Taktır yolda giderken ayağına ve dizlerine hiç bir şekilde rüzgar gelmiyor,
Tercübeyle sabit,
Önceki motorlarımdan hatırlıyorumda özellikle kışın yol alırken dizlerim öyle bir üşüyordu ki durup ısıtmam gerekiyordu hey gidi günler hey.
Hatta bir ara bu üşüme öyle seviyelere geliyordu ki motordan indiğimde dizlerimi hissetmiyordum ayağımı yere bastığım anda düşer gibi oluyordum.
Hatta ben kışa doğru diz örtüsü de alıcam mis
@bravetaxi
Taktır taktır kesinlikle pişman olmazsın. Hem koruma, hem rüzgar hemde önden agresif bakışlar adına çok tatlı izlenim veriyor.
@mehmetenis
Diz örtüsünü orjinal mi düşünüyorsun yoksa farklı bir ürün mü?
Arkadaşlar yaz sıcakları kendini göstermeye başladığı şu günlerde en önemli konu fren hidrolikleri
Zaten yüksek sıcaklık altında çalışıyorlar bir de havanın sıcak olması fren hidroliklerinin görevini yerine getirmesini engeller.
Unutmayın ki fren hidroliklerinin ömrü 2 senedir,
2 sene sonra muhakkak değiştirmeniz gerekmektedir.
Zaten bizim motorlar otomatik ön ve arka frenden başka durma şanzımız yok aman dikkat diyelim.
Hatta fren hidrolikleri ile birlikte motorun aoğutma suyunu da değiştirmeniz bal ile kaymak olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
Artık Grenajlarımı Taktırdım, Motorumu Yıkattım, Hatta Güzel Güneşi de gördüm bir kaç fotoğraf çektim
Buyurun Resimler;
Grenajlar Takılmadan Önce;
Grenajlar Takılıp , Yıkandıktan Sonra
Haftasonu bir Bursa kaçamağı yaptım. İlk uzun yol tecrübemdi ama X sağolsun gayet güzel gittik geldik. Belli bir süreden sonra sırt ağrıları ve titreşimden dolayı ellerde hafif uyuşma yaptı. Tek silindir olduğu için yapacak bir şey yok elbette.
Az önce video da gördüğünüz ürünü sipariş verdim. Gerçi ürünü almadan önce sorulur böyle şeyler de uzun zamandır araştırıyordum en sonunda bu üründe karar kıldım. Var mı bu E2 ürününü daha önce kullanan?
Castrol'ün de bu tür bir ürünü vardı yıkamacı bir arkadaş motorlarda kullanıyormuş. Önce o ürünü düşündüm ama satıldığı 2 noktada bulamayınca distribütör'ünü aradım. O ürünü Bursa'da hiçbir satış noktasına temin etmedik dedi. Çünkü fiyatından dolayı satılmıyormuş. Hatta üretimi de durdu diye biliyorum filan diye dedi.
Bu ürün cilalı oto şampuanı gibi bir şey herhalde ,
Ürün Özellikleri:
. Dünya motosiklet bakım ürünleri ve yağları lideri MOTUL 1853'den beri Fransa'da üretim yapmaktadır.
. MOTUL Moto Wash motosikletinizin plastik, metalik, boyalı ve vernikli her parçasında kullanabileceğiniz, doğada çözünebilen bir temizleyici ve yağ çözücüdür.
. En zor kir ve lekeleri iz bırakmadan temizler.
. Boyayı ve metal parçaları koruyan ince bir film tabakası oluşturur.
. Motorunuza komple her tarafı ıslanacak kadar su tutun, daha sonra motorun her yerine Wash & Wax'ı uygulayın.
. 2 dakika beklediken sonra bir süngerle ovalayınız.
. Kurumadan su ile yüzeyden durulayınız.
. Sıcak yüzeyler üzerinde veya direk güneş ışığı altında uygulamayınız.
Motoru alalı 1 defa yıkattım. Onda da köpük sıktırma hatasına düştüm. Yıkama sonrası paso leke bıraktı motor da. Bu can sıkıcı durum yüzünden bu tür bir şey arayışına girdim.
Yalnız ben bunu sıktıktan sonra 2-3 dk bekleme sonrası sünger ile temizleme olayına girmeden. Direk durulamaya sokacağım. Zaten arkadaş da öyle yapmamı tavsiye etmişti. Yani sadece; ürünü sık, durulat ve kurula olayını uygulayacağım.
Bu arada ben senin motorun ön diski adına bir şey fark ettim. Balatalarını diski tam yemeden sıkıyor. Farkındaysan diskteki izler farklılık gösteriyor. Özellikle orta kesimleri hiç yememiş. Bu senin frensel durumunu etkilemiyor mu?
Arkadaşalar bu benim motorun yakıt tüketim Değerleri
Xmax 400-2014
Temizleme spreyi hayırlı olsun,
Ön diskteki farklı aşınma durumlarını ben de fark ettim ama iş işten geçmişti,
Ortalar az aşınmasına rağmen üstler daha çok aşınması benim de dikkatimi çekti,
Aldığım arkadaş fren konusunda pek hassas değildi,
Ben ön frenleri değiştirdim Aldıktan 3.333 km sonra EBC marka carbon balata taktım Kodu da SFAC196
Ön fren arka frene göre oldukça yumuşak arka fren sert levyeyi çektiğiniz anda direkt tepki veriyor,
Ama ön fren oldukça yumuşak belki diyebilirsiniz iyi işte yumuşak olsun ama ben bugüne kadar kemik gibi sert frenler kullanmaya alıştığım için bana halen daha garip geliyor,
Elim sert frene göre alıştı o yüzden yumuşak fren bana fren yokmuş hissi uyandırıyor.
Bu yumuşaklığın sebebi ise taktırdığım ebc balatalar et kalınlıkları orjinale göre daha az olması diye tahmin ediyorum çünkü ustada aynısını söyledi.
Ama ön frene sert asıldığınızda gereken mesefade durmayı başarıyor.
Beni tek rahatsız eden ön frenin yumuşak olması.
Fren Diskini de artık yapacak bir şey yok belki 5.000 km sonra bir tornacıya götürebilirim.o da duruma göre değişebilir.
Bayağı sıkışık trafikte mi gidiyorsunuz genelde. Benim güzergah E5 Maltepe'den - 1.köprü - Ulus, akşam dönüş Ulus TEM'den - Maltepe.
Bu yolda yakıtım şöyle; 50-TL benzin alırım hep, şu an 10 litre yapıyor yuvarlak. Işık yanana kadar yaptığım yol 260 km.
260 km'de 10 lt yakıyorsa, 100 km'de 3,85 lt benzin yapar ortalama.
Şu an için memnunum, aldığım arkadaş ta 50 lira benzinle 200 km'yi göremiyorum diyordu. (Xmax400abs)
Doğrudur üstat varyatörü temizletmeden evvel daha az gidiyordu,
Ben yine her depo dolumda enjektör temizleyici ilave ediyorum onu da çok faydasını gördüm,
Mesela benzini hep bilindik yerlerden alırım ve depo bitmeden almam.Aldığımda hep tam depo alırım.
Benim motor 100 km de 6 lt yakıyor en azından bilgisayar o şekilde söylüyor,benim de hesabım o yönde km ortalama 25-28 krş arası.
Ama sizin motor az yakıyormuş belki benim ki de 25.000 km bakımında hava filtreleri yağı ve buji değişirse tahmin ediyorum ki az yakacaktır.
Bu arada sizlere de sormak isterim debriyaj baskısının balataları bittiğinde debriyaj baskısına balata çaktırmayı düşünüyorum bu konuda ne düşünüyorsunu?
motoru aldığımda depoyu fullemiştim bugün ışık yanıp sönmeye başladı 227 km yapmışım ışık yanıp sönerken bu motorlarda kaç km daha yol yapabiliyoruz acaba bilgisi olan varmı
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)