Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3201
    Kanji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 CBR 600RR
    Alıntı mahir212 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar xmaxı alalı çok olmadı fakat iki kez benzin ışığı yandığında tripmetre 220 230 kmlerdeydi bana biraz fazla yakıyor gibi geldi canım sıkıldı 300 km üzeri yapıyor deniliyor genelde bunarada 2500 kmde xmaxım bu durum normalmi
    Mahir,300 km üstü rezervle yapıyoruz, tın tında gitmiyoruz Örnek benim güzergahım her gün bahçeşehir-merter'dir. %70 otoyol %30 şehiriçi, gereksiz fren gaz yapmadan kış aylarında 3,4-3,7lt, yaz aylarında 3,1-3,4lt arası yakıt tüketiyorum, rezerv genelde 280kmlerde yanar, 60-80km sonrada yakıt alırım

    Sürat nedir dersen 110-120 km geçmiyorum, çünkü makinenin zaten aerosu belli, 150yle giderken her tarafı oynuyor,zorlanamanın bir manasıda yok, + güvenlide değil zaten.
    mahir212 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3202

    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul ama yakında Marmaris olacak
    Motosikleti
    Xmax 250
    230 km de isigin yanmasi gayet normal... isik yandiktan sonra 70 km daha gider... bunu defalarca test ettim... son derece guvenilirdir... sonuc olarak gercekten 300 km gidiyor... sehir ici kullanim + otobanda 100-130 km gibi suratlerde giderkenki durum bu... kafaya takip ekonomik kullanayim desem ve uzun yolda 80-90 km hizlari gecmesem, 300 kilometreyi de gececektir mutlaka...
    mahir212 bunu beğendi.

  3. #3203
    BigLion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2015
    Motosikleti
    Piaggio xevo 250 ve Yamaha Tracer 700
    Merhaba Arkadaşlar,

    Ben şuan delight kullanıyorum, bir sonraki motor olarak xmax 250 düşünüyorum ama 2 ayağım yere degmiyor durur pozisyonda, sizce sıkıtı olurmu boy 174? Aranızda bu boylarda kullanan var mı varsa motor durduğunda dengeyi nasıl sağlıyor? Bilgilendirebilirmisiniz?

  4. #3204

    Üyelik
    17 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Her gun sahil yolundan kadikoy tuzla arasi 70km git gel yapiyorum. Sari isik yandigi anda benzin alirim borudan gorunecek sekilde fullettiririm. Asagi yukarı 40-45 tl arasi benzin aliyorum fiyatina gore oynuyor. 4 depodur test ediyorum 306km sonra +- 3km oynuyor tekrar sari isik yanmis oluyor. Yedek depoyu dahil edersek benim motor 360kmleri geçiyor. Yolum düz. Hiz sınırından dolayi belki 100u gecmiyorum ama sabah ve aksam is trafiklerinde dur kalklar isiklarda beklemeler bunlar normal olarak tuketimi standart sehir içine benzetiyor. Yol bilgisayarinda100 de 3.1 litre görünüyor. Motor 2015 model 5500km de. Ekstra uzun cam mevcut
    mahir212 bunu beğendi.

  5. #3205

    Üyelik
    05 Mart 2016
    Şehir
    Aslen sındırgılıyım istanbuldayım
    Motosikleti
    Yamaha mt 700 tracer

    Leopar max

    Aynı şekilde benim gri leoparda ışık yandımı tapagaz 70 km gidiyor bunu yedek benzinle test ettim onayladım

  6. #3206
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı BigLion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Ben şuan delight kullanıyorum, bir sonraki motor olarak xmax 250 düşünüyorum ama 2 ayağım yere degmiyor durur pozisyonda, sizce sıkıtı olurmu boy 174? Aranızda bu boylarda kullanan var mı varsa motor durduğunda dengeyi nasıl sağlıyor? Bilgilendirebilirmisiniz?
    Merhaba, boyum 177cm kilom 65. Oldukça zayıf sayılırım. Yolun durumu ve artçıma göre zaman zaman tabanlarım yere değiyir, ancak ağırlıklı olarak parmak ucumla duruyorum. Motor heybetli ve ağır gözüküyor ancak dengede tutmak zor değil. İlk başlarda biraz göz korkutuyor ama kullandıkça huyunu suyunu öğreniyorsunuz.

    Dolayısıyla gözünüzde büyütmeyin, denge problemi yaşayacağınızı düşünmüyorum.
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax

  7. #3207
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı BigLion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Ben şuan delight kullanıyorum, bir sonraki motor olarak xmax 250 düşünüyorum ama 2 ayağım yere degmiyor durur pozisyonda, sizce sıkıtı olurmu boy 174? Aranızda bu boylarda kullanan var mı varsa motor durduğunda dengeyi nasıl sağlıyor? Bilgilendirebilirmisiniz?
    Benimde boyum 1.74 9 ay civarinda xmax 250 kullaniyorum neredeyse hergun

    Hatta uzun yol yapiyorum umraniye-beylikduzu boyum yuzunden dururken bi sorun yasamadim

  8. #3208
    BigLion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2015
    Motosikleti
    Piaggio xevo 250 ve Yamaha Tracer 700
    Peki full stop yaptığınızda tek ayakla mı dengede duruyosunuz, nasıl dengede kalabiliyosunuz? Sanırım bir test sürüşü yapmam gerekiyor.

  9. #3209
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Bacak koruma ihtiyaci olan arkadaslar Yamaha Aydin Motor/Sirinevler den Mahmut arkadasimizla gorusup 450 TL ye montaj dahil alabilir. Biz facebookdan 10 kisi kadar faydalandik. Diger aksesuar egzoz yedek parcada da gerekeni yapacagi sozunu aldik.
    M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM

  10. #3210
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Arkadaslar merhaba motorumda yaptigim modifikasyonlar tam performans saglamasi icin
    Cimartesi gunu yamaha aydin motor da dyno mekanizmasina sokup gaz hacmini ayarlatacagim...

    Bu isi daha once yapmis olan varmi acaba
    Motor_Derili ve mahir212 bunu beğendiler.

  11. #3211
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Gökhan yada Motosiklet.net de paylasilmis demeniz yeterli. Umarim ihtiyaci olanin isine yarar.

  12. #3212

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar merhaba motorumda yaptigim modifikasyonlar tam performans saglamasi icin
    Cimartesi gunu yamaha aydin motor da dyno mekanizmasina sokup gaz hacmini ayarlatacagim...

    Bu isi daha once yapmis olan varmi acaba
    merhaba,bende motoruma modifiye yaptım,akrapoviç egzoz ve j-costa varyatör taktım,,sizin bu gaz hacmini ayarlatacağım sözünüzden sonra bende işkillendim acaba benimde ayar yapmam gereklimi diye,,az önce kardeşler yamaha rami servise gittim , j-costa varyatör ve akrapoviç egzoz taktıktan sonra gaz hacim ayarı falan gereklimi diye sordum

    verilen cevap şöyle (o ayar 4 silindirli büyük motorlarda oluyor,x max larda öyle bişeye gerek yok,motor onu otomatik yapıyor )
    yani xmax lerde ayar yok servise boşuna gitme,bana söylenen bu

  13. #3213
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,bende motoruma modifiye yaptım,akrapoviç egzoz ve j-costa varyatör taktım,,sizin bu gaz hacmini ayarlatacağım sözünüzden sonra bende işkillendim acaba benimde ayar yapmam gereklimi diye,,az önce kardeşler yamaha rami servise gittim , j-costa varyatör ve akrapoviç egzoz taktıktan sonra gaz hacim ayarı falan gereklimi diye sordum

    verilen cevap şöyle (o ayar 4 silindirli büyük motorlarda oluyor,x max larda öyle bişeye gerek yok,motor onu otomatik yapıyor )
    yani xmax lerde ayar yok servise boşuna gitme,bana söylenen bu
    Yamaha turkiye den gelen mesaji direk yapistiriyorum

    İyi Günler.

    Öncelikle Yamaha markasını tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

    Aracınız üzerinde yapılmış bu modifikasyonlardan sonra egzoz gaz hacminin yeniden ayarlanması faydalı olacaktır.

    Bol km li keyifli sürüşler dileriz.

  14. #3214
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,bende motoruma modifiye yaptım,akrapoviç egzoz ve j-costa varyatör taktım,,sizin bu gaz hacmini ayarlatacağım sözünüzden sonra bende işkillendim acaba benimde ayar yapmam gereklimi diye,,az önce kardeşler yamaha rami servise gittim , j-costa varyatör ve akrapoviç egzoz taktıktan sonra gaz hacim ayarı falan gereklimi diye sordum

    verilen cevap şöyle (o ayar 4 silindirli büyük motorlarda oluyor,x max larda öyle bişeye gerek yok,motor onu otomatik yapıyor )
    yani xmax lerde ayar yok servise boşuna gitme,bana söylenen bu
    Kardeş servis kafasına göre yorum getirmiş öncelikle.

    Siz motosikletinize stock parçaların dışında upgrade yaparsanız bunun ayarlanması gerekir. Zira egzoz - hava filtresi gibi parçaları değiştirdiğinizde yanma ayarlarınız bozulur, fakat motosiklet sizin hangi egzozu hangi hava filtresini taktığınızı anlayamaz. Dolayısıyla sanki üzerinde fabrikadan cıkan egzoz ve hava filtresi varmışçasına hava yakıt karışımını ayarlamaya devam eder. Fakat siz hava ve yanma ayarlarını bozmuş olduğunuz için motosikletinizin yakıtı artar performansı düşer. Bunların ayarlanması gerekir. Büyük makinelerde Ecu denen bu karışımları ayarlayan bir beyin var, kaba tabirle şu kadar hava bu kadar yakıt diye komut verir, ve bu veriler fabrika verileridir değiştirilemezler. O yüzden Power Commander ve yan ürünleri gibi bazı donanımlar ekleyerek bunlara hava - yakıt haritaları yüklenir ve dyno'da ayar cekilir.

    Bunlar gerçekten meşakkatli işlerdir ve her usta yapamaz. Siz de servisin söylediğini doğru baz alır inanırsınız.

  15. #3215
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş servis kafasına göre yorum getirmiş öncelikle.

    Siz motosikletinize stock parçaların dışında upgrade yaparsanız bunun ayarlanması gerekir. Zira egzoz - hava filtresi gibi parçaları değiştirdiğinizde yanma ayarlarınız bozulur, fakat motosiklet sizin hangi egzozu hangi hava filtresini taktığınızı anlayamaz. Dolayısıyla sanki üzerinde fabrikadan cıkan egzoz ve hava filtresi varmışçasına hava yakıt karışımını ayarlamaya devam eder. Fakat siz hava ve yanma ayarlarını bozmuş olduğunuz için motosikletinizin yakıtı artar performansı düşer. Bunların ayarlanması gerekir. Büyük makinelerde Ecu denen bu karışımları ayarlayan bir beyin var, kaba tabirle şu kadar hava bu kadar yakıt diye komut verir, ve bu veriler fabrika verileridir değiştirilemezler. O yüzden Power Commander ve yan ürünleri gibi bazı donanımlar ekleyerek bunlara hava - yakıt haritaları yüklenir ve dyno'da ayar cekilir.

    Bunlar gerçekten meşakkatli işlerdir ve her usta yapamaz. Siz de servisin söylediğini doğru baz alır inanırsınız.
    Esas ironik olan, Yamah Türkiye'den gelen bir yorumu ile ilgili firmanın yetkili servisi olarak geçen başka bir firmanın yorumu ile çelişmesi. Yetkili servislerin en doğru şekilde yönlendirme yapması gerekir diye düşünüyorum. Ama malesef iki kişiye sormadan bir bilgi yada yorumu doğru kabul edemiyoruz.
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax

  16. #3216
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı eminemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esas ironik olan, Yamah Türkiye'den gelen bir yorumu ile ilgili firmanın yetkili servisi olarak geçen başka bir firmanın yorumu ile çelişmesi. Yetkili servislerin en doğru şekilde yönlendirme yapması gerekir diye düşünüyorum. Ama malesef iki kişiye sormadan bir bilgi yada yorumu doğru kabul edemiyoruz.
    Siz motosikletin çalışma prensibini öğrendiğinizde bir çok sorunun doğru cevabını otomatik olarak verebilecek duruma gelirsiniz zaten. Bu gün servis dediğiniz mekanizma, bakıma gittiğinizde fren balatasına balata spreyi sıktık 10 TL. Yağı değişti 150 TL + benzin filtresi değişti 75 TL hava filtresi değişti 120 TL işçilik 150 TL şeklinde fatura kesen ve bunun adına da periyodik bakım diyen modellerdir.

    Halbuki kitapcığı açtığınızda her bir bakım için belirli km aralıkları verilmiş ve hidroliklerden fren tellerine gaz telinden balataya, zincir gerilmesinden tut amortisör keçelerinin kontrolüne kadar elli bin tane bakım var. Ama hangi birisini faturanızda görebiliyorsunuz ?

    Çok çok fren maneti değişimi 200 TL.. Ivır zivir.. Parça satan bir yer modunda servisler. O yüzden işten anlayan adam gibi adam ustalar her zaman candır.

  17. #3217
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz motosikletin çalışma prensibini öğrendiğinizde bir çok sorunun doğru cevabını otomatik olarak verebilecek duruma gelirsiniz zaten. Bu gün servis dediğiniz mekanizma, bakıma gittiğinizde fren balatasına balata spreyi sıktık 10 TL. Yağı değişti 150 TL + benzin filtresi değişti 75 TL hava filtresi değişti 120 TL işçilik 150 TL şeklinde fatura kesen ve bunun adına da periyodik bakım diyen modellerdir.

    Halbuki kitapcığı açtığınızda her bir bakım için belirli km aralıkları verilmiş ve hidroliklerden fren tellerine gaz telinden balataya, zincir gerilmesinden tut amortisör keçelerinin kontrolüne kadar elli bin tane bakım var. Ama hangi birisini faturanızda görebiliyorsunuz ?

    Çok çok fren maneti değişimi 200 TL.. Ivır zivir.. Parça satan bir yer modunda servisler. O yüzden işten anlayan adam gibi adam ustalar her zaman candır.
    Makine Mühendisliği okumuş biri olarak dediklerinizi çok iyi anlıyorum. Ama tabi motosiklet mekanizması tecrübe gerektiren bir husus. Bu yolda da yavaş yavaş yol aldığımı düşünüyorum. Bilgilendirme için de ayrıca teşekkür ediyorum.
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax

  18. #3218

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş servis kafasına göre yorum getirmiş öncelikle.

    Siz motosikletinize stock parçaların dışında upgrade yaparsanız bunun ayarlanması gerekir. Zira egzoz - hava filtresi gibi parçaları değiştirdiğinizde yanma ayarlarınız bozulur, fakat motosiklet sizin hangi egzozu hangi hava filtresini taktığınızı anlayamaz. Dolayısıyla sanki üzerinde fabrikadan cıkan egzoz ve hava filtresi varmışçasına hava yakıt karışımını ayarlamaya devam eder. Fakat siz hava ve yanma ayarlarını bozmuş olduğunuz için motosikletinizin yakıtı artar performansı düşer. Bunların ayarlanması gerekir. Büyük makinelerde Ecu denen bu karışımları ayarlayan bir beyin var, kaba tabirle şu kadar hava bu kadar yakıt diye komut verir, ve bu veriler fabrika verileridir değiştirilemezler. O yüzden Power Commander ve yan ürünleri gibi bazı donanımlar ekleyerek bunlara hava - yakıt haritaları yüklenir ve dyno'da ayar cekilir.

    Bunlar gerçekten meşakkatli işlerdir ve her usta yapamaz. Siz de servisin söylediğini doğru baz alır inanırsınız.
    iyide kardeşim ben bunun için en popüler servis olan yamaha kardeşler e bizzat gidip ayar gerekiyorsa yapmalarını söyledim,bana söylenen x max in ayar istemediği,,,yani şimdi zorla adamlara ayarmı yap diycez,adam para almak istemezmi,,yok öle bir ayar dedi ki bu en meşhur servis kardeşler yamaha

    yani,sence ne yapmam lazım,,gerçi motordan yana sıkıntım yok köpek gibi gidiyo ama ayar varsada yaptırmak isterim ancak yapmıyolar

  19. #3219
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı BigLion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki full stop yaptığınızda tek ayakla mı dengede duruyosunuz, nasıl dengede kalabiliyosunuz? Sanırım bir test sürüşü yapmam gerekiyor.
    Hocam, örneğin kırmızı ışıkta durduğumda genelde 2 ayak ucuma basarak dengede duruyorum. Ama yanımda araç yok yol genişse bazen hafifyatırıp tek ayak taban üzerinde duruyorum. Bugüne kadar sadece bir kere; o da artçım arkamdayken hafif eğimli bir yolda ayakkabım ıslak zeminde kayınca bir tehlike atlattım onda da çok şükür düşmedik
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax

  20. #3220
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide kardeşim ben bunun için en popüler servis olan yamaha kardeşler e bizzat gidip ayar gerekiyorsa yapmalarını söyledim,bana söylenen x max in ayar istemediği,,,yani şimdi zorla adamlara ayarmı yap diycez,adam para almak istemezmi,,yok öle bir ayar dedi ki bu en meşhur servis kardeşler yamaha

    yani,sence ne yapmam lazım,,gerçi motordan yana sıkıntım yok köpek gibi gidiyo ama ayar varsada yaptırmak isterim ancak yapmıyolar
    Evet zorla paraaiyla ayar yaptircaz eger kardesler yapmiyosa ugrasmak iatemiyosa
    Sirinevler de aydin motor var oda olmadi korlas var..
    Levent gocmenin dediklerinin hepsi dogrudur internette arastirdim..


    Sen bisi yapmadan kullanirsin o ayri ama aldigin performans ancak psikolojik olur


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler