Kucuk kardesi nmax ile yollarimizi ayirdiktan sonra bugun iron max ile bende xmax dunyasina adim atmis oldum. Nmax den sonra konfor ve kullanim rahatligi acisindan xmax bana devrim gibi oldu. Bakalim ilerleyen gunlerde bizi neler bekleyecek.
Kucuk kardesi nmax ile yollarimizi ayirdiktan sonra bugun iron max ile bende xmax dunyasina adim atmis oldum. Nmax den sonra konfor ve kullanim rahatligi acisindan xmax bana devrim gibi oldu. Bakalim ilerleyen gunlerde bizi neler bekleyecek.
Estetigi biraz bozsada konfor acisindan cok faydali olcani dusunuyorum yanliz benimde kafa takilan bise var boyum 1.73 tam goz hizama denk gelirse yolu net gorebilirmiyim buğulu filan gostermez heralde
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
Hayirli ugurlu olsun
İyi Akşamlar,
Normalde cuma akşamı teslim alacağı motorumu İstanbul'da yaşanan şiddetli fırtına ve yağmur sebebiyle bugün öğlen alabildim. Hatırlatmak gerekirse Xmax 250 Ironmax modelini satınalmıştım. Kuruçeşme'deki Daytona Yamaha'daki usta ufak tüyolar ve öneriler verdikten sonra motorumu teslim etti. Kuruçeşme'den Bebek'e bir çay içmeye gidip, oradan da Beşiktaş'ta evime geldim.
İleride daha detaylı fotoğraflı bir inceleme paylaşmak istiyorum; ancak yeni model xmax alacaklara yol göstermesi adına elimden geldiğince objektif olarak görüşlerimi madde madde sıralamaya çalışacağım.
Buyursunlar,
- Öncelikle Ironmax modeline özgü (Momo gibi) mat boya kaplaması oldukça güzel görünüme sahip.
- Ön ve arka farlar led ve oldukça güzel gözüküyor (henüz gece deneyemedim)
- Göstergeler çok şık ve kolay kullanıma sahip, geçişler kolay (gece ve güneş altında test edeceğim)
- Sele çok rahat. Kız arkadaşımla beraber bindik. Piaggio'dan sonra arkası masaj koltuğu gibi gelmiş Ironmax'te xmax 400 deki sele var. Dikiş ve malzeme kalitesi başarılı. En kısa sürede iyi bir sissy bar da alacağım.
- Solda kilitli, sağda ise kilitsiz 2 adet cep var. Islak mendil, cüzdan gibi ufak tefek şeyler bırakılabilir.
- Sele altı bagaj bildiğiniz gibi. 2 adet ful kask sığabiliyor. Bir yarım kask ve bir tam kask ile ufak bir çanta sığdırdık.
- Rodaj dönemi olduğu için ani hızlanmalar, zorlanmalardan uzak durdum ancak genel itibariyle ilk kalkış, hızlanma gayet iyi. 4-5bin deviri geçmediğim için açıkçası bu hususta fazla bir görüş bildirmeyeceğim.
- Lastikler Michelin City Grip, henüz yeni olduğu için hafif bir stabilite sorunu var ama sanıyorum 100-150 km içinde ful performansını göstermeye başlayacaktır. Bugün hafif yağmurda kullandım hiç üzmedi.
- Gelelim en önemli konuya. Hayatımda ilk defa ABS li motor kullandım. Tabiki yüksek hızlara ve agresif sürüşe rodajdan geçemediğim için çok fazla test edemedim ama böyle aniden asıldığınızda sanki fren kollarını biri tutuyor gibii hissettiriyor. Ama motor duruyor ve kaymıyor. Kırmızı ışıkta aniden durmam gerekit, hızım düşüktü ama hiç kaymadan çok iyi bir şekilde ıslam zemine rağmen yavaşladım. Özetle ABS çok başarılı.
- Motorla beraber 2 siyah 1 kırmızı anahtar, kullanma klavuzu ve garanti/bakım belgesi geliyor. Kırmızı anahtar bildiğiniz üzere kod yazıcılı, siyah anahtarlar da okuyuculu. Eğer kontak kurcalandığında yada başka bir sıkıntı yaşadığınızda, kırmızı anahtar ile kodu değiştirerek siyah anahtarları güvenle kullanmaya devam edebiliyorsunuz. Kullanma klavuzu ingilizce. Gene de bir şekidle göz atmanızı tavsiye ederim. (Örneğin rodaj için servis 5bin deviri geçme derken, kitapçıkta 4bin deviri geçmeyin diyor.)
Şimdilik ön incelemelerim bu kadar. Eski kasa xmax kullanmadığım için çok kıyaslayamayacağım ancak anlatılanlardan özellikle xmaxlerdeki sert sele ve süspansiyon sorununu oldukça iyi bir şekilde çözmüşler. Artçım ile birlikte bugünkü sert poyraz fırtınasına rağmen konforlu bir şekilde seyahat edebildik.
Rodaj dönemini tamamladıktan sonra uzun yol (baharda) ve kısa zamanda da fotoğraflarla birlikte (güneşli bir hava olsun ki iyi fotoğraflar istiyorum) yeni bir inceleme yazarım.
Aranızda olmaktan çok memnunum, tekrar herkese sağlıklı, mutlu ve güvenli bir sürüş diliyorum.
Saygılarımla,
güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.
ben de 2016 x max almayı planlıyorum ama bu ironmax aklımı karıştırdı biraz. normal x max'in kırmızı dikişlerini ve gösterge ışığının rengini daha çok seviyorum ama ironmax özellikle selesi ile baya bi övgü topladı. zaten absli almayı düşünüyordum ama hangisini alacağıma bir türlü karar veremiyorum. fuarı bekleyip iyice bir incelemem gerekecek sanırım. bir de 2016 modeller satılmaya başladığında alanlar fiyat bilgisi verirlerse çok sevinirim. bayilerin indirim yapıp yapmadığını merak ediyorum. son olarak daha önce fuarda motor alan olduysa fiyat avantajı olup olmadığıyla ilgili bilgi verirse sevinirim
belki bugün
Eger absli xmax alma gibi bir dusunceniz var ise, sirf sele farki icin bile iron max dusunebilirsiniz. Iron max selesi epey rahat. 2015 modellerde absli ile iron max arasindaki fark 700 tl (15200-15900) diye biliyorum. Ben ilk basta iron max bulamayinca bayi de abs alip selesini ayrica almayi da dusunmustum. Sirf sele icin bayi 960 tl fiyat vermisti. Ekstra olarak iron max mat ve parlak boyasi, far ici ledleri, ayak padleri ve zevk meselesi ama gosterge rengi icin alinabilir (ben de turuncu gosterge renginden hoslanmiyorum)
işte ben tam da o renkleri, dikişleri ve torpido gözlerindeki deri kaplama nedeniyle ironmax istemiyorum. ama diğer taraftan selesi ve boyası daha güzel... benim için hoş olmayan zor bir seçim olacak :( bu arada, açıklanan 2016 fiyatlarına göre aradaki fark artmış. xmax abs: 15.850 - ironmax: 16.950
belki bugün
Arkadaşlar merhaba öncelikle hepinizin tekeri düz bassın Allah kaza bela vermesin bende bugün ironmax ile aranıza katıldım 2016 modelleri bekleyemedim ve aradaki 1050Tl farkı sırf ruhsatta 2016 yazacak diye vermek istemedim motorumu çantası sırt dayaması çanta demiri ve tur camı ile 17650Tl'ye aldım sizce nasıl birde çakmaklık soketini hediye olarak takacaklar.
Plaka işlemlerini kendim yapacağım son dönemde yeni motor alıp plaka sigorta işlemlerini yaptıran 30 yaş üstü arkadaşlar nekadar bir meblağ ödediler acaba.
Hayırlı olsun dostum, ben de bu mantıkla 2015 yazmasını göze alarak bahsettiğin farkı ödemek istemedim. Zaten sağolsun trafik poliçesi o farkı karşıladı. Umarım plaka işlerini çabuk halledersin, İStanbul gibi işlerin çok zor yürüdüğü bir şehirde ben uğraşmadım, 350 TL verip bayiye yaptırttım.
Dün Beşiktaş KArtal Heykeli'nin oraya motoru bıraktığımda, millet başına toplandı Hemen göze çarpıyor.
Yarın da kısmetse kasko yaptırıyorum. KAsk ve mont dahil 1.100 TL prim çıktı. Xmax 250 absli model olarak geçiyor. Şu an sistemde iron max olmadığı için poliçe notlarına yazdırdım.
Kasko yapan arkadaşlar varsa fiyatları paylaşırlarsa faydalı olacaktır.
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
Kasko için hangi firmadan teklif aldınız? 1.100 TL iyi bir fiyat gibi gözüküyor. Sigortaya 1.200 ödeyince kasko fiyatı normal gözüktü gözüme. Havalar pek ısınmadığı için ben de sezon açılırken kasko yaptırmayı düşünüyorum. Şu sıralar kasko radarımda olan araştırma konularımdan biri
Teşekkür ederim eminemre bey sizin motorunuzda hayırlı olsun.Evet motor yakından incelediğimde yakışıklı olmuş bakalım ben daha teslim almadım cuma günü teslim alacağım biraz sabırsızlık var içimde evrakları hazır olduğunda plaka ve sigorta işlemlerini yaptıracağım bakalım ne kadar bir tutar tutacak merak ediyorum.
selam herkese
bugün kardeşler yamaha ile konuştum jcosta için 800 tl civarı fiyat verdiler yarın sabah taktırmaya gideceğim bakalım ne gibi bir artısı olacak
Simdi kardesler yamaha ya geldim ilgi alaka super alt tarafa aldilar motoru pesin odedim 760 lira
Simdi asagida takiyolar bende ust katta kahve iciyorum
Alt taraf xmax dolu
Islem bitince yazicam eve gittigimde bakalim degdimi
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)