Üzerinde gelen michelin city lastikler hakkında ne düşünüyorsunuz?
Aynen, düşük devirlerde dahi inanılmaz dengeli bi' alet. Çoğu zaman ayağını yere koymanı gerektirmiyor
Ben memnunum. Neredeyse sehpaya sürtecek yatmalara girdim, aha şimdi kaydı kayacak korkusuna hiç sokmadı. Zaten çoğu kullanıcısının öngörüsü de böyle. Standart olarak gelen lastikleri bence(!) yeterli.
Hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermeden kullanmayı nasip etsin,
Sen 125cc den 250cc ye geçince kral tahtına oturmuş gibi oldun demek ki 400cc geçsen yedi cihan padişahı olucaksın
Şaka bir yana hayırlı olsun tekrardan,trafik sigortanda ortalama 350₺-400₺ gibi tutar kasko yaptırırsan ortalama 1000₺ ona say.hayrını gör inşallah.
Bu arada ben 1000cc den 400cc ye geçtim attan inip eşşeğe bindim o ne olacak?
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:27 ----------
Ben city grip(garip) lastikleri sevmedim sevemedim,bizim motorlara uygun lastikler değil bence.Benim motorda vardı bir kere düşme tehlikesi yaşadım sonra hoopp değiştirdim şimdi michelin pure sc kullanıyorum memmunum,
Ama gönül ister di ki pirelli diablo scooter almak ama maalesef memleketimizde bu lastik yok.
City garip lastikler bizim motorlara göre değil en azından 400cc liklere göre değil 250cc likleri dışarıda tutuyorum gazı veriyorsun lastik olduğu yerde patinaja düşüyor freni sıkıyorsun hop kayıyor.
Tek artısı ıslak performansı o da şaibeli ya pek güvenmiyorum bu city gariplere
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:32 ----------
Kardeşim sağolasın yarın (bugün ) ustayı arayıp senin selamını söyliyecem bakalım halleder inşallah,
Çünkü bu cırtları gördükçe sinirim tepeme çıkıyor ne yalan söyleyeyim.
Bu bilgi altın değerin de Allah senden razı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:35 ----------
Akşam yine benim başıma ne geldi hadi bilin bakalım?
Geçen sefer hava filtresinin kapağını düştü ondan önce grenajlar kırıldı çırtladık bu akşam da park halinde geri geri gelen otomobil çarptı ön çamurluğu kırdı,
Hay Allah'ım Yarabbim,neyse tutananğımızı tuttuk yarın servise götürecem
Bunlarda resimleri;
Neyse Allah beterinden saklasın,bunada şükür.
Buyrun Orjinal Tur Camı Xmax 250-400 uyumlu 300₺ pazarlıkla 250₺ alınabilir,
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...6648832/detay/
geçmiş olsun Mehmet kardeşim ALLAH beterinden saklasın,bu önemli bişey değil plastik parça 3 dakikada sök tak yapacaklar okadar,takma kafana,,
senin michelin city lastikleri beğenmediğini michelin pure sc lastik aldığını yazmışın,,ben nette biraz araştırdım ama pure sc hakkında pek iyi yorum görmedim birini aynen alıntıladım bak aşağıda
Alt 11-05-2014, 10:43 #2
toomuchcc
Scooturk Takipcisi
toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
toomuchcc isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üyelik tarihi: May 2013
Motosiklet Markası: Kymco Agility 125 - Aprilia Scarabeo 200
Kan Grubu: 0 Rh +
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 185
Michelin Power Pure SC lastiklere 200km kadar dayanabilmiştim. Sonra çöpü boyladılar. City Gripe geçtim, şuan onlar takılı zaten. Power Pure'un orta kısmı ekstra sert malzemeden üretilmiş olduğundan yoldaki tüm kusurları bele iletiyor. Zaten lastiği tırnakla yokladığınızda anlıyorsunuz ne kadar sert bir malzeme olduğunu. Bu sertlikten ötürü ıslak zeminde de kötü bir performansı var.
İkinci büyük sorunu lastiğin ortasına paralel kanallardan ötürü yoldaki çizgileri takip etme eğilimine girmesi. Pirelli GTS 23/24'den bu lastiğe geçtiğim, ardından çok kısa süre kullanıp City Grip taktığım için bu etkinin nasıl birşey olduğunu bariz şekilde anlayabilmiştim. Aynı yollar, aynı koşullar; GTS veya City Grip ile gidon hakimiyeti bendeyken, Power Pure şerit kenarlarında mıknatıs etkisi göstermekteydi. Islak zeminde filtreleme yaparkan daha da berbat oluyordu bu durum.
Bu lastiği almadan önce yabancı forumlarda araştırmıştım. Bu yukarda dediğim şeylerin oralarda da bahsedildiğini okumuştum ancak çok dikkate almamıştım ne yazık ki. Sorun değil tecrübe oluyor sonuçta ayrı mesele ama yazılanların hepsi doğruydu. Şahsen hiçkimseye önermem Michelin Power Pure.
__________________
arkadaşlar şuan kardeşler yamahada https://motoliz.com/urun/6092/2010-2013-bacak-koruyucu-x-max-indirimli.html inidrim varmış acaba rüzgar yememek için fazla etkisi oluyormu değermi almaya
verdiğin linkteki eski kasa xmax rüzgarlık,senin motor kaç model,2014 model ve üstüne olmaz bu linkteki ürün,o yüzden soruyorum,,
almaya değermi sorusuna ise cevabım kesinlikle al,,hem bacakları rüzgardan koruyor hemde yan yatmalarda motoru koruyor
Bu yazdığına sesli gülüyorum, sadece gülüyorum,
Bu tur camından bende de var o kadar faydasını gördüm ki anlatamam, Bence fiyatı çok uygun gerçi benimkini 200₺ almıştım ama olsun 250₺ de verilir.
Ayrıca yorum yazarken aşağıda ki ''linkleri otomatik urlye çevir'' tıklarsan kopyalayıp yapıştırdığın linkler forumda link olarak gözükür,
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
Doğrudur,üstat ben yolda giderken de demek ki lastik yüzünden beyaz çizgilerde çok oynama yapıyor,sebebi de üstündeki desenlerdenmiş.
Ama ben viraj performansını beğendim yani yanları yumuşak hamur olduğu için çok rahat yatıyorum hatta ikili ayaklık yere sürtüyor,
Belki o arkadaşın lastiği 200KM kadar kullanmış üzerindeki mum tam çıkmamış olabilir çünkü lastiğin üzerinde ki mumun tam çıkması için 250KM yol gitmek lazım,
Aslında benim gönlümden geçen lastik pirelli diablo scooter idi ama bu lastiği Tr de bulamadım,keşke bulsam da o lastiği alsam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
Üstat senin ustaya bugün gittim tam Bilgi Üniversitesinin yanındaki sanayinin 2.katında Yurt içi kargonun üstüne denk geliyor,5 parça grenaj tamiri,
Ön çamurluk,Sağ Alt sakal, sol alt sakal, sol alt gövde çamurluk ve sağ koltuk altı kapak tamiri için toplam 350₺ ye anlaştık, pazartesi vericem perşembe alırım takarım eski yeni resimlerini de burada paylaşırım.
bravetaxi kardeşim,,ozaman verdiğin linteki rüzgarlık sana olmaz ,benim gibi rüzgarlık 445 tl +30 tl işçilik ile 475 tl ye taktırabilirsin serviste,,birde kendin takmaya kalkma,çünkü yapıştırma olduğundan takarken yanlış yapıştırırsan geri dönüşü olmuyor,özellikle serviste uyardılar bu konuyu
Merhaba arkadaslar suan ki konustugunuz konuyla pek bir alakasi olmayacak ama vespa lx 125 kullaniyorum kismetse motorum satilirsa xmax 250 ya da 400 almak istiyorum yazdiklarinizida biraz okudugumda sele ve suspansiyon sertliginden bahsetmissiniz gercekten o kadar rahatsiz ediyor mu ? Benim vespa kadar sert sele ve cok sert bir suspansiyonu mu var onerirmisiniz ? Simdiden tesekkurler
Ben bugün lastik havalarını kontrol ettim ön lastik 20psi düşmüş ben hep ön 32 arka 36 psi hava basarım,
Şunu da belirtmen lazım bu benim 3.yamaha motorum
1.Fazer 6
2.Xj6 Diversion S
3.Xmax 400
Benim kullandığım yamahalarda ön lastik havası inik,fazla veya yetersiz olduğunda gidon sağa sola çekme yapıyor.
Bunu hepsinde yaşadım ,
Ama sizin dedğiniz gibi lastik desenin de kaynaklanıyor olabilir ama ne kadar etki eder sonuçta desenler hemen hemen tüm lastiklerde aşağı yukarı benzerdir.
İnanın ki ön lastik havası inikse hemen koluma yük binmeye başlıyor,
Sağa veya sola yolun durumuna göre,
Mesela şu linkteki yorumlar da sizin paylaştığınız yorumların tam tersi;
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=15151
Geçtiğimiz çay çekirdek Mehtap Kafe'de idi bende erken çıkarak pm Tuning den getittiremediğim lastiğimi Engin abi sayesinde kavuştum ve da ilk km lerde fark edilir değişikliği anlıyorsunuz daha düz bir sürtünme olduğunu ilk anda anlıyorsunuz gaz keserek girdiğim virajlarda gaz açmamı sağladı firenaj yapmakta çekindiğim viraj ve zeminlerde daha kolay daha güvenilir firenaj sağlıyor yüksek hızlarda şerit değiştirirken şerit çizgileri ve kamyonların asfalta yaptığı çıkıntılar sorun değil artık en büyük sorunum ani duruşlar ve keskin virajlarda gaz açınca yanlamakdı artık firenaj virajlar ve kalkışlar daha Emniyetli tabiki bu durumlardan kaynaklanan yakıt sarfiyatıda önemli bir önceki lastiklerimle bir depo (8,7 LT)180 km yaparken 190 km yapmam ayrı bir keyif performans lı bir kullanıcı olarak kesinlikle tavsiye edeceğim ve dünyada kalitesini kanıtlamış olan michelin lastik teknolojisinde yeni bir performans lastiği olan power pure 300cc 34hp olan runner da beklentilerimin çok üstünde bir performans sergiledi lastik değiştirecek arkadaşlar kesinlikle tavsiye ederim bu konuda bana yardımcı olan merkez servis Engin abiye lastik değişiminde Abdullah ustaya ve 2 aydır araştırmamda beni sıkılmadan dinleyen Selahattin ustalarıma çok teşekkürler.
@mehmetenis
Mehmet, örneklediğin konuya ait mesaj 2012 yılına ait. O yıldan bu sürece sadece michelin değil, tüm lastik firmaları teknolojinin getirdiği avantajlar ile lastiklerinin kalitesini her daim yükseltmek ile uğraşıyorlar.
Belki o zamanlar çok iyiydi, son yıllarda farklı bir şey yapıp durumu iyiden kötü yapmış olabilirler. Belki lastik gerçekten iyidir ama kullanıcıyı tatmin etmediği için onun gözünde kötüdür. Yani performansı sana çok güzel gelen bir şey başkasına hiç öyle gelmeyebilir.
@Ufuk82,bunu @YERUÇAĞI yazdığı konuya istinaden yazdım.
Tabiki bana güzel gelen sana veya başkasına güzel gelecek diye bir kaide yok.
Ben kullanduğım lastikleri bir tavsiye niteliğinde belirttim.
Bugüne kadar tüm motorlarımda michelin lastik kullandım ve memnundum bir kusurlarını görmedim.
Hatta CBF1000 satmasaydım onada lastik alma planlarım vardı,
1.Michelin Pilot road4
2.Metzeller Toruence Next
3.Pirelli Angel Gt
Almak istediğim lastiklerdi ama ilk sırayı her zaman michelin almıştır.
Gelelim asıl konuya,
Konu xmaxlerin üzerinde gelen michelin city grip lastikleri idi.
Ben city griplerden memnun kalmadığımı beyan ettim,
Arkadaşta bu lastiklerin oldukça yeterli olduğu beyan etti.Bende city gripleri değiştirip pure sc 2ct leri taktım bu lastikler bana city griplerden daha stabil ve tutuş bakımından daha sağlam geldi.
Ama şunu da belirtmek isterim ki ben xmax a pirelli diablo scooter almak istedim fakat takım halinde bulamadım genelde arka var ön lastiği bulamadım.
Arkadaşta pure sc 2ct lerde desenlerinden dolayı yolda sapmalar yaptığını söyledi hatta bunu bir örnek yazıyla belirtti ben de o yazıya yorum yazdım haklısın yoldaki kusurları çok aktarıyor diye sonrasında akşam motor lastik havalarını kontrol ettim ön lastiğin 20psi düştüğünü fark ettim,
Çünkü benim lastiklerimde yolda ki kusurları çok hissetiriyordu ama sebebi tamamen lastik havalarının düşük olmasından kaynaklanıyotmuş.
Yeterli havayı bastıktan sonra ön 32 psi lastik normale döndü.
Konu buradan çıktı,
1.000 bakımına soktum motoru bugün.
işçilik dahil; 95 TL tuttu. (Bursa start motor yamaha servisi) Bana çok makul geldi. 100-120 arası bir şey çıkar diye tahmin ediyordum. Zaten oranın ustası işini o kadar layıkı ile yapıyor ki. Alırkende motorun neyi nedir vb bir çok detayı anlatarak çok yardımcı olmuştu. Bakım sonrası dahi tam gidecekken geldi yanıma birkaç bilgilendirme yaptı. Baya bi ısındım ustasına.
Yalnız bakım sonrası lastiklerim adına feci bi durum çıktı. Ben bir ara bizim burada ki bir motorcuya lastik havalarını kontrol için gitmiştim. Lastik havalarım artçı dahil kiloya oran basılmıştı. Ben artçı almayacağım için kitapçıktaki 90 kilo oranı adına 28-32 bastırayım demiştim ve öyle de bastırmıştım. Hatta hava bar göstergesine ben de baktım basarken.
Neyse ustanın yardımcısı sen bu motorda nasıl zıplamadın? dedi. Nasıl yani dedim? Lastik havan 50 bar çıktı. Oha! dedim. Sözün özü onları da düzeltmişler. Harbiden lastik hava düzeltmesi sonrası çok şey fark etti. Bir daha o motorcuya lastik havası bastıranı
Yağ değişimi sonrası enfes oldu makina yaa. Bir de şimdi 6 bin devire kadar gazlama şansım oldu. 600 km daha sıkacağım dişimi sonrası rodaj derdim bitiyor. Gerçi bana 6 bin devir bile yetiyor. Hız meraklısı biri değilim.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)