteri,endurosu..ayni..
Piyanocu ciğerlidir,ust devir ister,gazlama ister,%10-%15 rakiplerinden iyi gider..ama yakar..
Hocam frenler maalesef yine çok iyi değil.
Ön fren ısırması zayıf, genel kural olan dozajlayarak sıkarsan ortalama bir kullanım sunuyor. Ama önde daha kolay kolay abs devreye girmedi.
Arka gerçekten vasat, daha kolay abs devreye giriyor. Bence bu scooter daha iyi bir freni hak ediyor.
Lastikler yine michelin.
Bende 2015 model kullanıyorum. Arka çanta yok. Kendim 95 kiloyum. Yakıtım 3.7 den aşağı düşmüyor. Bu motorun sıkışık trafikte 2500-3000 devir civarı sürekli çok az gaz vererek gitmek zorunda kalırsan çok yaktığını farkettim. Ben gazı açıyorum devrini buldurup kapatıyorum ve akıp gitmesine müsade ediyorum. Eğer mesai güzergahım yokuş yukarı olmasa eminim dahada düşer yakıt. Dengesini ve konforunu çok beğeniyorum. Frenler konusunda ise sıktığımda benim frenlerden ses geliyor. Hala nedenini tam anlayamadım. Tutuşunda sıkıntı yok. Ama bazen durmazmı acaba diye korktuğumda oluyor tabi☺️. İlk aldığımda varyatörü temizlettim. Sarsıntı çok arttı ve çekişte tam aksine acayip azaldı. Neyse ki biraz sabredip kullandımda balatalar alıştı sanırım tekrar rahatladı alet.
Son kasanın freninden çok memnunum. Çok hafif sıkmada ısırma beklemeyin ama sıktığınızda çok iyi tutuyor. Arka fren olarak da oldukça memnunum. Sanırım fren konusunda memnuniyetler kişiye göre değişken. Bir önceki motorunda önde sekiz piston çift disk fren kullanan biri olarak söylüyorum.
XMax 300 ile kış yakıt ortalamam ise 2.9 l. / 100 km.
2016 ABS'li modelinde frenlerden memnunum.
Büyükçekmece'nin yokuşlu caddelerinde inerken bile korkutmuyordu. Sadece yerler ıslakken tırsıp yavaş gidiyordum. Ama bu benim ilk motorum, ehliyet kursunda kullandığım motorlar dışında motor kullanmadığım için karşılaştırma yapacak tecrübem yok.
Bu xmax'lere amortisorleri sert, rahatsız da diyen oluyor ama ben gayet rahat hissediyordum, hatta 1, bir buçuk saatlik uzun otoban sürüşlerinde bile fazla rahatsızlık hissetmemiştim. Ama tek seferde gittiğim en uzun yol İstanbul - Tekirdağ arası. 4bin bakımına istanbul trafiğine girmemek biraz da uzun yol yapmaya bahane olsun diye Tekirdağ'daki Yamaha servisine gitmiştim. Tekirdağ Çarşı Motor yamaha servisinin ustasını tavsiye ederim.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)