standart bakım için hala yetkili servise gidip o kadar para veren varmı diye düşünüyodum bugun varmış demekki..
Dostum cvp icin tesekkurler ama kardeslerle alakali nette bazi bombalar var
Peki maslaktaki redline yamaha servisiyle alakli bilgisi olan varmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:56 ----------
Dostum bu arada bende memnun degilim 1000 bakimina 120 tl vermekten ama disarida yaptirsak yada kendimiz yapsak garanti disi kalicak yoksa daha onceki motorum pcx di motorunu indirmek haricinde gozunu kapat hayal edebilecegin butun bakimlarini parca degisiikliklerini kendim yapiyordum
Yahu arkadaşlar, 2014'te 4000km'den bu tarihe kadar en son 35000km bakıma girdim evvelsi hafta,ben yamaha kardeşlere gidiyorum bakıma, herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Şu kulaktan dolma fısıltı gazetleri yerine, net olarak şu şöyle oldu böyle oldu diyebilecek biri varmı? Ben kullanıcıyım ve bu konuşmalardan ciddi rahatsız oluyorum, bizde motorumuzu götürüp teslim ediyoruz, bekliyoruz. Yanlış birşeyler varsa bizzat başınıza gelen, adam gibi yazın anlatın. Herkesin malı kıymetli, kimse sokaktan süpürdüğü paraylada motor almıyor Ama kulaklatan dolma yazılan herşey benim için traştır boklamadır. Daha iyi servisler vardır elbet, ben bilmiyorum, bu kadar kötüyse bir menuniyetsizliğinizde varsa, yamaha japonyaya kadar yazabilirsiniz, emin olun cevap istiyor ve servisle ilgilide cevap istiyorlar şikayetinizle ilgili.... (Bu yazıyı bir kişiye yazmadım daha evvel bu servisi tavsiye etmeme rağmen bir kişi daha ne ler neler yapıyorlar şeklinde yazılar yazmıştı, açıkla dedim, açıklayamadı, o yüzden bir kere daha yazıyorum)
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
Maslak redline iyi ustalar ve iyi niyetliler bence. 4000 bakımına gitmiştim, memnun kaldım. Klasik yetkili servis gibi değil, yapılan her işi motorun yanında görebiliyorsun, ki ben bunu tercih ederim. Bir kere de dışarıdan aldığım topcase demirini taktırmaya gitmiştim, yardımcı oldular. Anıl Usta vardı yanlış hatırlamıyorsam.
Ben 4000 bakımını daytona da yaptırdım. Çalışan 3 4 kişi var sanırım 2 usta 2 çırak, benim motora çırak olan baktı aldı motoru içeri filtre kısmını söktü vs yenisini takıcakken cameken olan yere girdim napıyosun? diye sordum filtreleri değiştiriyorum abi dedi bana sordun mu peki? diye sorduğumda bunu değiştirmek zorundasın, 4000 bakımında değişiyo bunlar dedi.
Bu olaydan pek memnun kalmadım açıkçası o yüzden diğer bakımda tercih etmeyeceğim.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
kanji kardeşim,,,,,
daha öncede yazmıştım, yine yazayım,,ben bakım ve j-costa varyatör taktırmak için kardeşlere getirmiştim motorumu,teslim aldığımda motoru yıkamadan leş gibi teslim ettiler,,eve gittim motoru incelerken,varyatör debriyaj plastik kapağının cıvatalarının eksik olduğunu farkettim,neyse dedim ben kendim iki cıvata takayım,,fakat cıvata takacağım yeri yalama etmişler takmaya çalışıyorum olmuyor,,
içime kurt düştü ulan dedim bunlar 2 cıvatayı bile takmadılarsa içi ne haldedir dedim ve motorun varyatör kapaklarını sökmeye başladım ama elimi attığım yer elime geliyordu,,bunlar cıvataları motorlu tabancayla söküp sıktıkları için çoğunu yalama etmişler kimisininde içindeki somunlarını yuvasından çıkartmışlar
mesleğim oto tamirciliği olduğundan bu işlerden anlıyorum,,neyse komple varyatör ve hava filtre kapaklarını komple söküp çıkardım ancak karşılaştığım tablo tahmin ettiğim gibiydi,,
ulan bakım yapıyosun ve artı sıfır j-costa varyatör takıyosun ,insan bir bezle içerileri silip hava tutar temizler,,yok arkadaş sadece eskisini sökmüş yenisini olduğu gibi takıp toz toprak içinde kapağı kapatmış ve bu arada havalı tabanca ile sıktıkları için cıvataları yalama edip olduğu gibi bırakıp öylece teslim etmişler,,yuh diyorum bişey demiyorum,,,
kardeşlerde çok sıra var 1-2 hafta sonrasına randevu veriyolar, haliyle yaptıkları işe özenmiyolar,bant usulüne dönmüş şip şak,,amaç olabildiğince çok bakım yapmak ve çok para almak,sırada çok motor var tabiki işçilik kalitesi düşüyor
neticede kendim komple söküp temizleyip yalama olan vidaları ve somunlar tek tek onarıp tamirini yaptım,ben yarım günden fazla uğraştım temizlik ve onarım için onlar yarım günde 15-20 adet motorun bakımını yaparlardı,ne demek istediğimi anlayan anlasın artık,,
motor garantiden çıkmaması için mecbur servise getirmek zorunda kalıyoruz yoksa servise getirmek akıl karı değil,,bide kardeşler yamahada motorun yanına gidemiyorsun ama üst kata çıkıp monitörden servisin bir bölümünü görebiliyorsun,eğer motorun kameranın alanında bakım yapılıyorsa ekrandan izleyebiliyorsun ama sadece uzaktan görüyorsun detaylı yapılan işi pek anlayamıyorsun,,
ben artık bakımlarını kendim yapacağım,,hiç bir usta senin motoruna kendinin motoru gibi özenmez,,garanti bittiyse elinizdende geliyorsa bakımları kendiniz yapın,,elinizden gelmiyorsa
en güzeli motorunun yanında bakım yapan servisler ,varsa böyle yerleri tercih edin
amacım kardeşler yamahayı kötülemek değil,ordaki çalışan ustanın sorumsuzluğu olabilir ama yoğunluktan ötürü genel olarak böyle, ben yaşadığımı anlattım sadece,,yoksa ustanın bakımı yapacağı dakika belli olduğundan bu süreyi aşması veya fazla özenmesi ustanın akibeti için iyi olmaz.bu işler böyle
isteyen arkadaşlar,, kardeşler yamahaya telefon açıp motorumun bakımı geldi hemen yapabilirmiyiz desinde, alacağı cevaba bakarak yoğunluğun derecesini tahmin etsin
kardeşler yamahaya ne zaman giderseniz gidin,servisin kapısında 10-15 motoru sıra beklerken görebilirsiniz
Yeruçağı dostum, gerekli bildirmen için teşekkür ederim. Keza başından geçmiş olan durum dikkate alınmayacak bir husus değil, ancak senin yerinde olsam ne yapardım, hemen o yalama olan cıvataları ve işlem görmüş yerin pisliğini, rezilliğini resimler, neticede servis işçiliği yazıp spreyine kadar fatura ediyorlar, servis müdürünü, sahibini, yetkili kim varsa çağırıp adam gibi orayı toplatırdım. Bu yapılan işlem ile ilgili de motorumla kim ilgilendi ise isim soyisim ile not alır, o süreçte görevli servis müdürüde dahil, yapılan işlem saatini de belirterek bu durum ile ilgili şikayette ve bilgi talebinde info@yamaha-motor.com.tr öncelikli olarak mail atar yanıt beklerdim. Servis tecrübemi de sizin yazdığınız gibi buraya yazar gelişmeleri de aynen bildirirdim. Gerekli cevap gelmez ve tatmin edici açıklama yapılmaz ise Yamaha Motor Avrupa genel müdürlüğüne kadar uzatırdım. Bütün sosyal medyada twitter hesapları ve facebook hesaplarıda dahil olmak üzere elimdeki mevcut resimler ilede sonuna kadar götürürdüm. Bazı şeylerde kaliteyi yükseltmek istiyorsak, uğraşacaz malesef, başka şansımız yok. Arkamızı dönüp gitmekle olsa keşke... Çünkü sen kendi işini gördün belki, ama oradaki senin motorunun cıvatasını yalama yapan adam başkasının motorunun da canını okudu ve okumaya devam etti muhtemelen. Bu neden devam etsin, bu adamı işe alan, düşük maaşla yetersiz personel çalıştıran işveren neden daha çok kazanacak diye ben daha az hizmet alayım kol gibi para ödememe rağmen??
Özetle servise kızıp motorumuzu olası bir durumda markanın garantisi dışında bırakmak yerine, orayı mümkün mertebe adam edip servis kalitesi yükseltmelerini istemek hakkımız. Orası Yamaha tabelası astığı ve bayiliği verdiği sürece, hizmet ve servis kriterlerini adam gibi yerine getirdiği sürece var, aksi durumda yok. Benim görüşüm bu şekilde
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
kanji kardeşim haklısın ama uğraşmak gerekir,ben oraya gidip cingar çıkarmadım sadece telefon edip söyledim ,servisi aradılar ustaya sormuşlar oda aynen civatalar zaten yoktu demiş,yani geldiğinde öyleymiş diyip çıktı işin içinden,yoksa o vidaların ve somunların bağlandığı plastik kutuları komple değişmeleri gerekir çünkü tamiratı yok,,
ben tamir ettim ama uydurma kaydırma yapıp eski yalama somunları ısıtarak çıkarıp yeni somunları ısıtarak plastik kutunun içine gömdüm,yarım gün uğraştım,onlar uğraşmaz yenisini takmak zorundalar oda 500-600 tl demek onlar için,oda işlerine gelmez ,en kolayı geldiğinde öyleydi diyip sıyrılmak,,
,zaten bende ondan sonra söktüm içini açtım temizleyip tamir ettim,,nasıl ıspatlıycan bi dünya iş zaten zamanım yok,belki uğraşsam bişeyler olurdu ama lanet olsun deyip kendim hallettim,
temizlik için ise fotosunu çekip göstersen getir temizleyelim ustanın hatası diycekler,nerden bilecekler benim kapağı söküp içine bakacağımı,,zaten gel deseler bile gitmezdim çünkü ben kat kat daha güzel temizledim,,bidahada gitmem oraya ,,
haaa parça satın almak için gidilir,çünkü en büyük bayii orası ve yedek parça gerekince alınacak en kapsamlı yerde orası,netten satışlarıda var motoliz.com istediğiniz parçayı kod numarasıyla sipariş verip alabiliyorsunuz
giden gidebilir memnun olan vardır,kimseye bişey diyemem
ama dediğim gibi benim sadece parça almak için işim olur
ben yıllarca oto yetkili servislerinde çalıştım, tecrübeme dayanarak şöyle söyleyebilirim,,
müşteriye aracını yapılırken göstermezler,bu böyle,çünkü görürse hoşuna gitmeyen veya istemediği bişeyi görür ve müdahale eder caz eder şikayet eder buda servis için hiç iyi olmaz,,
şunu söylerim motorunuzu başında durabildiğiniz ve yapılan işçiliği yakından görüp müdahale edebildiğiniz servise götürün,,her nekadar işten anlamasanızda benim başıma gelen gibi cıvatayı kopardığını anlayıp o anda müdahale edebilirsiniz veya temizlemeden takıp kapatmasına engel olabilirsiniz,yapılan işçiliği gördüğünüz içinde içiniz rahat olur
yapılan işin şişirilip baştan savma yapıldığını anlamak için usta olmanıza gerek yok,görünen köy klavuz istemez ,,son sözüm bu
Merhaba herkese motorumun maalesef 7k bakımı yaklaşıyor. Öncekini daytona da yaptırıp pek memnun kalmadım daytona ve kardeşler hariç başka nereyi önerebilirsiniz.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
kerem kardeş,,motorun bakımı yapılırken başında durup yapılanları kontrol edebileceğin yetkili servis hangileri ise oraları tercih et, neticede bakım ücretleri hepsinde aynı,,
mesela ben motoruma akrapoviç egzoz taktıktan sonra motora giren ve çıkan gazın ayarını yaptırmak için elinde cihaz olan bayileri aramıştım,ve cihaz sadece İstanbul Maltepe yamaha tuna serviste varmış ((en yoğun ve kapsamlı kardeşlerde bile yok)) tunaya gidip gaz ayarı yaptırdım ve bu arada bakım yapılırken motorun yanındada durabildim,
bakım yapılan yer hemen girişte solda açıkta kapı ağzında ve müşterilerde serviste dolaşıyolar motorunun başında durabiliyolardı,,kardeşler gibi,girilmesi yasaklanmış biyerde değildi
hatta ben egzosu söküp takmak gerektiği için ucundan tutarak ustaya yardım bile etmiştim
bu vesileyle burasının serbest dolaşılan servis oldugunuda öğrenmiş oldum,,bunun gibi yasaksız servis hangisi var bilmiyorum ama oraları tercih etmen daha akıllıca olur
Çok saolasın bu seferlik de tuna'yı deneyeyim bakalım
Kadıköy de ersoy motor var oda gözünün önünde yapıyor tüm işlemleri ama eski xmax'ımı dükkanda bırakmak zorunda kalıpta filtre korumamın 0 vidaları yerine paslı yalama olmuş vidalar taktıklarından beri oraya da götürmüyorum. Servisin sorumlusu Gökhan bey belki çok iyi biri ama çıraklarda iş yok...
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
Herkese günaydın. 4000 km bakımını yaptırdım ama kışın motora binmiyorum . haliyle bikaç ay motor yatacak. motoru ayda 2 kere falan çalıştırıp bikaç km binerim tekerlekler dönsün diye. sormak istediğm şey ise yağı yazın tekrar değiştirmeli miyim. eskiden yağın ömrü altı aydı ve ne olursa olsun değiştirmek gerekiyodu altı ay sonra.şimdi de öyle midir yardımcı olursanız sevinirim.
Selamlar. Bildiğim kadarıyla kural olarak, 3 aydan fazla yatacaksa, yeniden kullanmaya başlamadan yağı değiştirmek lazım. Ben bunu uygulamıyorum, artık gerek olduğunu da düşünmüyorum. Kışın 1.5-2 ay yattığı oluyor, ama yine de Km'si geldiğinde veya bir sene sonunda değiştiriyorum. Şimdiye kadar da bir sıkıntısını görmedim. Eskiden (2001-2002 yılları falan) her kış başında ucuz bir yağ koyardım ve kış sonunda, motosiklete yeniden binmeye başlayacağım zaman bu yağı değiştirirdim. Kısa vadede bir faydasını gördüğümü hatırlamıyorum. Ayrıca ne yağlar eskisi gibi, ne de motorlar diye düşünüyorum.
işte bu yüzden başında durabileceğiniz ve yapılanları görüp gerekirse müdahale edebileceğiniz servise götürün demek istedim,,Ersoy motoru ben bilmiyordum öğrenmiş oldum,,söylediğiniz gibi sorumsuz çırak ve ustalar her serviste mutlaka vardır vede olacaktır,ancak bence orayada gidebilirsiniz neticede motoruna yapılanları görebildiğin için ,anında müdahale etme şansın var,önemli olanda budur
diğer yerler gibi motoruna yapılanları görmediğinden bakımı yapanın insafına kalmıyorsun
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM . BEN DE ÖYLE DÜŞÜNMÜŞTÜM DE BİLEN BİRİNDEN TEYİT ALMAK İSTEMİŞTİM.ŞU DURUMDA 7000 BAKIMDAN ÖNCE YAĞ DEĞİŞTİRMEME GEREK YOK.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
KADIKOYDEKİ ERSOY MOTOR BİLDİĞİM KADARIYLA ÖZEL SERVİS YETKİLİ DEĞİL.DELTA MOTOR KAPANMADAN YETKİLİ SERVİSTİ AMA KAPANINCA YAMAHA İLE İLİŞKİSİ BİTTİ DİYE BİLİYORUM.
Ersoy motor diye aratınca nette yamaha yetkili servis olarak çıkıyor. Önceden stadın sırasındaydı servis, hatta o zamanlar şuanki servisin sahibi gökhan bey servis çalışanıydı sonra orası kapandı kendisi yetkili servis ersoy motoru açtı.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)