Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
28 Şubat 2017, 14:29
#4081
Arkadaşlar selam, birkaç sorum olacak tecrübeli olanlar cevaplandırırsa sevinirim. Şimdi dün 38500kmde yağ değişim için servise gittim, birazda soğutma sıvı eskiliği vardı onuda gidermek için. Neyse 32xxx kmde ön balatayı değiştirmiştim, şimdi yine balatanın bittiğini sölediler + inanmadım kendimde baktım incelmişti baya, arkada bitmiş dediler hava filtersi yağ ıvır zzıvır derken yine bktım 500lük olmuşuz. Şimdi şöyle bir kabaca hesap yaptığımda (27000lerdeki v kayış bakımıda çok tutmuştu) Yamahanın xmaxla insanları adeta kaz gibi yolduğunu düşünmeye başladım. Her 3000kmde yağ değişimi ve ıvır zıvırlar ile bakım başım 130-150 TL arası gibi olması lazım bir tutar çıkıyor. 30000kmde bu 10 bakım yapar en az 1500-2500TL arası. motorumuzu yaklaşık 100000km kullansak bu rakam ağır bakımlarla birlikte yaklaşık 8-9 bin liraları bulacak. Şimdi ben 15 liralık bir motorun bu kadar yüksek masrafı olmasını bir türlü kabul edemeyerek kafamın bastığı kadarıyla bir hesap yapmaya çalıştım. Yanlış yaptığım veya eksik hesapladığım birşeyler varsa lütfen ekleyip çıkarın kafamdaki ve benim gibi düşünmekte olanların kafalrındaki soru işaretleride kalksın, neticede hiç birimiz parayı sokaktan süpürmüyoruz. Ana bakım kalemlerine gelirsek;
1 Lt Yamalube 10-40 48TL
Hava filtresi 71TL
Varyatör filtresi 58TL
Ön fren balata 128TL
Arka fren balata 113tl
Şimdi bunlar hep yamaha malı ürünler birde bunlara eş değer şöyle bir liste var çıkartığım aynı bakımı bunlarla yapsaydım diye;
1lt Motul 7100 10-40 9€
BMC Filtre (ömürlük) 41€
HiFlo varyatör filtresi 5€
Brembo sintered ön balata 17€
Brembo sintered arka balata 15,8€
Şimdi bu iki listenin tutarı aynı vergisi nakliyesi dahil olarak. Ancak bir farkla, filtreyi yaklaşık 10-12bin km amorti ediyorsunuz, ben ön balatayı orji,nal kullanmama rağmen 6 binde bitmiş, sebep olarak incelen diskten ötürü fazla aşınma olabilir dediler, ve klasik 8kmde disk bitiren adam var diyede mantıklı cevap bulmaya çalıştılar. Her bakımda 20 liralık balata spreyine para ödemişim ama disk delikleri pislik içinde doluydu, dün kendim tornavidayla kendi kendime temizleyip açtım delikleri. Balata ve disk kombisi olarak brembo daha iyi değilmidir(yamahanın kendi balatasından hem performans hemde dayanıklılık açısından), birde motul 7100 kullansam ve 3000 yerine 6000kmde bir değişsem daha iyi ve pratik olmazmı? Cevaplar için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
28 Şubat 2017, 22:52
#4082
merhaba hocam,önceki sayfaları incelersen servislerin çalışma prensibi ve başıma gelen olayları ve bunun neticesinde artık bakım için servise gitmediğimi görürsün,,servise sadece piyasada bulunmayacak parça almak haricinde gitmiyorum
bakımları kendin yap kardeşim,zor bişey değil,kendin çok ucuza sadece parça maliyetine yaparsın,servisteki fren balatasına 146,5 tl istediler benim motorda 3 tane var toplam 450 tl ye yakın fiyat tuttu ,gittim dışardan ebc marka organik balata aldın tanesi 60 tl ye 3 tane aldım 180 lira verdim ve kendim taktım,,sadece balata değişimi için servise gitsem işçilikle birlikte 550 tl ye yakın para verecektim,oysa ben 180 tl ye işi bitirdim,hesap ortada
yağ olarak servisin yamalube yağı zaten tavsiye edilmiyor,,yag olarak motul kullan,,mesela scooter için motulun bu linkteki yağı sadece scooter için özel bir yağ bunu kullan
http://www.motosikletaksesuarlari.co...FU1sGwod9U0PfQ
yağ olarak motul 5100 veya 7100 de kullanabilirsin,,hepsi servisin yamalubesini 10 a katlar emin ol
dişli yağı olarakta bunu kullan http://urun.n11.com/yag/motul-transo...w&gclsrc=aw.ds
bakım yapmak zor değil kendine güven yaparsın bir iki takımın olsun yeter zaten yotubede her şeyin detaylı videoları var bakarak yaparsın
ben 2 bin km sonra kayışı kendim değişicem,,şunu unutma
hiç bir usta senin kendi motoruna özendiğin gibi özenmez,,yukarda kendin bile yazmışsın pislikleri tornavidayla ben çıkardım diye,,bunun gibi ne olaylar geldi başıma,vidaları sökerken yalama etmişler ve oylece bırakmışlar,,varyatörün kapağını söküp içine hava bile tutmadan pis pis bırakıp kapatmışlar ,ben sonradan yalama yaptıkları vidaları onarmak için kendim sökünce gördüm bunları
her şeyini kendin yap hiç korkma yaparsın basit işler,,istanbuldaysan gel sana elimden geldiğince yardımcı olurum fikir edinirsin
-
28 Şubat 2017, 22:56
#4083
Kanji adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selam, birkaç sorum olacak tecrübeli olanlar cevaplandırırsa sevinirim. Şimdi dün 38500kmde yağ değişim için servise gittim, birazda soğutma sıvı eskiliği vardı onuda gidermek için. Neyse 32xxx kmde ön balatayı değiştirmiştim, şimdi yine balatanın bittiğini sölediler + inanmadım kendimde baktım incelmişti baya, arkada bitmiş dediler hava filtersi yağ ıvır zzıvır derken yine bktım 500lük olmuşuz. Şimdi şöyle bir kabaca hesap yaptığımda (27000lerdeki v kayış bakımıda çok tutmuştu) Yamahanın xmaxla insanları adeta kaz gibi yolduğunu düşünmeye başladım. Her 3000kmde yağ değişimi ve ıvır zıvırlar ile bakım başım 130-150 TL arası gibi olması lazım bir tutar çıkıyor. 30000kmde bu 10 bakım yapar en az 1500-2500TL arası. motorumuzu yaklaşık 100000km kullansak bu rakam ağır bakımlarla birlikte yaklaşık 8-9 bin liraları bulacak. Şimdi ben 15 liralık bir motorun bu kadar yüksek masrafı olmasını bir türlü kabul edemeyerek kafamın bastığı kadarıyla bir hesap yapmaya çalıştım. Yanlış yaptığım veya eksik hesapladığım birşeyler varsa lütfen ekleyip çıkarın kafamdaki ve benim gibi düşünmekte olanların kafalrındaki soru işaretleride kalksın, neticede hiç birimiz parayı sokaktan süpürmüyoruz. Ana bakım kalemlerine gelirsek;
1 Lt Yamalube 10-40 48TL
Hava filtresi 71TL
Varyatör filtresi 58TL
Ön fren balata 128TL
Arka fren balata 113tl
Şimdi bunlar hep yamaha malı ürünler birde bunlara eş değer şöyle bir liste var çıkartığım aynı bakımı bunlarla yapsaydım diye;
1lt Motul 7100 10-40 9€
BMC Filtre (ömürlük) 41€
HiFlo varyatör filtresi 5€
Brembo sintered ön balata 17€
Brembo sintered arka balata 15,8€
Şimdi bu iki listenin tutarı aynı vergisi nakliyesi dahil olarak. Ancak bir farkla, filtreyi yaklaşık 10-12bin km amorti ediyorsunuz, ben ön balatayı orji,nal kullanmama rağmen 6 binde bitmiş, sebep olarak incelen diskten ötürü fazla aşınma olabilir dediler, ve klasik 8kmde disk bitiren adam var diyede mantıklı cevap bulmaya çalıştılar. Her bakımda 20 liralık balata spreyine para ödemişim ama disk delikleri pislik içinde doluydu, dün kendim tornavidayla kendi kendime temizleyip açtım delikleri. Balata ve disk kombisi olarak brembo daha iyi değilmidir(yamahanın kendi balatasından hem performans hemde dayanıklılık açısından), birde motul 7100 kullansam ve 3000 yerine 6000kmde bir değişsem daha iyi ve pratik olmazmı? Cevaplar için teşekkür ederim.
merhaba
öncelikle ben bakımları kendiniz yapıyosunuz sanıyorum şaşırdım yetkili servise gitmenize.
dedikleriniz doğru bende hiflo varyatör filtresi kullanıyorum bmc hava filtresi kullanıyorum yağımda motul 5000 10-40
açıkcası normalde 3000 kmde değişmesi gerekiyor ben işsizlikten 2000-2500 km de bir değiştiriyorum ve yağ kap kara çıkıyor heleki sürekli zorlanıyorsa uzun yolda o zaman eksiltme bile yapabilir bence 6000 de değişmeyin zaten çok uygun motul 5000 serisi 25 tl filan zaten 1.3 lt koyuyoruz.
ayrıca bu bakım işi xmax da çocuk oyuncağı vaktiniz varsa özene bözene çok rahat yapabilirsiniz.
-
01 Mart 2017, 00:15
#4084
ARkadaşlar sizlere yeni bir sorum var. Xmax larda one parca taktirip koruma ruzgarlik olarak kullaniliyor biliyorum ama benim merak ettigim racing takozundan xmax e takan birileri varmi veya takilabiliyormu uygun yer varmi korumak icin yan yatmalarda ?
-
01 Mart 2017, 10:01
#4085
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?
-
01 Mart 2017, 10:10
#4086
gama adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?
normal bi durum
hızlanmasını engelleyen etkenler
*rüzgar
*lastik basıncı
*bakım yapılmaması yada geç yapılması (yağ,filtreler gibi)
*sürücü ağırlığı vb.
bu arada bende beylikdüzü ndeyim merak etme 2-3 güne eğer mecidiyeköy civarına giderseniz yakıt ortalaması baya düşecektir. basacak yol yok malesef
-
01 Mart 2017, 10:57
#4087
gama adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?
Sakin kullanımda 3.5 yakar. Son hızda yanlışlık olmasın, ben gazı açtığımda hiç sıkıntısız 140 görüyorum, fazlasına korkuyorum ama gider daha. Biraz bakım gerekiyor gibi sizinkine, motorunun artık açılmış olması lazım.
-
01 Mart 2017, 11:08
#4088
IRau ve drtayfun cevap için teşekkürler.. Kısa zamanda bakım için ustama götüreceğim.. acaba diye içimden kayış uzamış olabilirmi veya kavrama balatası ya da baga larda eskime olabilirmi diye düşündüm bir an.
-
01 Mart 2017, 11:16
#4089
O Km'lerde böyle sorun çıkmaması gerekir, zaten "belt" uyarısı çıkar ekrana kayış bakım zamanı geldiğinde, o zamana kadar hiç bir şey olmaz.
-
01 Mart 2017, 11:27
#4090
sayın gama standart bi xmax ın 140 görebilmesi için ancak meğilli bir yol olması lazım.
yoksa orjinal egzosla orjinal filtreyle,orjinal varyatörle düz yolda 140 çok zor
-
01 Mart 2017, 11:59
#4091
Irau, Yeruçağı bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim, aklın yolu bir demekki... Aslında benim kimsenin emeğinde kazancında gözüm yoktur, elbette serviste bir işletmedir, kazanması gerekir varlığını sürdürebilmesi için, ama çok basit işler için bu kadar yüksek oranda ödeme çıkarmaları benim nazarımda kabul edilebilir değil. Yağ ve filtre balata ve buji siparişlerimi vereceğim, 4LT 7100 almaya karar verdim. Kafama takılan işin içinden çıkamadığım durumlar olursa başınızı ağrıtırım artık
-
01 Mart 2017, 12:07
#4092
gama adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?
Dostum oncelikle hayirli olsun Allah kaza bela vermesin. Hizda 135 son gordum dahada gitmedi rodaj sonrasi bi tekirdag yapmistim parali yoldan. Ben zin kullaniminda hic 3,5 goremedim rodajda 3,9 rodaj sonrasida 4,1 in altina hic inmedi birde gidip geldigim mesafeler kisa oluyor bu etkileyebilir uzun mesafede tekrar 3,9 4,0 a dusus oluyor tuketimde tekrardan hayirli olsun.
-
01 Mart 2017, 13:07
#4093
emrebayri adlı üyeden alıntı
Dostum oncelikle hayirli olsun Allah kaza bela vermesin. Hizda 135 son gordum dahada gitmedi rodaj sonrasi bi tekirdag yapmistim parali yoldan. Ben zin kullaniminda hic 3,5 goremedim �������� rodajda 3,9 rodaj sonrasida 4,1 in altina hic inmedi ���� birde gidip geldigim mesafeler kisa oluyor bu etkileyebilir uzun mesafede tekrar 3,9 4,0 a dusus oluyor tuketimde tekrardan hayirli olsun.
Teşekkürler.. yakıt konusunda yol boyunca genelde tapa gaza yakın kullanmama rağmen 100 km de 4 Lt iyi (normal) bir sarfiyat olarak geldi bana.. fakat dediğim gibi 125 km hıza takılması 250 cc motor için biraz yetersiz gibi geldiği için sormuştum..
-
01 Mart 2017, 14:27
#4094
gama adlı üyeden alıntı
Teşekkürler.. yakıt konusunda yol boyunca genelde tapa gaza yakın kullanmama rağmen 100 km de 4 Lt iyi (normal) bir sarfiyat olarak geldi bana.. fakat dediğim gibi 125 km hıza takılması 250 cc motor için biraz yetersiz gibi geldiği için sormuştum..
Bence cok takilma buna bi bakim gecirdikten sonra artacaktir bi tik daha. Motorda agir baktiginda benzin dolu hali 184 kg olmasi lazim e buna bagaj canta bide kendi kilonu eklediginde aslinda normal bana gore. Bu 140 145 goren testler var onlarda motoru ustunde kimse yokken test ediyolar o hizlari goruyor. Jcosta var mesela son hizda bi 10 artis oldugu soyleniyor ama 800 lira civari degermi bilmem. Bence bi bakimdan gecir deponu fulle trip ve benzin gider gostergesini sifirlayip bi yol yap kesin sonucu hiz benzin gider ve yaptigin km kiyaslar tespit edersin
-
01 Mart 2017, 14:34
#4095
-
01 Mart 2017, 14:41
#4096
-
01 Mart 2017, 14:41
#4097
IRau adlı üyeden alıntı
ona bakarsan 160 yapanda var yokuş aşağı hepsi yapar
https://www.youtube.com/watch?v=ZXlCEMHAOPM
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------
bu arada 1. köprüsü geçtikten sonra kadıköy e giderken hasanpaşaya doğru yokuş varbilenler bilir
bazen tapa gaz giiyorum 156 görüyorum şimdi benim motorumun son hızı 156 mı yani
eğer öyleyse neden düz yolda yapmıyor
Doğru ) ozaman yapiyorlar
-
01 Mart 2017, 14:47
#4098
yani xmax 250 motorlarımız hız için yapılmadı şehir içinde fıfıtı gitsin aralardan geçsin trafikten geri kalmasın bunun için ideal
(daha seri kalkış için varyatör misketleri dr pulley 11 gr. ile değiştirilebilir)
ha bana yetmedi gittim bide r25 aldım ona basıyorum 2. köprüsü geçince türktelekom arenanın ordan 180 yapıştırıyorum işte r25 de son hızı ölçebiliriz.
180 den sonra dahada gidiyodu ben panik oldum yavaşladım dahada giderdi
-
01 Mart 2017, 14:51
#4099
Dediğim gibi, ben hafif yokuş yukarı 140 görüyorum ama güvensiz bir hız olduğundan çabuk bırakıyorum, titremeye falan başlıyor, o yüzden devamına niyet etmiyorum.
-
01 Mart 2017, 14:56
#4100
drtayfun adlı üyeden alıntı
Dediğim gibi, ben hafif yokuş yukarı 140 görüyorum ama güvensiz bir hız olduğundan çabuk bırakıyorum, titremeye falan başlıyor, o yüzden devamına niyet etmiyorum.
yokuş yukarı görüyorsanız okunmuş bi xmax 250 ye sahipsiniz müzelik motor
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------
yazmayı unuttum bişey daha var
şimdi motoru sürekli zorlayınca hava filtremizin içinde ufak bi delik var ordan yağ atıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler