arkadaşlar merhaba,
Aralık ayında xmax'imin üstünü örtüp garaja kapatmıştım. Şimdi sahalara dönme vakti geldi. Bakım vb. neler yapılması gerek? Bildiği,tavsiyesi olan var mı? Servise götüreceğim ama sürerek götürmemde sıkıntı olur mu ki?
arkadaşlar merhaba,
Aralık ayında xmax'imin üstünü örtüp garaja kapatmıştım. Şimdi sahalara dönme vakti geldi. Bakım vb. neler yapılması gerek? Bildiği,tavsiyesi olan var mı? Servise götüreceğim ama sürerek götürmemde sıkıntı olur mu ki?
Sürerek gider de, aküsüne takviye yapıp çalıştırabilirsin. Belki de 1 basmada da çalışabilir, akü yeni ise kalmıştır içinde 1 tık güç.
Çalışırsa sürerek götürmede sıkıntı yok yani, öyle mi diyorsunuz
Yeni x max 250 nasil
Yakıt-performans oranı çok güzel, yani verimliliği çok iyi. Eski kasadan 3 beygir daha fazla, tork olarakta 3-4nm daha fazla. Konfor olarak eski kasaya göre iyileştirmişler. Arka amortisörler daha iyi darbe emiyor. Teknolojik anlamda zaten baya bir iyileştirme var: anahtarsiz calistirma, çekiş kontrol, 12v çakmak soketi, ön arka full led farlar, abs standart, sele altı bagajda ışık, yol kenarında durakladığında yakabilecegin 4 lüler.
Sizinkinin aynısından aldım. Henüz teslim almadım. 250 cc lerin 2018 modelleri gelmeyecekmiş. Mevcut 2017 modelleri bitirmeye çalışıyorlar. 300 cc lerin ise 2018 modelleri bayilerde var. Sanırım Forza 250 piyasaya girinceye kadar, x max 250 ve 300 leri bitirmeye çalışıyorlar
Peki yeni kasa 250 ile 300 ü kullanan oldu mu ?
Performans farkları nasıl acaba ? Mesela ikiside aynı hava ve yol koşullarında gitseler son hızları ne kadar oynar acaba ?
Arkadaşlar öncelikle merhaba foruma yeni katılıyorum.
x max 250 (Ironmax) kullanıcısıyım. motoruma pirelli diablo rosso scooter marka lastik almayı düşünüyorum ancak bu markanın arka teker için 140/70-14'ü yok. Bu yüzden en yakın ebadı 150/70-14 yani lastiğin eni 150 mm normaline göre 1cm daha geniş. aranızda hiç kullanan yada araştıran oldu mu? Yardımcı olabilecek arkadaşım varsa çok memnun olurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
3000 için bu gün bayii ne sordum 160 km/saat hıza ulaşır dediler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
Pardon 300 için demek istedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
çalışıyorsa hiçbir sıkıntı olmaz. Umarım akü iyi durumdadır. Aksi takdirde çalışmaya bilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
Arkadaşlar öncelikle merhaba foruma yeni katılıyorum.
x max 250 (Ironmax) kullanıcısıyım. motoruma pirelli diablo rosso scooter marka lastik almayı düşünüyorum ancak bu markanın arka teker için 140/70-14'ü yok. Bu yüzden en yakın ebadı 150/70-14 yani lastiğin eni 150 mm normaline göre 1cm daha geniş. aranızda hiç kullanan yada araştıran oldu mu? Yardımcı olabilecek arkadaşım varsa çok memnun olurum.
28 beygir 300 cc bir scooter'a 160 yapar diyen bayi ile bir daha görüşmezdim ben olsam. Bir insan yaptığı iş ile ilgili nasıl bu kadar cahil olabilir. Günümüzün asıl problemi de bu zaten. Hiç bir konuda tam bilgi sahibi olamayan insanlarla çevrili etrafımız.
Bende yeni kasa 250 var. Rodaj dönemim bitti, 1800 km deyim. Her gün işe gelip gittiğim yolda bazen 130, bazen, 135 bazen de 140 görüyorum rüzgar durumuna göre. Bir kez 148 yaptı ama rüzgarla aynı yöndeydim. Yani kadranda görebildigim ortalama max hız 135km.
Xmax 300 ise 250 den 5 beygir fazla bu en fazla 7 ile 10 km son hızda fark yaratır. Youtube daki videolara bakarak bir kanıya varmayın. Çünkü videonun birinde rüzgarsız havada 150km gören xmax250 ye denk gelirken, diger bir videoda rüzgarlık bir havada 140km de kalan 300 e denk gelebilirsiniz. Yada tam tersi.
Bu arada rüzgarla aynı yönde ve yokuş aşağı giden bir xmax300 kendi kadranında 160km görebilir ama o koşullarda cbr125 ile bile 150 km görebiliyorsun. Yani o 160 yapar diyen bayinin ciddi anlamda motosiklet tecrübesine ihtiyacı var.
Dostlar merhaba,
Malum sezon geliyor. Motor kapalı otoparkta ve maalesef aküyü boşaltmış durumdayım.
Akü şarj aletim mevcut elimde. Xmax akünün kutup başı yerini ve en kolay yol ile takviye şeklini tarif edebilir misiniz?
İzlediğim videolarda baya grenaj falan sökme işlemi vardı diye hatırlıyorum.
Hiç girmek istemiyorum o işlere, daha kolay yolu var ise.
Yardımlar için şimdiden teşekkürler
Motordan bı kayış sesi bı zincir sesi gibi ciyyaklama geliyor giderken nedendir ki 1700 falan km
arkadaşlar, elimizde 2015 model bir tane yamaha xmax 250 var. henüz 73 bin kilometrede ama performanslı kullanımda 1000 kilometrede yarım litre civarı yağ yakıyor.
2 zamanlı motor kullanıyormuşuz gibi yağ almaktan gına geldi. bir öneriniz var mı? bu motor neresinden yağ kaçırabilir? segmanların erimiş olması bu kadar yağ kaçırmaya sebep olabilir mi sizce? ya da bu şekilde yağ eksiltip yeni silindir piston takıldıktan sonra sorunu çözülen arkadaş var mı aramızda?
silindir piston değişimine 1500 lira istiyorlar, boşuna para vermiş olmamak için emin olmak istiyoruz. her yağ kaçırma ihtimalini göz önünde bulundurmaya çalışıyoruz.
- subap keçelerindeki kaçaklar
- segmanlardan sızan kaçaklar
- .....?????
motor duman atmıyor arkadaşlar, mavi duman yok.
birde bu motorun emme ve tahliye sübap boşluğu ne kadar olmalı? elimizdeki xmax250 emme sübabı 0.1mm çakı giriyor ve tahliye sübabına bakamadık biraz motorun altında kaldı ama ondaki boşluk daha geniş olduğu hissediliyordu. tahminimce 0.1mm boşluktan fazlaydı ama çokta değildi.
Ben bu gün kışlık uzun camı söktüm kendi camını taktım.karenaj sökmeden aküye ulaşamazsın önde iki vida var alyanlı altta farın altındaki parçayı söküyorsun içine ince alyan sokup çektim çivili dübel gibi bir tane daha vida var ilerisinde Onu da söktüm lokma ile ama sökmek gerekli mi dikkat etmedim farın altındaki parçayı sökünce ortada alyanlı vida var Onu da söktüm hep tırnaklı bunlar sökerken dikkat etmek gerekiyor akü değişeceksen camı da sökmek gerekir
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)