Birkaç bilgide ben vereyim yeni binen arkadaşlarımız için;
Xmax, %70'i otoyol sürüşü olmakla birlikte, 110 km yi geçmediğiniz, çok yük yüklemediğiniz ve havanın çok soğuk olmadığı şartlarda, max 3,1-3,4lt arası tüketim yapar.
Amortisörü, otoyolda 90 üstüne çıkmıyorsanız v çok agresif kulllanmıyorsanız en yumuşakta kullanabilirsiniz, kuş tüyü gibi olmamakla beraber biraz yumuşadığını fark ediyorsunuz ancak yüksek süratte fazla zıplıyor arkası...
Lastik olarak ben hala orjinalleri kullanıyorum, dişleri gayet iyi durumda, yol tutuşu da mükemmel, km 25000...
Hızlanma konusuna gelince, full bolt-on (akra-filtre vs.) bir xmaxin, 0-100 ü yaklaşık 9,5-10sn olduğunu varsayarak, 7 snlerde kalkan 250ss tipi makineleri geride bırakma ihtimali ancak vites kaçırmayla veya yüksek vitesle gaz açmasıyla olabilir ;)
100 km'de 3.1-3.4 olayına katılıyorum. Zira ben ne kadar zorlarsam zorlayayım aldığımdan beri 4.0 bir defa bile görmedim. Hep 3 ile 3.5 arasındayım. Bir depo benzinle yedek depo dahil 340-345 km'leri görüyorum. Etrafımda çoğu kişi 4 ve üstü yakıyor. Bazıları çok yakıyor diye söyleniyor.
Ben yakıtından çok ama çok memnunum.
Hıcam ben motoru ilk aldığımda Maslak Beşiktaş trafiği ve ara sokak kullanımlarında 4.3 ü görmüştüm. Son bir haftadır 3.5 civarı yakıyor açık trafik ve üstüruplu kullanmada. Bunların yüksek olmasının sebebi olarak rodajı düşünüyorum. Muhtemelen biraz daha iyileşecektir diye ümit ediyorum.
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
Benim motorum 16.000 km'de ancak 5.2 litrelik benzin tüketiyor hala rodajda olabilir mi diye düşünmüyor değilim
Motoru kullanım ile alakalı 3.0 litreye düşürdüğümü bilirim ancak böyle kullanarak motordan zevk almaya başladım yakıt tüketimi ise şu anlık gözümü korkutmuyor, rekorum 5.4lt geçebilen varsa buyursun efendim 16.000 bakımında servise sordum ancak bir problem olmadığını belirttiler.
Kardeşim valla sırf senin için üyelik bilgilerimi bulup yazmak istedim. Motoru yeni aldığımda aynısı bendede oldu. Başımı çok ağrıttı. Hep acaba hatalı bir motor mu aldım diye düşünüp duruyordum. Her kime sorduysam zamanla düzelicek dediler. Yamaha yetkili servisine götürdüm Kardeşlere. Orda İbrahim diye bir arkadaş var, çok ilgilendi sağolsun. Bi tur attık beraber, oda gördü ne olduğunu. Kalkışa geçerken bir eşik var, o eşikte motor acaip titreme yapıyor. Ama o titreme olurken farkında olmadan sende elini o gaz ayarında tutuyorsun,yani gazı açmıyorsun. O eşikte gazı aç. Yani ilk kalkışlarını biraz gazlı yap...ve en sonunda göreceksin belli bir zamandan sonra düzelecek. Sanırım alışma süreci falan. 1000kmden sonra tam düzelmişti benimki. Ben birde arka tekerin ordaki tapayı açıp difransiyel dişli yağını değiştirmiştim pimpirikli olduğum için. değiştirdikten sonra daha bi azaldı..alakası olmadığını söylediler bana ama bence alakalıydı. difransiyel dişli yağınıda değiştir. Yamalube olarak 20 lira mı ne öyle bişey.
KISACASI,
hiç merak etme. o titreşim geçecek ama insanın canını sıkıyor, çok sıkıntı çektim ben yukarda dediğim gibi. Sen kaza bela yapmada inşallah herşey düzeliyo zamanla motorun o titremesi ile alakalı.
İnşallah yardımcı olabildim.
Hadi kal sağlıcakla...
Dostum, öncelikle nezaketin ve zahmete girip cevap yazdığın içün çook teşekkür ederim.
Senin gibi xmax kullanan bir kaç arkadaş daha 2bin 3bin devirleri hızlı geçmemi söyledi. Dediğün gibi 4bin 5bin devirlere gelindiğinde o sıkıntı hiç bir şekilde hissettirmiyor.
Yine değerli arkadaşlar fabrikasyon yağın titreşime neden olduğu, 1.000km bakımında konan yağ ile birlikte bir nebze azaldığından bahsediyorlar. Hatta bu sebeple kayışı değiştiren arkadaşlar bile var.
209km lik daha emekleme döneminde motorumun performans ve konforundan gayet memnunum. Yavaş yavaş da viraj, ani fren ara gaz gibi olaylara alışıp, yavaş yavaş ilerliyoruz.
Güzel temennilerin için tekrar teşekkür ederim.
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
Ben yamalube 10 40 kullanıyorum ama sakın yari sentetik koyma full sentetik yag kullan, niye diceksin bende bilmiyorum ama yari sentetik koydum 3000bakiminda, 7000bakimina kadar motor muazzam yakit tüketmeye başladı, bide böyle motor sahipleri bilir motorun "zor" çalıştığını hissedersin ole bişey oldu. Tam sentetik yag yamalube bide dişli yağı değiştir biter inşallah en kısa zamanda.
Arkadaşlar iyi günler bende aranıza 2015 xmax 250 ABS modeli ile katıldım. 2. El 7500 kmde. Honda Fizyden sonra büyük konforlu ve performanslı geldi tabi. Tek problemim sele yüksekliği. Hareket halinde iken çok dengeli motor. Ancak kısa süreli duruşlarda ayaklarım tam yere basmadığı için denge problemi yaşıyorum açıkcası motoru dengede tutmakta zorlanıyorum. Ne yazıkki yozgatta yaşadığım için eğitim alamadım ve yardımcı olabilecek kimse yok. Nu konuda tavsiyelerinizi alabilir miyim. Şimdiden çok teşekkür ederim
Bugün her zamanki gibi MAslak'tan Beşiktaş'a Büyükdere Cad üzerinden gelirken; Gültepe'yi geçtikten sonraki otobüs duraklarında halk otobüsünün biri 3 şeritli yolun ortasında kapılarını açıp yolcu indirdi. Şerit arasından giderken, bir anda önümdeki otonüsten yolcuların yola fırlamasıyla yaşadığım şoku hemen üstümden atıp iki frene de yüklendim.
Bu vesile ile 300 km yaptığım yeni motorumda ABS leri ilk defa bu ciddiyette test etme fırsatım oldu. Böyle ince bir titreme ve amortisörlerin öne doğru kısalmasıyla zınk diye yolculara 1 metre kala durdum.
Oldukça hoşuma gitti Sonra Barbaros'ta bilerek kırmızı ışığa hızlı yaklaşıp son metrelerde yokuş aşağı bir kez daha denedim ve performansı çok hoşuma gitti.
Son olarak eğer bir kaza yaparsam otobüs yada servis şoförleri yüzünden olacak. En sol şeritten en sağa diklemesine giren başka araç yok. Taksiciler bile daha hoşgörülü ve kural tanır durumdalar. Bugünden itibaren her akşam eve işten dönüşte SJCAm im ile kayıt alıp , üşenmeyip trafik ihbar hattına ve mail ile emniyete ihbarda bulunucam.
Motora da "Bu araç sürüş anında kameralar ile kayıt altına alınmaktadır" yazdırmayı düşünüyorum (şaka tabi)
Şöyle söyliyim. Bugüne kadar 4-5 arkadaşım motoru kullandı. Herkesin ilk fark ettiği sele. Ben ilk yorumlarımda sele ve arka süspansüyonların diğer xmax modellerine göre iyi olduğunu söylemiştim; oysa süspansiyon tamamen aynıymış. Ancak seleden dolayı bana sürüş daha iyi gelmiş.
Bugün itibariyle 300 km kullandım ve gayet memnunum. Özellikle terleme yapmaması ve seledeki süngerimsi doku oldukça rahat. Hatta şöyle diyim artçı kısmı sürücü kısmından daha rahat
Ama şöyle bir şey de söyleyebilirim, biraz da beklentiyle alakalı. Özellikle standart xmax seleler o kadar rahatsız ki, onun dışındaki tüm seleler çok rahat geliyor.
Ben de size bir şey sormak istiyorum. Bagajı açmak için anahtarı sol çevirdiğimde bazen sele açılmıyor ve elle çekmem gerekiyor. Daha dikkatli incelediğimde bazen yüksek bir "klik" sesiyle, bazen daha tiz bir "tık" sesiyle açıldığını fark ettim. Hani sanki tam oturmuyormuş gibi. Kilit sisteminde problem olabilir mi?
Teşekkür ederim açıklama için
Sizin söylediğinizi ilk zamanlar bende takıntı haline getirmiştim hatta servise bile göstermiştim. Ancak o sorunun bir çözümü yok malesef. Bende 100 açışımın 95 inde elimle kaldırıyorum.
Ancak dikkat ettiğim bir şey var, yazın daha az elimle kaldırma işlemini gerçekleştiriyorum. Havalarla bir ilgisi var mı bilemiyorum. Ayrıca kilit mekanizmasını WD40'lamak da bu işlemi rahatlatıyor sanırım.
Üstteki paragrafta yazıklarım bana öyle gelmiş olabilir, yalan söyledi olmasın sonrasında
Bu selenin açılmama sorunu bende de var. Elimde bişey varken açmak çok zor oluyor. Çünkü bir elle anahtarı çevirirken diğer elle seleyi kaldırmak gerekiyor. Bu sorunun çözümünü bilen varsa memnun olurum...
Demek bu sorun kronik. Ben önce kask varken, bagaj sıkışıkken yapıyor diye düşündüm. Sonraki denemelerde fark etmedi. Dediğiniz gibi sele bazen kendini klik diyip atıyor, bazen elle çekmek gerekiyor. Bir de motor sıcak ve soğukken deniycem. Genleşen kilit mekanizması kendini salmıyor olabilir. 3 kişide aynı sorun olması tesadüf değildir
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)