servis 150 km uzaklikta baska sansimda yoktu. serviste bu durumu kabul etti. dedikleri su: aku bir aydan sonra garantiye girmez diyor. orjinal aku uzerindeykende ayni seyi soylemislerdi. yani ilk defa aku sorunu yaşamiyorum.
Geçmiş olsun. Akü markadan markaya değişmekle beraber en fazla 6 ay garanti veriyorlar diye biliyorum hatta bazı markalar hiç garantiye sokmuyor...
Motoru tamamen uzun süre kullanmazsanız da akü bozulabiliyor bu tip etkenleri göz önüne alarak garantiye sokmama eğilimindeler malesef...
Konjektörünüz arızalı ise o zaman akünüzüde garantiye sokabilirler. Konjektör misal yüksek akım verdiğinden dolayı aküyü de bozmuştur diye servis rapor tutarsa o zaman olur ama konjektör sağlam ise unutun bu işi :(
Motorunuzun sarjlama vs. kontrol ettirin belki sıkıntı vardır eğer varsa bir sonraki alacağınız aküde aynı akibete uğrayacaktır...
Bu arada motorumu alalı 2 sene oldu 23.000 km civarında şu an orjinal akü var üzerinde herhangi bir sıkıntı yok...
Ercan T..
tesekkurler, serviste kontrol ettiler. konjektör de herhangi bir sorun yok ve motor şarj sistemi çok iyi calisiyor dediler...
Yeni kasa Xmax ile eski kasa arasındaki farkları görebileceğim bir yer var mı arkadaşlar? Yaza doğru motoru değiştirmek istiyorum ama acaba normal 2013 mü alsam, yenisini mi alsam bilemedim. Uzaktan bakınca anlamıyorum ne kadar fark var diye.
Ben de bulamadım. Kendim bir tablo yaptım. Umarım düzgün gözükür.
Katalogda yazdığına göre, stop lambası LED olmuş, alaşım jant tasarımı değiştirilmiş.
Makina aynı sanırım, kW değeri farklı görünüyor, nedenini bilmiyorum. 2013'ü bikez.com'dan, 2014'ü yamaha-motor.eu'dan aldım. Yamaha bu değeri tam sayıya mı yuvarladı, yoksa 0,3 kW güç artışı mı var? Ben de merak ettim doğrusu.
Fark olan satırların başlıklarını eğik yazı ile belirttim.
Biz buranın ikliminden dolayı kaldırdık da herkes mi kaldırdı ne başlık taa nerelere düşmüş.
Benimki garajda,2 aydan önce çıkmaz daha.
Ben daha yeni aldım,acemi halimle haftada 1-2 gün biniyorum Daha çok da çözemedim makinayı,birbirimize alışmaya çalışıyoruz
Nisan'a kadar ben de kullanmam, bahçede branda altında yatıyor.
http://www.modacar.com.tr/modacar-ya...-branda-75a106
Yukarıdaki brandayı kullanan var mı? Kumaş mı, naylon/plastik bazlı mı?
Ben texmotor'dan tex 269 almıştım 4 ay önce. Kediler tırnaklarıyla yırttılar, malzemesi kumaş değil, naylon olduğu için.
ben alalı 1 ay oldu.. ama kımse sorsam herkesın lastık basıncı degerlerı farklı. kıtapcıgında 90 kg ye kadar 28-32 yazıyor. 90 kg uzerıne ıse 32-36. turkıyede bu degerler ne kadar dogrudur tartısılır tabı. sizlerin lastık hava basınc degerlerı kactır?. 1000 km ye geldık bu arada. perşembe bakıma goturecegım.
Valla İstanbul'da yağmur olmadığı sürece ben kullanırım kışlık ekipman var tabi..
Branda ben daytona'dan 90 liraya almıştım dümdüz naylon değil malzemesi kalın ve gayet kaliteli geldi bana..
4 ay önce aldım, daha 400 km.'deyim. Mayıs'ı bulur 1000 km. bakım.
Kitapta ne derse odur bence. Yüküm 90 kg. altında olduğu için ön 28, arka 32 basıyorum, lastik soğukken.
Ben kışın kullanmıyorum, yolum 8 km., lastik bile ısınmıyor o kadarcık yolda. Yağmurda hiç kullanmam zaten, yollarımız hem kaygan, hem çukurlu. Riske gerek yok. Otobüsle, arabayla gidip geliyorum işe. Ofis dışı işim de olmuyor zaten.
Bakayım Daytona'ya branda için, teşekkürler.
Selam dostlar,
Gectigimiz Ekim sonu eskiyen kaskimin yerine bir yenisini aldim Istoc, Ozen Motor'dan. Kask iyi bir marka olmasina ragmen 7 yasina girmisti ve artik her giyiste icindeki kaucuk malzeme toz halinde ufalanip kafama dokuluyordu. Kaski alip buyuk bir keyifle ofise dondum. Aksam Kurtkoy'de bir arkadasima gidecektim. Mesai bitiminde yeni kaski gecirdim kafama, atladim motora ve Kurtkoy'e gitmek uzere TEM'e vurdum. Kaski alirken bir de dizlikli Rev'it pantalon almistim. Boylece artik usumeyecektim. Gercekten de cok ise yariyordu. Tam bunlarin keyfini surerken, ve en sol seritten 120 ile giderken birden motor bagirmaya, motosiklet yavaslamaya baslayinca anladim ki aktarma kayisi ruhunu teslim etti. Suzulerek saga gectim ve motoru sehpaya kaldirdim. Tekrar bir inceledikten sonra teshisimin dogru olduguna karar verdim. Yapacak bir sey yoktu. Hemen bir cekici cagirdim. Yaklasik 1 saat soguk ve kuvvetli ruzgarda bekledikten sonra cekici geldi. Tabi cekiciler araba yuklemek uzere donanimli oldugu icin, yukleme isinin buyuk kismini benim yapmam gerekti. Evin onune indirip biraktik.
Motoru 2007 senesinde Marmaristen almistim. Kilometre saatine bakilinca kayis degistirme zamani daha gelmemisti. Ama benim de, servisin de atladigi nokta kayislarin bir de zamanla vasfini yitirmesi olayiydi. Sanirim kayis bu nedenle erken koptu.
Neyse, ben bunu yine de ihanet olarak degerlendirdim Hani askeriyede cezali ucak, cezali tank vs olur ya Mantiksiz ama fiiliyatta olan bir durum. Ben de ayni mantiksizlikla kendimi degil, motoru cezalandirdim. O gun bugundur tamire goturmedim.
Sonunda motorsuzluk gecen hafta canima tak dedi. Gittim Kardesler Motor'a, ABS'li olanindan bir tane aldim. Dun gece Salim Usta, bizzat kendisi, ta Goztepe'ye kadar getirip teslim etti. Bu sabah ilk seferimizi yaptik Goztepe - Maslak arasinda. Eski motorla et ve tirnak gibi olmustuk. Bununla da sanirim onumuzdeki hafta sonuna kadar ayni duruma geliriz. Farkli bir tecrubem olursa sizlerle paylasirim.
Eskisine gore daha iyi buldugum seyler sunlar:
1 - Selector icin ayri ve kolay kullanilan bir dugme olmasi
2 - Sinyal gostergelerinin daha gorunur olmasi
3 - Motor devir gostergesinin olmasi
4 - Surus pozisyonunun daha rahat olmasi. Ayrica bacaklari ileriye uzatabilmek de mumkun ama bu sabah onu denemek istemedim.
ABS'yi de denemedim.... once frenler ve lastikler bir forma girsin diye bekleyecegim.
Dun gece tek kare resmini cektim, onu da sizlerle paylasayim:
Selam ve sevgilerimle,
Sedat
Hayırlı olsun @bilgebay, güle güle kullanın. Ülke koşullarında alınabilecek en iyi scooter, zaten biliyorsunuz...
Peki, şu an 2 xmax'ınız mı var? Biri ABS'li, diğeri cezalı
slm arkadaşım peki torpido gözünü düzgün bi şekilde çakmaklığa yer açmak için ne yamam gerek
Kilit yerde durmasın, kolaylıkla keserler.
Sedat bey selamlar hayırlı olsun,
BU aldığınız model 2014 mü yoksa 2013 mü? Fiyat olarak kaça aldınız?
Ben açıkçası bir kaç nedenden ötürü motoru değiştirmeyi planlıyorum.
En büyük nedeni konfor. 1 saat kullanıyorum tek seferde motoru, (günde iki saat) oturuş pozisyonu Duke'da biraz ayaklar geride duruyor. Özellikle botla falan kullanırsanız sıkıntı. İkincisi soğuk tabii, daha korunaklı bir şey almam gerektiğini hissediyorum. Tüm ekipman tam ama yine de üşüyorum TEM'de özellikle. Rüzgardan çok etkileniyorum. Naked motor çok güzel ama benim gibi konforuna düşkün adama göre değil galiba. Göğsümde 0 derece'de o rüzgarı yiyince aptala dönüyorum. Sonuncu neden de sanırım artçı için rahatsız bu meretler. Eşimi arkaya almak istiyorum, ama güvenemiyorum. ÇOk dar bir selesi var arkada. Xmax maşallah yayla gibi.
Bu arada benim sanırım gördüğüm en şık ama en şık Scooter Xmax serisi. Özellikle ön tarafı çok çekici. Grisi tercihimdir.
@ayhan.s, 2014'ler TR'de satışa çıkmadı bildiğim kadarıyla. Zaten foto 2013 model olduğunu gösteriyor, 2014'ün stop lambasının yan görünüşü daha uzun ve sivri. Şu an ABS'linin fiyatı 12.700 TL. Daha düşük almak mümkün değil, 1 kuruş inmiyorlar. Vade farkı faizini bile düşürtemedim.
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)