Bütün x Max ailesine selamlar olsun
Arkadaşlar yıllardır motora biniyorum fakat şuan ki motorum olan Honda crosstourer ile şehir içi zevkten çok çileye döndü büyük motor pratiklikten çok uzak bu Yüzden bende ek olarak bir scooter edinmeye karar verdim. İşim Eminönü'nde ve bende Sarıyer'de oturuyorum günde yaklaşık git gel toplam 55-60 km yol yapıcam araştırmalarım sonucunda xmax 250 in çok tutulan bir motor Olduğunu gördüm. Ve bende bu motor üzerinde yoğunlaştım . Sizler bu motora binen Arkadaşlarım olarak bu motoru almam veya almamam için + ve - lerini yazarsanız çok sevinirim hatta alternatif motor tekliflerinize de açığım şimdiden çok teşekkür ederim. Hepinizin tekeri Düz bassın . Güvenli ve keyifli Sürüşler ☺️
Ben sırf bu yüzden CBF1000 mi sattım rahatladım,sen xmax 250 alınca crosstourer yakında satarsın zincir derdi yok bagajı geniş,lastikleri ucuz bakımları ucuz tek pahalı parçası var o da kayış 290 TL.
Gönül rahatlığıyla alabilirsiniz tavsiye ederim,yalnız benim kullandığım xmax 400,xmax 250 ye göre 20 mm alçak.
Xmax 250 ler bir tık daha yüksek.Yalnız şunu da belirteyim motorun hızlanması yeterli değil crosstourer ile alışkanlıkların devam ettirmemelisin ben bir kaç kere o hataya düştüm arada sıkışıyordum,sonuçta motor 30 küsür bg altında,benim CBF 1000 110 Bg 95 NM torku vardı gözümle kestirdiğim yere giriyordum birde virajlarda fazla yatmamaya özen göster başka dikkat edeceğin bir şey yok.Bu motorda rahat edersin.Eğer yolun avcılara düşerse benim motoru kullanabilirsin.
x max imle gün içinde dolaşırken veya bir şey için durduğumda falan hergün birkaç kişi yanıma gelip,abi bu motordan almayı düşünüyoz çok beğeniyorum nasıl bu motor diye soruyor,,gerçektende piyasada çok rağbet gören bi motor birde honda pcx sahipleri yanıma gelip abi bunu satıp bundan almak istiyorum tavsiye edermisin diye soruyor,,x max efsane olacak bu gidişle
mert ben x max'i VFR 800 satıp aldım ve kesinlikle verdiğim en mantıklı karar. aralardan geçermiyim derdi yok, benzin yakıt tüketimi çok fazla değil, eldiven kask mont hepsini bagaja koyup elini kolunu sallayarak gezmesi cabası.. (50 lt çanta da alırsan süper olur) şehir içi vitesle uğraşma derdi yok, spor ayakkabım vites yüzünden kirlenmiyo, zincir yağlama derdi yok
benim yaşadığım tek eksi konu çantanın kapağının ses yapması. onuda sadece hızı düşürmek için yola kalın boya çekiyolarya yatay en çok orda yapıyo
Özetle; vitesliden sonra scooter kullanabilirmiyim? depoyu tutamicam alışabilirmiyim? motor çok yüksek boyum yüksek gelirmi? diye düşünme 170 ve üstüysen düşünme al derim..
Arkadaşlar Allah'ın izniyle bugün Yamahanın uzun tur camını taktım hem motor daha yakışıklı oldu hemde tur camının çok faydasını gördüm,eski camıyla 110-120 KM sonra oturuş pozisyonundan dolayı kaskımda inanılmaz bir uğultu ve rüzgar türbülansından kafa sallama çok başıma geliyordu,ayrıca yine 110-120 KM hızlardan sonra kaskımda çalan müzikleri duyamıyordum ama uzun tur camından sonra bunların hepsi tarihin tozlu sayfalarına karıştı,bugün kozyatağından Avcılara gelerek tur camını deneme fırsatım oldu ,resmen görevini hâkkıyla yerine getirdi,120 KM sonra kaskımda sanki 80-90 KM hızla gidiyormuşum gibi müzik dinlemeye devam ettim,hatta bu akşam 160 KM hıza çıktım yine aynı şekilde müziği rahat bir şekilde duyabiliyordum rüzgardan dolayı kafa sallama olayım bitti rüzgar tur camının üstünden kaskımın üstüne gelerek beni rahatsız etmedi açıkcası ister yamahanın orjinal tur camı ister piyasada satılan givi,kappa veya diğer markaların tur camı olsun görevlerini çok iyi yapıyorlar tavsiye ederim.
Yalnız tur camını takarken şuna çok dikkat edelim normal camı tutan vidalar plastik grenaj vidası yani ufak bir zorlamada veya fazla sıkmada diş atlatabiliyor veya kırılıp içinde kalabiliyor buna çok dikkat edelim hatta tur camlarını takarken o vidaların aynı renginden paslanmaz çelik olanları mevcut benim yamaha xj6 da aynı plastik vidaları çelik olanlarla değiştirmiştim çok faydasını gördüm.
Bunlarda resimleri
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:06 ----------
Arkadaşlar bu resim de sağda ki motorun üstündeki orjinal cam vidası plastik zaten zorlamadan dolayı üst kısmının deforme olduğunu görüyorsunuz soldakiler ise çelik paslanmaz vidalar aynı boyut ve ölçüdeler bu cam vidalarını söküp bu vidalardan takabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------
Bu resimler de montaj esnasında kullanılan çelik vidalar en son kullandığım son sabitleme için cırtlar,
Bunlarda bugün yapılan cant şeritlerim:
Bu resimler ise gündüz gözüyle motorun son hali
Arkadaşlar konuya mesaj yazmazsanız forumun aşağılarına gidiyor sizden ricam formu canlı tutmanız,ayrıca forum ne kadar canlı olursa bu motoru almak isteyenlere de yol gösterir,mesela ben motor almadan önce internette yazılanlara bakarım eğer ki o motor hakkında çok yazı yazılmamışsa tercih sebebimi etkiler,
Sizden ricam
LÜTFEN FORMUMUZU GÜNCEL TUTALIM BOL BOL PAYLAŞIM YAPALIM
arkadaşlar xmax 250 abs momo ve normali arasındaki farklar nedir yani 1000 tl fazladan verilip abs modelini almak mantıklımı yada momo almak gibi yardımcı olursanız çok sevinirim
Beyler mrhb bi sorum şimdi mat gri x Max lerin ruhsat ta renk nasıl geçiyor
Gri mi mat gri mi
Benim gri motoru mat gri kaplama yaptıracağım da renk Değişimi gerekir mi acaba
Muayenede sıkıntı olmasın sonra
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------
Valla demek istediğinizi pek anlamadım ama ne olursa olsun ABS olanını alın, Bu motorların lastikleri küçük olduğu için
Ön:120/70/15
Arka:150/70/13
ABS şart.
Tabi ki ABS siz kullanan arkadaşlar vardır ama şunu belirtmek isterim ABS olmazsa hafif ıslak veya yağmurlu havada kayma ihtimaliniz çok yüksek.
Arkadaşlar 2014 model 1300 km'de aldığım mat gri Xmax 400 ABS ile aranızdayım. Motorda bacak koruma mevcut. Sizce bu Parça motorun aerodinamiğini bozuyor mu? Bende öyle bir intiba uyandırdı.
Onun dışında 400 cc yere gerçekten çok ama çok yakınmış. En ufak 5cm'lik kaldırıma çıkarken bile altı sürtüyor. Neresi sürtüyor artık bilmiyorum ama herkeste bu aynı mı. Çok can sıkıcı bir durum. Kaldırıma çıkmak mümkün değil bu motorla.
Ilk aldığımda motoru sanki aylardır kullanıyormuşum gibi çok rahat kullandım. Gidişi, Kontrolü çok kolay.
Anahtarla sele Altını açarken sele yukarı atmıyor kendini. Anahtarı çevirirken seleyi elle kaldırmak gerekiyor. Bu sorun garantiden düzeltiliyor mu?
Farların ikisinin birden aynı anda yanmasını nasıl yapabiliriz? Kolay bir iş midir. Tek Taraflı yanmasına uyuz oluyorum.
Şimdiden teşekkürler..
Hocam tur camı çok yakışmış güle güle kullanın. Bende aynısından taktırmayı düşünüyorum. İzmir de yetkili servise gittiģimde görmüştüm birkaç ay önce, forumda da hiç denk gelmemiştim bu camdan kullanana ve yoruma.450 tl gibi bir fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam. Siz ne kadara aldınız? Birde boyunuz kaç acaba, benim ki 1.84 ona göre bir karşılaştırma yapıcam. Bu üzerinden çıkan plastik vidalar yerine paslanmaz çelik olanları ve sabitleme için cırtları servis mi temin ediyor yoksa siz dışardan ekstra mı aldınız?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------
Hayırlı uğurlu olsun motorunuz. Bu selenin yukarı atmaması bende ve sanıyorum daha bircok x max de de var.Yakında 4000 km bakıma gidicem garantiden yapıp yapmadıkları ile ilgili bilgi veririm. Evet 400 lukler yere bir hayli yakın kaldırımlar da kollamak gerek.
@Evrenalpar,Hayırlı uğurlu olsun ama xmax 400 ler 250 liklere göre yere 2 cm daha yakın,ama ben kaldırıma da çıkıyorum iniyorumda benim ki sürtmüyor ama neresi sürtmüyor grenaj sürtmüyor,kaldırıma inerken veya çıkarken veya tümsekten geçerken sürten parça İkili ayaklık o yüzden zararı yok gönül rahatlığıyla sürtebilirsiniz.Hatta ben virajlarda dâhi ikili ayaklığı yere sürtürerek dönüyorum.
Motorun yanındaki diz korumalar bende de var kesinlikle motorun aerodinamiğini etkilemiyor ben motoru limitlerinde kullanıyorum 160 Km hızda bile stabil şekilde gidiyor,
Artı o aparatların çok faydası var rüzgarlı havalarda ayaklarınızda rüzgarı hissetirmiyor,
Bu selenin açılmaması bende yok yalnız ben sele altını ağzına kadar dolduruyorum o yüzden anahtarla çevirince atmıyor,bir elimle seleye baskı yapıp bir elimle de anahatarı çeviriyorum.
Farların ikisinin yanması olabilir tabi ki de konjeköre çok yük bindirir,onun yerine xenon takman çok daha faydalı olacaktır.Tabi bu benim şahsi görüşüm.
@Deepdish,tur camını bir arkadaşımızdan aldım,kendisi motorunu sattığı için elinde kalmış onun camını da almak bana nasip oldu,200 TL ye aldım.Motorun üzerindeki plastik vidaları tur camını takarken muhakkak değiştirin,bu çelik vidaları ve plastik sonumları herhangi bir otomobil yedek parçacısından veya nalburdan alınabilir ama paslanmaz olmalı buna dikkat edin ama tur camını takmak inanın çok kolay zaten kafa grenajın üstünde ki kapak çok rahat çıkıyor o kapağı çıkarttıktan sonra akünün olduğu bölüme ulaşıyorsunuz camın vidalaları da orada.
Kitapçıkta akü ile ilgili bölümde kapağın nasıl çıkartılacağı var.
Çırtları ise neden taktım onu da söyleyeyim camın üzerinde sağ da ve solda 3'er tane delik var bu delikler den ikisinin karşılığı var fakat sondakilerin karşılıkları yok ama delikleri var,
Bende oraya çırt uyguladım çok sıkmadım ama yeteri kadar sıktım.
Sonuçta camında esnemesi gerekiyor,
Benim boyum 1.80.
Çok teşekkürler bilgiler için.
- Geçen haftadan beri hava sürekli rüzgarlı, belki ondan öyle hissetmiş olabilirim. Motor bi sağa bi sola çalkalıyo gibi geliyo, aslında lastiklerin havasından da olabilir, arkadaş 1 senedir kapalı parkta yatırdı motoru.
- Bu sürtme işi moralimi bozdu, yolda giderken bile en ufak bir çıkıntıda altı sürtüyor, bir arkadaşım bu şekilde x10'un çatlattı varyatör kapağını.
- Far konusu da tamamen görsel, yoksa daha çok aydınlatma için istemiyorum.
Herkese keyifli sürüşler..
X Max 250-400 Arka Çanta Demiri Uygun Fiyatlı ihtiyacı olan arkadaşlar kaçırmasın,
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...5727139/detay/
yan sanayi çubuk demirden yapılmış uyduruk bişey, 200 tl daha verip orjinalinin alınmasını tavsiye ederim,,orjinali ile arasında dağlar kadar fark var,,x max e orijinal olmayan aksesuarlar çok sırıtıyor,ben tavsiye etmem,,ayrıca orijinal çanta demirinde orijinal çantasına göre kilit bağlantı delikler var ,istediğin anda tek hareketle arka çantayı yerinden çıkarıp alıp gidebiliyor ve tekrar tek hareketle takabiliyorsun,
bırakın arka çanta bağlantı demirini,çantasını bile orjinalden başka alınmasını tavsiye etmem
yukarda arkadaşın koyduğu motor resimlerde orijinal çanta ve demirinin resmine bakın birde sahibindendeki uyduruk demire
Bu aralar Akrapoviç aşkım kabardı. Paraya kıyıp taktıracağım o olacak.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)