Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Haziran 2017, 23:47
#4561
Arkadaşlar merhaba,,, xmax 250 irondan motor tarafında 15 30km arasındaki çok kısık gazla kendini belli eden bir ses var, tıktık diyen,motor durdukça oda pervane gibi duruyor, hızla beraber artıyor.. Hız çok artıca tabi o da çok hızlandığı için artık duymuyorsunuz, varyatör olduğunu sanıyorum, ama bu hata değilmidir, 10.000 olmadan müdahale edemeyiz diyor servis, motor daha 2000de , o km gelene kadar hem çekecem, hem garanti bitecek.)) yapısı böyle diyip geçiştiriyor servis, yapısı bozuksa o malzemeyi normal yapıda garantili bir motor olduğundan olduğu gibi değiştirmeli değillermidir???
Haftaya gidip iyice dalaşmadan önce fikirlerinizi bekliyorum acilll
Reklamlar
-
17 Haziran 2017, 02:05
#4562
onder87 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,,, xmax 250 irondan motor tarafında 15 30km arasındaki çok kısık gazla kendini belli eden bir ses var, tıktık diyen,motor durdukça oda pervane gibi duruyor, hızla beraber artıyor.. Hız çok artıca tabi o da çok hızlandığı için artık duymuyorsunuz, varyatör olduğunu sanıyorum, ama bu hata değilmidir, 10.000 olmadan müdahale edemeyiz diyor servis, motor daha 2000de , o km gelene kadar hem çekecem, hem garanti bitecek.)) yapısı böyle diyip geçiştiriyor servis, yapısı bozuksa o malzemeyi normal yapıda garantili bir motor olduğundan olduğu gibi değiştirmeli değillermidir???
Haftaya gidip iyice dalaşmadan önce fikirlerinizi bekliyorum acilll
Gazı kolunu kuyumcu ayarıyla değil, biraz sert açmayı dene. Bak bakalım aynı sesler olacak mı?
-
17 Haziran 2017, 03:25
#4563
Arkadaşlar merhaba. Duke 200 den Xmax e geçmeyi planlıyorum. Yaklaşık 19 bin gibi bir bütçem olacak sadece motor için. Şimdi sormak istediğim ironmax sıfıra para arttırmaya değer mi yoksa normal 250 yeter mi? Bir de 2016 ile 2017 250 abs arasında ne farklar var?
Bir de bakımını merak ediyorum. Biz de her 5k da yağ yağ filtresi ve hava filtresi değişiyor. Xmax sanırım 3k da bir ama bu 3k da neler değişiyor? Bakım önemli ben yılda en kötü 15k km yapar im bu bakımlar ne kadar tutar tahmini?
-
17 Haziran 2017, 14:06
#4564
aLoneman adlı üyeden alıntı
Sonuçta uzun yola çıkıyorsun. Motorun yeni olabilir ama bakımlı olarak yola çıkmak daha akılcı bence. Bizim 250'likler de yağ filtresi yok. Bakım aralıkları da o yüzden kısa. 8 ay motor da durmuş yağdan bahsediyoruz burada. Ben olsam değiştirirdim.
Şu açıdan bakalım. 250'lik en çok satan motorlardan birisi. Neden bu musluğu kapatıp 300 cc'de daha pahalı bir motoru kullanıcılara zorunlu hale getirsin ki? Hem de daha pahalı fiyat ve vergi diliminde.
Bazı 300'lük videolarının altında da söyledim. 300'lüğün aynı kasası endonezya'da 250 cc olarak çıkıyor. Bkz:
xmax 250 2018'den itibaren bu motoru euro4 uyumlu olarak ülkemize getireceklerdir. Bu kadar çok satan bir motoru euro4 uyumlu hale getirmeyip satışını kaldırmak akla ziyan bir hareket olur kanımca.
Hocam umarım böyle bir şey olur ama pek umudum yok :( Aklıma takılan, bayiler elde kalanları mı satıyor şimdilik ve bir süre sonra bunlar tükenince bu kasaları tekrar bulamayacak mıyız? O konuda tam bir bilgi yok. Yoksa r25 gibi malezya,endonezya.tr pazarı için bu kasa gelmeye devam edecek mi?...
Bir de pazar açışından,ülke olarak AB pazarında olduğumuz için ve galiba AB ülkelerinde yeni çıkan yasayla 300cc altı motorlar otobana çıkamadığı için bu tarz motorların hepsi 300 cc olarak gelmeye başladı. Bir yerde böyle okumuştum. Bizde böyle bir kural yok ama sağolsun yamaha da bizi AB ülesi olarak görüyor :D
-
18 Haziran 2017, 17:26
#4565
Resimdeki XCITY 250 egzost kapağını boyatmak mı, yoksa karbon görünümlü folyo ile kaplatmak mı daha iyi olur. Bir yere sordum. "Folyo sıcaktan deforme olabilir" dedi. Kararsız kaldım. Boyatma durumunda mat siyah daha iyi olur gibi geliyor. Fikir veren olursa sevinirim.
-
18 Haziran 2017, 17:39
#4566
acemi60 adlı üyeden alıntı
Resimdeki XCITY 250 egzost kapağını boyatmak mı, yoksa karbon görünümlü folyo ile kaplatmak mı daha iyi olur. Bir yere sordum. "Folyo sıcaktan deforme olabilir" dedi. Kararsız kaldım. Boyatma durumunda mat siyah daha iyi olur gibi geliyor. Fikir veren olursa sevinirim.
https://i.hizliresim.com/29kD3L.jpg
folyo ile kaplamaya kalkma sakın,ben xmax de karbon folyo ile denemiştim,sıcaklıktan ötürü büzülmüştü ve bazı yerlerden kalkmıştı
çıkardım attım,siyah 650-700 derece ısıya dayanıklı sprey boya alıp kendim boyamıştım,,fıstık gibide olmuştu
diyeceğim folyolar ısıya gelmez,en güzeli boyamak
-
18 Haziran 2017, 17:47
#4567
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
folyo ile kaplamaya kalkma sakın,ben xmax de karbon folyo ile denemiştim,sıcaklıktan ötürü büzülmüştü ve bazı yerlerden kalkmıştı
çıkardım attım,siyah 650-700 derece ısıya dayanıklı sprey boya alıp kendim boyamıştım,,fıstık gibide olmuştu
diyeceğim folyolar ısıya gelmez,en güzeli boyamak
Teşekkür ederim. Peki boyamadan önce zımpara falan yaptın mı?
-
18 Haziran 2017, 18:43
#4568
Hafta içi ikinci el bir Xmax 250 ABS alacağım yüksek ihtimalle. Dikkat etmem gereken herhangi bir konu var mıdır bu modele özgü şurasına baktır diyebileceğiniz? İyi bir ustaya göstermeyi düşünüyorum almadan önce ancak rodajının iyi yapılıp yapılmadığı anlaşılamaz şeklinde bilgi aldım ustadan. Fikir ve desteklerinizi bekliyorum.
-
18 Haziran 2017, 19:12
#4569
wurtz adlı üyeden alıntı
Hafta içi ikinci el bir Xmax 250 ABS alacağım yüksek ihtimalle. Dikkat etmem gereken herhangi bir konu var mıdır bu modele özgü şurasına baktır diyebileceğiniz? İyi bir ustaya göstermeyi düşünüyorum almadan önce ancak rodajının iyi yapılıp yapılmadığı anlaşılamaz şeklinde bilgi aldım ustadan. Fikir ve desteklerinizi bekliyorum.
Düzgün bir yetkili servise gidip yazılı expertiz raporu isteyeceksin. Gerisi yalan...
-
18 Haziran 2017, 19:41
#4570
Acemi60, YAZILI demiş; doğru demiş. Ondan sonra sağında solunda vuruk, kırık çıkarsa yetkili servisi dava edeceksiniz...
-
18 Haziran 2017, 20:35
#4571
acemi60 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. Peki boyamadan önce zımpara falan yaptın mı?
fotoda gördüğümü boyayacaksan eğer,,herşeyden önce üstündeki eski boyayı yakıp tel fırça ile tamamen temizlersen ve sonra 360 veya 400 ince zımpara ile zımpara yapıp boyarsan çok daha güzel temiz bir işçilik çıkar
çünkü verdiğin fotoda,alttaki eski boyanın kenarlarda boyası dökülmüş bölümleri ve derin çizilmiş yerleri var
eğer bunların üstüne boya atarsan ,attığın boya bu çukur ve çizik yerleri boyayacak ama çukurları tamamen doldurmayacaktır,,bu yüzden boya kuruduktan sonra dikkatli bakınca alttaki boyanın çukur bölümleri belli olacaktır
neticede ya boyayı yakıp iyice temizlemen gerekir,yada zımpara ile pürüzsüz bir görünüm kazanana dek heryeri zımparalaman gerekir,,sonrasında boyamalısın
boya atacağın satıh,nekadar düzgün ve pürüzsüz olursa ,okadar temiz ve güzel bir boya işçiliği meydana çıkar,,temelin güzel olması gerekli,bu işin kuralı budur
yok görüntü pek önemli değil dersen ,hafif zımpara yap,sonrasında boya gitsin
-
18 Haziran 2017, 21:25
#4572
@YERUCAGI
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Çok uğraşmadım. Sonuç aşağıdaki gibi;
-
18 Haziran 2017, 22:08
#4573
wurtz adlı üyeden alıntı
Hafta içi ikinci el bir Xmax 250 ABS alacağım yüksek ihtimalle. Dikkat etmem gereken herhangi bir konu var mıdır bu modele özgü şurasına baktır diyebileceğiniz? İyi bir ustaya göstermeyi düşünüyorum almadan önce ancak rodajının iyi yapılıp yapılmadığı anlaşılamaz şeklinde bilgi aldım ustadan. Fikir ve desteklerinizi bekliyorum.
1 hafta önce bende xmax 400 motorumu sattım
satmadan önce alıcı arkadaşlar gelip motora baktılar,beğendiler,ben zaten herşeyini anlattım,plakadan sorgulayın vs hepsini söyledim,ayrıca bakımda değiştiğim parçalara kadar herşeyi gösterdim,içiniz rahat olsun bişey olursa ben burdayım dedim
neyse anlaştık,ancak illa servise gösterelim içimiz rahat olsun dediler
bende valla gösterin ama boşuna para verceksiniz dedim ama neticede randevu alıp servise göstermeye gittik
servise soktuk 20 dakika sonra motoru çıkardılar
raporu parayı ödemeden alamıyorsun,, 200 küsür tl bir para ödediler
rapor dediği düz kağıda yazılmış ustanın çıplak gözle bakıp gördüğü şeyler,,sırayla yazayımda görün
1- motorun gidonunda hafif boşluk var,sıkılıp boşluğun alınması gerkli
2- sağ far devamlı yandığı için far camında hafif solma var
3- ön fren balataları orijinal değil,,(orjinali serviste takımı 360 tl ben dışardan 120 tl ye piyasanın en iyilerinden EBC marka alıp taktım servisin zoruna gidiyor)
4- arka fren balatası az kalmış,,(ben alıcı arkadaşa zaten söylemiştim ve yedek aldığım balatayıda ellerine vermiştim)
5- motorun grenajlarında folyo kaplı yerler var(folyoyu el ayak değince çizilmesin diye ben kapladım ve alıcılarada söyledim isterseniz çıkarayım altına bakın dedim)
6- lastikler 3 yıllık değiştirilmesi iyi olur
alın işte rapor bu
alıcı arkadaşlar,raporu verene,,bu motosikletin motoru varyatörü kayışı vs nasıl,esas bunlar önemli,uzun yola gidebilirmiyiz diye sordular,,verdikleri cevap şu
motoru varyatörü bilemeyiz söküp dağıtıp bakmamız lazım,oda isterseniz extra ücrete tabi
peki şasede falan bişey olabilirmi dediler,,cevap,,ona bakmak için motoru söküp dağıtmak lazım,,siz plakadan hasar kaydını sorgulayın daha iyi olur
alıcı arkadaşlar kızgın bir şekilde kağıdı alıp dışarı çıktı ve notere gidip satışı yaptık
yani servise satmak amaçlı bakmak için götürdüğünüzde,her insanın bakacağı ve anlayacağı şekilde sadece elle ve gözle sağına soluna bakıp,kontrol edip,birde çalıştırıp servisin etrafında bir tur atıp,son olarakta bakımları serviste yapıldıysa,şu tarihte bakımı yapıldı diye bilgi veriyor okadar
olay bundan ibaret,,alıcı arkadaş servise götürdüğüne pişman oldu ama parayıda verdi bi kere
yani demek istediğim,servis motora her insanın gözle elle bakacağı ve anlayacağı şekilde bakıyor ve varsa servis kayıtlarını söylüyor okadar
az çok motordan anlıyorsanız,sizinde bakarak görerek kolaylıkla anlayacağınız şeyler,gerisi plaka ve şase nosunu sorgulamak
eger hiç anlamıyorsanız mecburen servise götüreceksiniz
ha söylemeyi unuttum,motoru serviste inceleyip raporu yazan 18-20 yaşında bir çocuktu
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
acemi60 adlı üyeden alıntı
zımpara yapmışsınız galiba ,net olarak detaylar pek belli olmuyor ama güzel olmuş
-
18 Haziran 2017, 22:15
#4574
Hayırlı olsun. Demek ki expertiz için o servise gidilmeyecek. Hangi servisti?
-
18 Haziran 2017, 23:01
#4575
acemi60 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun. Demek ki expertiz için o servise gidilmeyecek. Hangi servisti?
valla hocam osu busu yok hepsinin baktığı şekil aynı,,yani hangi servise gidersen git aynı kriterler değerlendirilip bakılıyor,farklı bişey beklemeyin,bir fix menü tarife gibi düşünün
haaa tabi motoru komple soydurup söktürüp ince detaylarına kadar isteğe bağlı olarak baktırabilirsiniz ama ,çıkışta kıçınızdaki donuda rehin bırakabilirsiniz bilginiz olsun,
sadece gözle elle muayeneye 200 küsür aldıklarını düşünürsek,motoru komple söktürüp soydurduktan ve tekrar toplattıktan sonra isteyecekleri parayı bir düşünün,,akıllara zarar bir rakam geleceğine bahse girerim
bu arada benim motoru satış için bakmaya götürdükleri servis,,kardeşler yamaha ,,istanbulda en popüler servis,,bakım için 10-15 gün önce randevu almanız gerekiyor
benim motoru göstermek için randevuyuda yalvar yakar ,sabah saat 9 da yani servis çalışanları işbaşı yapar yapmaz rica minnet aldılar
saat 8,45 de servisin kapısındaydık ,yarım saaten fazla servisin açılıp bizi almasını bekledik
-
18 Haziran 2017, 23:14
#4576
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
1 hafta önce bende xmax 400 motorumu sattım
satmadan önce alıcı arkadaşlar...
Varyatöre, kayışa bakmayacaksa, motorda yağ kaçağı, su sızıntısı var demeyecekse, egzost sallanıyor, sola düşmüş, şaside kayıklık var demeyecekse o servis yalandan/eksik iş yapmıştır. Motosikletteki aşınmalar, bozukluklar, eskimeler km.'si ile uyumlu ya da uyumsuzluk var denmeyecekse(km.'si değiştirilmiş olabilir denmeyecekse), motosikletin önceki servis kayıtlarına göz atılmadı ise ( 2 servis önce 42.000 deymiş şimdi 32.000'de denmeyecekse) o 200 lr. haramdır. 200 tl dediğin 3-3,5 saatlik işçiliktir. Keşke bana getirseydiniz o yazılanları 15 dk'da söylerdim hem de 50tl'ye hal ederdik
Neyse; bu vesile ile km'si gelen motoru ZAMANINDA yamahada servise sokmanın pek mümkün olmadığını öğrenmiş olduk.
Sevgili Yeruçağı, sözlerim sana yazılmış gibi dursa da aslında tüm yamaha firması ve çalışanları; idarecileri içindir. Sizin yazınız vesile oldu. Hani ağlıyorlar ya fiyatlar yüksek değil ama satamıyoruz diye; gitsinler ford'a; renault'a, hyundai'ye ekspertiz nasıl yapılır, nerelere bakılır arabacılardan öğrensinler.. üzerine oturuyoruz lan biz bu aletin::
-
19 Haziran 2017, 04:16
#4577
sdirer adlı üyeden alıntı
Varyatöre, kayışa bakmayacaksa, motorda yağ kaçağı, su sızıntısı var demeyecekse, egzost sallanıyor, sola düşmüş, şaside kayıklık var demeyecekse o servis yalandan/eksik iş yapmıştır. Motosikletteki aşınmalar, bozukluklar, eskimeler km.'si ile uyumlu ya da uyumsuzluk var denmeyecekse(km.'si değiştirilmiş olabilir denmeyecekse), motosikletin önceki servis kayıtlarına göz atılmadı ise ( 2 servis önce 42.000 deymiş şimdi 32.000'de denmeyecekse) o 200 lr. haramdır. 200 tl dediğin 3-3,5 saatlik işçiliktir. Keşke bana getirseydiniz o yazılanları 15 dk'da söylerdim hem de 50tl'ye hal ederdik
Neyse; bu vesile ile km'si gelen motoru ZAMANINDA yamahada servise sokmanın pek mümkün olmadığını öğrenmiş olduk.
Sevgili Yeruçağı, sözlerim sana yazılmış gibi dursa da aslında tüm yamaha firması ve çalışanları; idarecileri içindir. Sizin yazınız vesile oldu. Hani ağlıyorlar ya fiyatlar yüksek değil ama satamıyoruz diye; gitsinler ford'a; renault'a, hyundai'ye ekspertiz nasıl yapılır, nerelere bakılır arabacılardan öğrensinler.. üzerine oturuyoruz lan biz bu aletin
::
yok bak şimdi ALLAHI var,,su sızıntısı varsa ,yağ kaçağı varsa egzos dönmüş veya kırılmışsa,bunları söyler,hakkını yemeyelim şimdi,,çünkü bakınca gözle görülecek ve elle tutunca herkesin anlayabileceği şey bunlar,bunları zaten söylüyorlar
eski bakım kayıtlarını ve km lerini sistemde görürsede zaten söylüyor,bunları yazdım zaten ,bunlar sistemden bakıp görülecek şeyler,,bunları söylemek için biyeri sökmek dağıtmak gerekmiyor
ama motorun durumunu,varyatörün kayışın vs durumunu sökmeden söylemezlerkide zaten sökmeleri gibi bişey sözkonusu değil,sökmeleri için kesenin ağzını açmanız gerekiyor
birde benim motorda gidonda boşluk vardı,,bunu yazmışlardı ama sadece yazmışlar okadar,,bizim alıcı arkadaş bu boşluğun olması, motorun yaşı ve km si ne göre normalmi diye sordu,ozaman onlarda normal diye cevap verdiler,,yani sormasanız cevap bile yok
dediğin gibi ,herhangi bir motorcuya gidip 20-30 bilemedin en fazla 50 tl ye baktırıp söyleyeceği şeyleri söylediler okadar
hiç kimse zannetmesinki,,motoru cihaza bağlıyorlar,motorun durumunu bilgisayarda görüp,km sinin orjinalmi veya düşürülmüşmü,diye size söylüyorlar
yada motor sökülüp aktarma organlarına bakılıp test ediliyor,yada şaselerine kadar soyulup darbeli veya kazalımı diye incelemeye tabii tutuyorlar,,böyle bişey yaptıklarını kimse sanmasın
gözle elle bakmanın haricinde hiç bir mok yaptıkları yok bilginiz olsun
böyle bişey yapmaları için milyarları gözden çıkarmanız gerekir
ben aynen benim motoruma yaptıklarını sırasıyla yukarda yazdım,hepsi bukadar
birde bunları 20 dakikada yapıp bitirdikten sonra motorunuzun dötüne tekmeyi vurup hemen dışarı atıyolar,yerine sıradaki motoru alıyorlar,,bizzat şahit oldum,,saniyeyi değerlendiriyolar valla
-
20 Haziran 2017, 12:26
#4578
herkese merhaba,
Xmax 250'yi ikinci el aldığımda sadece ön tekerde jant şeridi mevcuttu. O da şimdi yıkaya yıkaya iyice deforme oldu. Onu söküp yerine hem ön hem arkaya fosforlu sarı-yeşil renk şerit çekmek istiyorum ama piyasa oldukça fazla farklı ürün mevcut. Uygulamasını yapıp memnun kalanlar link ile ürün önerebilir mi?
-
20 Haziran 2017, 23:30
#4579
arkadaşlar x max in sele altı bagaj hacminin kaç lt olduğu hakkında bilgisi olan varmı
sitesinde bu konuda bilgi yok,,nettede bişey bulamadım,kıyaslama için lazım
-
21 Haziran 2017, 07:45
#4580
HERKESE GÜNAYDIN. DAHA ÖNCE DE YAZMIŞTIM . BENİM 2015 XMAX 4700 KM DE.4000 BAKIMI YAPILALI 9 AY OLDU AMA BEN BİNMEDİĞİM İÇİN KIŞIN YATTI MOTOR.ARA SIRA ÇALIŞTIRIP KISA SÜRÜŞLER YAPTIM.BAYRAMDA UZUN Bİ SEYAHATE CIKICAZ VE EN AZINDAN Bİ YAĞ DEĞİŞTİRİYM Mİ DİYE SORMUŞTUM.SAĞOLSUN YERUÇAĞI KARDEŞİM DE DEĞİŞTİRMEMİN UYGUN OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİ.BEN DE ÖYLE DÜŞÜNÜYODUM ZATEN.MALTEPE TUNAYA GİTTİM AMA USTA YAĞ DEĞİŞTİRMEYE GEREK YOK DEDİ.(ŞAŞIRTICI DİMİ ) ...NEYSE BEN YAĞ KIZILTOPRAKTA DEĞİŞTİRİCEM ZATEN AMA SORMAK İSTEDİĞİM DİĞER BİR KONU BAŞKA KONTROL ETMEM YADA ETTİRMEM GEREKEN NELER VAR. YARDIMLARINIZI BEKİYORUM.HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler