Selenin açılma sorununa çözüm olarak, selenin altındaki sağlı sollu iki tane takoz lastiğinin üzerine sandalye ayaklarının altına yapıştırılan keçe gibi birşey yapıştırırsanız sorun ortadan kalkar.
Selenin açılma sorununa çözüm olarak, selenin altındaki sağlı sollu iki tane takoz lastiğinin üzerine sandalye ayaklarının altına yapıştırılan keçe gibi birşey yapıştırırsanız sorun ortadan kalkar.
Sele ile ilgilide birkaç deneyimimi paylaşayım arkadaşlar;
xmaxin stock selesi, dizayn seleye göre daha yumuşaktır, her ne kadar tam tersi iddia edilse de. Ancak dizayn selenin hem dizaynı, hemde yapısı itibariyle, birkaç cm daha alçak olması sebebiyle + 1 saat üstü yolculuk yapılmıyorsa çok sıkıntı vermez. Yalnız neticede konforlu bir sele değildir, şık ve bir tık daha kullanışlı bir seledir fabrikasyona göre. Yamaha bu durumu farketmiş olacak ki, ironmax'te kullanmış olduğu sele, dizayn sene gibi olup, oturma kısmı jel gibi daha yumuşak bir materyalle kaplı olduğundan daha konforludur. Yani alacaksanız, dizayn sele değil, ironmax sele isteyin
Açıp kapama olayına gelince, 3 kuruşluk amortisör koymadıkları için, anahtarla açınca sele yukarı kalkmaz ve içine kapalı kask koyup bazen zorlayarak kapadığımız zaman, ayarı çabuk bozulur. Ancak servis hemen ayarlar düzeltir kolayca açılmayan seleleri
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
xmax momo 250 mi satıp dün itibari ile xmax momo 400 abs alarak devam ediyorum arkadaşlar,yanlız aldığım arkadaş bakım aralıkları hakkında kafamı karıştırdı,bakım aralığı 6000 dedi,xmax 400 bakım aralıkları 3000 binmi 6000 binmi arkadaşlar,durum nedir
bu arada sele açılma sorununu ben çözdüm,kilit mekanizmasıyla ilgili ,20 dakikada hallediliyor ve ebediyen kurtuluyorsunuz,yanlız takım gerekli herkesin yapabileceği iş değil,sele altı bagajın ve kilit mekanizmasının sökülmesi gerekiyor,,istanbulda olup bu sorunu yaşayan gelsin halledeyim
öyle selenin altına keçe yapıştırmak soruna geçici çözüm sağlıyor,,haliyle seleye oturuluyor ve bütün ağırlık direk keçelere bastığından,keçeler hemen deforme olup yırtılıyor,eziliyor,yerinden kayıyor pis bir görüntü oluşturup kısa zamanda eski haline dönüyor,,ben bizzat denedim bunları,,çözüm kilit mekanizmasındaki ufak bir operasyon
Hocam öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Ben Yamaha'nın 1000,3000,6000... Diye bakımlarının devam ettiğini biliyorum.
Bu arada Yamaha servisleri bakım dışında, ufak tefek sorular ve fikir almalar için yardımcı oluyor mu? Örneğin yolumuz düştüğünde bir uğrasak beş on dk sohbet etmeye terslerler mi?
sağolasın ALLAH razı olsun
ben 250 xmax mi 1000 bakıma götürdüğümde ,bana bundan sonraki her 3000 km de bakımı var demişlerdi,yani 1000,4000,7000,10000 diye devam ediyor
zaten serviste bakım yapınca ekrandaki bakım ikaz ayarını sıfırlıyorlar,otomatik olarak bir sonraki 3000 km sonra ekranda servis ikazı çıkıp size uyarı veriyor ve kendiliğindende silinmiyordu bu uyarı
ancak 400 lerde bakım aralıkları hakkında bilgim olmadığı için sordum,6000 de bir dedi eski sahibi tereddütte kaldım
servislerde fikir amaçlı yardımcı olurlar,niye terslesinlerki,neticede sen müşterisin
herkese selam.bende 2013 model x max vardı ve selenin açılmaması gibi bi sorun yaşamıyodum ama şu anda 2015 xmax im var henüz 900 km de ve sele çoğu zaman açılmamakta. anahtarı çevirirken diğer elimle de seleyi kaldırmam gerekiyor.
servis bakımları ise 1000 km den sonra her 3000 km de 1 yapılmaktadır. kitapçığında da öyle yazıyor.
ben birde şunu sormak istiyorum:
kitapçıkta lastik hava basınçları artçısız 28-32, artçılı 30-36 yazıyor. ben motora yazın gezi amaçlı biniyorum ve çoğunlukla eşimle uzun sayılabilecek seyahatler planlıyoruz. bu 30-36 hava basıncı tehlikeli olabilir mi? sıcaklıktan dolayı lastikteki hava daha da genleşip uzun yolda lastiğin patlamasına yol açar mı? cevap verirseniz çok sevinirim.
herkese kazasız sürüşler dilerim.
Hocam kitapçıkta yazan değerler bu toleransta verilmiştir. Ancak artı eksi 1 psi sorun teşkil etmez. Güvenle kullanabilirsiniz.
Sanıyorum yakın zamanda bin km bakımına sokacaksınız. Servisin sele ile ilgili kilit problemi hk çözüm ve işlemini burada paylaşırsanız sevinirim.
Tabiiki serviste seleyle ilgili problemi sorup cevabını burda paylaşırım.
Gunduz vakitleri kaskosuz Xmax'i cok kuvvetli bir disk kilidiyle (tercihen alarmli) kalabalik ve işlek bir bolgede 3-4 saat birakabilir miyiz, kamyonete atilip goturulme sansi yuksek midir, siz boyle durumlarda ne yapiyorsunuz?
Beşiktaş'ta, Kadıköy'de bırakıyorum. Ama Ümraniye'de Bağcılar'da bırakmam.
Öyle iki kişi omuzla kamyonete at denecek kadar hafif değil. 180kg, 250cc olanı.
Yine de bir dükkan önü, mobese altı veya işlek bir meydanda 2-3 saat gündüz vakti çok sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ama aklım da kalmıyor değil bazen. Kasko olmasına rağmen
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
Biraz üst satırlarda konuştuğumuz sele kilidi konusuyla ilgili test edememkle beraber, tesadüfen denk geldiğim bir sonuç çıkardım. Bu hafta içi kullanırken deneyeceğim.
Sanırım motor soğukken ve kullanılmamışken anahtarı sol çevirince "klik" sesiyle beraber sele kendini atıyor. Ama üstüne oturulduysa ve şase bir ısındıysa "klik1 sesi gelmiyor ve elle seleyi kaldırmak gerekiyor.
Bu çıkarımım doğru da olmayabilir, sadece az önce sele altından bir eşyamı almak için açarken aklıma geldi.
Deneyim sizinle paylaşacağım
Merhaba arkadaşlar full depo ile xmax 250 de kaç km yapıyorsunuz acaba ortalama olarak en az en çok olarak bende şuan 2'ci çizgiye düştü ekran trip 151 kmde
Arkadaşlar düşünen var ise çok temiz aksesuarlı 2015 abs
Temiz X-MAX 250
Arkadaşlar merhaba ,
Yıllarca süren motosiklet serüvenimi 2011 yılında motosikletimin zincirini yağlarken sol baş parmağın ucunu uçurmak süreti ile ara vermiştim. Sonrasında araya giren bazı sebepler yüzünden uzak kaldım. 18 şubat itibarı engelleri aşarak ve çok temiz bulduğum 2006 model 7950 km yamaha majesty ile aranıza katılmış bulunuyorum. Aslında X max 400 alacaktım ama bana bacak boyu biraz dar geldiği için bunda karar kıldım. Bu yazıyı da bu yüzden buraya yazdım inşallah hatalı birşey yapmamışımdır.
Herkese saygılar sevgiler.
Umut
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)